Bah, ik haat de pil..
+3
nina
Toet
Zwerver
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bah, ik haat de pil..
Slik ik de pil door (de tweede keer in m'n pil-carriere), krijg ik nu, na twee weken fijn doorbraakbloedingen.
Dit duurt nu al een week en ik moet zelfs maandverband dragen!
Nu heb ik één van de lichtste pillen (Yasmin), maar toch. Zo'n ding moet dat toch kunnen overbruggen??
De vorige keer zelfde verhaal.
Nu vraag ik me af: als de Yasmin deze reactie teweegbrengt, werkt ie dan wel?? Of is hij te licht voor me?
Dit duurt nu al een week en ik moet zelfs maandverband dragen!
Nu heb ik één van de lichtste pillen (Yasmin), maar toch. Zo'n ding moet dat toch kunnen overbruggen??
De vorige keer zelfde verhaal.
Nu vraag ik me af: als de Yasmin deze reactie teweegbrengt, werkt ie dan wel?? Of is hij te licht voor me?
Gast- Gast
Re: Bah, ik haat de pil..
Waarschijnlijk is de pil dan te licht voor je inderdaad
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Dan denk ik ook dat hij te licht voor je is, wat echter niet zegt dat hij z'n werk niet doet.. maar dat zul je anders al wel gemerkt hebben
Ik heb dat ook gehad, bij iedere pil die ik gebruikt heb. Nu ben ik na 7 jaar weer terug bij de microgynon30 en die doet prima z'n werk.
Ik heb dat ook gehad, bij iedere pil die ik gebruikt heb. Nu ben ik na 7 jaar weer terug bij de microgynon30 en die doet prima z'n werk.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb dat altijd gehad, bij iedere pil die ik maar had.
Microgynon en Yasmin.
Bij de Femodeen had ik het het eerste half jaar niet, maar daarna begon het weer.
Mirena spiraal is de uitkomst bij mij. Ben nu nooit meer ongesteld. (soms wat heel licht oud bloedverlies, maar that's all).. Perfecte uitvinding dat ding
Microgynon en Yasmin.
Bij de Femodeen had ik het het eerste half jaar niet, maar daarna begon het weer.
Mirena spiraal is de uitkomst bij mij. Ben nu nooit meer ongesteld. (soms wat heel licht oud bloedverlies, maar that's all).. Perfecte uitvinding dat ding
Gast- Gast
Maar als ik hem gewoon slik, dus met stopweek, is er niks aan de hand. Als ik op donderdag de laatste pil neem, word ik keurig zondag of maandag ongesteld. Niks geen doorbraken tussendoor.
Ik slik dat ding nu 5 jaar en voor zover ik weet, ben ik nog niet zwanger geweest
Maar met doorslikken werkt ie dus niet, zoals ie zou moeten
Wat raden jullie aan dan?
Stoppen?
Overstappen op zwaarder?
Doorgaan, maar niet meer doorslikken?
Ik slik dat ding nu 5 jaar en voor zover ik weet, ben ik nog niet zwanger geweest
Stoppen?
Overstappen op zwaarder?
Gast- Gast
Ik zou de huisarts even bellen. Zij geven je waarschijnlijk een zwaardere pil mee.
Ik heb dit ook zo vaak gehad, ik ben nog bezig met het vinden van de juiste pil. Dit is nu al 5/6 jaar. Van vele krijg ik veel bijwerkingen. Ik heb nu Yaz 24+4. Die is tot nu toe erg fijn!!
Ik heb dit ook zo vaak gehad, ik ben nog bezig met het vinden van de juiste pil. Dit is nu al 5/6 jaar. Van vele krijg ik veel bijwerkingen. Ik heb nu Yaz 24+4. Die is tot nu toe erg fijn!!
Zwerver- Ratel
Ik zou voor een mirena gaanYouandi schreef:Maar als ik hem gewoon slik, dus met stopweek, is er niks aan de hand. Als ik op donderdag de laatste pil neem, word ik keurig zondag of maandag ongesteld. Niks geen doorbraken tussendoor.
Stoppen?
Overstappen op zwaarder?
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Wc-eend, dat is misschien wel wat ja. Ik wil namelijk geen zware pil, vanwege hoofdpijn e.d.
Nina, dat durf ik niet....
Gast- Gast
Ik durf ook geen Mirena, vandaar dat ik al zoveel soorten van "de pil' heb gehad.
Van microgynon 30 kreeg ik migraine ! en 50, was echt veeel te zwaar!
Ik wil nog altijd Meliane terug. Deze heb ik gehad en was echt perfect. Ik had nergens last van als ik ongesteld moest worden en ik kom 'm altijd door slikken. Helaas wordt er tegen mij gezegd dat ik deze niet meer kan krijgen.
Yas 24+4 is wel behoorlijk duur. Voor een half jaar moest ik 43 euro betalen. Als je het dan deelt door 6 dan valt het wel weer mee maar toch is het veel geld vergeleken met de rest
Van microgynon 30 kreeg ik migraine ! en 50, was echt veeel te zwaar!
Ik wil nog altijd Meliane terug. Deze heb ik gehad en was echt perfect. Ik had nergens last van als ik ongesteld moest worden en ik kom 'm altijd door slikken. Helaas wordt er tegen mij gezegd dat ik deze niet meer kan krijgen.
Yas 24+4 is wel behoorlijk duur. Voor een half jaar moest ik 43 euro betalen. Als je het dan deelt door 6 dan valt het wel weer mee maar toch is het veel geld vergeleken met de rest
Zwerver- Ratel
Sorry het was ook wel een flauwe opmerking.Youandi schreef:Wc-eend, dat is misschien wel wat ja. Ik wil namelijk geen zware pil, vanwege hoofdpijn e.d.
Ik durf/mag overigens niet meer aan de pil (trombose)
En misschien overbodig omdat je het niet durft maar: mirena is echt super fijn!
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Ik heb dat ook. Als ik 'm niet doorslik, niks aan de hand en kan ik echt de klok gelijkzetten op mijn menstruatie. Een keer doorslikken ivm vakantie bijvoorbeeld en hij slaat idd mijn stopweek over, maar de week daarna ben ik dan gewoon ongesteld. Of nouja, niet erg ongesteld, maar genoeg iig... grrr! En dat blijft dan vaak ook nog eens zo tot mijn echte stopweek. Ik wil niet echt een andere pil (nu microgynon 30). Volgens mij is mijn huidige al redelijke sterk.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
En de nuvaring? Die kun je ook gebruiken om door te ringen, haha zo heet dat. Ik wil niet meer anders!
Gast- Gast
Zora, dan hebben wij dus precies het zelfde probleem.
Ik wil liever ook niet veranderen, omdat ie lekker licht is en gewoon werkt als ie 'normaal' gebruikt wordt.
Eigenlijk vind ik doorslikken heel onnatuurlijk. De pil zelf is al onnatuurlijk, maar je lichaam maakt wel slijmvliezen aan, gedurende de maand en moet dat toch kwijt kunnen? Doorslikken lijkt me dus ook vrij slecht voor je lichaam.
Maar misschien is dat slechts gevoel en zit ik er in de praktijk wel totaal naast.
Fauve, heb ik serieus over na gedacht, maar ook daar heb ik mijn bedenkingen bij: ik ben bang dat ik em voel zitten. Ik voel tampons ook heel duidelijk, hoe ver ik ze ook door duw, en gebruik ze om de reden dan ook vrijwel nooit. Maar ik neem aan dat dat bij jou niet het geval is. Of voelen een tampon en een ring heel verschillend aan?
Ik wil liever ook niet veranderen, omdat ie lekker licht is en gewoon werkt als ie 'normaal' gebruikt wordt.
Eigenlijk vind ik doorslikken heel onnatuurlijk. De pil zelf is al onnatuurlijk, maar je lichaam maakt wel slijmvliezen aan, gedurende de maand en moet dat toch kwijt kunnen? Doorslikken lijkt me dus ook vrij slecht voor je lichaam.
Maar misschien is dat slechts gevoel en zit ik er in de praktijk wel totaal naast.
Fauve, heb ik serieus over na gedacht, maar ook daar heb ik mijn bedenkingen bij: ik ben bang dat ik em voel zitten. Ik voel tampons ook heel duidelijk, hoe ver ik ze ook door duw, en gebruik ze om de reden dan ook vrijwel nooit. Maar ik neem aan dat dat bij jou niet het geval is. Of voelen een tampon en een ring heel verschillend aan?
Gast- Gast
Klopt, lijkt er idd erg op Youandi! Ik ben ook wel benieuwd Fauve ik gebruik jammer genoeg ook geen tampons. Zou het heel graag wel doen, maar ik blijf die dingen áltijd voelen.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Hm lastig. Ik vind de ring wel anders voelen dan een tampon, om in te brengen zeg maar, maar ik voel ze allebei niet. Ik zou zeggen probeer het eens, maar ja dan zit je wel met drie van die ringen
Gast- Gast
Die laatste zin is correct Doorslikken is niet slecht voor je lichaam, het is niet zo dat er bloed ophoopt oid. Eigenlijk is de enige reden dat er een stopweek bestaat bij de pil, dat veel vrouwen het natuurlijker vinden voelen om elke maand ongesteld te worden, en dat het niet menstrueren bij doorslikken wordt gezien als een teken dat er iets mis is. Maar als je de pil slikt, heb je geen natuurlijke cyclus, dus of je wel of niet doorslikt, maakt niks uit.Youandi schreef:
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Die laatste zin is correct Doorslikken is niet slecht voor je lichaam, het is niet zo dat er bloed ophoopt oid. Eigenlijk is de enige reden dat er een stopweek bestaat bij de pil, dat veel vrouwen het natuurlijker vinden voelen om elke maand ongesteld te worden, en dat het niet menstrueren bij doorslikken wordt gezien als een teken dat er iets mis is. Maar als je de pil slikt, heb je geen natuurlijke cyclus, dus of je wel of niet doorslikt, maakt niks uit.Youandi schreef:
Maar je lichaam maakt wel bloed en slijm en wil dat kennelijk kwijt. Hoe kan dat dan wel ontstaan?
Gast- Gast
Ik zou persoonlijk ook voor een mirena gaan. Mag geen pil slikken i.v.m. familiaire belasting voor trombose. Heb Mirena inmiddels 7 jaar en bevalt echt super goed!
In jou geval zou ik wel even met je huisarts overleggen, lijkt me ook niet goed als je doorbaakbloedingen hebt...
In jou geval zou ik wel even met je huisarts overleggen, lijkt me ook niet goed als je doorbaakbloedingen hebt...
Gast- Gast
Ik herken me heel erg in jouw verhaal. Ben jarenlang aan het zoeken geweest naar de juiste pil. Heb microgynon 30, Yasmin en microgynon 50 geslikt. Kreeg telkens doorbraakbloedingen een week voor mijn stopweek. Had uiteindelijk een te lichte pil voorgeschreven gekregen. Nu slik ik Marvelon, maar als ik door wil slikken gaat dat een paar dagen goed en wordt ik alsnog ongesteld.
Heb me er inmiddels bij neergelegd dat doorslikken er voor mij niet in zit en ik wil niet weer over op een andere pil.
Heb me er inmiddels bij neergelegd dat doorslikken er voor mij niet in zit en ik wil niet weer over op een andere pil.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Volgens mij doet je lichaam dat juist niet als je de pil door slikt. Weet het niet zeker.Youandi schreef:SuperGrover schreef:Die laatste zin is correct Doorslikken is niet slecht voor je lichaam, het is niet zo dat er bloed ophoopt oid. Eigenlijk is de enige reden dat er een stopweek bestaat bij de pil, dat veel vrouwen het natuurlijker vinden voelen om elke maand ongesteld te worden, en dat het niet menstrueren bij doorslikken wordt gezien als een teken dat er iets mis is. Maar als je de pil slikt, heb je geen natuurlijke cyclus, dus of je wel of niet doorslikt, maakt niks uit.Youandi schreef:
Maar je lichaam maakt wel bloed en slijm en wil dat kennelijk kwijt. Hoe kan dat dan wel ontstaan?
Ik heb endometriose en mij wordt altijd gezegd, hoe meer ik de pil door slik hoe beter het is voor mijn lichaam
Zwerver- Ratel
Ik heb hetzelfde Youandi.. Wordt er helemaal gek van! Kan onderhand wel met een tas maandverband op stap, omdat ik nooit weet wanneer ik weer ga bloeden
Heb nu besloten te stoppen, maar vanwege mijn acné is dat niet zo handig. Zit nu precies in mijn stopweek en heb woensdag een afspraak met de HA hierover. Dan kan ik nog op tijd weer doorgaan als hij dat beter vindt.
Ik slik trouwens de Diane-pil, dat is wel een andere dan jij. Vroeger had ik ook Yasmin en die kon ik wel doorslikken.. Maar deze niet. Mocht de HA iets nuttigs melden laat ik het je wel weten, misschien heb je er wat aan.
Heb nu besloten te stoppen, maar vanwege mijn acné is dat niet zo handig. Zit nu precies in mijn stopweek en heb woensdag een afspraak met de HA hierover. Dan kan ik nog op tijd weer doorgaan als hij dat beter vindt.
Ik slik trouwens de Diane-pil, dat is wel een andere dan jij. Vroeger had ik ook Yasmin en die kon ik wel doorslikken.. Maar deze niet. Mocht de HA iets nuttigs melden laat ik het je wel weten, misschien heb je er wat aan.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik denk dat ik maar gewoon nooit meer doorslik
Hij werkt wel goed als ik em 'gewoon' gebruik, dus daar moet ik me dan maar bij neerleggen.
Zwaardere pil wil ik echt niet, i.v.m. hoofdpijngevoeligheid.
Spiraal wil ik ook liever niet. Vind ik eng :S
Nuvaring misschien, maar liever ook niet (zie uitleg hierboven ergens )
Hij werkt wel goed als ik em 'gewoon' gebruik, dus daar moet ik me dan maar bij neerleggen.
Zwaardere pil wil ik echt niet, i.v.m. hoofdpijngevoeligheid.
Spiraal wil ik ook liever niet. Vind ik eng :S
Nuvaring misschien, maar liever ook niet (zie uitleg hierboven ergens )
Gast- Gast
wc-eend schreef:Volgens mij doet je lichaam dat juist niet als je de pil door slikt. Weet het niet zeker.Youandi schreef:SuperGrover schreef:Die laatste zin is correct Doorslikken is niet slecht voor je lichaam, het is niet zo dat er bloed ophoopt oid. Eigenlijk is de enige reden dat er een stopweek bestaat bij de pil, dat veel vrouwen het natuurlijker vinden voelen om elke maand ongesteld te worden, en dat het niet menstrueren bij doorslikken wordt gezien als een teken dat er iets mis is. Maar als je de pil slikt, heb je geen natuurlijke cyclus, dus of je wel of niet doorslikt, maakt niks uit.Youandi schreef:
Ik heb endometriose en mij wordt altijd gezegd, hoe meer ik de pil door slik hoe beter het is voor mijn lichaam
Maar maakt het zich dan aan in de paar dagen dat je je stopweek gestart bent?
Want ik vloei toch behoorlijk, zodra ik een paar dagen gestopt ben.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Ik haat verrassingen! ;)
» Ik haat mezelf
» Ik Haat Knoflook!
» Ik haat...ZWANGER zijn!
» Ik haat mijn buurkinderen >:-(
» Ik haat mezelf
» Ik Haat Knoflook!
» Ik haat...ZWANGER zijn!
» Ik haat mijn buurkinderen >:-(
Pagina 1 van 1