Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunstof Kozijnen

+2
piertje
Curious
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Kunstof Kozijnen

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 3:42

WIe heeft ze? Zijn er voor en nadelen? Heb je foto's? Wat heeft het ongeveer gekost?
Na lang wikken en wegen, zijn we tot de conclussie gekomen dat we hier voor willen gaan sparen!
Onze kozijnen(vooral boven) zijn echt TE slecht..

Tuurlijk laten we bij verschillende partijen offertes binnenkort maken, dus kom maar op!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  Curious ma 11 apr 2011 - 5:16

Ik heb onlangs een paar kunstofkozijnen gekocht voor in mn nieuwe huis. Weet nog niet hoe ze bevallen, want woon er nog niet. Maar wij hebben ze zeer goedkoop op de kop getikt via internet. Bij ramalux in sittard. Dat scheelde wel zo ontzettend veel geld. Wij zetten ze wel zelf, en hebben ze ook zelf ingemeten. Dat kan je geloof ik ook wel laten doen, maar dat is wel duurder. Ook hebben we ze zelf opgehaald en dat scheelde 250 euro (en wij hadden maar 6 kleine kozijnen nodig).
Succes met sparen!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 5:18

Curious schreef:Ik heb onlangs een paar kunstofkozijnen gekocht voor in mn nieuwe huis. Weet nog niet hoe ze bevallen, want woon er nog niet. Maar wij hebben ze zeer goedkoop op de kop getikt via internet. Bij ramalux in sittard. Dat scheelde wel zo ontzettend veel geld. Wij zetten ze wel zelf, en hebben ze ook zelf ingemeten. Dat kan je geloof ik ook wel laten doen, maar dat is wel duurder. Ook hebben we ze zelf opgehaald en dat scheelde 250 euro (en wij hadden maar 6 kleine kozijnen nodig).
Succes met sparen!

Ok? DIt gaat dus om een paar kleine raampjes, dus ik neem aan dat je niet zoveel kwijt was? Hier gaat het om, keukenraam, slaapkamerraam dochter, onze slaapkamerramen, woonkamer en achter deur. Voordeur NIET omdat we hier nog een overkapping moeten dichtmaken etc smile.

Ik weet dat we bij een aantal offertes tussen de 15.000 en 20.000 kwijt zullen zijn ;-)..maar goedkoper zou nog beter zijn Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  piertje ma 11 apr 2011 - 5:32

Wij hebben toevallig afgelopen donderdag kunststof kozijnen gekregen.
Wij hebben een huis waarbij zowel de voor- als achtergevel compleet glas zijn.
Dit betekent dus heel veel ramen met kozijnen.
Wij waren ong. 12.000 euro kwijt aan de complete voor- en achtergevel + een zolderraam.
Hierbij zitten ook de kosten voor automatische rolluiken, voor en achter en de horren in de draai-kiepramen.

(het gaat hierbij alleen om de bovenverdieping, beneden hebben we nog gewoon hout).
Hoe het bevalt is natuurlijk nog moeilijk te zeggen. Wat ik al heel fijn vind, is dat het nu boven veel meer afgesloten is.
Wij hadden namelijk nog enkele ramen boven en nu dus dubbel glas.
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 5:34

wendygirl schreef:Wij hebben toevallig afgelopen donderdag kunststof kozijnen gekregen.
Wij hebben een huis waarbij zowel de voor- als achtergevel compleet glas zijn.
Dit betekent dus heel veel ramen met kozijnen.
Wij waren ong. 12.000 euro kwijt aan de complete voor- en achtergevel + een zolderraam.
Hierbij zitten ook de kosten voor automatische rolluiken, voor en achter en de horren in de draai-kiepramen.

(het gaat hierbij alleen om de bovenverdieping, beneden hebben we nog gewoon hout).
Hoe het bevalt is natuurlijk nog moeilijk te zeggen. Wat ik al heel fijn vind, is dat het nu boven veel meer afgesloten is.
Wij hadden namelijk nog enkele ramen boven en nu dus dubbel glas
.

Daar gaat het bij ons ook om! Van de winter tochte het nog net niet letterlijk binnen, wel kon je de kou gewoon voelen! Waar hebben jullie het laten maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  Curious ma 11 apr 2011 - 9:20

Op die site van ramalux kun je online je offerte maken en zie je meteen een prijs.
www.kozijnenverkoop.nl
Bij de prijs zit meteen hr ++ glas en heeft politiekeurmerk.
Voor een andere kleur (standaard is geloof ik RAL 9010) ed. betaal je wel extra, maar dat staat erbij wat dat extra kost.
Reken maar uit.
Wij hebben 1800 euro betaald, tegen 2600 euro als we houten kozijnen zouden nemen (zonder glas). En dat, terwijl houten kozijnen normaal goedkoper zijn als kunsstof.
Ben benieuwd of je goedkoper uit komt!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 11:07

Wij hebben sinds afgelopen winter kunststof kozijnen. We hadden eerst hout en boven enkel glas. Ijs stond ons soms cm-ers dik binnen aan ons raam.. En schimmel!

De kunststof is erg mooi geworden. We hebben buiten creme kleur met houtnerf en de ramen/deuren zijn groen met houtnerf. Het staat zoveel beter! Het is een stuk warmer boven en een stuk rustiger.

Wij hebben een duits bedrijf laten komen en waren 16 duizend nog wat kwijt.
Hele huis is in kunststof gekomen. 2 grote woonkamer ramen. Keukenraam, keukendeur +kozijn, badkamerraam, voordeur: kozijn, en 3 grote slaapkamer ramen. En dan hebben we nog 4 stukken kunststof. Weet even niet meer hoe ze dat noemen. Tussen onze ramen van de boven en onder verdieping..

Gelukje was dat we maar 6% btw over het materiaal moesten betalen ipv 19%.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 11:09

Ik wil je morgen wel wat fotos laten zien van voor en na. Het is echt een hele verbetering! Beste investering ooit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  vlinder19 ma 11 apr 2011 - 21:07

Ook wij hebben kunstof kozijnen. We hebben creme met rood + houtnerf. We hebben ook overal natuurstenen vensterbanken genomen ( binnen ) We hebben overal hr++ glas inzitten. Bij de ramen aan de achterkant van het huis hebben we rolluiken in het kozijn verwerkt zitten. Beneden electrisch en boven met de hand. Wij hebben veel en grote ramen en waren ongeveer 15.000 euro kwijt bij een Duist bedrijf, we wonen vlak bij de Duitse grens, dus de keus was snel gemaakt. Wij hebben trouwens we een hele dure voordeur + raam ernaast. We hebben overal kiep ramen, beneneden in de kamer hebben we een raam die kan kiepen en twee die je open kan zetten om een paar milimeter... zo lucht het wel door maar kun je niet zien dat ze open zijn en is het onmogelijk om er door naar binnen te kunnen komen.
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  mickey ma 11 apr 2011 - 22:08

Ook wij hebben kunststof kozijnen. Boven hebben we 1,5 jaar geleden laten doen, waren we toen ongeveer €2500 voor kwijt. Dit was dan een dubbel draai-kiep raam op onze slaapkamer, een draai-kiep raampje op de badkamer, een draai-kiep raam op de hobbykamer en een draai-kiep raam op deurformaat op de toekomstige kinderkamer. Deze week komt hetzelfde bedrijf om ook op de beneden verdieping in te meten, de offerte hebben we wel al, maar toen hebben ze niet op de mm precies gemeten. De offerte die we gekregen hebben was voor een vast raam aan de voorkant, een raam met bovenlichtje met afstandsbediening en een draai-kiep raampje op het toilet. Hiervoor zullen we rond de €2000 kwijt zijn.
Die man was laatst hier en zei toen dat een voordeur met raam aan de zijkant rond de €2500 en €3000 zou kosten. Dat viel ons enorm mee. Maar hier gaan we nog even voor doorsparen, voor volgend jaar. En eventueel over een paar jaar nog de achterdeur, maar die kan er nog wel even mee door. De kozijnen van de ramen op de beneden verdieping zijn echt volledig rot, dus die moeten echt. Kozijn van de voordeur is ook aan't rotten, maar kan nog wel een jaartje mee (of 2 als we geluk hebben). Het nadeel is dat we de slagregen aan de voorkant hebben, dus die kozijnen hebben meer te lijden. Met de oude kozijnen op de bovenverdieping hadden we gewoon de regen binnen staan...
Al met al zijn wij er super tevreden over. Het is wel een bedrijf uit Limburg, dus of dat te doen is? Ik denk dat je dan meer kwijt bent aan de voorrij kosten als wat anders...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 23:46

Wat leuk allemaal! Fijn van zulke positieve reacties, natuurlijk ben ik super niewsgierig, dus show me the pictures! Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 23:52

Dolcis_ schreef:Wij hebben sinds afgelopen winter kunststof kozijnen. We hadden eerst hout en boven enkel glas. Ijs stond ons soms cm-ers dik binnen aan ons raam.. En schimmel!
De kunststof is erg mooi geworden. We hebben buiten creme kleur met houtnerf en de ramen/deuren zijn groen met houtnerf. Het staat zoveel beter! Het is een stuk warmer boven en een stuk rustiger.

Wij hebben een duits bedrijf laten komen en waren 16 duizend nog wat kwijt.
Hele huis is in kunststof gekomen. 2 grote woonkamer ramen. Keukenraam, keukendeur +kozijn, badkamerraam, voordeur: kozijn, en 3 grote slaapkamer ramen. En dan hebben we nog 4 stukken kunststof. Weet even niet meer hoe ze dat noemen. Tussen onze ramen van de boven en onder verdieping..

Gelukje was dat we maar 6% btw over het materiaal moesten betalen ipv 19%.


Het is gewoon heel vochtig aan de binnenkant, condens etc. En weet ook niet zo 123 meer hoek dat weg zou meoten halen, we luchten etc heel goed en idd door de vocht ontstaat er weer schimmel etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  piertje di 12 apr 2011 - 6:41

Bij ons waren de ruiten soms 's winters van binnen bevroren, en de condens herken ik inderdaad ook.
De kou 's ochtends lijkt nu stukken minder te zijn. Maar het is moeilijk te beoordelen, omdat de afgelopen nachten niet heel koud zijn geweest.
Daarnaast hadden wij in de zomer ook veel last van de ontzettend warme kamers aan het eind van de dag.
Als het goed is, is dat nu ook afgelopen (als we de rolluiken overdag tenminste dicht laten zitten).

piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:42

Ik herken me echt in je verhaal hoor! Hebben jullie een oud huis? Ons huis stamt uit begin jaren 80 zeg maar smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 8:06

Hier zat het er gelukkig al in toen we het huis kochten. Op de achterdeur en voordeur na maar dat gaan we zeker zelf nog doen!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  blondje1313 di 12 apr 2011 - 18:32

Wij hebben meteen kunststof kozijnen in ons nieuwbouwhuis laten plaatsen, maar hebben ook last van condens (met HR++glas) en dat geeft in de badkamer en slaapkamer ook schimmel.
Verder zijn we natuurlijk wel heel blij met de kozijnen omdat ze zo weinig onderhoud geven!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  piertje wo 13 apr 2011 - 5:28

Ja, ons huis is in '72 gebouwd. Wel oud dus.
Maar ik ben in ieder geval heel blij met de kozijnen, nu hoeven we er niets meer aan te doen!
Dus ik vind het zeker aan te raden!
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  sgelder wo 18 mei 2011 - 1:11

Ook wij hebben gekozen voor kunststof kozijnen. De prijzen verschillen enorm dus ik kan zo niet zeggen wat het in jouw situatie zal gaan kosten. Ik zou dan op zijn minst het aantal kozijnen moeten weten. Ga in ieder geval niet voor de goedkoopste aanbieding, en vraag naar garantie die zowel op de kozijnen zelf als wel op de montage hiervan. Kozijnen met hetVKG keurmerk hebben 10 jaar garantie op zowel het kozijn zelf als wel op de montage. Ik hoop dat je er iets mee kan! Very Happy

Overigens heb ik zelf veel aan het volgende artikel gehad:
http://www.kozijneninfo.net/hoe-kies-je-de-juiste-kunststof-kozijnen/


Anniej_S schreef:WIe heeft ze? Zijn er voor en nadelen? Heb je foto's? Wat heeft het ongeveer gekost?
Na lang wikken en wegen, zijn we tot de conclussie gekomen dat we hier voor willen gaan sparen!
Onze kozijnen(vooral boven) zijn echt TE slecht..

Tuurlijk laten we bij verschillende partijen offertes binnenkort maken, dus kom maar op!

sgelder
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 18-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstof Kozijnen Empty Re: Kunstof Kozijnen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum