Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Faillissement en het UWV

2 plaatsers

Ga naar beneden

Faillissement en het UWV Empty Faillissement en het UWV

Bericht  M@niek wo 11 mei 2011 - 23:53

Helaas is in april het bedrijf van mijn man failliet gegaan! Wat een verschrikkelijke en emotionele toestand is dat.

Eind april heeft hij dus geen salaris gehad en hebben we de spaarrekening en het van mij salaris moeten doen!

Wat we tot nu toe weten is dat hij tot 6 weken na het faillissement recht heeft op 100% uitbetaling van het salaris + vakantiegeld en overuren van de laatste 13 weken.

Onlangs heeft hij een gesprek gehad met iemand van het UWV.

Maar hoe nu verder? Weet iemand hoe het zit met de uitbetaling van het salaris en krijg je gelijk het vakantiegeld en overuren meebetaald? Ik kan hier niks over vinden op de website, daar staat voornamelijk informatie over de WW uitkering.

M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Faillissement en het UWV Empty Re: Faillissement en het UWV

Bericht  Sneeuwwitje do 12 mei 2011 - 0:12

Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:56; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 0:14

Het probleem is, dat alle schulden die ze hebben, eerst betaald gaan worden, voordat er lonen en andere dingen uitgekeerd gaan worden.
Schuldeisers staan op 1.

Gast
Gast

Bericht  M@niek do 12 mei 2011 - 0:41

Het is niet helemaal duidelijk denk ik.

Mijn man krijgt van zijn werk idd geen geld meer. Dit alles is nu overgenomen door het UWV incl uitbetalingen van achterstallige loon, vakantiedagen, overuren enz enz.

ww aanvragen hoeft hij pas te doen na 6 weken. Dus dat zou ergens in juni moeten zijn.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 1:03

Moet je dit even lezen http://www.uwv.nl/Werkloos/ww_speciale_situaties/WW_bij_betalingsonmacht.aspx

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 3:43

bij faillissementen wordt de salarisbetaling door het UWV overgenomen. Dit houdt in dat het UWV de betalingen zal verrichten en vervolgens een vordering (=schuldeis) indient bij de curator. Jouw man krijgt dus gewoon zijn salaris, al zal dit inderdaad nog wel even kunnen duren. Het moet tenslotte eerst verwerkt worden en er komt véél papierwerk bij kijken (dit moet van UWV naar curator en weer terug). Vakantiegeld wordt ook uitgekeerd, bonussen is nog maar de vraag.

Als je meer wilt weten over de bonussen, kan je ook kijken of je de curator van het bedrijf kunt bereiken, of zijn/haar secretaresse, die weten meestal wel meer te vertellen. En anders het UWV bellen!

Overigens werk ik voor twee curatoren, vandaar dat ik dit weet.

Gast
Gast

Bericht  M@niek vr 13 mei 2011 - 4:03

Bedankt voor de reacties!

Het meeste was mij al wel duidelijk.

Gisteren heeft hij te horen gekregen dat hij per 1 juni een nieuwe baan heeft! Super dus!

@pompidon, wat bedoel je met bonussen? Dat kennen ze niet in zijn oude bedrijf. Wel krijgt hij zijn overuren van de laatste 13 weken uitbetaald via het uwv.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 4:59

Sorry Moniekje, ik had verkeerd onthouden, ik dacht dat het om bonussen ging ipv overuren.
Fijn dat het nu allemaal duidelijk(er) is!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 7:31

Wat een toestand allemaal zeg..fijn dat je man al weer zo snel een nieuwe baan heeft natuurlijk! Hopen dat de rest ook snel word afgehandeld...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: