Verjaardag.. verlanglijstje?
+5
Lejow
PapillonRose
Mikki
Sjaantje
Parisienne
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verjaardag.. verlanglijstje?
N.a.v een topic in algemeen vroeg ik me af hoe de moeders hier over het volgende denken:
N. wordt in augustus 1 jaar, duurt nog even maar stiekem denk ik er toch wel af en toe even over na. Het liefst zou ik doorgeven middels een verlanglijstje wat we voor N. haar verjaardag graag zouden krijgen. Hoe doen jullie dit? Zelf bel ik altijd de ouders van het kindje even om te vragen of hij/zij nog wensen heeft. Ik weet ook dat heel veel mensen dit niet doen. Hoe kan je ze op een bepaalde manier toch wijzen op wensen die je hebt voor je kleintje? Of is het heel 'asociaal' om dit aan te geven?
Zo zouden wij het heel leuk vinden om voor N. Duplo te vragen. Het is best prijzig, maar als je van veel mensen allemaal kleine pakketjes krijgt dan kan je zo toch een leuke verzameling bij elkaar hebben. Ik ben bang dat als wij niks aangeven iedereen aankomt met lief bedoelde, maar 'kleine' cadeautjes. We hebben een kleine huis en hebben dus liever wat 'nuttiger' speelgoed dan allemaal kleine dingen bij elkaar.
Wat vinden jullie? En de moeders die wensen voor hun kindjes doorgeven, hoe doen jullie dit? Bij een uitnodiging een lijstje doen? Of verwijzen in de uitnodiging dat ze kunnen bellen voor het 'wensenlijstje' (omdat je dan beter uitleg kan geven)?
N. wordt in augustus 1 jaar, duurt nog even maar stiekem denk ik er toch wel af en toe even over na. Het liefst zou ik doorgeven middels een verlanglijstje wat we voor N. haar verjaardag graag zouden krijgen. Hoe doen jullie dit? Zelf bel ik altijd de ouders van het kindje even om te vragen of hij/zij nog wensen heeft. Ik weet ook dat heel veel mensen dit niet doen. Hoe kan je ze op een bepaalde manier toch wijzen op wensen die je hebt voor je kleintje? Of is het heel 'asociaal' om dit aan te geven?
Zo zouden wij het heel leuk vinden om voor N. Duplo te vragen. Het is best prijzig, maar als je van veel mensen allemaal kleine pakketjes krijgt dan kan je zo toch een leuke verzameling bij elkaar hebben. Ik ben bang dat als wij niks aangeven iedereen aankomt met lief bedoelde, maar 'kleine' cadeautjes. We hebben een kleine huis en hebben dus liever wat 'nuttiger' speelgoed dan allemaal kleine dingen bij elkaar.
Wat vinden jullie? En de moeders die wensen voor hun kindjes doorgeven, hoe doen jullie dit? Bij een uitnodiging een lijstje doen? Of verwijzen in de uitnodiging dat ze kunnen bellen voor het 'wensenlijstje' (omdat je dan beter uitleg kan geven)?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Verjaardag.. verlanglijstje?
Ik durf nooit echt wat te vragen, tenzij mensen er zelf naar vragen, dan vraag ik altijd nog eerst naar het bedrag wat ze in hun hoofd hebben en daar verzin ik dan een passend cadeau bij.
Misschien vraag ik voor de verjaardag van Y. ook wel geld of cadeaubonnen voor één bepaalde speelgoedwinkel. Ik heb namelijk wel iets in mijn hoofd wat wat prijziger is en goed betaald kan worden met bonnen.
Misschien vraag ik voor de verjaardag van Y. ook wel geld of cadeaubonnen voor één bepaalde speelgoedwinkel. Ik heb namelijk wel iets in mijn hoofd wat wat prijziger is en goed betaald kan worden met bonnen.
Gast- Gast
Ik ben zelf geen mama maar ik heb hier laatst met mijn zusje wel over gehad. Nichtje is in januari gedoopt en is toen overstelpt met speelgoed. Twee maanden later was haar eerste verjaardag en zusje vond het jammer als ze dan wéér zoveel speelgoed zou krijgen. Ze heeft op de uitnodiging gezet als kado-tip (dus niet verplicht) een envelopje gezet en erbij geschreven dat ze (uitnodiging was geschreven vanuit nichtje zelf) aan het sparen is voor een driewieler. Resultaat: een aantal kado's van mensen die dichtbij staan en dus liever met een persoonlijk kado aankomen en de mensen die wat verderweg staan hebben een vlopje gegeven waardoor madame nu een prachtig mooie driewieler als verjaardagskado heeft waar ze superblij mee is! Dus nee, ik vind het eigenlijk niet gek om aan te geven dat er iets (duurs) is dat je graag voor je kindje wilt
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Ik krijg vaak wel de vraag of we nog iets weten. Dit jaar heb ik voor beide een online verlanglijstje gemaakt, en dit doorgemaild naar iedereen. We wisten al zo weinig te vragen, we hebben twee meiden en dus al heel veel in huis.
In mijn omgeving wordt hier best veel gebruik van gemaakt. Zo weet je zeker dat je een cadeautje meebrengt wat gewild is.
In mijn omgeving wordt hier best veel gebruik van gemaakt. Zo weet je zeker dat je een cadeautje meebrengt wat gewild is.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Hier duurt het ook nog even, maar ik denk wel dat ik een verlanglijstje zal maken. En de mensen die willen weten wat we graag willen hebben geef ik dat dan door. Ik verwacht dat de meeste mensen er wel naar zullen vragen, aangezien ik de eerste in de omgeving ben met een kindje en niet iedereen weet wat je nou aan een baby moet geven. Vragen ze er niet naar, dan vind ik het ook prima. Durf niet echt uit mezelf door te geven wat we liever wel en niet hebben.
Hoewel ik misschien wel aan zou geven als we iets echt totaal niet willen, want het zou zonde zijn als iemand dat dan toch geeft. Zo heb ik vooraf aan de kraamvisite wel een klein beetje laten doorschemeren dat de kledingkast al overvol was En nauwelijks kleertjes gekregen en ik kreeg juist het idee dat het wel gewaardeerd werd dat ik het had gezegd, zodat ik niet met bergen kleertjes zou zitten die niet gedragen zouden worden. Is toch zonde, en je wilt toch graag iets geven wat ook gebruikt wordt.
Hoewel ik misschien wel aan zou geven als we iets echt totaal niet willen, want het zou zonde zijn als iemand dat dan toch geeft. Zo heb ik vooraf aan de kraamvisite wel een klein beetje laten doorschemeren dat de kledingkast al overvol was En nauwelijks kleertjes gekregen en ik kreeg juist het idee dat het wel gewaardeerd werd dat ik het had gezegd, zodat ik niet met bergen kleertjes zou zitten die niet gedragen zouden worden. Is toch zonde, en je wilt toch graag iets geven wat ook gebruikt wordt.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Toen de dochter van een vriendin van mij 1 werd, kregen we de uitnodiging via de mail met een verlanglijstje erbij.
Dit was super handig, want er stonden dingen op in allerlei prijsklassen en je kon in het verlanglijstje gelijk op de link klikken zodat je naar de webshop gestuurd werd die het verkocht.
Vervolgens kon je het, als jij het gekocht had, aankruizen, zodat mensen weten dat dat al gekocht is.
(al waren er helaas mensen die of niet goed keken, of iets kochten en niet aankruisten)
Ik vond dit dus echt ideaal!
Dit was super handig, want er stonden dingen op in allerlei prijsklassen en je kon in het verlanglijstje gelijk op de link klikken zodat je naar de webshop gestuurd werd die het verkocht.
Vervolgens kon je het, als jij het gekocht had, aankruizen, zodat mensen weten dat dat al gekocht is.
(al waren er helaas mensen die of niet goed keken, of iets kochten en niet aankruisten)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, ik zit ook te denken aan een online verlanglijstje. Of anders misschien iets per mail sturen. De uitnodiging doen we over het algemeen per post, omdat haar eerst verjaardag echt een feest wordt! Er zijn gewoon dingen die we liever niet hebben, zoals allemaal kleine speelgoed-dingetjes, knuffeltjes, popjes, etc. Aan Duplo hebben we dan bijvoorbeeld veel meer, aangezien we dit leuk vinden om voor N. op te sparen zodat ze over een paar jaar een aardige bak vol heeft! Elk cadeautje is natuurlijk welkom, maar ik hoop toch dat mensen vragen of we iets in ons hoofd hebben of wat N. bijvoorbeeld helemaal niet nodig heeft.
Dromertje.. ik ben wel benieuwd wat jij in je hoofd hebt voor Y. dan!
Parisienne- Ratel
Ik ga uitnodigingen versturen en op de uitnodiging zet ik erop dat ik een verjaardagbox klaar heb staan bij Intertoys of Top 1 Toys. Je kan zelf zo'n box samenstellen door er zelf uitgekozen cadeautjes in te doen (en later kan onze zoon dat zelf). Ik stop er allerlei dingen in die varieren in prijsklassen. Aan m'n ouders en schoonmoeder weet ik al wat ik wil vragen voor S. maar voor mijn peettante, vriendinnen enz zet ik dus zo'n box klaar
Gast- Gast
Razz.. wat houdt zo'n verjaardagsbox precies in dan?! Is dat op hun eigen website ofzo?
Parisienne- Ratel
Nee in veel speelgoedwinkels heb je dat. Je gaat naar de winkel en je kiest een aantal dingen uit die je leuk lijken voor je kindje. Die doe je in een klapkratje. Daar komt de naam op te staan en de geboortedatum. Mensen die op de verjaardag van je kind komen stuur je bijv. een uitnodiging met daarop dat er een verjaardagsbox klaar staat bij bijv. de Intertoys. Ze kunnen daar naar toe gaan en in de box een cadeautje uitzoeken (en betalen) en dan krijgt je kindje iets van hij leuk vind en wat hij ook dus nog niet heeft. Vaak worden de cadeautjes door de kindjes zelf uitgekozen maar als ze nog heel klein doet de moeder/vader het. Speelgoed wat niet gekocht wordt wordt weer terug in de winkel gezet door de winkelmedewerkers.
Ik heb ooit in een speelgoedwinkel gewerkt en daar liep het echt als een trein !
Hier heb je ook een winkel die dat doet : http://www.toysenzo.nl/verjaardagsbox
Ik heb ooit in een speelgoedwinkel gewerkt en daar liep het echt als een trein !
Hier heb je ook een winkel die dat doet : http://www.toysenzo.nl/verjaardagsbox
Gast- Gast
Parisienne schreef:Ja, ik zit ook te denken aan een online verlanglijstje. Of anders misschien iets per mail sturen. De uitnodiging doen we over het algemeen per post, omdat haar eerst verjaardag echt een feest wordt! Er zijn gewoon dingen die we liever niet hebben, zoals allemaal kleine speelgoed-dingetjes, knuffeltjes, popjes, etc. Aan Duplo hebben we dan bijvoorbeeld veel meer, aangezien we dit leuk vinden om voor N. op te sparen zodat ze over een paar jaar een aardige bak vol heeft! Elk cadeautje is natuurlijk welkom, maar ik hoop toch dat mensen vragen of we iets in ons hoofd hebben of wat N. bijvoorbeeld helemaal niet nodig heeft.
Wij gaan haar waarschijnlijk een hobbeldier geven van woezel en pip (en dan de pip variant) en verder heb ik nog zo'n loopkar ook van woezel en pip in gedachten. Eerst wilde ik wel graag een loopfietsje, maar ik denk dat we dat beter voor haar 2e verjaardag kunnen doen.
Laatst aangepast door Dromertje op vr 15 apr 2011 - 6:42; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Dat van die verjaardagsbox heb ik nog nooit gehoord!! Maar wel een handig idee zeg!
Bij ons in de familie wordt er meestal wel gevraagd of er een verlanglijstje is.
Ik had wel een paar dingen opgeschreven voor de eerste verjaardag van onze dochter. De mensen die erom vroegen heb ik iets gezegd van het lijstje, later doorgestuurd per mail naar de zussen en schoonzussen en tegen andere mensen, die erom vroegen, gezegd dat ze even aan hun moesten vragen wat er nog op het lijstje stond. (vond het ook nog wel leuk als ik zelf niet precies wist wat ze kreeg )
Zo heeft ze allemaal dingen gekregen waar ze echt wat aan had. Het cadeau wat ze van opa en oma kreeg heb ik zelfs zelf besteld.
Bij ons in de familie wordt er meestal wel gevraagd of er een verlanglijstje is.
Ik had wel een paar dingen opgeschreven voor de eerste verjaardag van onze dochter. De mensen die erom vroegen heb ik iets gezegd van het lijstje, later doorgestuurd per mail naar de zussen en schoonzussen en tegen andere mensen, die erom vroegen, gezegd dat ze even aan hun moesten vragen wat er nog op het lijstje stond. (vond het ook nog wel leuk als ik zelf niet precies wist wat ze kreeg )
Zo heeft ze allemaal dingen gekregen waar ze echt wat aan had. Het cadeau wat ze van opa en oma kreeg heb ik zelfs zelf besteld.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Dromertje schreef:Parisienne schreef:Ja, ik zit ook te denken aan een online verlanglijstje. Of anders misschien iets per mail sturen. De uitnodiging doen we over het algemeen per post, omdat haar eerst verjaardag echt een feest wordt! Er zijn gewoon dingen die we liever niet hebben, zoals allemaal kleine speelgoed-dingetjes, knuffeltjes, popjes, etc. Aan Duplo hebben we dan bijvoorbeeld veel meer, aangezien we dit leuk vinden om voor N. op te sparen zodat ze over een paar jaar een aardige bak vol heeft! Elk cadeautje is natuurlijk welkom, maar ik hoop toch dat mensen vragen of we iets in ons hoofd hebben of wat N. bijvoorbeeld helemaal niet nodig heeft.
Wij gaan haar waarschijnlijk een hobbeldier geven van woezel en pip (en dan de pip variatie) en verder heb ik nog zo'n loopkar ook van woezel en pip in gedachten. Eerst wilde ik wel graag een loopfietsje, maar ik denk dat we dat beter voor haar 2e verjaardag kunnen doen.
Ik zat er ook aan te denken om haar misschien een loopkar te geven voor haar 1e verjaardag. Wat is die van Woezel en Pip leuk zeg!! Had ik nog niet eerder gezien. Aangezien ze hier ook redelijk wat spulletjes heeft van Woezel en Pip
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Lejow schreef:Toen de dochter van een vriendin van mij 1 werd, kregen we de uitnodiging via de mail met een verlanglijstje erbij.
+1 alleen kwam de uitnodiging hier per post Vond het ook ideaal en handig!
Gast- Gast
Mirjam4you schreef:Dromertje schreef:Parisienne schreef:Ja, ik zit ook te denken aan een online verlanglijstje. Of anders misschien iets per mail sturen. De uitnodiging doen we over het algemeen per post, omdat haar eerst verjaardag echt een feest wordt! Er zijn gewoon dingen die we liever niet hebben, zoals allemaal kleine speelgoed-dingetjes, knuffeltjes, popjes, etc. Aan Duplo hebben we dan bijvoorbeeld veel meer, aangezien we dit leuk vinden om voor N. op te sparen zodat ze over een paar jaar een aardige bak vol heeft! Elk cadeautje is natuurlijk welkom, maar ik hoop toch dat mensen vragen of we iets in ons hoofd hebben of wat N. bijvoorbeeld helemaal niet nodig heeft.
Wij gaan haar waarschijnlijk een hobbeldier geven van woezel en pip (en dan de pip variatie) en verder heb ik nog zo'n loopkar ook van woezel en pip in gedachten. Eerst wilde ik wel graag een loopfietsje, maar ik denk dat we dat beter voor haar 2e verjaardag kunnen doen.
Ik zat er ook aan te denken om haar misschien een loopkar te geven voor haar 1e verjaardag. Wat is die van Woezel en Pip leuk zeg!! Had ik nog niet eerder gezien. Aangezien ze hier ook redelijk wat spulletjes heeft van Woezel en Pip
Ik vind al het houten speelgoed van Woezel en Pip prachtig. Zo hebben we bij haar geboorte ook de houten trein van woezel en pip gekregen. Je hebt ook een soort balletje tik van woezel en pip, die vind ik ook leuk.
Gast- Gast
Toen F.elice gedoopt werd heb ik ook geld gevraagd (ivm met vele kleertjes en speelgoed). IK heb dit toen dit op het kaartje geschreven:
Speelgoed heeft F.elice al genoeg en
kleertjes hangen al in de kast.
Mocht u echt iets willen geven, dan het
liefst iets dat in een envelopje past.
En over een paar maanden wordt zei 1 jaar en dan doe ik het ook zo, wel iets andere tekst. Maar ook wij krijgen liever geld ivm een groot kado wat we voor haar willen kopen.
Speelgoed heeft F.elice al genoeg en
kleertjes hangen al in de kast.
Mocht u echt iets willen geven, dan het
liefst iets dat in een envelopje past.
En over een paar maanden wordt zei 1 jaar en dan doe ik het ook zo, wel iets andere tekst. Maar ook wij krijgen liever geld ivm een groot kado wat we voor haar willen kopen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Dromertje schreef:
Die krijgt S. ook voor zijn eerste verjaardag Ik wilde eerst voor een driewieler gaan maar dat bewaar ik tot z'n 2e verjaardag. Van mijn ouders krijgt hij de boederij van Little People en van mijn schoonmoeder iets van Duplo
Gast- Gast
Ik had ook een lijstje gemaakt en dat naar de opa`s en oma`s gemaild.
Die hebben weer met de oom`s en tante`s gekeken (meeste nog thuiswonend) wat ze gingen halen.
Heb er wel allerlei prijsklasse`s erop gezet.
Speelgoed is al duur genoeg en vind het zonde als ze wat zou krijgen waar ze niks mee zou doen.
Als ouder weet je toch wel het beste wat je kind het leukste vindt.
Ook wou ik niet alleen speelgoed voor toen, maar ook voor een half jaar later, ze is namelijk 2,5 week na Sinterklaas jarig.
Van nog een paar andere heb ik de vraag gekregen of ik nog wat wist voor haar verjaardag en heb toen ook het lijstje gegeven.
Die hebben weer met de oom`s en tante`s gekeken (meeste nog thuiswonend) wat ze gingen halen.
Heb er wel allerlei prijsklasse`s erop gezet.
Speelgoed is al duur genoeg en vind het zonde als ze wat zou krijgen waar ze niks mee zou doen.
Als ouder weet je toch wel het beste wat je kind het leukste vindt.
Ook wou ik niet alleen speelgoed voor toen, maar ook voor een half jaar later, ze is namelijk 2,5 week na Sinterklaas jarig.
Van nog een paar andere heb ik de vraag gekregen of ik nog wat wist voor haar verjaardag en heb toen ook het lijstje gegeven.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Wij hebben al wat inkopen gedaan! een hobbeldier, een garage van little people en duplo van winnie the pooh, wil er graag nog het stoeltje van woezel en pip bijkopen en nog iets van little people!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» verjaardag en verlanglijstje
» Verlanglijstje sinterklaas/verjaardag/kerst
» Verlanglijstje
» Juffen: verlanglijstje?
» nav, q music verlanglijstje
» Verlanglijstje sinterklaas/verjaardag/kerst
» Verlanglijstje
» Juffen: verlanglijstje?
» nav, q music verlanglijstje
Pagina 1 van 1