Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kans op herhaling van een niet-vorderende ontsluiting?

2 plaatsers

Ga naar beneden

kans op herhaling van een niet-vorderende ontsluiting? Empty kans op herhaling van een niet-vorderende ontsluiting?

Bericht  Openminded do 14 apr 2011 - 3:56

Hoi,

Ik ben inmiddels zwanger van mijn 2e kind. Ik ben nu bijna 33 weken.

Mijn eerste bevalling is geeindigd in een spoedkeizersnede omdat de ontsluiting stagneerde. De bevalling moest toen ook onder volledige narcose, omdat de rugprik niet goed werkte bij mij. Ik heb er geen trauma van. Mijn herstel na de operatie was ook voorspoedige en ik heb een kerngezond jongen van inmiddels 2 jaar. Dus, kijk ik niet tegenop een 2e keizersnede.

Wat ik me afvraag is: Wat is de kans op herhaling van een niet vorderende ontsluiting? Het schijnt dat als je eenmaal of de eerste keer hebt gehad, dat je meer kans hebt op herhaling? Klopt dit?

Ik wil niet ingeleid worden of weeenopwekkers krijgen indien het niet gaat, om de risico van een ruptuur van mijn litteken van mijn vorige keizersnede te vermijden. Daarom mijn vraag.

Heeft iemand hier ervaring met deze situatie?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! smile

Openminded
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 4
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kans op herhaling van een niet-vorderende ontsluiting? Empty Re: kans op herhaling van een niet-vorderende ontsluiting?

Bericht  Susan do 14 apr 2011 - 5:46

Ik weet niet of het goed te vergelijken is, maar ik ben de eerste keer in het ziekenhuis opgenomen wegens langdurig gebroken vliezen en de weeën waren toen niet regelmatig genoeg om voldoende ontsluiting te veroorzaken, dus ik kreeg weeënopwekkers. Uiteindelijk heb ik wel volledige ontsluiting gekregen, maar alles bij elkaar duurde het erg lang. Mijn tweede bevalling ging veel vlotter.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: