Krantartikel; Knaagdieren zoeken onderdak
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Krantartikel; Knaagdieren zoeken onderdak
VELDHOVEN - Papegaaienpark Veldhoven is op zoek naar een veilig onderkomen voor zo'n vijftienhonderd hamsters en andere kleine knaagdieren. De beestjes waren in het park geplaatst nadat ze gered waren uit de handen van een dierenhandelaar die ze verwaarloosde.
Het ging oorspronkelijk om een kleine zesduizend knaagdieren, maar een deel daarvan is al gedood. ,,Dat waren zieke of agressieve dieren'', aldus een woordvoerder van het papegaaienpark.
Knaagdierliefhebbers hebben een actie opgezet om zo veel mogelijk diertjes te redden. Knaagdieropvang Het Knagertje in Den Haag heeft bijvoorbeeld plek voor veertig hamsters of andere kleine beestjes.
De knaagdieren die dinsdagavond nog geen veilig onderkomen hebben gevonden, worden gedood en gebruikt als voer voor bijvoorbeeld roofvogels en slangen in andere dierenparken.
[i]ik vind het echt erg dat dit zo moet, de site van de opvang is moeilijk bereikbaar, ik hoop dat dit is omdat veel mensen deze diertjes op willen gaan halen
Het ging oorspronkelijk om een kleine zesduizend knaagdieren, maar een deel daarvan is al gedood. ,,Dat waren zieke of agressieve dieren'', aldus een woordvoerder van het papegaaienpark.
Knaagdierliefhebbers hebben een actie opgezet om zo veel mogelijk diertjes te redden. Knaagdieropvang Het Knagertje in Den Haag heeft bijvoorbeeld plek voor veertig hamsters of andere kleine beestjes.
De knaagdieren die dinsdagavond nog geen veilig onderkomen hebben gevonden, worden gedood en gebruikt als voer voor bijvoorbeeld roofvogels en slangen in andere dierenparken.
[i]ik vind het echt erg dat dit zo moet, de site van de opvang is moeilijk bereikbaar, ik hoop dat dit is omdat veel mensen deze diertjes op willen gaan halen
Joyce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 48
Punten : 58
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Krantartikel; Knaagdieren zoeken onderdak
Ik hoop echt dat er zoveel mogelijk dieren een (tijdelijk) onderdak in een opvang kunnen krijgen, en dan snel geplaatst kunnen worden!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Krantartikel; Knaagdieren zoeken onderdak
Wat erg zeg! Ik hoop dat ze er een plekje voor gaan vinden en ze een nieuwe lieve eigenaar krijgen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: