Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe vaak ga jij weg?

+19
Cherique
lyke
Bliss
Inge
Sarah1985
Caro
rapa nui
Winegum
Chloe
Zonnetje
Blond
Flinder
Fred
Travelgurly
Sterre
_Lacey_
Mari
Effie_O
Live Laugh Love
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe vaak ga jij weg? Empty Hoe vaak ga jij weg?

Bericht  Live Laugh Love do 9 dec 2010 - 7:15

Hoe vaak ga jij op vakantie of reis?
Wij willen igg ieder jaar een mooie reis maken en daarnaast vaak nog één vakantie. Terwijl ik natuurlijk liever veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer zou willen gaan, maar ja wie niet Wink

Als ik toch ooit een keer de loterij win, zou ik zo lekker een aantal maanden door de wereld gaan reizen!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak ga jij weg? Empty Re: Hoe vaak ga jij weg?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 8:06

Ik heb sinds een jaar een dochter en in dat jaar zijn we een keer met zijn drieeen op vakantie geweest. Dat haalt mijn gemiddelde flink omlaag. Voordat mijn dochter geboren was, ging ik vaak op vakantie. Vooral de jaren tussen ongeveer 19 en 23 heb ik zoveel mogelijk in het buitenland doorgebracht. Daarna ging ik nog vaak op vakantie / op reis, maar probeerde het te 'beperken' tot een keer of vier per jaar. Reizen is mijn grote hobby, ben altijd aan het sparen om weer iets moois te kunnen zien en beleven.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 8:40

Ik was bang dat ik nu ik werk minder kan reizen, maar gelukkig valt dat tot nu toe nog wel mee. Ik denk dat ik om de 2 maanden reis nu. Niet ver, maar wel even de reis-buzz en dat is precies wat ik dan weer even nodig heb.

Gast
Gast

Bericht  Effie_O do 9 dec 2010 - 9:26

Ik reis niet zo veel, daar heb ik ook geen behoefte aan. Vakantie vieren doe ik liever, in een tentje.
Eén kampeervakantie per jaar (al ben ik voor volgend jaar van plan een leuke camping in de buurt te zoeken, zodat wij als kampeerfans ook makkelijk eens een weekendje kunnen kamperen) en elk jaar Lowlands, dat is voor ons ook vakantie. Vorig jaar hadden we er nog een weekend Barcelona bij, zoiets vind ik nog wel leuk om eens per jaar te doen. Maar ik hou niet van vliegen, ben er zelfs een beetje bang voor, dus zulke tripjes zullen ook vrijwel altijd binnen Europa zijn waarbij ik niet lang hoef te vliegen.
Maar ik ga liever naar concerten, daarvoor reis ik ook heel wat af! Al is dat altijd binnen Nederland Wink
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 9:30

Heel weinig. 1 keer in het jaar een midweekje Nederland schat ik in. Zou wel graag mooie reizen willen maken, maar tot nu toe hadden we daar nooit het geld voor en eigenlijk nog steeds niet :P.
Misschien in de toekomst!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:48

1-2 keer per jaar en eventueel nog een weekendje. Ben dit jaar zelf vier weggeweest. 1x weekend weg samen met mijn vriend, een week naar New York, 3 weken naar Zuid-Frankrijk (kamperen) en nog een midweek weg met schoonouders.

Gast
Gast

Bericht  Mari vr 10 dec 2010 - 2:02

Nu ik erover denk, eigenlijk heel vaak... maarja nu kan het nog over een paar jaar als er kindjes zijn en ik minder werk dan zal het budget het niet meer toe laten. (ook al kan je het natuurlijk zo gek maken als je wilt, als ik altijd 4 sterren plus wil zitten, dan kan ik maar 2 keer per jaar)

Ik ben 1 week in Amerika geweest, en mijn vriend is toen met vrienden weg geweest
2 x 10 dagen in Griekenland
1 x Europese stad bezocht voor een weekend
1 x Weekendje Nederland (thanks aan de kruitvat)
1 x 2 weken wintersport

Voor volgend jaar staan ook al weer 2 vakanties geboekt

Ik vind het echt een voorrecht om zoveel te kunnen reizen, mocht ik ooit heel veel geld winnen of verdienen dan ga ik zeker een jaar de wereld rond. Nieuwe cultuur opsnuiven en andere mensen leren kennen, dat vind ik echt geweldig.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 2:39

Ik was dit jaar 3 weken in Namibie, een week in Ierland/ Engeland, een weekend naar Engeland, 2 x een weekend Duitsland. En eigenlijk vond ik het weinig. De jaren hiervoor ging ik vaker. Als ik geen geld heb ga ik natuurlijk niet maar over het algemeen reis ik vrij goedkoop dus die vlieger gaat maar weinig op :P. Meestal zit er 1 verre reis bij waar ik langer dan een weekend heen ga. Lang is bij mij 10 dagen tot 2 weken, dan vind ik het wel genoeg en hou ik nog vakantiedagen over voor veel weekendjes. 3 Weken Namibie was dus ook een uitzondering maar de reis was gewoon erg lang en het land onwijs groot dus ik heb het wel nodig gehad.

Gemiddeld ben ik om de maand weg denk ik.

Gast
Gast

Bericht  _Lacey_ vr 10 dec 2010 - 8:22

Dit jaar ben ik drie keer weggeweest (althans de derde keer komt volgende week): in januari 1 week naar Madeira, in mei/juni 3,5 week naar Amerika en straks een weekje Londen.

Vorig jaar daarentegen ben ik maar 1 weekje weggeweest (Frankrijk), maar dat kwam meer doordat ik toen ook mijn huis heb gekocht.

Ik probeer sowieso minstens 2x per jaar op vakantie te gaan, waarvan in ieder geval 1 verre en dus ook langere vakantie. Voor volgend jaar is de lange reis al geboekt (19 dagen Patagonië in januari/februari). Waarschijnlijk ga ik ook nog voor 17 dagen naar Indonesië (augustus/september), maar die reis moet ik nog boeken.

Ik ben ontzettend blij dat ik zoveel kan reizen. Over een paar jaar is dat misschien wel anders...

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sterre vr 10 dec 2010 - 10:09

2010 ben in begonnen in Parijs Very Happy . Ik zou ook nog een lang weekend naar Dublin met vrienden, maar door die #%@@# aswolk werd dat centerparks in Zeeland, haha. Ook ben ik nog in de zomer een weekendje naar Texel geweest en in het najaar ruim 3 weken naar Indonesie. Best vaak, maar ik vind dat erg lekker nu het nog zo relatief makkelijk kan.

In 2011 staat er een weekendje Londen gepland met mijn vriend, ga ik werkgerelateerd een weekendje naar Liverpool en komt er een Dublin herkansing met diezelfde vrienden. Ik wil ook graag reizen door Marokko, maar omdat we ook naar huisjes aan het kijken zijn zit dat er denk ik niet in. Hopelijk nog wel 1 of 2 weekjes weg rond de zomer, maar hoe ver dat wordt is de vraag.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 23:26

Mari schreef:Nu ik erover denk, eigenlijk heel vaak... maarja nu kan het nog over een paar jaar als er kindjes zijn en ik minder werk dan zal het budget het niet meer toe laten. (ook al kan je het natuurlijk zo gek maken als je wilt, als ik altijd 4 sterren plus wil zitten, dan kan ik maar 2 keer per jaar)

Ik ben 1 week in Amerika geweest, en mijn vriend is toen met vrienden weg geweest
1 x 2 weken wintersport

Ik vind het echt een voorrecht om zoveel te kunnen reizen, mocht ik ooit heel veel geld winnen of verdienen dan ga ik zeker een jaar de wereld rond. Nieuwe cultuur opsnuiven en andere mensen leren kennen, dat vind ik echt geweldig.
Hoeveel vakantie dagen heb jij dan wel niet?

Gast
Gast

Bericht  Travelgurly vr 10 dec 2010 - 23:37

Oooh ik ga zoveel mogelijk! het is dan ook mijn hobbie.
Afgelopen jaar ben ik geweest:
-10 maart weekend Gent
-21 maart 5 dagen Lapland
-12 april Curacao
- 10 mei Disney
-juni weekendje harderwijk
-juni weekendje Oisterwijk
- september spanje
- oktober Duitland
-december Dusseldorf

En voor aankomend jaar heb ik

-maart Minicruise
- mei 5 dagen Egypte
- juli BALI
- september New York
en verder voor 2011 wat trips kort voor vertrek boeken.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Fred vr 10 dec 2010 - 23:43

Dit jaar redelijk veel voor mij doen:

- 8 dagen rondreis door het binnenland van Griekenland;
- 2 dagen Friesland (met oa het kerkje in Wieuwerd waar mummies liggen, erg apart!);
- 5 dagen (midweek) Landall Park Hochenwald dacht ik in de Eiffel (oa Luxemburg, Trier en Saarburg).

Persoonlijk houd ik van niet al te lange vakanties. Niet heel veel langer dan een week. Daar heb ik wel genoeg aan. Daarnaaast wil ik graag veel zien tijdens een vakantie dus een zonvakantie aan het strand geef ik niet veel om.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Mari za 11 dec 2010 - 2:48

Vera schreef:
Mari schreef:Nu ik erover denk, eigenlijk heel vaak... maarja nu kan het nog over een paar jaar als er kindjes zijn en ik minder werk dan zal het budget het niet meer toe laten. (ook al kan je het natuurlijk zo gek maken als je wilt, als ik altijd 4 sterren plus wil zitten, dan kan ik maar 2 keer per jaar)

1 x 2 weken wintersport

Niet zoveel, standaard 24 dagen (en we hebben geen ADV), ik had er vorig jaar een hoop dagen opgespaard, dus ik ben dit jaar gestart met 30 vakantiedagen, ik ben sinds 4 maanden een dag minder gaan werken, dus minder dagen, maar ik hoef gelukkig minder op te nemen.
Ik heb nu ook echt alles opgemaakt, ik kwam zelf een dag tekort maar in de tweede week januari moet ik extra werken voor mijn collega. Dus mocht ik die vast opnemen.
Wanneer mijn collega op vakantie gaat, krijg ik die dag weer terug, tevens worden mijn avond en weekenddiensten weer in tijd terug gegeven.

Dit jaar moet ik dus best voorzichtig zijn met mijn dagen (of meer overwerken), mijn vriend daarin tegen start altijd met 45 dagen per jaar, echt niet normaal.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 3:48

Wij gaan alleen in de zomer op vakantie, meestal 2 weken.
Daarbuiten nog weleens een weekendje weg, maar dat is nu al weer best lang geleden.

Gast
Gast

Bericht  Flinder za 11 dec 2010 - 4:30

In 2010
- weekendje Haarlem
- weekendje Belgie
- midweek Turkije
- midweek Duitsland.

Over het algemeen ga ik twee weekendjes weg (meestal met familie of vrienden) en een langere vakantie met mijn vriend (dit jaar was dat twee keer een midweek vanwege nieuw werk).
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 20:27

Vera schreef:
Mari schreef:

Niet zoveel, standaard 24 dagen (en we hebben geen ADV), ik had er vorig jaar een hoop dagen opgespaard, dus ik ben dit jaar gestart met 30 vakantiedagen, ik ben sinds 4 maanden een dag minder gaan werken, dus minder dagen, maar ik hoef gelukkig minder op te nemen.
Ik heb nu ook echt alles opgemaakt, ik kwam zelf een dag tekort maar in de tweede week januari moet ik extra werken voor mijn collega. Dus mocht ik die vast opnemen.
Wanneer mijn collega op vakantie gaat, krijg ik die dag weer terug, tevens worden mijn avond en weekenddiensten weer in tijd terug gegeven.

Dit jaar moet ik dus best voorzichtig zijn met mijn dagen (of meer overwerken), mijn vriend daarin tegen start altijd met 45 dagen per jaar, echt niet normaal.

Haha hier hetzelfde. Mijn vriend houdt altijd over, ik kom meestal te kort. Ik neem dan ook alleen echt vrij als ik op reis ga en dan kun je genoeg doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 22:21

Voor de mensen die veel reizen: maken jullie veel dure reizen of pluk je het ergens goedkoop vandaan? En zo ja, waar dan? Een kennis van mij maakt er een sport van om
goedkope tripjes te regelen maar op een of andere manier kom
ik ze nooit tegen. Dus, iemand tips?? Die kennis was naar Londen geweest met het vliegtuig. 3 personen heen en terug voor 72 euro!

Gast
Gast

Bericht  Blond zo 12 dec 2010 - 1:53

Ik probeer twee keer per jaar weg te gaan, één keer een week naar een zonnig oord en één keer een stedentrip met Ryanair.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zonnetje zo 12 dec 2010 - 2:27

In 2010 zijn wij 2x lang weg geweest: op wintersport (8 dagen) en op zomervakantie naar Portugal (13 dagen). Verder gaan we met vrienden ieder jaar een weekendje weg en gaan we met z'n tweeen af en toe een weekendje naar het huisje van mijn schoonouders in de Ardennen. Tussen kerst en oud op nieuw hebben we een paar daagjes Scheveningen geboekt. Soms gaan we ook nog een weekendje met mijn ouders en broertje weg.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 2:45

Liva schreef:Voor de mensen die veel reizen: maken jullie veel dure reizen of pluk je het ergens goedkoop vandaan? En zo ja, waar dan? Een kennis van mij maakt er een sport van om
goedkope tripjes te regelen maar op een of andere manier kom
ik ze nooit tegen. Dus, iemand tips?? Die kennis was naar Londen geweest met het vliegtuig. 3 personen heen en terug voor 72 euro!

Ik heb veel mensen op mijn lijst staan ipv bestemmingen. Dat scheelt dus vaak al verblijfskosten. Daarnaast hou ik aanbiedingen in de gaten en zo kies ik dus mijn bestemmingen. Soms ook andersom maar dan ben ik gewoon duurder uit (naar Namibie was echt mijn allerallerduurste ticket ooit). Korte stedentrips maak ik op basis van wat ik goedkoop kan krijgen. Vaak via ryanair ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 3:47

Wij gaan nooit lang op vakantie, wij doen 3 keer per jaar 2/3 nachtjes weg.

Gast
Gast

Bericht  Chloe zo 12 dec 2010 - 5:47

Inclusief weekendjes weg, ga ik zo'n 4 à 5 keer per jaar op reis. Maar nooit echt ver, ben sowieso nog nooit buiten Europa geweest, alhoewel ik dat wel graag zou willen. Heb er alleen het geld niet voor, maar wie weet in de toekomst Wink
Chloe
Chloe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 42
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Winegum zo 12 dec 2010 - 9:42

Ik hou er ook erg van om meerdere keren per jaar op vakantie te gaan. Alleen nu we 2 katten hebben, ga ik niet meer zo graag weg. Ik voel me toch bezwaard als ik mensen moet vragen om onze katten eten te geven, terwijl wij gezellig weg gaan.

Dit jaar zijn we 3 keer weg geweest.
In januari dit jaar 3 dagen naar Roermond/Maastricht.
In juli 13 dagen naar de Dominicaanse Republiek
In oktober 3 dagen naar Brugge.

Voor volgend jaar staat er nog niks concreets op de planning. In de zomervakantie willen we met de auto door Italie trekken, en ik wil graag nog een paar dagen naar Brussel. Dus wie weet!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  rapa nui zo 12 dec 2010 - 10:25

Ik probeer twee of drie keer per jaar weg te gaan. Het hangt er van af hoe lang en duur mijn zomervakantie is of ik die derde keer ook ga. Dit jaar ben ik in de zomer 3 weken weggeweest naar Georgië, Armenië en Azerbeidzjan en ik ben in november een week naar Londen geweest.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: