Eet jij biologisch?
+6
Jeanette
Blond
bolus26
VeryCherry
BJA
Queen
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eet jij biologisch?
Koop jij wel eens biologische producten? En zoja, wat koop je dan? Met welk product proef jij echt een verschil?
Ik zit er over te denken om een gedeelte van de boodschappen biologisch te doen. Ik eet al weinig vlees, dus af en toe biologisch maakt voor de prijs dan ook niet uit. Ik ben wel benieuwd wat de (smaak) verschillen zijn met gewone producten.
Ik zit er over te denken om een gedeelte van de boodschappen biologisch te doen. Ik eet al weinig vlees, dus af en toe biologisch maakt voor de prijs dan ook niet uit. Ik ben wel benieuwd wat de (smaak) verschillen zijn met gewone producten.
Queen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10
Re: Eet jij biologisch?
Ik koop weleens biologische producten zoals groente.
Vlees eet ik niet meer. Biologisch vlees is natuurlijk beter voor de beestjes, maar een stuk slechter voor het milieu!
Eerder wist ik dat ook niet, tot ik een programma over vlees op tv zag.
Vlees eet ik niet meer. Biologisch vlees is natuurlijk beter voor de beestjes, maar een stuk slechter voor het milieu!
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Nope, daar heb ik geen geld voor
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
waarom is dat dan?
ik probeer er goed op te letten.
ik probeer er goed op te letten.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
BJA schreef:Ik koop weleens biologische producten zoals groente.
Proef jij verschil bij de groente?
En welk programma heb je dat gezien?
Queen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10
Sinds ik bezig met met ''Eet jezelf mooi, slank en gelukkig'', koop ik veel meer dingen biologisch. Ik ga vaak naar de natuurwinkel, daar is alles biologisch. Ik koop daar pindakaas, havermout, soms groenten/fruit en vlees/vis, chocolade enzovoorts.
Groenten koop ik ook vaak op de markt. Vis koop ik altijd met het keurmerk en ik probeer (sinds ik hiermee bezig ben) altijd biologisch vlees te eten of anders niet... Ik moet zeggen dat ik het verschil wel proef. Vooral biologische kip vind ik een stuk malser dan ''gewone'' kip
Edit: Bij mij gaat het trouwens niet echt om verschil proeven in wat je eet, maar verschil maken door mijn keuzes.
Groenten koop ik ook vaak op de markt. Vis koop ik altijd met het keurmerk en ik probeer (sinds ik hiermee bezig ben) altijd biologisch vlees te eten of anders niet... Ik moet zeggen dat ik het verschil wel proef. Vooral biologische kip vind ik een stuk malser dan ''gewone'' kip
Edit: Bij mij gaat het trouwens niet echt om verschil proeven in wat je eet, maar verschil maken door mijn keuzes.
Gast- Gast
Nee, het enige dat ik biologisch koop is de couscous bij de AH, maar dat komt omdat ze geen andere hebben.
Gast- Gast
Hier om de hoek zit een biologische bakker en daar haal ik weleens wat lekkers!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik koop ook bijna altijd al mijn groenten op de markt, maar dat je het op de markt haalt betekend toch niet automatisch dat het biologisch is?!Lilium schreef:Sinds ik bezig met met ''Eet jezelf mooi, slank en gelukkig'', koop ik veel meer dingen biologisch. Ik ga vaak naar de natuurwinkel, daar is alles biologisch. Ik koop daar pindakaas, havermout, soms groenten/fruit en vlees/vis, chocolade enzovoorts.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Sommige dingen eten wij biologisch. Het liefst zou ik meer biologisch willen eten, maar ons budget is daar niet groot genoeg voor. Vlees is bijv. erg duur, dat koop ik dan vaak als er ergens een leuke aanbieding is, voor de rest eten we veel vis en maar dus ook "gewoon" vlees.
Qua groente en fruit eten we wel veel biologisch. Ik heb een odin abonnement en dat bevalt ons goed. Biologische groente en fruit, echte seizoensgroente.
Qua groente en fruit eten we wel veel biologisch. Ik heb een odin abonnement en dat bevalt ons goed. Biologische groente en fruit, echte seizoensgroente.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik koop af en toe wel biologisch vlees en groenten, en pasta e.d.
Ook gebruik ik biologische schoonmaakmiddelen.
Ook gebruik ik biologische schoonmaakmiddelen.
Gast- Gast
Ik koop vrij weinig biologisch, maar wil het toch meer gaan doen, voor mijn eigen gevoel en voor de beesten.
Wij hebben vorige week ook een kip geadopteerd, een biologische kip, dus dat is al een begin.
Maar de kosten vind ik ook wel erg jammer, het is zo duur! Maar minderen is uiteraard al een begin.
Wij hebben vorige week ook een kip geadopteerd, een biologische kip, dus dat is al een begin.
Maar de kosten vind ik ook wel erg jammer, het is zo duur! Maar minderen is uiteraard al een begin.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Amper, alleen bij verse pasta kies ik wel vaak voor de biologische, omdat die veel lekkerder is (en dezelfde prijs als zijn niet-biologische variant).
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Jep ik koop veel biologisch. Soms ben ik ook wel een beetje dubbel hoor met dat soort dingen. Dan koop ik bijvoorbeeld hele dure biologische eieren en groentes en vis en melk, maar ook gewoon een pakje voorverpakte ontbijtspek wat volgens mij helemaal niet van een dier is dat een goed leven heeft gehad... Ik denk altijd maar gewoon: alle beetjes helpen!
Gast- Gast
minoessepoes schreef:Ik koop ook bijna altijd al mijn groenten op de markt, maar dat je het op de markt haalt betekend toch niet automatisch dat het biologisch is?!Lilium schreef:Sinds ik bezig met met ''Eet jezelf mooi, slank en gelukkig'', koop ik veel meer dingen biologisch. Ik ga vaak naar de natuurwinkel, daar is alles biologisch. Ik koop daar pindakaas, havermout, soms groenten/fruit en vlees/vis, chocolade enzovoorts.
Ik haal mijn groenten op de markt ook niet biologisch hoor. Had het er niet helemaal duidelijk neer gezet Ik haal groenten en fruit soms biologisch bij de Natuurwinkel.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: