Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen Friso ha?

+6
Tania
Printje
Puggle
Steep
Susan
Paper Crown
10 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Ervaringen Friso ha?

Bericht  Printje wo 23 jan 2013 - 21:01

Ons meisje kreeg eerst standaard voeding vd kruidvat maar kon hier niet tegen, ze poepte zich een ongeluk. Nu adviseerde de kraam ons Friso, maar de standaard is nergens te koop hier in de buurt. ( alles wordt door Chinezen opgekocht omdat daar de voeding niet goed is) nu hebben we dus de ha en die is wel weer een stuk duurder. Hebben jullie ervaring met deze voeding, en kun je eventueel na een paar maanden overstappen naar een ander merk ofzo.

Ze drinkt ook nog niet erg veel, gemiddeld 50 cc pr keer denk ik, wel slaapt ze de nacht van ongeveer 23 tot 4 à 5 uur. Ze huilt vrijwel niet, nog geen krampjes gehad maar dus het poepen wat echt teveel was voor een fv kind. ( op de kruidvat voeding dus)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Paper Crown wo 23 jan 2013 - 21:07

Ja, ik! Julian kreeg dit in 't ziekenhuis dus de eerste week hebben wij dit ook gegeven. Ben niet ontevreden maar we geven sindskort Omneo van Nutrilon en daar doet hij 't beter op. Krampjes komen doorgaans in de 2de of 3de week.

Ik vind alleen die verpakkingen van Friso ruk!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Tania wo 23 jan 2013 - 21:20

Waarom adviseerde ze Friso? Zou ze daar minder van gaan poepen?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Susan wo 23 jan 2013 - 21:23

Ik hoorde maandag wel dat er een einde gaat komen aan het opkopen van kunstvoeding door mensen uit China, dat veel winkels de regel in gaan voeren dat er maximaal vier verpakkingen per persoon mogen worden gekocht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Steep wo 23 jan 2013 - 21:38

Oww is dat aan de hand! Ik vond het al zo vreemd dat de schappen zo lang leeg waren! Thnx voor de info. Sorry printje heb geen ervaring met friso!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Paper Crown wo 23 jan 2013 - 21:44

Susan schreef:Ik hoorde maandag wel dat er een einde gaat komen aan het opkopen van kunstvoeding door mensen uit China, dat veel winkels de regel in gaan voeren dat er maximaal vier verpakkingen per persoon mogen worden gekocht.

Dat is al idd. Maar zoals J. zei wat een bullshit regel, dan ga je toch desnoods 3x op een dag naar de supermarkt en koop je alsnog alles leeg.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Paper Crown wo 23 jan 2013 - 21:45

Tania schreef:Waarom adviseerde ze Friso? Zou ze daar minder van gaan poepen?

Het verteerd beter waardoor 't beter wordt opgenomen. Althans dit is wat 't ziekenhuis zei maar mijn hongerige wolfje kwam daardoor elke 1,5u!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Susan wo 23 jan 2013 - 21:48

Paper Crown schreef:

Dat is al idd. Maar zoals J. zei wat een bullshit regel, dan ga je toch desnoods 3x op een dag naar de supermarkt en koop je alsnog alles leeg.

Ja, maar dat is toch een hogere drempel en anderen hebben dan toch meer kans om ook nog een pak kunstvoeding in het schap aan te treffen dan als alles net na openingstijd al verdwenen is.

Misschien moeten ze het tijdelijk op doktersrecept doen of zo tot die rare toestand is overgewaaid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Paper Crown wo 23 jan 2013 - 21:52

Susan schreef:
Paper Crown schreef:

Dat is al idd. Maar zoals J. zei wat een bullshit regel, dan ga je toch desnoods 3x op een dag naar de supermarkt en koop je alsnog alles leeg.

Ja, maar dat is toch een hogere drempel en anderen hebben dan toch meer kans om ook nog een pak kunstvoeding in het schap aan te treffen dan als alles net na openingstijd al verdwenen is.

Misschien moeten ze het tijdelijk op doktersrecept doen of zo tot die rare toestand is overgewaaid.

Het is heel erg. Alle schappen zijn leeg! Vooral de 'normale' voedingen. Omneo enzo is wel te vinden. Ik koop er bewust maar 1 per keer omdat ik niet wil dat anderen hun kind niet kunnen voeden maar wat je zegt: op doktersrecept zal beter zijn denk ik.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Tania wo 23 jan 2013 - 21:56

Hier staat altijd gewoon genoeg voeding in de schappen. Is dat alleen in bepaalde delen van het land ofzo?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Puggle wo 23 jan 2013 - 22:04

Hier ook volle schappen. Wat gek joh dat ze dat op kopen
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Printje wo 23 jan 2013 - 22:06

Hier in de omgeving is de Friso Standaard nergens meer te koop, in China is er iets gebeurd met een man die vergif oid in babyvoeding gestopt heeft waardoor mensen het daar niet meer vertrouwen en dus vanaf hier de voeding laten komen.
We kijken het ff aan, morgen komt het cb en dan kaart ik het ff aan.

Ik vraag me af hoeveel 'kwaad' het kan om meerdere malen te wisselen. R deed het het beste om de Omneo maar onze kraamverzorgster zweerde dus juist bij Friso.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Tania wo 23 jan 2013 - 22:08

Wisselen kan geen kwaad zolang N. er geen last van heeft hoor. Ik denk zelf dat het echt van je kindje afhangt hoe het op bepaalde voeding reageert. Dus voor sommige kindjes zal Friso echt prima werken en voor andere kindjes weer Nutrilon of eigen merk. Als je liever andere voeding wil omdat het makkelijker te krijgen is zou ik het gewoon proberen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Tania wo 23 jan 2013 - 22:10

Trouwens als je graag Friso wil blijven gebruiken en het is niet te krijgen kun je ook een paar pakken via albert.nl bestellen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Printje wo 23 jan 2013 - 22:12

Bedankt voor de tip Tania! We gaan het ff aankijken hoe ze hierop gaat reageren, de Kruidvatvoeding werkte dus helaas niet voor haar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Tania wo 23 jan 2013 - 22:15

Kruidvat en Jumbo is hetzelfde dus als je toch nog andere voeding wil proberen moet je die in ieder geval niet nemen Wink

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Happydobby wo 23 jan 2013 - 22:25

Hier staat genoeg voeding van friso.

En via wehkamp? Die bezorgen gratis de volgende dag al! Edit, wehkamp heeft het niet.

Ik vond friso juist een goede verpakking hebben, blijft langer vers dan nutrilon voor mijn gevoel.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  PapillonRose wo 23 jan 2013 - 23:37

Hier alleen ervaring met Friso Comfort, en dat beviel super! Ze dronk er veel beter van dan van de standaard en haar buikje deed het ook beter. Wel super irritant dat bij jullie de schappen steeds leeg zijn!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  piene1983 do 24 jan 2013 - 0:00

Wij gebruiken ook Friso babyvoeding, inmiddels de standaard 2. Hier is het ook constant uitverkocht! Als we het ergens tegenkomen dan nemen we dus ook direct enkele pakken mee, we vinden het namelijk wel fijne voeding.

Wel bijzonder trouwens dat de kraamverzorgster dit adviseerde, zij mag hier officieel helemaal geen reclame voor maken en neutraal blijven in de keuze voor merk voeding. Ze mag wel adviseren in type voeding. Maar goed, het zal wel vaker gebeuren en mijns inziens is dat natuurlijk een goed advies... haha!

Lege schappen komen door het melamine schandaal in China, daar was melamine toegevoegd aan de babyvoeding. Daardoor is de vraag naar de babyvoeding vanuit Nederland heel hoog geworden omdat de normen waaraan babyvoeding moet voldoen hier het meest streng zijn. Friso is van een producent die wereldwijd bekend is, vandaar dus ook dat de vraag juist naar Friso is en niet bijvoorbeel naar Nutrilon. Je kunt er overigens goed geld mee verdienen heb ik vernomen. Pakken worden verkocht voor 20 euro per pak, kost hier in in NL tussen de 8,29 en 8,79.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  nillis do 24 jan 2013 - 1:40

Wij hebben bij T vanaf 6 mnd tot 1 jaar Friso ha gebruikt. Beviel heel erg goed. Van kruidvat werd hier ook een meisje heel ziek van.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Friso ha? Empty Re: Ervaringen Friso ha?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum