Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

+5
*Lookie*
Lindsya
Snoopy
Rebecca
missmarm
9 plaatsers

Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  missmarm zo 8 mei 2011 - 2:47

Onze zoon gaat morgen voor het eerst de gehele week naar school na de wendagen en is dinsdag echt jarig. Trakteer je dan ook gelijk? ja toch?

Wat deden jullie maken qua traktatie?

Op het kdv deden we weleens ijsbakjes met cakebeslag vullen spek erop en parasol erin. kan dit ook op de basisschool of moet het daar volwassener of meer snoep (vind ik eigenlijk niet nodig) oid?

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  Rebecca zo 8 mei 2011 - 2:51

Geen idee of het gebruikelijk is om meteen te trakteren op school, heb zelf nog geen kinderen en ben een echte bovenbouwjuf...In mijn klas (groep 7) heb ik de traktatie die jij noemt ook al eens voorbij zien komen, dus een prima idee lijkt me zo! Vaak zijn spiesjes met fruit, een blokje kaas en een knakworstje ook heel lekker, komen hier ook veel voorbij.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  Snoopy zo 8 mei 2011 - 3:24

hangt misschien ook van de school af. Sommige scholen willen geen snoep als traktatie. Als we op het KDV een traktatie hebben met teveel snoep, of bijvoorbeeld chocolade op de babygroep, dan geven we het mee naar huis. Kunnen ouders zelf bepalen of het kind het wel of niet krijgt.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 3:30

Ik heb M voor zijn verjaardag op de psz laten trakteren. En niet op school.
Lijkt mij voor ze wel heel erg spannend al zo in de belangstelling op een vrij onbekende groep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  Lindsya zo 8 mei 2011 - 4:09

Mijn zoontje had afscheid genomen op de psz en daar getrakteerd. Dus hij is nog niet jarig geweest in zijn nieuwe klas. Maar wat je beschrijf als traktatie is leuk.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  *Lookie* zo 8 mei 2011 - 4:17

Wel leuk denk ik, om te trakteren.
Paar (gezonde en minder gezonde) ideetjes:

- kleine appel, en dan van zo'n langwerpig spekje een rups maken en met eetbare lijm eraan plakken
- kleine puntzakjes maken en hier stukjes of reepjes fruit en bv wortel in doen
- doosje rozijntjes leuk beplakken (bv met lieveheersbeestje van papier oid), dit kan ook met smarties
- mandarijntjes
- dropveter met een paar snoepjes of chipjes eraan

Spiesjes vind ik idd ook een leuk idee, wat hier al werd genoemd bv met van die kleine knakworstjes, fruit, spekje of iets dergelijks
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 6:04

Ik heb zelf een aantal jaar de instroomgroep gehad, groep 1/2 en de kinderen die nieuw op school zijn vierden doorgaans hun verjaardag niet. Ze vonden het vaak veel te eng om in een nieuwe groep kinderen in het middelpunt van de belangstelling te staan, en ik als juf raadde het de ouders dan ook af. Natuurlijk mocht het wel als ze het perse wilden, maar mijn ervaring is dat het voor het kind niet zo leuk is.
De traktatie die jij omschrijft is overigens wel heel leuk voor de kleuters hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  Summerlovin zo 8 mei 2011 - 9:02

Ik liep vorig jaar stage in een kleuterklas. Ook ik heb niet meegemaakt dat een kind dat 4 werd en op school kwam ging trakteren deze hadden al getrakteerd ( voor het afscheid en dus ook een beetje voor de verjaardag) op het kinderdagverblijf of bij de peuterspeelzaal. Ik zou gewoon even met de juf overleggen wat gebruikelijk is op die school. De traktatie die jij noemt is wel heel leuk voor kleuters! meer snoep zou ik inderdaad niet doen dat wordt het voor sommige kleuters misschien zelfs wat te veel.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  Printje zo 8 mei 2011 - 9:05

Ik ben kleuterjuf en het is eigenlijk niet gebruikelijk dat kinderen trakteren wanneer zij 4 jaar worden.

Daarnaast zou ik ook kiezen voor niet teveel snoep idd, maar liever iets gezonds en niet te groot.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  Darius zo 8 mei 2011 - 19:17

Toen ik een aantal jaar geleden op de basisschool 'groep 0' had met vier jarigen, trakteerden zij wel in mijn klas. Maar ik zou het even navragen of anders even de schoolgids raadplegen, misschien dat het daar in staat.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 19:57

Ik zou zo'n eerste week niet overweldigender maken dan hij eigenlijk al is voor zo'n (bijna) vierjarig ukkie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 20:01

Lise heeft ook de eerste keer niet getrakteerd, alleen op de PSZ.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  missmarm zo 8 mei 2011 - 21:47

de juf gaf aan het mag wel maar de meesten doen het niet ivm vele nieuwe dingen etc. Dus geen traktatie Wink

Vind het niet zo erg donderdag al getrakteerd en nu donderdag is onze andere zoon aan de beurt....

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  knets zo 8 mei 2011 - 23:54

Bij mij wilde ze beide trakteren toen ze naar de 0 groep gingen en jarig waren.. Was verder ook geen probleem.. Ik heb toen voor Jason snoeptoeters gemaakt en Jordan trakteerde op school rozijntjes met een olifantenkop eropgeplakt en de slurf was een ballon
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jarig tijdens eerste schoolweek trakteren? Empty Re: jarig tijdens eerste schoolweek trakteren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum