Smac
+23
Sjaantje
Sterre
lieke89
Flippin' Bitch
Parisienne
Caro
teletascha
sonly
Susan
Lady Starstruck
Poisongirl
loura
Angela_1986
Phileine
Pien
MissD
Linnie1985
Caramba
silly-one
minoessepoes
Beachgirl
Monte
Jeanette
27 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Smac
Ik heb van iemand 3 blikjes Smac gekregen maar ik heb zoiets echt nog nooit op !
Wat kan je er eigenlijk allemaal mee doen? Op de verpakking staat dat het lekker is bij de macaroni maar wat is nog meer lekker?
Wat kan je er eigenlijk allemaal mee doen? Op de verpakking staat dat het lekker is bij de macaroni maar wat is nog meer lekker?
Gast- Gast
Re: Smac
Ik vind het wel lekker hoor! Ik doe het bij de macaroni en doe het ook op brood (gewoon met een kaasschaaf eraf snijden) en dan ketchup erop.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Nyah schreef:Dat is helemaal nergens lekker bij ... Ja voor de kat misschien, bij z'n brokjes.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Ik weet niet eens wat het "officieel" is... Een soort boterhamworst ofzo?
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Ik ken het eigenlijk ook niet. Maargoed verder dan macaroni en op brood komen we niet lees ik hier wel . Ik dacht dat je er veel meer mee kon doen eigenlijk
Gast- Gast
Ik gebruik het wel eens voor pasta en soms ook voor pasta salade! Het is een soort boterhamworst, daar kun je ook niet zoveel mee natuurlijk! Ik maak pastasalade met ananas, zilverui, augurk, mais, en dat soort ingredienten, en dan met smac als vlees.
Gast- Gast
Wij hebben het standaard in huis voor het geval de vleeswaren op zijn, dan heb je altijd nog iets voor op je brood.
In plakjes snijden, bakken en dan op je brood is ook lekker.
Mijn schoonmoeder maakt er blokjes van en gooit deze door de nasi.
In plakjes snijden, bakken en dan op je brood is ook lekker.
Mijn schoonmoeder maakt er blokjes van en gooit deze door de nasi.
Gast- Gast
Mijn vriend vind het ook lekker op brood, dan schaaft hij er met de kaasschaaf plakjes van. Ik vind het alleen al ontzettend goor ruiken.
Een tijdje terug was ik ziek, mijn vriend had al de hele week voor me gezorgd en ik dacht, ik kook vandaag wel wat van wat ingrediënten die in huis zijn en dat was een blikje smac, ik had het nog nooit op, een recept voor macaroni met ketchup (echt heel culinair) van internet geplukt en dat gemaakt. Nou ik heb echt zitten kokhalzen boven mijn bord zo vies vond ik het! Alleen de geur al, mijn vriend vind het overigens gebakken ook niet echt lekker, dus het was voor ons beide geen succes. Brrr.
Een tijdje terug was ik ziek, mijn vriend had al de hele week voor me gezorgd en ik dacht, ik kook vandaag wel wat van wat ingrediënten die in huis zijn en dat was een blikje smac, ik had het nog nooit op, een recept voor macaroni met ketchup (echt heel culinair) van internet geplukt en dat gemaakt. Nou ik heb echt zitten kokhalzen boven mijn bord zo vies vond ik het! Alleen de geur al, mijn vriend vind het overigens gebakken ook niet echt lekker, dus het was voor ons beide geen succes. Brrr.
Laatst aangepast door minoessepoes op ma 11 apr 2011 - 6:55; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik gebruik het vaak als ik echt geen zin/tijd heb om te koken. Pasta koken, smac in blokjes snijden en dan een bakje goudkuipje er door. Alles goed mengen en je kunt eten. Je krijgt dan een beetje pasta carbonara idee. NIet echt geweldig, maar ik vind het wel te eten.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik gebruik het nooit, vind dat echt zo smerig.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Jummie smac.
Ik ben er dol op!
Wij snjden er altijd plakjes van en bakken ze in de koekenpan en daarna lekker op brood met bjv. een beetje mayo en/of curry.
afgelopen zaterdag gegeten (meestal eten we dat s'middags op zaterdag of zondag).
Ik ben er dol op!
Wij snjden er altijd plakjes van en bakken ze in de koekenpan en daarna lekker op brood met bjv. een beetje mayo en/of curry.
afgelopen zaterdag gegeten (meestal eten we dat s'middags op zaterdag of zondag).
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Gewoon met de kaasschaaf snijden en dan op brood.
En soms doe ik het door de prei als ik die kook, gewoon in kleine blokjes en dan meekoken.
En soms doe ik het door de prei als ik die kook, gewoon in kleine blokjes en dan meekoken.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Vroeger aten wij in de vakantie thuis altijd een broodje frikandel, mijn moeder frituurde dan altijd voor ons een frikandelletje... op een gegeven moment kochten mijn ouders een stacaravan op een camping, waar helaas geen frituurpan was, als wij dan daar waren in de vakantieperiode kregen we ipv een broodje frikandel een broodje smac. mijn moeder sneed het in kleine blokjes, bakte het op in een koekenpannetje, zodat het lekker knapperig werd, op brood smeerde we ipv boter een beetje curry en daar deden we dan wat smac op... voor mij was dat echt vakantie traditie!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Dat vind ik zo vies...Mijn vriendin is er gek op, die deed het eens door de macaroni. Toen heb ik alle stukjes er maar tussenuit gevist
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Ik maak dit regelmatig:
Italiaanse bollen
* 1 groot blik Smac
* 1 ui
* Tomatenketchup
* Geraspte kaas
* Oregano
* Italiaanse bollen
Smac en uitje fijn hakken, mengen met de geraspte kaas en wat tomatenketchup (het moet geen nat mengsel worden maar het moet wel 'plakken'), naar smaak oregano toevoegen.
De bollen open snijden, de onderste helft ruim bedekken met het mengsel en de bovenkant er weer op. Afbakken in de oven zoals beschreven staat op de verpakking van de Italiaanse bollen, eventueel iets langer als het mengsel nog niet warm is.
Als je nog wat van 't mengsel over hebt (dit is in principe genoeg voor 4 personen) dan kun je 't in de vriezer doen. Wanneer je 't uithaalt en het is ontdooit dan kun je indien nodig nog wat ketchup toevoegen en alsnog gebruiken. .
Italiaanse bollen
* 1 groot blik Smac
* 1 ui
* Tomatenketchup
* Geraspte kaas
* Oregano
* Italiaanse bollen
Smac en uitje fijn hakken, mengen met de geraspte kaas en wat tomatenketchup (het moet geen nat mengsel worden maar het moet wel 'plakken'), naar smaak oregano toevoegen.
De bollen open snijden, de onderste helft ruim bedekken met het mengsel en de bovenkant er weer op. Afbakken in de oven zoals beschreven staat op de verpakking van de Italiaanse bollen, eventueel iets langer als het mengsel nog niet warm is.
Als je nog wat van 't mengsel over hebt (dit is in principe genoeg voor 4 personen) dan kun je 't in de vriezer doen. Wanneer je 't uithaalt en het is ontdooit dan kun je indien nodig nog wat ketchup toevoegen en alsnog gebruiken. .
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
@ Angela dat kan ik misschien wel eens proberen
Ik heb gisteren zo'n blikje opengetrokken voor op brood maar ik vond het zo niet echt lekker !
Ik heb gisteren zo'n blikje opengetrokken voor op brood maar ik vond het zo niet echt lekker !
Gast- Gast
Mijn moeder deed het altijd door de macaroni vroeger. Ik eet het zelf niet.. Ik vind het niet persee heel vies maar ik eet amper vlees dus ik zou dit zelf nooit kopen.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik doehet idd altijd door mcaroni met "ham en kaas". Macaroni koken, Smac in blokjes snijden, kaas raspen dit allemaal door elkaar roeren met flink wat kerrie en maggi en dan lekker opeten. Vinden wij wel lekker. Ook doe ik het wel af en toe door de "normale"macaroni.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: