boodschappen / ideeenlijstje verjaardag
+2
Huppekee
TwistedAngel
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
boodschappen / ideeenlijstje verjaardag
Hallo!
as. dinsdag vier ik mijn kwart eeuw bestaan, hoera!
nu ben ik heel zenuwachtig voor het organiseren van mijn verjaardag, niet zo veel aan zouden jullie denken, maar voor een perfectionist / stresser als ik is het wel een big deal.
Nu zoek ik leuke hapjes oid die ik snel kan maken en ook eigenlijk niet kunnen mislukken...
Wie weet wat ik allemaal moet inslaan? denk dat er zo'n 20 mensen komen...
liefs
as. dinsdag vier ik mijn kwart eeuw bestaan, hoera!
nu ben ik heel zenuwachtig voor het organiseren van mijn verjaardag, niet zo veel aan zouden jullie denken, maar voor een perfectionist / stresser als ik is het wel een big deal.
Nu zoek ik leuke hapjes oid die ik snel kan maken en ook eigenlijk niet kunnen mislukken...
Wie weet wat ik allemaal moet inslaan? denk dat er zo'n 20 mensen komen...
liefs
TwistedAngel- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10
Re: boodschappen / ideeenlijstje verjaardag
- Wraps met zalm, kruidenkaas en sla
- Wraps met kipfilet, honing/mosterd saus en sla
- Kleine knakworstjes in bladerdeeg
- Oer Hollandse prikkertjes met kaas, worst en een augurkje
- Gevulde tomaatjes
- Gevulde eieren
- Wraps met kipfilet, honing/mosterd saus en sla
- Kleine knakworstjes in bladerdeeg
- Oer Hollandse prikkertjes met kaas, worst en een augurkje
- Gevulde tomaatjes
- Gevulde eieren
Gast- Gast
Op mijn verjaardag
-wijn
-bier
-fris met + zonder prik
- chips/nootjes etc
- evt toastjes met kaas neerzetten wat iedereen zelf kan smeren
- wit broodje (zonder korst) met zalm + honing dille dressing
- misschien tapas gerechten zoeken? Heb ooit iets gemaakt met bladerdeeg en chorizo uit de oven (kleine hapjes, met paprikapoeder eroverheen, scheen erg lekker te zijn )
-wijn
-bier
-fris met + zonder prik
- chips/nootjes etc
- evt toastjes met kaas neerzetten wat iedereen zelf kan smeren
- wit broodje (zonder korst) met zalm + honing dille dressing
- misschien tapas gerechten zoeken? Heb ooit iets gemaakt met bladerdeeg en chorizo uit de oven (kleine hapjes, met paprikapoeder eroverheen, scheen erg lekker te zijn )
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wil voor zaterdag als ik mijn verjaardag mss wel sushi gaan maken. Dan alleen de simpele met komkommer. En nog wat meer simpele magere hapjes, waar ik nog over na moet denken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hadden afgelopen week de standaard hapjes als kaas, komkommer en plakjes worst, toastje met brie of salade en stokbrood met kruidenboter.
Daarnaast had ik wraps met roomkaas, ham en sla gemaakt, die waren vooral erg populair!
Daarnaast had ik wraps met roomkaas, ham en sla gemaakt, die waren vooral erg populair!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Wat ik vaak doe is mensen niet zelf de stokbroodjes laten smeren maar dat ik dat doe, dan allerlei verschillende broodjes op een grote schaal. Dan kan je bijvoorbeeld brie met honing en een walnoot doen, zelfgemaakte eiersalade met een takje bieslook, pesto met een blaadje basilicum, filet americain met wat uitjes peper en zout enz. En dan op een mooie schaal, dat ziet er snel heel mooi en luxe uit.
Verder gevulde kerstomaatjes met bijvoorbeeld pesto of eiersalade, gevulde eitjes, ham ingesmeerd met kruidenroomkaas en opgerold en in mooie porties gesneden, daar kan je eventueel nog een stukje rode paprika tussen doen, verder maak ik vaak kaaskoekjes (geraspte kaas in een rondje op een bakplaat strooien en een minuut of 20 in de oven bakken) dat is net weer een variant op het kaasblokje en lekker met wat mosterd. Komkommer in "plakken" van zo'n 3cm snijden en uithollen zodat er een bakje ontstaat en deze vullen met tonijnsalade of huzarensalade bijvoorbeeld, of bleekselderij in stukken van zo'n 3 cm snijden en vullen met selleriesalade bijvoorbeeld. Ook kan je kroepoek (kroepoek dient als toastje) nemen en daar garnaaltjes opleggen met een beetje chilisaus bijvoorbeeld. En dan inderdaad zoals hier boven ook al genoemd de bekende wraps.
Ik vind het ook altijd wel leuk om tortilla chips met guacamole en tomatensalsa op tafel te zetten bijvoorbeeld.
Verder gevulde kerstomaatjes met bijvoorbeeld pesto of eiersalade, gevulde eitjes, ham ingesmeerd met kruidenroomkaas en opgerold en in mooie porties gesneden, daar kan je eventueel nog een stukje rode paprika tussen doen, verder maak ik vaak kaaskoekjes (geraspte kaas in een rondje op een bakplaat strooien en een minuut of 20 in de oven bakken) dat is net weer een variant op het kaasblokje en lekker met wat mosterd. Komkommer in "plakken" van zo'n 3cm snijden en uithollen zodat er een bakje ontstaat en deze vullen met tonijnsalade of huzarensalade bijvoorbeeld, of bleekselderij in stukken van zo'n 3 cm snijden en vullen met selleriesalade bijvoorbeeld. Ook kan je kroepoek (kroepoek dient als toastje) nemen en daar garnaaltjes opleggen met een beetje chilisaus bijvoorbeeld. En dan inderdaad zoals hier boven ook al genoemd de bekende wraps.
Ik vind het ook altijd wel leuk om tortilla chips met guacamole en tomatensalsa op tafel te zetten bijvoorbeeld.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Feta in bladerdeeg, de bladerdeeg in 4 gelijke vierkantjes snijden, en dan een klein blokje feta er in. Ik zou dan wel een stuk feta kopen ipv de blokjes in olie, die smelten vaak niet zo goed en met die olie wordt het zo vettig.
Champignons met kaas er in, onder de grill
Euhmm verder zijn al veel dingen genoemd die wij ook al vaak maken
Champignons met kaas er in, onder de grill
Euhmm verder zijn al veel dingen genoemd die wij ook al vaak maken
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Boodschappen
» Boodschappen
» Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?
» Boodschappen duurder?
» Waar doe jij je boodschappen?
» Boodschappen
» Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?
» Boodschappen duurder?
» Waar doe jij je boodschappen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: