Welk boek lees jij nu?
+199
Kreeftje
Enelya
Bay
Ellusss
ladycat
Davinia
M@niek
Minniemeisje
boekenwurm83
Miss_Jessii
Starla
Salander
Coco
Parisienne
litllejoy
SleepingBeauty
Shanna
Pipsqueak
anne87
dolfijntje24
Ifrah
sporty33
Happinaz
Kamperseboekenwurm
Chocoholic
Ooh La La!
Buddha88
M_as
Ziva
Joontjuh
Caro
Hoochie
Sushi
Pandora
Monte
dr_oupy
Kaboutertje
rapa nui
SoGood
Theezakje13
ThinkPink
Sorella
Jules
SarahKey
Jezzie
Burn
Sneeuwvlok
psv-forever
Lynn_
Carmen
Phileine
Summerlovin
Aziraphale
Nietjuuh
Inge
ixis
Oasis
Zininzon
Dennenappel
Cow
Marie
Printje
Vlinderjoy
Lindsya
Zora
ForeverLove
klavertje
May
Olijfje
Huppekee
Error
Pien
Verde
Baby
VeryCherry
bolus26
Melis1985
kimz
Kqip
SuperGrover
Juul
JD
annetje
Bolleke
Dikkie Dik
BJA
mzcharlotte
aniet
Chocolate Cookie
Shopelle
Lonne
Filoria
waterkers
Middleme
Heavenly
Guus
Tinus
PrimaBella
Lise_E
Cheesegirl
Goudlokje
Polly
Lavendel
Flippin' Bitch
Niki
sterrenmeisje
LoveMusic
studiebol
ShallY
sawasdee
girli
Droopy28
Nala
Carra
Eris
Benthe
leeuw
applestar
Pepper
Sterre
Happydobby
Tyrael
Glitter
Tullow
_DoI
Mysterious
Happy
nina
Japie
Zonnetje
Janelie
Yvonne30
Gigi_
Suus
Belle1985
Fayebella
Cha0s
Frappuccino
Sweety
Vanillivi
Mizzie
Blond
mosio
Winegum
SnowWhite
Caroow
Bliss
Novalee
mo-lola
Roxy89
Rovine
Blair
Tiana
Catootje
Zwoesj
Ilona
JoyceVL
_Lacey_
Susan
Makamba
Lady4
sanne-84
Effie_O
Coccinelle
jacje
Labeendje
Arwyn
Eliesje
Shisha
Raindrop
aardbeitje
Earane
Mermaid
Caresses
SparklingEyes
Sugarfall
me-girl
Jeanette
tayce
Kabouter
Maaike
Puk
Lion87
Roze Roos
Lotus
Beachgirl
Eva
smooch
Serena
patjuhhh
silly-one
Shy
Krullebol
Pannetoet
TNMN
xxDila
Fearie
Petteflet
Ugly Betty
203 plaatsers
Pagina 2 van 40
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Re: Welk boek lees jij nu?
xxDila schreef:Ik lees nu:
Mijn leven in de hel, van Sarah Forsyth
De negentienjarige Engelse Sarah Forsyth werkt op een crèche in een provinciestadje. Op een dag ziet ze een advertentie: leidsters gezocht voor kinderdagverblijf in amsterdam. Ze is wel toe aan wat avontuur en reageert onmiddellijk.
Na een serieuze sollicitatieprocedure wordt ze aangenomen. Het lijkt wel een droom. Die droom verandert in een nachtmerrie op het moment dat Sarah op Schiphol aankomt. De mensen die haar ophalen duwen haar in een auto, nemen onder bedreiging haar paspoort af en rijden regelrecht naar de Amsterdamse Wallen.
Daar wordt ze zonder pardon achter het raam gezet. Haar ontvoerders laten er geen misverstand over bestaan: als ze probeert te ontsnappen, zal dat haar dood worden. Anderhalf jaar lang ondergaat Sarah de meest vreselijke vernederingen, tot ze uiteindelijk dankzij puur geluk een onbewaakt ogenblik vindt om te ontsnappen. ( van bol.com)
Deze ben ik ook aan het lezen.
Gast- Gast
De eenzaamheid van de priemgetallen is het aangrijpende verhaal van een bijzondere vriendschap dat de lezer vanaf de eerste pagina in zijn greep houdt, en een grandioos debuut waarmee Paolo Giordano blijk geeft van een scherp inzicht in de complexe menselijke psyche.
Het boek krijgt louter positieve recensies en is populair onder lezers. Sinds De eenzaamheid van de priemgetallen op 8 januari van dit jaar verscheen zijn er 55.000 exemplaren van verkocht.
De zevenjarige Alice moet van haar vader elke dag tegen haar zin naar skiles. Op een mistige ochtend zondert zij zich af van haar skiklasje en besluit ze de afdaling alleen te maken, maar ze komt ten val en raakt voor de rest van haar leven verlamd aan een been. Mattia is de helft van een tweeling. Hij is hyperintelligent, zijn zusje Michela is zwakbegaafd. Als de tweeling wordt uitgenodigd voor een verjaardagspartijtje schaamt Mattia zich bij voorbaat voor het gedrag van Michela en hij besluit om haar op een bank in het park achter te laten met de opdracht dat ze daar op hem moet wachten. Als hij terugkomt is zijn zusje verdwenen en zij wordt nooit meer gevonden. Op de middelbare school kruisen de levens van Alice en Mattia elkaar en er ontstaat een merkwaardige vriendschap. Ze voelen zich vanaf de dag van hun ontmoeting verbonden, maar merken al snel hoe moeilijk het is om wezenlijk contact met elkaar te krijgen. De eenzaamheid van de priemgetallen is het aangrijpende verhaal van een bijzondere vriendschap dat de lezer vanaf de eerste pagina in zijn greep houdt, en een grandioos debuut waarmee Paolo Giordano blijk geeft van een scherp inzicht in de complexe menselijke psyche.
Ik heb hem in twee dagen uit gelezen. Apart maar het beloofd wat de titel zegt.
Gast- Gast
Ik ben nu bezig in Voor Ik Doodga van Jenny Downham. Toen ik het boek even opzocht op internet bleek dat het een boek is voor tieners, maar dat maakt me eigenlijk niet uit. Het is hoe dan ook prachtig en ik zit al op een derde.
Het gaat over een meisje dat leukemie heeft en nog van alles wil doen voordat ze komt te overlijden. Heel aangrijpend. Heb nog een traantje moeten wegpinken, maar het zat er al wel dicht tegenaan.
Het gaat over een meisje dat leukemie heeft en nog van alles wil doen voordat ze komt te overlijden. Heel aangrijpend. Heb nog een traantje moeten wegpinken, maar het zat er al wel dicht tegenaan.
Gast- Gast
Sushi schreef:Ik ben nu bezig in Voor Ik Doodga van Jenny Downham. Toen ik het boek even opzocht op internet bleek dat het een boek is voor tieners, maar dat maakt me eigenlijk niet uit. Het is hoe dan ook prachtig en ik zit al op een derde.
Ik heb dat boek geloof ik in 1 avond uitgelezen! Was een prachtig boek!
Maaike- Fluisteraar
- Aantal berichten : 22
Punten : 28
Registratiedatum : 21-11-10
Ik ben net begonnen in Level 26 van Anthony Zuiker
Moordenaars kunnen worden ingedeeld in 25 categorieën, beginnend bij Level 1 met de naïeve opportunist, tot de best georganiseerde seriemoordenaar op Level 25. Er is echter één killer die zelfs het profiel van Level 25 overstijgt: Sqweegel. Sqweegel is in zijn eentje Level 26. Hij is eng, doodeng.
Sqweegel heeft in 23 jaar meer dan 50 mensen in 6 landen vermoord. Een geheime FBI-eenheid is belast met de taak hem op te sporen én te voorkomen dat de media erover berichten. De enige die hem ooit bijna te pakken heeft gekregen is teamleider Steve Dark, maar Dark heeft ontslag genomen. Na wat zijn gezin is aangedaan, neemt niemand hem dat kwalijk. Als Sqweegel na twee jaar weer van zich laat horen, kan de eenheid het niet zo gemakkelijk meer stilhouden. Het slachtoffer heeft connecties met het Witte Huis. Er worden resultaten geëist, resultaten die het team nooit zal behalen zonder Steve Dark. Hij is de enige hoop die ze hebben.
Ik ben nog maar net begonnen, maar hij is nu al spannend!!
Moordenaars kunnen worden ingedeeld in 25 categorieën, beginnend bij Level 1 met de naïeve opportunist, tot de best georganiseerde seriemoordenaar op Level 25. Er is echter één killer die zelfs het profiel van Level 25 overstijgt: Sqweegel. Sqweegel is in zijn eentje Level 26. Hij is eng, doodeng.
Sqweegel heeft in 23 jaar meer dan 50 mensen in 6 landen vermoord. Een geheime FBI-eenheid is belast met de taak hem op te sporen én te voorkomen dat de media erover berichten. De enige die hem ooit bijna te pakken heeft gekregen is teamleider Steve Dark, maar Dark heeft ontslag genomen. Na wat zijn gezin is aangedaan, neemt niemand hem dat kwalijk. Als Sqweegel na twee jaar weer van zich laat horen, kan de eenheid het niet zo gemakkelijk meer stilhouden. Het slachtoffer heeft connecties met het Witte Huis. Er worden resultaten geëist, resultaten die het team nooit zal behalen zonder Steve Dark. Hij is de enige hoop die ze hebben.
Ik ben nog maar net begonnen, maar hij is nu al spannend!!
Gast- Gast
Als journaliste voor de cultuurpagina van het Leidsch Dagblad heeft Nadine het prima naar haar zin, maar eigenlijk zou ze het liefst schrijfster worden. Net als ze erin slaagt een uitgever voor haar werk te interesseren, wordt Leiden opgeschrikt door de moord op een jonge vrouw.Samen met haar collega's zit Nadine boven op het nieuws, waar ze steeds meer bij betrokken raakt. In haar privéleven loopt veel mis en als de vermoorde vrouw uiterlijk een sterke gelijkenis met Nadine blijkt te vertonen, kan ze de gebeurtenissen niet meer als toeval afdoen en beseft ze dat zij en haar zestienjarige dochter Mariëlle gevaar lopen... Vooral als de moordenaar meer slachtoffers maakt, die op de een of andere manier allemaal in Nadine's omgeving verkeren.
Ik ben gisteren begonnen dus ik kan er nog niet zoveel over vertellen
Gast- Gast
Birgit, wat leuk, speelt het boek ook een beetje in Leiden? Zo ja, dan wil ik het wel lezen, ik hou van dingen herkennen.
Ik vond dat ook zo leuk bij het boek van Susan, gaat op gegeven moment even over station Lammenschans en de Gamma daar in de buurt, zo leuk als je het dan herkent!
Ik vond dat ook zo leuk bij het boek van Susan, gaat op gegeven moment even over station Lammenschans en de Gamma daar in de buurt, zo leuk als je het dan herkent!
Gast- Gast
Ik ben nog bezig met Genisis van Karin Slaughter. Die is bijna uit..welke ik dan ga lezen, weet ik nog niet. Er staat nog heel veel in de kast in ieder geval, dus keus genoeg!
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10
ik ben net pas begonnen aan de millenium-trilogie van stieg larsson. Erg spannend!
tayce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 68
Registratiedatum : 19-11-10
Suzanne Vermeer - Cruise
Ik ben er al een poosje mee bezig, maar nog echt ver door tijdgebrek. Tot nu toe mooi boek.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
das Parfum van Patrick Süskind.. en vind hem/het geweldig!! boek is ook uitgebracht op film... maar je moet uiteraad wel duits kunnen lezen anders snap je er nog niets van:P
het boek gaat over een jongen die heel goed kan ruiken en hij wil de ultieme parfum maken.. alleen die kan hij alleen maar maken uit geuren van jonge meisjes.. hiervoor dood hij ze en maakt uit hun lichaamsgeur de ultieme parfum.. Ik weet klinkt allemaal heel vies, maar het is zo mooi omschreven en je gata je echt inleven in de hoofdpersoon en uiteindelijk begrijpen waarom hij het doet..
en een voordeel is als je de film kijkt.. die is trouwens ook in het engels.. de acteur is zoooo zooww knap!!
Mijn ultieme favoriete boek is Hockwerda's kind van oek de jong.. die heb ik geloof ik al 5 keer gelezen en ontdek elke keer weer nieuwe dingen in het boek..
het boek gaat over een jongen die heel goed kan ruiken en hij wil de ultieme parfum maken.. alleen die kan hij alleen maar maken uit geuren van jonge meisjes.. hiervoor dood hij ze en maakt uit hun lichaamsgeur de ultieme parfum.. Ik weet klinkt allemaal heel vies, maar het is zo mooi omschreven en je gata je echt inleven in de hoofdpersoon en uiteindelijk begrijpen waarom hij het doet..
en een voordeel is als je de film kijkt.. die is trouwens ook in het engels.. de acteur is zoooo zooww knap!!
Mijn ultieme favoriete boek is Hockwerda's kind van oek de jong.. die heb ik geloof ik al 5 keer gelezen en ontdek elke keer weer nieuwe dingen in het boek..
me-girl- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 82
Wie heeft niet de droom te emigreren naar het zuiden van Frankrijk waar het klimaat beter, de mensen minder gehaast, de omgeving weidser, de natuur meer aanwezig, en de algehele stemming vrolijker is?
Ontmoet Simone, een 34-jarige vrouw die de stap waagt om in het zuiden van Frankrijk een nieuw leven te beginnen. Samen met haar man en twee kinderen koopt ze een bouwvallig landhuis om op te knappen, erin te wonen en een deel ervan te verhuren als chambres d'hôtes.
De werkelijkheid haalt de droom in. Waar haal je goede werklui vandaan in een vreemd dorp waar je nog niet eens de bakker weet te vinden? Hoe stel je je kinderen gerust die de taal nog niet machtig zijn en al hun vriendjes hebben moeten achterlaten? Hoe houd je je relatie opwindend terwijl de stress van de verbouwing steeds zwaarder op je schouders drukt?
Terwijl de hectiek in en om het huis steeds groter wordt vlucht Simone - die er genoeg van heeft haar leven continu aan dat van haar man aan te passen - in een hartstochtelijke affaire met de aantrekkelijke twintigjarige Michel. Ze raakt daarbij echter langzaam maar zeker de controle over haar eens zo georganiseerde leven kwijt.
Ik ga nu dit boek lezen, het wordt het eerste boek van Esther Verhoef dat ik ga lezen, dus ik ben benieuwd.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Petteflet schreef:Ik ben bezig in het boek "Haar naam was Sarah". Het is dat ik moet werken, anders had ik hem meegenomen. Wat een boek zeg! Pffff....vind het heel heftig om te lezen.
Dat boek ben ik ook aan het lezen, wow wat een indrukwekkend verhaal!
Het gaat over een razzia in Parijs, een razzia waar de Franse maatschappij zich erg voor schaamt.
Ik kan niet teveel zeggen want dan weet je alles al.. haha..
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
silly-one schreef:Ik ben nu bezig in het laatste deel van 'de aardkinderen' van J.M. Auel. Een vuurplaats in steen. Ik heb het al vaker gelezen en ik lees het nu weer aangezien ik begrepen heb dat er dit najaar een laatste deel op komt.
Omschrijving.
De aardkinderen'. De romancyclus die zich zo'n 35.000 jaar geleden (de Würm-ijstijd) afspeelt, vertelt de belevenissen van het jonge meisje Ayla, dat opgroeit bij de stam van de holebeer, verstoten wordt, na vele omzwervingen in een onbewoonde vallei met paarden belandt en daar de man Jondalar ontmoet met wie ze, na een verblijf bij de Mammoetjagers, verder trekt. Tijdens hun zware tocht door Europa ontmoeten ze diverse andere stammen. Na het overtrekken van een machtige gletsjer komen ze in deel 4 ten slotte bij de Zelandoniërs, Jondalars stam aan. In dit vijfde deel leven Ayla en Jondalar bij de Zelandoniërs, bewoners van de kalkgrotten van wat nu de Dordogne Vallei in Frankrijk is. Sommige grotbewoners heten Ayla van harte welkom, anderen wantrouwen haar..
Ik ben op zoek naar deel 2, maar kan hem nergens vinden (behalve de bieb, maar wil de serie graag hebben) jij nog tips? Want om nu deel 3 te gaan lezen....
Ik ben nu in het boek het einsteinmeisje aan het lezen, net begonnen, maar begint goed!
NBD|Biblion recensie
In 1932 wordt een halfnaakt, gewond meisje gevonden in de bossen bij Berlijn. Het meisje is haar geheugen kwijt. De enige aanwijzing is een programmaboekje over een lezing over de kwantumtheorie van Albert Einstein. De jonge psychiater Martin Kirsch, gefascineerd door het 'Einstein-meisje', neemt haar in behandeling en gaat op zoek naar haar identiteit. Dat voert hem naar Servie en een psychiatrische kliniek in Zurich waar Einsteins jongste zoon aan baanbrekende theorieen werkt. Een breed opgezette, goed geschreven psychologische en historische thriller met meer verhaallijnen en overtuigende personages. Ook Einstein zelf speelt een rol. Veel aandacht voor de psychiatrische theorieen en behandelingen uit die tijd. Tegen de achtergrond, mooi uitgewerkt, de sfeer en spanningen van het beginnende Hitler-tijdperk. De fascinerende intrige werd geinspireerd door brieven uit de familiearchieven van Einstein (de auteur deed uitgebreid onderzoek). In een historische noot gaat hij daar kort op in, evenals op de 400.000 gedwongen sterilisaties en de moord op 250.000 verstandelijk gehandicapten in het Derde Rijk. Sington studeerde geschiedenis in Cambridge (UK) en werkte als journalist en redacteur. Op philipsington.com is een trailer van het boek te zien. Paperback, kleine druk.
Staan hier zat leuke boeken voor op mn verlanglijstje:D
Gast- Gast
Ik heb net "Hoe overleef ik mijn vader (en hij mij)?" uit haha En ik ga nu beginnen in Landen van Laia Fabregas.
Gast- Gast
Ik ben op zoek naar deel 2, maar kan hem nergens vinden (behalve de bieb, maar wil de serie graag hebben) jij nog tips? Want om nu deel 3 te gaan lezen....
Ik heb ze bij Selexyz gehaald. Dat is wel al een tijdje geleden, maar daar hadden ze toen alle delen. Het zijn wel mooie boeken hè?! Ik ben, al heel lang, in deel 4 bezig. Heb een beetje moeite om er weer in te komen, maar moet er binnenkort toch maar weer aan beginnen.
Weet ik nu dus ook meteen welk boek ik na Genisis ga lezen .
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Ik vond cruise niet zo leuk..
Ben nu bezig in haar naam was sarah, tot nu toe een erg mooi boek.
Ben nu bezig in haar naam was sarah, tot nu toe een erg mooi boek.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
@ kabouter
Dan ga ik daar eens kijken! Had bij de v&d deel 1, maar daar hadden ze alleen 1,3,4 dus dat schiet niet op. thanks!
Dan ga ik daar eens kijken! Had bij de v&d deel 1, maar daar hadden ze alleen 1,3,4 dus dat schiet niet op. thanks!
Gast- Gast
Rendez vous van Esther Verhoef heb ik ook gelezen, goed boek!
Ik lees nu L.A. Candy van Lauren Conrad. Leuk boek je leest er makkelijk door heen en is ook leuk geschreven. Had ik eigenlijk niet verwacht.
Ik lees nu L.A. Candy van Lauren Conrad. Leuk boek je leest er makkelijk door heen en is ook leuk geschreven. Had ik eigenlijk niet verwacht.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Sannie89 schreef:
Ik heb laatst gelezen dat er in het najaar het laatste deel kom ( deel 6) misschien dat deel 2 dan wel weer beschikbaar is. Of op bol.com kijken voor 2de hands versies, want daar staan ze wel.
Edit: Op de site van dekker ( selexyz in Nijmegen staat dat hij vanaf maart 2011 weer beschikbaar komt.)
Ik ga vanavond beginnen in de engels versie van Twilight. De film heb ik laatst al wel gezien, omdat ik door tijdsgebrek en door vermoeidheid er niet aan toe kwam om in het engels te lezen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Kabouter schreef:
Ik ben, al heel lang, in deel 4 bezig. Heb een beetje moeite om er weer in te komen, maar moet er binnenkort toch maar weer aan beginnen.
[/color]
Deel 4 is ook een ramp om doorheen te komen. Ik vind het reizen saai maar op het moment dat ze weer bij een volk aankomen wordt het weer leuk. Deel 5 vind ik ook tegen vallen, maar ja. Het leest gemakkelijk weg.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
silly-one schreef:
Ik ga vanavond beginnen in de engels versie van Twilight. De film heb ik laatst al wel gezien, omdat ik door tijdsgebrek en door vermoeidheid er niet aan toe kwam om in het engels te lezen. [/color]
Dank je Ja dat hadden we op de selexyz ook gezien, bol.com tweedehands hadden we besteld, maar die viel van ellende al uit elkaar (voor 10,-) dus die hebben we teruggestuurd.
Twilight heb ik ook helemaal in het engels (en nederlands gelezen) blijft mooi:)
Gast- Gast
Ik lees nu De Indiase bruid van Karin Fossum. Ik heb meer boeken van deze schrijfster en ik vind dat ze een prettige schrijfstijl heeft.
Gast- Gast
Jij tegen mij is het verhaal van Mikey en Ellie, twee jonge mensen van wie de families gescheiden worden door een gruwelijk geheim. Hij is arm en zij is rijk. Hij werkt als bordenwasser in een restaurant, zij doet haar eindexamen. Mikey en Ellie zullen moeten kiezen tussen hun liefde voor elkaar of voor hun familie, voor háár broer of voor zíjn zus.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb net 'Het verloren boek van Salem' uit. Was wel een goed boek
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Soortgelijke onderwerpen