Iemand ervaring ontsluiting opwekken??
+21
Mom-Of-3
Roos
Diese
L!ND@
MamaDaan
Jade
Jelin
Laced
Puggle
iloverose
Pien
Teddyaapje
Charles
joyce0606
Fiwen
Flower_L
bolus26
LDJ
Flow
Flip Fluitketel
Highway
25 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Iemand ervaring ontsluiting opwekken??
Hoi
Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik ingeleid ga worden i.v.m. hoge bloeddruk, echter heb ik nog geen mm ontsluiting.
Inleiden gaat dus nog niet lukken.
Vrijdagochtend moet ik me melden en gaan ze nogmaals controleren of ik ontsluiting heb, als ik dat dan niet heb dan willen ze ontsluiting op gaan wekken. Dit kan zijn door een catheter of door tabletten. Hier mag ik niet zelf tussen kiezen. Heeft iemand ervaring met het opwekken van ontsluiting en kan me hier haar ervaringen over vertellen?
Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik ingeleid ga worden i.v.m. hoge bloeddruk, echter heb ik nog geen mm ontsluiting.
Inleiden gaat dus nog niet lukken.
Vrijdagochtend moet ik me melden en gaan ze nogmaals controleren of ik ontsluiting heb, als ik dat dan niet heb dan willen ze ontsluiting op gaan wekken. Dit kan zijn door een catheter of door tabletten. Hier mag ik niet zelf tussen kiezen. Heeft iemand ervaring met het opwekken van ontsluiting en kan me hier haar ervaringen over vertellen?
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Iemand ervaring ontsluiting opwekken??
Ik ben ook ingeleid bij de 2e en had ook nauwelijks ontsluiting en een onrijpe baarmoedermond. Bij mij hebben ze gel ingebracht om de ontsluiting op te wekken. Geen ervaring dus met catheter of tabletten maar wel met de gel. NA inbreng van de gel om 9.00 had ik gelijke goede en regelmatige weeen alleen die zorgde niet voor de ontsluiting. Heb 5u later nogmaals gel ingebracht gekregen met hetzelfde resultaat. Om 20.00 zat ik op 3cm en braken ze mijn vliezen daarna is het met een ruggeprik en weeeenopwekkers redelijk snel allemaal gegaan en is ze rond 01.00 geboren.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben bij de jongste ingeleidt. Ben 's avonds opgenomen en toen hebben ze de ballonkatheter geplaatst. Ik had helemaal geen ontsluiting en ze hoopte dat de ballon voor 2a 3 cm zou zorgen zodat de volgende dag de vliezen gebroken konden worden. Maar de ballon deed niets..ik had de volgende ochtend nog steeds geen ontsluiting dus zijn ze met gel begonnen en daar reageerde ik heel goed op en 8,5 uur later is ze geboren. Ik vond de ballon plaatsen geen pretje maar dat kwam waarschijnlijk doordat mijn baarmoeder gekanteld ligt
Spannend hoor!
Veel succes alvast!
Spannend hoor!
Veel succes alvast!
Flow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 57
Registratiedatum : 16-08-11
Ok, de gynaecoloog gaf aan dat het ziekenhuis momenteel een onderzoek doet en dus voor het opwekken van de ontsluiting tussen een (ballon)catheter en tabletten kan gaan kiezen. Wel fijn om te lezen dat het bij jullie snel heeft gewerkt. De gyn gaf aan dat het wel 2 dagen kan gaan duren totdat de ontsluiting zover is (als het al lukt) dus daar schrok ik wel een beetje van.
Highway- Ratel
Highway schreef:Ok, de gynaecoloog gaf aan dat het ziekenhuis momenteel een onderzoek doet en dus voor het opwekken van de ontsluiting tussen een (ballon)catheter en tabletten kan gaan kiezen. Wel fijn om te lezen dat het bij jullie snel heeft gewerkt. De gyn gaf aan dat het wel 2 dagen kan gaan duren totdat de ontsluiting zover is (als het al lukt) dus daar schrok ik wel een beetje van.
Het kan idd best even duren als je lichaam er nog niet klaar voor is. Als mijn lichaam niet reageerde op de gel dan zou ik na 6uur weer gel krijgen en daarna weer na 6uur dus dan ben je idd als het tegen zit wel even bezig! Hoop voor je dat het allemaal een beetje vlug gaat!
Flow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 57
Registratiedatum : 16-08-11
Ik had 0,0 ontsluiting met 41+3 en daarom werd er bij mij besloten om in te leiden.
Smorgens om kwart over 7 moest ik me melden in het ziekenhuis, moest ik eerst aan de ctg en toen werd er een balloncatheter bij mij geplaatst. Als het ballonnetje uit zou vallen dan zomaar betekenen dat ik ontsluiting zou hebben.
Snachts had ik toch al wel wat weeën, de ballon was nog niet uitgevallen. Maar........ik bleek toch al 4 cm te hebben om 5 uur smorgens en toen ben ik ingeleid.
Ik heb de hele dag en nacht met een slangetje tussen mijn benen rond gelopen, maar vond het niet naar ofzo.
Wat wil je er verder over weten?
Smorgens om kwart over 7 moest ik me melden in het ziekenhuis, moest ik eerst aan de ctg en toen werd er een balloncatheter bij mij geplaatst. Als het ballonnetje uit zou vallen dan zomaar betekenen dat ik ontsluiting zou hebben.
Snachts had ik toch al wel wat weeën, de ballon was nog niet uitgevallen. Maar........ik bleek toch al 4 cm te hebben om 5 uur smorgens en toen ben ik ingeleid.
Ik heb de hele dag en nacht met een slangetje tussen mijn benen rond gelopen, maar vond het niet naar ofzo.
Wat wil je er verder over weten?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
ik!
heb om de 3 uur tabletjes gehad,tussendoor ctg.na 3 tabletjes leek het weinig te doen, 1/2 cm maar dus man naar huis en ik slapen. om 23.45 werd ik wakker met wat krampjes dus op advies van de gynecololoog belde ik de verpleegkundige voor een paracetamol. voor de zekerheid nog even ctg. Om 00.50 braken mn vliezen en bleek ik 5 cm te hebben en om 2.10 was ze er al.
geen weeenopwekker oid aan te as gekomen en tijdens het nagesprek vertelden ze dat tabletjes vaak succes hebben
heb om de 3 uur tabletjes gehad,tussendoor ctg.na 3 tabletjes leek het weinig te doen, 1/2 cm maar dus man naar huis en ik slapen. om 23.45 werd ik wakker met wat krampjes dus op advies van de gynecololoog belde ik de verpleegkundige voor een paracetamol. voor de zekerheid nog even ctg. Om 00.50 braken mn vliezen en bleek ik 5 cm te hebben en om 2.10 was ze er al.
geen weeenopwekker oid aan te as gekomen en tijdens het nagesprek vertelden ze dat tabletjes vaak succes hebben
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
In het ziekenhuis waar ik werd ingeleid deden ze ook die studie naar de werking/verschillen van de balloncatheter en de tabletten. Maar ik mocht kiezen om te werken aan de studie of niet. Zou ik meewerken met die studie dan zou een computer(loting) uitmaken of ik een balloncatheter of tabletten ingebracht zou krijgen. Ik heb uiteindelijk voor de de gel gekozen en deze zouden ze om de 3u geven met een max van 3x toediening op een dag. Bij mij hebben ze het uiteindelijk 2x gegeven.
Allemaal positieve verhalen dus! Ik weet eigenlijk niet wat ik erover wil weten (handig he) maar ik heb het idee dat ik te weinig weet ofzo, ik word een beetje onrustig ervan. Maar ik moet het misschien nog even laten bezinken. Ben ook kapotmoe op het moment door dat middagje ziekenhuis. De optie gel is bijv helemaal niet besproken, alleen maar de opties van de catheter en de tabletjes en inderdaad dat de computer de keus maakt met welke ik behandeld ga worden. Vrijdagochtend (als ik nog geen ontsluiting heb) ook maar eens naar de gel vragen dan, of ik die keus ook heb.
Highway- Ratel
Bij bevalling van j is op zaterdagochtend rond 10u denk ik, een ballonkatheter ingebracht.
Ze dacht dat het wel 2 dagen kon duren, zo diep en dicht zat het.
Dat ding viel net na de middag uit tijdens het plassen. Zag bui al hangen.....duurt nog langer.... Ze wilde afwachten wat er ging gebeuren, anders nieuwe.
Maar in middag kwamen de harde buiken, en al snel daarna ontsluitingsweeen. In de avond is hij geboren.
Ze dacht dat het wel 2 dagen kon duren, zo diep en dicht zat het.
Dat ding viel net na de middag uit tijdens het plassen. Zag bui al hangen.....duurt nog langer.... Ze wilde afwachten wat er ging gebeuren, anders nieuwe.
Maar in middag kwamen de harde buiken, en al snel daarna ontsluitingsweeen. In de avond is hij geboren.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik had maandagmiddag 1 cm. De dinsdagochtend zijn ze begonnen met tabletten inbrengen en ´s nachts om 0.00u braken mijn vliezen na de derde tablet. Om 05.55u is F. geboren.
Gast- Gast
Niet alle ziekenhuizen werken met de gel. De gel werkt op zich hetzelfde en net zo goed als de tabletten maar de gel zorgt vaak wel voor een brandend gevoel in de vagina en maakt het toucheren soms ook wat gevoeliger. Aan de andere kant zit gel eigenlijk altijd goed, het pilletje werkt minder goed als het niet precies op de juiste plaats is ingebracht.
Balloncatheter heb ik weinig ervaring mee, ik weet alleen dat het vaak wat vervelend is om te plaatsen maar als het eenmaal zit is het goed en hoef je in principe niet meer zo vaak getoucheerd te worden als met gel/pillen. Plus dat je niks 'chemisch' inbrengt natuurlijk (de gel en pillen bevatten prostaglandine om de baarmoedermond te laten rijpen)
Balloncatheter heb ik weinig ervaring mee, ik weet alleen dat het vaak wat vervelend is om te plaatsen maar als het eenmaal zit is het goed en hoef je in principe niet meer zo vaak getoucheerd te worden als met gel/pillen. Plus dat je niks 'chemisch' inbrengt natuurlijk (de gel en pillen bevatten prostaglandine om de baarmoedermond te laten rijpen)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Highway: ga je in L.UMC bevallen? Ik weet dat daar onderzoek loopt tussen catheter en andere manieren van opwekking. Dat jij hierin geen keuze heb vind ik onzin, jij bent de patient dus jij beslist wat er gebeurtt. Wel kan de gyn. Zijn/haar voorkeur geven in welke opwekking het beste zal werken.
Bij balloon krijg je dus een buisje die ze inbrengen tot boven je baarmoedermond en die vullen ze dan op met water, dit geeft doordat het vruchtwater en kindje wat ingedaalt is druk op de balloon en drukt alsware de baarmoedermond open tot 2cm...zodra de balloon eruit valt heb je dus 2cm ontsluiting en kunnen ze starten met de bevalling, vliezen breken en eventueel weenopwekking via IV.
In sommige ziekenhuizen mag je er mee naar huis, en mag je je melden na 2/3 dagen of wanneer de balloon eruit gevallen is. Sommige ziekenhuizen moet je gewoon al die tijd blijven.
Via pilletjes is de 'ouwewetse manier' zo hebben ze het bij mij opgewekt maar ik had wel al iets van ontsluiting en baarmoedermond was ook al deels verweekt. Ik kreeg eerst pillwtje daarna aan ctg voor uur en daarna mocht ik mijn gang gaan...4 uur later werd weer bekeken hoe ver ik was...dit doen ze tot 3 keer aan toe per 24 uur.
Bij balloon krijg je dus een buisje die ze inbrengen tot boven je baarmoedermond en die vullen ze dan op met water, dit geeft doordat het vruchtwater en kindje wat ingedaalt is druk op de balloon en drukt alsware de baarmoedermond open tot 2cm...zodra de balloon eruit valt heb je dus 2cm ontsluiting en kunnen ze starten met de bevalling, vliezen breken en eventueel weenopwekking via IV.
In sommige ziekenhuizen mag je er mee naar huis, en mag je je melden na 2/3 dagen of wanneer de balloon eruit gevallen is. Sommige ziekenhuizen moet je gewoon al die tijd blijven.
Via pilletjes is de 'ouwewetse manier' zo hebben ze het bij mij opgewekt maar ik had wel al iets van ontsluiting en baarmoedermond was ook al deels verweekt. Ik kreeg eerst pillwtje daarna aan ctg voor uur en daarna mocht ik mijn gang gaan...4 uur later werd weer bekeken hoe ver ik was...dit doen ze tot 3 keer aan toe per 24 uur.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ik ben ook ingeleid d.m.v. een ballonnetje. Hij is woensdagmorgen ingebracht en op donderdagavond ben ik bevallen.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
@Joyce Volgens mij is dat onderzoek landelijk. Ik ben bevallen in een zkh in D.en Bosc.h en daar deden ze er ook aan mee. Volgens mij woont Highway ook niet in de buurt van Le.iden wat ik op FB zag.
Bij mij hebben ze ook de ontsluiting opgewekt omdat ik 0mm had en een hoge bloeddruk. Bij mij hebben ze gel gebruikt en t heeft 5 dgn geduurd voordat er voldoende ontsluiting was om de vliezen te breken. Hier dus geen goede ervaringen. Ze hadden mij ook verteld dat t 1, misschien 2 dagen zou duren...de grootste tegenvaller was voor mij dus de tijd die er nodig was. Had me hier totaal niet op ingesteld. Had verder geen last of pijn ervan.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Flip fluitketel: ja dat zal zeker het geval zijn! Ik hoor wel al dat er veel positiviteit over deze manier van inleiden...het is in ieder geval een stuk minder belastend voor moeder.
Ik geloop dat pien ook zon horror inleiding had wat daaaaagen duurde....ik weet nog dat ik de F5 knop bijna ingedrukt hield...die heeft ook balloon gehad. ( en alle andere mogelijke manieren dacht ik)
Ik geloop dat pien ook zon horror inleiding had wat daaaaagen duurde....ik weet nog dat ik de F5 knop bijna ingedrukt hield...die heeft ook balloon gehad. ( en alle andere mogelijke manieren dacht ik)
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ik wilde net gaan reageren met mijn horror inleiding!!!
Op dinsdag met 42+1 opgenomen, 3keer een gelveter gekregen verspreid over 4dagen, gevolg niks!!!! Uiteindelijk na lang zeuren een balloncatheter gekregen die binnen 3uur effect had, helaas heb ik toen hele erge koorts gekregen waardoor er die dag niks meer gedaan werd, ook de dag erna niet. Uiteindelijk met precies 43weken na een bevalling van 10uur en 40 minuten is onze dochter geboren.
Gelveter dus nooit meer voor mij, de volgende keer eis ik direct een catheter!!!
Op dinsdag met 42+1 opgenomen, 3keer een gelveter gekregen verspreid over 4dagen, gevolg niks!!!! Uiteindelijk na lang zeuren een balloncatheter gekregen die binnen 3uur effect had, helaas heb ik toen hele erge koorts gekregen waardoor er die dag niks meer gedaan werd, ook de dag erna niet. Uiteindelijk met precies 43weken na een bevalling van 10uur en 40 minuten is onze dochter geboren.
Gelveter dus nooit meer voor mij, de volgende keer eis ik direct een catheter!!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Iedereen superbedankt voor de reacties! Al met al toch wisselende ervaringen dus ik ga het morgen maar op me af laten komen en we gaan het beleven.
Bedankt!
Bedankt!
Highway- Ratel
Met 42 weken zijn ze begonnen met gel om 9,00 met een spuit ingebracht .maar het deed niks toen om 15.00 nog een keer maar deed helaas ook niks toen .42.1 week zwanger om 7.00 morgens weer met gel maar dan via eendebek gel ingebracht maar dan met tegen of baarmoeder volgens mij weet het niet meer zeker.maar iedergeval na kwartier kreeg ik al weeen half uur later vreselijke rugweeen .na 5 uur bleef ik op 1 cm .A is toen gehaald met keizersnee .achteraf waren mijn heupen ook te smal en ze lag ook niet goed hoofd gedraaid .
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
Veel succes morgen......
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
Veel succes morgen! Hopelijk verloopt alles een beetje voorspoedig.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik ben bij de eerste ook ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk (met gel) terwijl alles nog helemaal dicht zat.
De VK vertelde me dat ik nergens op moest rekenen, dat het zeker bij een eerste wel 2-3 dagen kon duren voor er iets zou gebeuren en er wellicht een keer of 4 gel ingebracht zou moeten worden.
Op maandagavond om 17u is er gel ingebracht, om 18u mocht ik terug naar mijn kamer en om 19u begonnen de eerste weeen en de ochtend is ze geboren. Het heeft 12 uur geduurd.
Ik heb deze ingeleide bevalling overigens helemaal niet zwaarder ervaren dan de bevalling van A. die spontaan op gang gekomen is. Alleen langer maar dat is vaak zo bij een eerste.
Heel veel succes!
De VK vertelde me dat ik nergens op moest rekenen, dat het zeker bij een eerste wel 2-3 dagen kon duren voor er iets zou gebeuren en er wellicht een keer of 4 gel ingebracht zou moeten worden.
Op maandagavond om 17u is er gel ingebracht, om 18u mocht ik terug naar mijn kamer en om 19u begonnen de eerste weeen en de ochtend is ze geboren. Het heeft 12 uur geduurd.
Ik heb deze ingeleide bevalling overigens helemaal niet zwaarder ervaren dan de bevalling van A. die spontaan op gang gekomen is. Alleen langer maar dat is vaak zo bij een eerste.
Heel veel succes!
Gast- Gast
Heel veel succes vandaag!
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Veel succes vandaag!!
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand ervaring met dit bed?
» Iemand ervaring met een bevalplan?
» huurwoningen.nl, iemand ervaring mee?
» (Spoed) Iemand ervaring met...
» Iemand ervaring met Babywalz?