Man op het KDV
+8
ShallY
Teddyaapje
moepie
LMCurious
Annemie
Susan
Darius
Anne
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Man op het KDV
Mijn dochter van ruim 4 maanden gaat sinds kort 2 dagen naar het KDV. Op zich heeft ze het daar best naar haar zin, al moet ze natuurlijk wel nog een beetje wennen. De leidsters lijken me in ieder geval erg lief, en verder heb ik er een goed gevoel over.
Vorige week echter was ze een beetje ziekjes, en belden ze me of ik haar eerder wilde komen halen, omdat ze helemaal niet lekker in haar vel zat en veel moest huilen. Ik ging haar dus rond 12 uur ophalen ipv rond vijf uur normaal. Tot mijn verbazing deed er een man van een jaar of 30-35 de deur open. Ik dacht in de eerste instantie dat het een schoonmaker was ofzo die alleen even de deur voor me open deed, want hij zei verder eigenlijk ook niks tegen me (ook geen gedag) en ik had hem nog niet eerder gezien. Hij liep me dus voor naar de groep, waar ze met z’n allen aan het eten waren. Ik dacht nog ah zie je, ze waren gewoon even druk dat ze niet zelf de deur open deden. Maar toen ik mijn dochter had gepakt en nog even met een leidster stond te praten zag ik dat hij een andere baby eten aan het geven was. Ik vond het een beetje raar, dus ik dacht hmmm dat moet ik volgende keer even vragen hoe dat zit. Dat was er echter niet meer van gekomen omdat ze daarna dus niet meer is geweest omdat ze ziek was.
Net ging ik haar weer brengen voor een middagje, en die man deed weer open. Ik vroeg aan hem of hij hier werkte, en dat was inderdaad zo. Ik vroeg of hij er de hele dag was, maar hij ging om 2 uur weer naar huis. Toen liep hij weer weg, hij stelde zich ook verder niet voor en keek ook niet eens naar mijn dochter, zei niks tegen haar o.i.d.
Ik was tijdens alles rond die zaak met Robert M. (ik was toen dus zwanger) juist iemand die van mening was dat je niet alle mannen over één kam moet scheren, en dat mannen in de kinderopvang moeten kunnen werken. Ik ken namelijk ook een leuke jongen die op een ander KDV werkt en die zou ik metéén vertrouwen. Maar bij deze man heb ik dus echt GEEN goed gevoel! Ik weet niet wat het is, ik vind dat hij een beetje raar/eng uit zijn ogen kijkt, en hij maakt heel weinig contact, wat ik vervelend vind.
Wat moet ik hier nou mee? Ik wil het er sowieso met een leidster over praten maar ik vind dat heel erg moeilijk. Hebben jullie tips, en wat zouden jullie zelf doen in deze situatie?
Het is overigens een KDV van een hele grote organisatie (ik geloof dat er wel 50 onder vallen) dus wel professioneel zeg maar, niet een of ander particulier ding.
Vorige week echter was ze een beetje ziekjes, en belden ze me of ik haar eerder wilde komen halen, omdat ze helemaal niet lekker in haar vel zat en veel moest huilen. Ik ging haar dus rond 12 uur ophalen ipv rond vijf uur normaal. Tot mijn verbazing deed er een man van een jaar of 30-35 de deur open. Ik dacht in de eerste instantie dat het een schoonmaker was ofzo die alleen even de deur voor me open deed, want hij zei verder eigenlijk ook niks tegen me (ook geen gedag) en ik had hem nog niet eerder gezien. Hij liep me dus voor naar de groep, waar ze met z’n allen aan het eten waren. Ik dacht nog ah zie je, ze waren gewoon even druk dat ze niet zelf de deur open deden. Maar toen ik mijn dochter had gepakt en nog even met een leidster stond te praten zag ik dat hij een andere baby eten aan het geven was. Ik vond het een beetje raar, dus ik dacht hmmm dat moet ik volgende keer even vragen hoe dat zit. Dat was er echter niet meer van gekomen omdat ze daarna dus niet meer is geweest omdat ze ziek was.
Net ging ik haar weer brengen voor een middagje, en die man deed weer open. Ik vroeg aan hem of hij hier werkte, en dat was inderdaad zo. Ik vroeg of hij er de hele dag was, maar hij ging om 2 uur weer naar huis. Toen liep hij weer weg, hij stelde zich ook verder niet voor en keek ook niet eens naar mijn dochter, zei niks tegen haar o.i.d.
Ik was tijdens alles rond die zaak met Robert M. (ik was toen dus zwanger) juist iemand die van mening was dat je niet alle mannen over één kam moet scheren, en dat mannen in de kinderopvang moeten kunnen werken. Ik ken namelijk ook een leuke jongen die op een ander KDV werkt en die zou ik metéén vertrouwen. Maar bij deze man heb ik dus echt GEEN goed gevoel! Ik weet niet wat het is, ik vind dat hij een beetje raar/eng uit zijn ogen kijkt, en hij maakt heel weinig contact, wat ik vervelend vind.
Wat moet ik hier nou mee? Ik wil het er sowieso met een leidster over praten maar ik vind dat heel erg moeilijk. Hebben jullie tips, en wat zouden jullie zelf doen in deze situatie?
Het is overigens een KDV van een hele grote organisatie (ik geloof dat er wel 50 onder vallen) dus wel professioneel zeg maar, niet een of ander particulier ding.
Anne- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 5
Registratiedatum : 09-05-11
Re: Man op het KDV
Ik zou het de volgende keer meteen aangeven. Het is vervelend voor jou dat hij nauwelijks contact maakt vooral als hij toch voor je dochter zorgt. Misschien voelt hij zich ook wel ongemakkelijk.
Ik zie verder niks verkeerd erin dat hij werkzaam is bij een kdv. Wel vervelend dat jij er zo naar gevoel bij hebt. Komt dat niet juist doordat hij geen tot nauwelijks contact met je maakt?
Kan me verder ook voorstellen dat het verhaal van Rovert M. door je hoofd spookt. Hierdoor worden haast alle mannen op een kdv al bevooroordeeld.
En verder kan een particulier ding ook een goed kdv zijn ! Het hoeft niet per see van een goede organisatie te zijn ! Ook bij een organisatie kunnen dingen niet in orde zijn !
Ik zie verder niks verkeerd erin dat hij werkzaam is bij een kdv. Wel vervelend dat jij er zo naar gevoel bij hebt. Komt dat niet juist doordat hij geen tot nauwelijks contact met je maakt?
Kan me verder ook voorstellen dat het verhaal van Rovert M. door je hoofd spookt. Hierdoor worden haast alle mannen op een kdv al bevooroordeeld.
En verder kan een particulier ding ook een goed kdv zijn ! Het hoeft niet per see van een goede organisatie te zijn ! Ook bij een organisatie kunnen dingen niet in orde zijn !
Gast- Gast
Voor de zaak Robert M. was er op het kdv van L (ook een grote organisatie) ook een wat viezelijk mannetje op de groep van Lau.rens. Ik heb L wel eens opgehaald en dan had hij L op de arm. Dat vond ik ook wat vreemd eigenlijk en ook wat 'viezig'. Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar ik had er geen goed gevoel bij. Ik heb mezelf nog streng toegesproken, maar nu die Robert M. is betrapt ben ik eigenlijk van mening dat er geen mannen op een kdv horen. (dit gaat misschien wel discussie opleveren, maar het is mijn gevoel en ik stap er niet vanaf. Discussie is zinloos! )
Wat jij nu beschrijft over geen contact maken, jezelf niet voorstellen vind ik zeer zorgelijk en ik zou er met de locatiecoordinator over bellen of even de andere leidster apart nemen.
Wat jij nu beschrijft over geen contact maken, jezelf niet voorstellen vind ik zeer zorgelijk en ik zou er met de locatiecoordinator over bellen of even de andere leidster apart nemen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Maar een vrouw kan toch ook kinderen misbruiken?
Opzich snap ik het wel, en ik heb al geen goed gevoel als ik mijn kind bij een vreemde achter moet laten (nu al niet, kan je nagaan) maar waarom zijn we voor de mannen bang, en voor de vrouwen niet?
Opzich snap ik het wel, en ik heb al geen goed gevoel als ik mijn kind bij een vreemde achter moet laten (nu al niet, kan je nagaan) maar waarom zijn we voor de mannen bang, en voor de vrouwen niet?
Gast- Gast
Ik zou wel aangeven dat je het niet prettig vindt dat hij zich niet even netjes voorstelt, maar op zich heeft het feit dat hij man is daar niet zoveel mee te maken, dus dat zou ik wel buiten beschouwing laten. Kan me wel voorstellen dat de combinatie van factoren extra onprettig op je overkomt, maar ik denk dat je toch moet proberen die zaken van elkaar te scheiden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Darius schreef:Voor de zaak Robert M. was er op het kdv van L (ook een grote organisatie) ook een wat viezelijk mannetje op de groep van Lau.rens. Ik heb L wel eens opgehaald en dan had hij L op de arm. Dat vond ik ook wat vreemd eigenlijk en ook wat 'viezig'. Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar ik had er geen goed gevoel bij. Ik heb mezelf nog streng toegesproken, maar nu die Robert M. is betrapt ben ik eigenlijk van mening dat er geen mannen op een kdv horen. (dit gaat misschien wel discussie opleveren, maar het is mijn gevoel en ik stap er niet vanaf. Discussie is zinloos! )
Zal er geen discussie van maken, want ik begrijp je punt wel. Ik heb dat gevoel zelf ook wel een beetje, maar eigenlijk is het onzin om zo te denken (dus ook wat mezelf betreft!), er zijn helaas ook vrouwen die zieke dingen uithalen met kinderen.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Darius schreef:Voor de zaak Robert M. was er op het kdv van L (ook een grote organisatie) ook een wat viezelijk mannetje op de groep van Lau.rens. Ik heb L wel eens opgehaald en dan had hij L op de arm. Dat vond ik ook wat vreemd eigenlijk en ook wat 'viezig'. Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar ik had er geen goed gevoel bij. Ik heb mezelf nog streng toegesproken, maar nu die Robert M. is betrapt ben ik eigenlijk van mening dat er geen mannen op een kdv horen. (dit gaat misschien wel discussie opleveren, maar het is mijn gevoel en ik stap er niet vanaf. Discussie is zinloos! )
Zal er geen discussie van maken, want ik begrijp je punt wel. Ik heb dat gevoel zelf ook wel een beetje, maar eigenlijk is het onzin om zo te denken (dus ook wat mezelf betreft!), er zijn helaas ook vrouwen die zieke dingen uithalen met kinderen.
Ik ben het met je eens hoor MamaRosa (en diegene die dit eerder zei). Dan kan ik later ook wel zeggen dat er geen mannen voor de klas mogen staan. Ik probeer ook wel rationeel te denken, maar dit mannetje bij ons kdv was echt apart en wat viezelijk, en ik had gewoon geen goed gevoel. En door Robert M. is dat wel versterkt.
Darius- Ratel
Trouwens, ik vind het maar wat leuk als er mannen voor een kleutergroep op de basisschool staan. Ik weet het, het is gewoon niet helemaal juist, maar het is gewoon een 'gevoel'.
Darius- Ratel
Bazyle schreef:Maar een vrouw kan toch ook kinderen misbruiken?
De kans dat een vrouw dat doet, is wel vele malen kleiner. Er zijn nu eenmaal veel minder vrouwelijke pedofielen.
Verder eens met Susan. Ik zou mijn zorgen uiten over de persoon zelf, en niet om het feit dat hij een man is. Ik vind het dan ook echt van de zotte dat mannen niet meer op kdv's zouden moeten werken. Waakzaamheid (bij mannen EN vrouwen) is iets anders dan wantrouwen.
Gast- Gast
Oh maar:
Uit cijfers van het Landelijk Parket van het Openbare Ministerie (OM) blijkt dat er in de afgelopen jaren slechts twee procent van de verdachten in zedenzaken met kinderen vrouwelijk is. Dat waren in 2003 29 van de ongeveer 1500 zaken. Het gaat hierbij om ‘verleiding van een kind’, ‘misbruiken van vertrouwen van een kind’, ontucht en het ‘seksueel binnendringen van een kind onder de 16 jaar’
Daarbij vallen vrouwen met een voorkeur voor kinderen niet zo snel op. ,,Een vrouw die haar kinderen niet knuffelt en streelt is eerder abnormaal dan normaal. Een man met een kind op schoot is meteen verdacht, terwijl er bij een vrouw niet raar wordt opgekeken.’‘
Ook is een opgewonden man makkelijker te herkennen dan een opgewonden vrouw.
Maar volgens mij blijft het zo dat er minder vrouwelijke pedofielen zijn.
Uit cijfers van het Landelijk Parket van het Openbare Ministerie (OM) blijkt dat er in de afgelopen jaren slechts twee procent van de verdachten in zedenzaken met kinderen vrouwelijk is. Dat waren in 2003 29 van de ongeveer 1500 zaken. Het gaat hierbij om ‘verleiding van een kind’, ‘misbruiken van vertrouwen van een kind’, ontucht en het ‘seksueel binnendringen van een kind onder de 16 jaar’
Daarbij vallen vrouwen met een voorkeur voor kinderen niet zo snel op. ,,Een vrouw die haar kinderen niet knuffelt en streelt is eerder abnormaal dan normaal. Een man met een kind op schoot is meteen verdacht, terwijl er bij een vrouw niet raar wordt opgekeken.’‘
Ook is een opgewonden man makkelijker te herkennen dan een opgewonden vrouw.
Maar volgens mij blijft het zo dat er minder vrouwelijke pedofielen zijn.
Gast- Gast
Mijn vriend heeft ook een jaar voor de kleuters gestaan, maar hij zei al dat het toch meer voor vrouwen is, maar wat betreft het kinderdagverblijf moet ik er niet aan denken als daar een man zou werken, dan zou ik mijn zoontje wel van de opvang halen, klinkt erg lullig, maar toch denk ik er zo over, na al die verhalen op het nieuws van de laatste tijd.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Vinden jullie dat wantrouwen niet naar van jezelf? Ik weet niet hoe ik zou reageren hoor, heb geen kinderen, maar ik hoop echt dat ik dat wantrouwen aan de kant kan schuiven, ik zou dat echt erg vinden als ik zo zou denken. Wie kan je dan nog vertrouwen?
Gast- Gast
Het is niet zo dat pedofielen per se een voorkeur hebben voor baby's en peuters, dus waarom wel mannen willen weren uit de kinderopvang en niet uit het basisonderwijs?
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Het is niet zo dat pedofielen per se een voorkeur hebben voor baby's en peuters, dus waarom wel mannen willen weren uit de kinderopvang en niet uit het basisonderwijs?
Ja dat is ook wel weer zo, maar voor de klas is anders als in een kdv, aangezien je bij een kdv toch sneller 1 op 1 bent met een kind plus dat een baby nog niks kan zeggen, dus dat het dan voor een man wat makkelijker is, denk ik...
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Darius:
Hier echt precies hetzelfde. Het is zegmaar een mannetje die ik ook niet echt zou vertrouwen als ik 's avonds alleen met hem bij de bushalte zou staan zegmaar... en het idee dat hij mijn dochter dan staat te verschonen, daar krijg ik gewoon een naar gevoel van
Hier echt precies hetzelfde. Het is zegmaar een mannetje die ik ook niet echt zou vertrouwen als ik 's avonds alleen met hem bij de bushalte zou staan zegmaar... en het idee dat hij mijn dochter dan staat te verschonen, daar krijg ik gewoon een naar gevoel van
Anne- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 5
Registratiedatum : 09-05-11
Annemie schreef:
Ja dat is ook wel weer zo, maar voor de klas is anders als in een kdv, aangezien je bij een kdv toch sneller 1 op 1 bent met een kind plus dat een baby nog niks kan zeggen, dus dat het dan voor een man wat makkelijker is, denk ik...
Toen ik nog inviel op kinderdagverblijven stond ik het grootste deel van de dag wel samen met iemand op de groep en als ik alleen stond was het meestal tijdens het breng- of haaluurtje of tijdens de pauze en dan kwamen er meestal ook wel wat mensen binnenvallen.
Susan- Lady Post-a-lot
Als zo'n man/vrouw iets wil dan vind hij/zij wel een moment alleen met een kind hoor, ook op de basisschool.
Gast- Gast
In jou geval zou ik zeker een gesprek aangaan met hem en een leidinggevende. En dan vooral omdat hij zich niet voorstelt etc. Je wilt toch weten wie er voor je kind zorgt. Bij ons zijn er altijd hele gesprekken op de opvang met de leiding, over ons, maar ook over hen (vakantieplannen etc). Dat vind ik ook neit meer dan normaal als je iemand een paar keer per week ziet. En bij een nieuw persoon verwacht ik gewoon dat ik daarvan op de hoogte word gebracht. Ze zeggen het bij ons al als ze een dagje invallen bij een andere groep.
Overigens staat er bij joris ook een man op de groep. Bij de rondleiding was hij er al, en ik vond het echt leuk. Ik vind dat de invloed van een man juist ook voor de sfeer erg goed is ipv alleen maar jonge meisjes die alles schattig vinden zeg maar. Maar je moet je wel prettig voelen bij de persoon in kwestie. En dat geld natuurlijk ook voor vrouwen. Misschien dat daar de seksuele drijging minder is, maar wellicht behandelen sommige vrouwen je kind op andere manieren slecht. Dus mannen uit de kinderopvang ben ik het niet mee eens.
Overigens staat er bij joris ook een man op de groep. Bij de rondleiding was hij er al, en ik vond het echt leuk. Ik vind dat de invloed van een man juist ook voor de sfeer erg goed is ipv alleen maar jonge meisjes die alles schattig vinden zeg maar. Maar je moet je wel prettig voelen bij de persoon in kwestie. En dat geld natuurlijk ook voor vrouwen. Misschien dat daar de seksuele drijging minder is, maar wellicht behandelen sommige vrouwen je kind op andere manieren slecht. Dus mannen uit de kinderopvang ben ik het niet mee eens.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Ik weet wel dat mijn docent kinderopvang, pedagoog Louis Tavecchio, juist heel erg voor mannen in de kinderopvang is.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik zou ook een gesprekje aangaan. Het is niet meer dan normaal dat de leiding zich voorstelt. Je gaf hem zelfs nog een aanleiding door te vragen of hij daar werkt, op dat moment had hij zijn hand moeten uitsteken en zich voor moeten stellen.
Als je gevoel slecht blijft bij hem zou je dat nog eens aan kunnen geven, even aankijken.
Ik werk ook in de kinderopvang, ik heb een mannelijke collega. Hij heeft een tijdje op het kdv gewerkt maar is nu naar de buitenschoolseopvang gegaan. Ik moet zeggen dat ik het wel een aanvulling vond hoor, vooral voor de wat oudere peuters. Een jongen doet toch weer andere dingen, de jongetjes vonden het geweldig om samen te voetballen of even lekker gek te doen.
Dus voor mij hoeven de mannen niet weg uit de kinderopvang. Vind het wel jammer dat het niet zo veel voorkomt juist...
Maar ook kan ik inkomen door die verschrikkelijke verhalen dat je er wel de kriebels bij krijgt, dat had ik natuurlijk ook!
Als je gevoel slecht blijft bij hem zou je dat nog eens aan kunnen geven, even aankijken.
Ik werk ook in de kinderopvang, ik heb een mannelijke collega. Hij heeft een tijdje op het kdv gewerkt maar is nu naar de buitenschoolseopvang gegaan. Ik moet zeggen dat ik het wel een aanvulling vond hoor, vooral voor de wat oudere peuters. Een jongen doet toch weer andere dingen, de jongetjes vonden het geweldig om samen te voetballen of even lekker gek te doen.
Dus voor mij hoeven de mannen niet weg uit de kinderopvang. Vind het wel jammer dat het niet zo veel voorkomt juist...
Maar ook kan ik inkomen door die verschrikkelijke verhalen dat je er wel de kriebels bij krijgt, dat had ik natuurlijk ook!
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Hier op het kdv loopt een jongen stage, ik heb hem nog nooit gezien (misschien is hij er op andere dagen als wat T daar is) maar er hangen altijd "voorstel blaadjes" van nieuwe leidster/ders.
Toen ik zag dat er een jongen tussenhing dacht ik ook als eerste aan die misbruikverhalen maar ik heb mezelf streng toegesproken in mn hoofd. Vooroordelen zijn niet "netjes" en je moet iedereen een gelijke kans geven.
In het geval van de TO zou ik er wel een gesprek over aan gaan omdat je er verder ook geen goed gevoel bij hebt, ook omdat hij zich niet eens voorstelde, zelfs niet toen je ernaar vroeg. Ik vind dat je best kenbaar mag maken dat het verhaal over die misbruikte kinderen door je hoofd spookt en dat je er niks aan kan doen, maar dat je je er niet helemaal prettig bij voelt.
Toen ik zag dat er een jongen tussenhing dacht ik ook als eerste aan die misbruikverhalen maar ik heb mezelf streng toegesproken in mn hoofd. Vooroordelen zijn niet "netjes" en je moet iedereen een gelijke kans geven.
In het geval van de TO zou ik er wel een gesprek over aan gaan omdat je er verder ook geen goed gevoel bij hebt, ook omdat hij zich niet eens voorstelde, zelfs niet toen je ernaar vroeg. Ik vind dat je best kenbaar mag maken dat het verhaal over die misbruikte kinderen door je hoofd spookt en dat je er niks aan kan doen, maar dat je je er niet helemaal prettig bij voelt.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat de organisatie heel streng naar mannen in de kinderopvang kijkt. Dat is bij ons op de organisatie ook zo. Sowieso word je niet zomaar aangenomen, ook niet als vrouw, zonder verklaring van goed gedrag kom je er echt niet in.
Gast- Gast
Anne schreef:Mijn dochter van ruim 4 maanden gaat sinds kort 2 dagen naar het KDV. Op zich heeft ze het daar best naar haar zin, al moet ze natuurlijk wel nog een beetje wennen. De leidsters lijken me in ieder geval erg lief, en verder heb ik er een goed gevoel over.
Dus een particulier .'ding' is niet professioneel?
Ik heb altijd nog bij een particulier kinderdagverblijf gewerkt en daar worden geen mannen aangenomen omdat er alleen maar vrouwen werken en ze liever geen mannen op de werkvloer hebben.
Maar als jij er een slecht gevoel over hebt zal ik praten met een leidster. Aangeven hoe jij hem ziet, dat hij zich niet voorstelt enz en niet eens wist dat er een jongen werkt. Ze zullen het heus wel begrijpen dat je er moeite mee hebt sinds dat is voorgevallen in Amsterdam.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
ShallY schreef:Anne schreef:Mijn dochter van ruim 4 maanden gaat sinds kort 2 dagen naar het KDV. Op zich heeft ze het daar best naar haar zin, al moet ze natuurlijk wel nog een beetje wennen. De leidsters lijken me in ieder geval erg lief, en verder heb ik er een goed gevoel over.
Dus een particulier .'ding' is niet professioneel?
Ik heb altijd nog bij een particulier kinderdagverblijf gewerkt en daar worden geen mannen aangenomen omdat er alleen maar vrouwen werken en ze liever geen mannen op de werkvloer hebben.
Maar als jij er een slecht gevoel over hebt zal ik praten met een leidster. Aangeven hoe jij hem ziet, dat hij zich niet voorstelt enz en niet eens wist dat er een jongen werkt. Ze zullen het heus wel begrijpen dat je er moeite mee hebt sinds dat is voorgevallen in Amsterdam.
Dit vind ik erg ver gaan eigenlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Volgens mij mag dat officieel ook helemaal niet.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: