Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Post voor de vorige bewoners

+21
Angela_1986
Benthe
love
Rovine
Jerry
TukTuk
Chocoholic
Curious
Sushi
Flinder
Zininzon
blondje1313
TNMN
Sarah1985
VeryCherry
Ugly Betty
mosio
duckie
Caroow
Mari
Niekske
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 0:49

Wij wonen nu bijna precies een jaar in ons huis. De vorige bewoners worden door de buren omschreven als 'Tokkies' en zo zag het huis er ook uit toen het werd opgeleverd laughcry . We hebben echt alles moeten opknappen en schoonmaken om de rook- en hondengeur eruit te krijgen. Alleen de trap ziet er helaas nog afgeleefd uit, maar goed.

Nu kregen wij nog regelmatig post binnen die aan deze vorige bewoners was geadresseerd. Dat stuurden we uiteraard altijd keurig door. Maar nu, een jaar later dus, krijgen we nog steeds gemiddeld een stuk of tien à twaalf brieven/folders/tijdschriften voor hun binnen. Eigenlijk hebben we er een beetje genoeg van om dat steeds te moeten doorsturen. Is dat gek? Of zouden jullie er op een gegeven moment ook klaar mee zijn? Mijn man wil vanaf nu eigenlijk helemaal stoppen met doorsturen. Ik snap zijn punt, maar vind het tegelijk een beetje asociaal.

Wat zou jij doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Niekske do 12 mei 2011 - 0:51

Heb je hen al gezegd om welke instanties etc het gaat? Dus waar zij blijkbaar hun adres nog niet gewijzigd hebben? Misschien nog één keer doorsturen met een briefje erbij of ze het nu eindelijk willen regelen. En anders stuur je de brieven retour afzender, weet de instantie ook dat hun post niet aankomt.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Mari do 12 mei 2011 - 0:52

Minneke schreef:Wij wonen nu bijna precies een jaar in ons huis. De vorige bewoners worden door de buren omschreven als 'Tokkies' en zo zag het huis er ook uit toen het werd opgeleverd laughcry . We hebben echt alles moeten opknappen en schoonmaken om de rook- en hondengeur eruit te krijgen. Alleen de trap ziet er helaas nog afgeleefd uit, maar goed.

Nu kregen wij nog regelmatig post binnen die aan deze vorige bewoners was geadresseerd. Dat stuurden we uiteraard altijd keurig door. Maar nu, een jaar later dus, krijgen we nog steeds gemiddeld een stuk of tien à twaalf brieven/folders/tijdschriften voor hun binnen. Eigenlijk hebben we er een beetje genoeg van om dat steeds te moeten doorsturen. Is dat gek? Of zouden jullie er op een gegeven moment ook klaar mee zijn? Mijn man wil vanaf nu eigenlijk helemaal stoppen met doorsturen. Ik snap zijn punt, maar vind het tegelijk een beetje asociaal.

Wat zou jij doen?

Wij hebben hetzelfde probleem, we wonen er nu twee jaar. tegenwoordig schrijf ik met koeienletters RETOUR al 2 jaar verhuisd. Gelieve aan te passen.
En dan hop de brievenbus in. Werkt wel, we krijgen steeds minder binnen.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Caroow do 12 mei 2011 - 0:53

Na een tijdje niks meer mee doen maar gewoon weggooien, tenzij het rekeningen zijn. Maar gewoon geadresseerde reclame ga ik echt niet door- of terugsturen.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 0:55

inderdaad gewoon retour afzender erop zetten, dan merken de oude bewoners vanzelf dat ze post e.d. missen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 1:01

Lily schreef:inderdaad gewoon retour afzender erop zetten, dan merken de oude bewoners vanzelf dat ze post e.d. missen.

Haha, dat denk ik dus niet laughcry

Maar ik denk dat het wel retour zenden wordt. Ik snap niet dat (volwassen) mensen hun zaken niet op orde hebben wat dit betreft. Je wíl toch niet eens dat andere mensen zien wat voor post/rekeningen/persoonlijke dingen je toegestuurd krijgt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 1:02

Caroow schreef:Na een tijdje niks meer mee doen maar gewoon weggooien, tenzij het rekeningen zijn. Maar gewoon geadresseerde reclame ga ik echt niet door- of terugsturen.


Het merendeel bestaat al uit rekeningen/bankafschriften ed. Als het reclame was zou ik het sowieso wegmieteren haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 1:04

Mari schreef:

Wij hebben hetzelfde probleem, we wonen er nu twee jaar. tegenwoordig schrijf ik met koeienletters RETOUR al 2 jaar verhuisd. Gelieve aan te passen.
En dan hop de brievenbus in. Werkt wel, we krijgen steeds minder binnen.

Das een goede. Jullie werden er ook gek van?

We krijgen serieus regelmatig meer post voor hun binnen dan voor onszelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 1:17

inderdaad retour afzender, dan stopt de post vanzelf, omdat het bij de instantie zelf veranderd wordt.

Wij ontvingen ook nog heel lang (veel) post van de vorige bewoner. Zaten zelfs brieven van deurwaarders bij. Die hebben we wel altijd opengemaakt om het kantoor te kunnen bellen, in één brief heeft eens gestaan dat als het bedrag van een paar duizend euro niet binnen 2 dagen was overgemaakt, ze hier de boel open kwamen breken met politie en slotenmaker :shock: Sindsdien maken we alle deurwaardersbrieven dus open, om dat soort gekkigheid te voorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  duckie do 12 mei 2011 - 1:21

dat hebben wij ook, wij hebben nu bijna een jaar de sleutel en krijgen ook nog post voor de oud bewoners, zelfs van de Rabobank scratch scratch ze wonen hier nog wel in hetzelfde dorp, en in het begin gooide ik het nog wel eens bij hun in de brievenbus maar daar heb ik nu gewoon geen zin meer in. verzamel alles in de meterkast en meestal sms/krabbel ik haar dat er weer post ligt. ze zei al 2x dat ze het kwam ophalen maar moet het nu nog weer zien. word er wel beetje flauw van hoor. in t begin ook 3x een deurwaarder aan de deur gehad, de 1e x schrok ik me dood... en al 2 x een gerechtelijke brief gehad. de 1e brief kwam de postbode zelf afgeven en had wel door dat ze verhuisd waren dus die heeft hem weer meegenomen omdat ik die niet in huis wou hebben, de 2e is gewoon door de bus gegooit en kwam ik later pas tegen toen ik hun post aan het uitzoeken was om daar door de bus te doen.... tja ik kan nie altijd alles bijhouden hoor als ie bij hun te laat is, hadden ze maar moeten regelen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  mosio do 12 mei 2011 - 1:25

Ik heb dit ook een hele tijd gehad. Heb eerst een poos alles naar de vorige bewoner gestuurd, daarna retour afzender. En toen dat ook niet hielp heb ik op alle post retour afzender met het nieuwe adres van de vorige bewoner er op geschreven. En dat hielp gelukkig krijg steeds minder post.
Heb zelfs een aantal keer post van de deurwaarder gehad. Voor de vorige bewoner. Heb toen naar dat kantoor opgebeld en gezegd dat meneer al een halfjaar niet meer op dit adres woonde.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Ugly Betty do 12 mei 2011 - 1:30

Irritant is dat he? Ik kreeg laatst een pakketje van de Wehkamp. Niet van de bewoners die voor ons in het huis woonde, maar die daarvoor. Snap ook niet dat je daar niet naar kijkt als je wat besteld...
Maar inderdaad retour afzender en dan hopen dat het minder wordt.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 1:33

Ik stuur het retour.
Heb ook een bedrijf gehad die maar bleef sturen die heb ik uiteindelijk opgebeld, sindsdien krijgen we niks meer van hun.

Heel af en toe krijgen we nu nog wel post,
folders van de steps, nou die lees ik mooi zelf
en van de week van de ici paris met een waardeboon van 5 euro en 6 kortingsbonnen! Nou ik gebruik ik mooi zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  VeryCherry do 12 mei 2011 - 1:34

Retour afzender erop schrijven. Ik heb ook wel incasso's van de vorige bewoner gehad dat er binnen 5 dagen betaald moest worden en dat ze anders langs zouden komen en toen heb ik die incassodiensten gebeld smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Sarah1985 do 12 mei 2011 - 1:50

wij krijgen na 7 jaar nog steeds post van de vorige bewoner, en zelf van de bewoner daarvoor. En dan niet vage post maar bank post. Heb wel 1000 keer retour afzender gedaan en erop gezet verhuist maar ze bijven het sturen ik gooi het nu in het oud papier
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 2:23

Na ruim 5 jaar krijgen wij hier af en toe ook nog post bestemd voor de vorige bewoners. In het 1e jaar bracht ik de post regelmatig aan hun nieuwe adres, kwam er toch langs. Maar daarna niet meer, kreeg vaak voor hetzelde post, en die dingen hadden ze inmiddels al lang kunne wijzigen, want ook die post gaf ik hen.
Als ik nu nog eens wat krijg, doe ik het ook weer op de post met retour afzender, en het wordt nu eindelijk minder
.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 2:47

Ik deed het retour, binnen een paar maanden kregen we geen post meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 2:50

Nou wij zijn best aso geloof ik...er komt regelmatig post binnen voor de vorige bewoner....bankafschriften en al...maar de vorige bezitter verhuurde dus ik heb verder ook geen idee waar die mevrouw nu woont. We hebben het een half jaar bewaard, nooit wat gehoord en nu mieteren we het direct bij het oud papier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  TNMN do 12 mei 2011 - 2:51

Wij krijgen ook nog steeds post en die sturen we naar de verhuurder toe, die ze weer naar de oude bewoners toestuurt. Heel irritant inderdaad.
Alleen, andersom: onze post wordt nooit door de oude bewoners doorgestuurd. Zo ook laatst iets van de tandarts waar ik vergeten was het adres aan door te geven. Niet handig dus. Daarom blijf ik maar braaf alles doorsturen, je weet nooit of het belangrijk is angel
Reclame gooi ik trouwens gewoon weg, ik stuur alleen brieven door.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  blondje1313 do 12 mei 2011 - 5:08

De nieuwe bewoners van ons oude huis hebben nooit iets naar ons doorgestuurd. Ze hebben beloofd dat ze post binnen zouden gooien, maar hebben dat nooit gedaan, ik ben één keer langs geweest om post op te halen, toen kreeg ik een hele stapel mee. (Ze wonen 500 meter verderop).
Wel heeft een postbode die ons kent de eerste maanden de post ook met het verkeerde adres op ons huidige adres afgeleverd, en toen ons huis nog leeg stond mocht ik van de verhuurder zelf af en toe kijken, zo heb ik nog bij verschillende instanties een adreswijziging doorgegeven.
Zelf stuurden we na een paar jaar alles retour afzender, een tijdje kun je wel doorsturen, maar als je steeds post van dezelfde instanties krijgt doen ze blijkbaar ook niet voldoende moeite om de wijziging door te geven.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Zininzon do 12 mei 2011 - 5:11

De vorige bewoners van mijn huis hebben nog 4 maanden nadat ze waren vertrokken op mijn adres ingeschreven gestaan (daar kwam ik later pas achter, maar er kwam dus veel post) Op een gegeven moment heb ik contact met de gemeente opgenomen om ze van het adres af te halen.
Ik heb ze nooit gezien, maar omdat ze in het dorp zijn gebleven, wist ik toevallig waar ze woonden. Ik heb heel netjes steeds post naar ze toe gebracht (waar ze me nooit voor hebben bedankt of was) en toen ik het wat vervelend begon te vinden heb ik er een briefje bij gedaan dat ik het niet meer zo leuk vond en of ze aub hun nieuwe adres wilden doorgeven aan instanties.
Uiteindelijk heb ik de post van de belastingdienst teruggestuurd naar de belastingdienst met daarbij het verhaal dat ze al lang in hun nieuwbouwhuis woonden en het nieuwe adres er bij (in de hoop dat ze een vette aanslag zouden krijgen, want doordat ze zo lang nog op mijn adres stonden ontliepen ze de belasting!!).
Mijn vader zei achteraf (want die liep dagelijks in mijn huis wegens de verbouwing) dat hij ook wel eens post van ze had weggegooid.

Otto, wehkamp, klingel, theatergids etc heb ik allemaal opgezegd, dus die krijgen ze niet meer haha. Ook niet op hun nieuwe adres.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Flinder do 12 mei 2011 - 6:05

Echt vreselijk irritant. Wij zijn ongeveer vier maanden geleden verhuisd en krijgen nog heel veel post binnen van de oude bewoonster. Ik heb haar moeten bellen of ze alsjeblieft de post of kwam halen maar ze is al twee keer niet op een afspraak komen opdagen. Ik weet niet zo goed wat ik met de post moet doen want heb geen idee waar ze woont. Ik denk dat ik nu ook maar retour afzender er op ga zetten.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 7:47

In ons vorige huis kregen wij ook heel vaak post voor de vorige bewoners. Hebben we maanden gebracht (ze waren een straat verderop gaan wonen dus was ook niet zoveel moeite). Op een gegeven moment kwam er een pakje, dat hebben we dezelfde dag gebracht. Komt die vrouw op hoge poten aanzetten, dat daar een tijdschrift bij had moeten zitten en wat we daarmee gedaan hadden want daar stond haar dochter in. Ja, daaaag. Ik had geen tijdschrift gezien en anders dacht ik dat het reclame was. Vanaf dat moment hebben we alles retour afzender gedaan en vervolgens zijn we het gewoon weg gaan gooien. Toen we er weggingen na 2 jaar kregen we nóg post voor die lui!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Sushi do 12 mei 2011 - 7:55

Wow wat bizar zeg dat sommigen nog zo lang post van de vorige bewoner(s) binnenkrijgen!

Ik krijg nu ook nog wel wat brieven van de vorige bewoners, maar goed, die zijn er pas een paar weken uit.

Wat ik dan wel gek vind is dat zij TNT doorstuurservice hebben geregeld, maar dat ik dus wel mooi post van ze krijg. Ik heb het één keer doorgestuurd (is best duur, was een flink pakket), maar ik kreeg laatst zelfs een pakketje van ze binnen. Ik ga wel vragen of ze het willen komen ophalen en anders gooi ik 't een keer bij ze in de bus (het is een plat pakketje) als ik langs hun huis fiets, want ze wonen maar één plaats verderop. Maar stom is 't wel.

Over de post van de vorige bewoners die naar een jaar nog komt: Ik zou, net als anderen al zeggen, gewoon "retour, al een jaar geleden verhuisd" op hun post zetten en 't weer in de brievenbus gooien.
Ik kan me erg goed voorstellen dat het ontzettend irritant is.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Curious do 12 mei 2011 - 10:24

Ik woon hier dus ook al 4 jaar, en ik krijg nog post van bewoners (2 verschillende) die er hiervoor ooit woonde, maar dat is niet de bewoner die voor mij er woonde.
Ik gooi het altijd meteen weg.
Het gekke blijft wel, met kerst krijg ik altijd meer kerstkaarten voor die mensen als voor mezelf (en dan is het echt niet zo dat ik er zelf geen krijg).
Wat ik me dan afvraag: waarom sturen mensen jarenlang kaartjes naar mensen waarvan ze blijkbaar niet eens weten dat ze verhuisd zijn?!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Post voor de vorige bewoners Empty Re: Post voor de vorige bewoners

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum