Smac
+23
Sjaantje
Sterre
lieke89
Flippin' Bitch
Parisienne
Caro
teletascha
sonly
Susan
Lady Starstruck
Poisongirl
loura
Angela_1986
Phileine
Pien
MissD
Linnie1985
Caramba
silly-one
minoessepoes
Beachgirl
Monte
Jeanette
27 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Smac
Razz_ schreef:@ Angela dat kan ik misschien wel eens proberen
Ik heb gisteren zo'n blikje opengetrokken voor op brood maar ik vond het zo niet echt lekker !
Ik heb 't nog nooit zo op brood gegeten maar dat lijkt me inderdaad ook niet lekker... Maar verwerkt zoals in het recept dat ik van de week gaf vind ik 't wel écht lekker! Dus zeker 'n keer proberen!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Nyah schreef:Dat is helemaal nergens lekker bij ... Ja voor de kat misschien, bij z'n brokjes.
haha hier ben ik het mee eens! Volgens mij deed mijn moeder dit ook weleens door de macaroni. Maar ik krijg Smac dus echt niet door mijn keel.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Volgens mij heb ik het ook nog nooit gegeten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Plakjes bakken en dan zo opeten is ook wel te doen. Niet m'n favo vlees, maar voor een keertje bestwel te eten.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Het ziet er echt vies uit. Ik heb het daarom ook nog nooit geprobeerd.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Super lekker door de macaroni:
- ui en prei zacht laten worden in de pan met wat boter/olie
- spaghettisaus er doorheen roeren (wij hebben altijd spagheroni)
- smac in kleine blokjes gesneden er door roeren
- mini-blokjes kaas op het laatst er in mengen
- in een ovenschaal doen en een kaaskorstje maken (geraspte kaas met paneermeel)
- nog twintig minuutjes in de oven
Dit is van de makkelijke maaltijden echt mijn favoriet!
Gast- Gast
Ohh het klinkt echt zo vies hahah! kan er niks aan doen :-)
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik doe het door de macaroni en door de nasi, als extra vlees naast de kip die erdoorheen gaat. Hiervoor snijd ik het dan in kleine blokjes. Zo 'los' eet ik het eigenlijk niet, alleen een klein blokje tussendoor als ik het aan het snijden ben.
Wat ik ook heel erg lekker vind is de Smac in wat dikkere plakjes snijden, deze weer door de helft (dat je vierkantjes krijgt) en dit opbakken in de koekenpan. Ik deed dit wel eens tussen de middag, als ik even iets hartigs bij/op mijn brood wilde. Een laagje mayonaise eroverheen.. lekker! Wij hebben altijd wel een paar blikjes Smac in huis staan. Mochten we een keer geen vlees hebben bij groente en aardappelen bakken we meestal wat plakken Smac op.. een simpel, goedkoop en lekker alternatief in deze situatie!
Wat ik ook heel erg lekker vind is de Smac in wat dikkere plakjes snijden, deze weer door de helft (dat je vierkantjes krijgt) en dit opbakken in de koekenpan. Ik deed dit wel eens tussen de middag, als ik even iets hartigs bij/op mijn brood wilde. Een laagje mayonaise eroverheen.. lekker! Wij hebben altijd wel een paar blikjes Smac in huis staan. Mochten we een keer geen vlees hebben bij groente en aardappelen bakken we meestal wat plakken Smac op.. een simpel, goedkoop en lekker alternatief in deze situatie!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Dunne plakjes snijden, bruin bakken in de pan en warm op brood doen. Goddelijk!
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Spetterdespat schreef:Ik gebruik het nooit, vind dat echt zo smerig.
+1, Jakkes
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
Volgens mij wil ik echt niet weten waar dat vlees vandaan komt en hoeveel toevoegingen erin zitten, bleeek...
Gast- Gast
Meh ook niet mijn ding. Een oud-huisgenoot gooide dat altijd door de pasta als hij kookte in het studentenhuis (we aten altijd samen). Het is gewoon zompige 'ham', maar inderdaad nog het meest met kattenvoer te vergelijken naar mijn idee. Ik gebruik het dus nooit!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Ow dat hebben wij vroeger zoveel gegeten dat ik het niet meer hoef haha. Regelmatig op zondag was het zo ver, dan moest m`n vader koken en dan werd het maar een blikje smac. Bij ons werd het in plakjes gesneden en dan gebakken en dan op brood. Je kan het ook ongebakken op brood doen. Verder inderdaad door de macaroni o.i.d.
Gast- Gast
Dat noem ik geen koken...Lily schreef:Ow dat hebben wij vroeger zoveel gegeten dat ik het niet meer hoef haha. Regelmatig op zondag was het zo ver, dan moest m`n vader koken en dan werd het maar een blikje smac. Bij ons werd het in plakjes gesneden en dan gebakken en dan op brood. Je kan het ook ongebakken op brood doen. Verder inderdaad door de macaroni o.i.d.
Gast- Gast
Oeh lekker! Een witte boterham met plakjes Smac met mayonaise!!
Of inderdaad in blokjes meegebakken met de macaroni. Mjammie!!
Of inderdaad in blokjes meegebakken met de macaroni. Mjammie!!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Voor mij echt nooit meer Smac!
Vroeger aten we dat zo onwijs vaak bij mijn opa en oma, nu hoef ik het echt niet meer. De geur al....
Vroeger aten we dat zo onwijs vaak bij mijn opa en oma, nu hoef ik het echt niet meer. De geur al....
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Smac doet mij denken aan vakantie in Frankrijk... daar aten we dan macaroni met smac erdoor... ik vond / vind het trouwens wel lekker door de macaroni. Eet het nooit meer eigenlijk
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik doe het altijd door de macaroni. Macaroni koken en ondertussen de blokjes worst bakken, samen met wat champignons, een zakje mix voor bami erbij (wel die van Knorr, en niet die van Conimex, want dan overheerst de kerrie teveel) en dit naderhand door elkaar roeren. Errug lekker!
Sanne_86- Fluisteraar
- Aantal berichten : 171
Punten : 208
WhahaNyah schreef:Dat is helemaal nergens lekker bij ... Ja voor de kat misschien, bij z'n brokjes.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ontopic: Ik kan me alleen voorstellen dat ik dit zou eten bij een enorme kater ofzo. Bah, troep.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Noa schreef:Volgens mij wil ik echt niet weten waar dat vlees vandaan komt en hoeveel toevoegingen erin zitten, bleeek...
Ja maar dat wil je ook niet weten van knakworstjes of van Valess.... Geloof mij: dat wil je écht niet weten..
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: