Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bizarre regeling

+13
Ugly Betty
TukTuk
Mari
blondje1313
Tania
minoessepoes
Merai
Zora
Bimbam
Shisha
Monte
Lynn_
Chocolate Cookie
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

bizarre regeling - Pagina 2 Empty Re: bizarre regeling

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 18:59

Ik vind het echt een hele rare regeling :S En het bedrag wat eraan vast zit vind ik ook echt heel erg scheef. Als je niet ziek bent 1000 euro! Dat vind ik echt heel erg veel geld. Ik vind het ook niet eerlijk omdat ik het idee heb dat vrouwen sneller ziek zijn(menstruaties bijv, een paar keer per jaar heb ik echt zoveel pijn dat ik echt niks meer kan doen en mannen hebben dat niet) of denk ik nu weer heel raar? Very Happy
Het lijkt me ook niet echt ideaal hoor, kom je als zieke werknemer op je werk, want ja dat bedrag is toch wel aantrekkelijk en uiteindelijk komt er alsnog niks uit je handen omdat je je beroerd voelt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 20:20

Ik heb er wel vaker van gehoord, maar ik vind het ook raar. En het werkt 'werken terwijl je ziek bent' wel in de hand.
Ik heb een hele tijd voor een uitzendbureau gewerkt en daar had je 2 wachtdagen. Dus als je ziek was, kreeg je de eerste 2 dagen niet uitbetaald.
Ik woonde toen net op mezelf en kon iedere cent gebruiken. Ik heb toen wel eens met koorts en een bonkende kop op kantoor gezeten omdat ik het me niet kon veroorloven ziek thuis te blijven.
Mét het risico dat ik andere collega's aanstak.

Gast
Gast

Bericht  Mari do 7 apr 2011 - 21:38

Wij hebben de regel dat de eerste 2 dagen niet uitbetaalt worden, dit omdat er in het verleden heel vaak misbruik van gemaakt is. Mensen die zich maandag ziek melden, maar wel een heel weekend waren gaan stappen.
Probleem is dat je dan vaak ook die 3e dag thuis blijft.

Wij hadden vorig jaar ook een discussie met iemand die hier in het pand zijn bedrijf heeft. Hij vond zo'n bonussysteem perfect, want dan zouden zijn werknemers vaker komen werken. Ik heb toen ook aangegeven dat iemand echt niet voor de lol ziek is, en als je er echt zeker van wilt zijn stuur dan gelijk iemand langs.
Ik heb vorig jaar elke 6 weken griep gehad, geloof me ik vond het vreselijk elke keer weer een 3-5 dagen koorts daar vroeg ik ook niet om. Zijn antwoord: Ik kom toch ook werken met 39 graden koorts, tja dat moet hij weten maar ik ga niet zwetend als een otter en zwaar zwevend achter mijn bureau zitten.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  TukTuk do 7 apr 2011 - 21:40

Op mijn werk hadden ze het ook, alleen was de bonus dan 300 euro, en als je meer als 2x ziek was geweest, dan kreeg je niks. Vind het ergens wel een goede regeling, er zijn idd genoeg mensen die zich met niks ziek melden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 22:10

AngelNyn schreef:Op mijn werk hadden ze het ook, alleen was de bonus dan 300 euro, en als je meer als 2x ziek was geweest, dan kreeg je niks. Vind het ergens wel een goede regeling, er zijn idd genoeg mensen die zich met niks ziek melden.

Op zich ben ik het met je eens, maar de 'goeden' moeten wel lijden onder de 'slechten'. Zoals je zegt, er zijn genoeg mensen die misbruik van de situatie maken en na een weekend zwaar stappen een dagje thuis blijven, maar er zijn ook genoeg mensen die echt een paar keer per jaar ziek zijn en dus echt niet voor de lol thuis zitten.

Ik merk dat het over het algemeen stoer wordt gevonden dat je tóch gaat werken als je je niet goed voelt (dus dan bedoel ik echt met koorts/keelontsteking). Dat is bij mijn huidige werkgever zo en ook bij mijn vorige werkgever. Ik was zelf ook zo. Mentaliteit van niet zeuren maar doorgaan. Maar sinds een paar jaar ben ik er steeds meer van doordrongen dat het belangrijk is om goed voor jezelf te zorgen. En werken terwijl je ziek bent valt daar voor mij niet onder. Dus dan maar geen bonus voor mij, als ik ziek ben ben ik ziek.

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty do 7 apr 2011 - 22:27

Wat een rare regeling zeg! Ik vind dit ook niet kunnen, al zou het voor mij wel lekker zijn want ik ben nooit ziek haha.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 22:53

Super stom zeg! Alsof het een verdienste is om nooit ziek te zijn. Als je ziek bent ben je ziek. Daar kun je niet zoveel aan doen (in de meeste gevallen.)

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 8 apr 2011 - 0:39

Bij ons was het tot nu toe zo dat als je je een jaar niet ziek gemeld hebt, je een aantal verlofdagen ervoor terugkrijgt. Maar is per dit jaar afgeschaft. Wat een bedragen bij jou G!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 3:38

Ik vind het opzich geen slecht idee.. Iedereen krijgt natuurlijk hetzelfde salaris, dus er wordt helemaal niemand minder van. Alleen als je vaker ziek bent vang je aan het einde van het jaar minder. Ga je niet dood van, het is alleen jammer. Ik merk vaak dat mensen zich snel ziekmelden en mensen die dat niet doen verdienen best een beloning vind ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 5:04

RYW schreef:Bij ons was het tot nu toe zo dat als je je een jaar niet ziek gemeld hebt, je een aantal verlofdagen ervoor terugkrijgt. Maar is per dit jaar afgeschaft. Wat een bedragen bij jou G!

Bij mij is het niet zo hoor, bij mij gunnen ze je alle tijd om ziek te zijn en uit te zieken. Mijn baas was helemaal verbaasd dat ik er do-dg weer was. Deze regeling gaat om voor de partner van een vriendin.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 8 apr 2011 - 19:45

Aaaah oké, ik snap!

Reeza, ik ben het niet met je eens. Ik vind het niet zozeer een prestatie om niet ziek te worden want dat is niet iets dat je zelf kiest of wat je zelf presteert. Dat gebeurt, of het gebeurt niet. En aangezien die regel geen onderscheid maakt tussen mensen die terecht en onterecht ziek thuis blijven, vind ik hem niet juist. Je bepaalt dan namelijk als werkgever dat die andere mensen die zich wel ziekgemeld hadden best hadden kunnen werken als ze daar voor gekozen hadden.

Terwijl de mensen die al mazzel hadden omdat ze al nooit ziek hoeven te zijn nog eens extra mazzel krijgen met een bonus.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  mzcharlotte vr 8 apr 2011 - 20:26

Break Of Day schreef:
AngelNyn schreef:Op mijn werk hadden ze het ook, alleen was de bonus dan 300 euro, en als je meer als 2x ziek was geweest, dan kreeg je niks. Vind het ergens wel een goede regeling, er zijn idd genoeg mensen die zich met niks ziek melden.

Op zich ben ik het met je eens, maar de 'goeden' moeten wel lijden onder de 'slechten'. Zoals je zegt, er zijn genoeg mensen die misbruik van de situatie maken en na een weekend zwaar stappen een dagje thuis blijven, maar er zijn ook genoeg mensen die echt een paar keer per jaar ziek zijn en dus echt niet voor de lol thuis zitten.

Ik merk dat het over het algemeen stoer wordt gevonden dat je tóch gaat werken als je je niet goed voelt (dus dan bedoel ik echt met koorts/keelontsteking). Dat is bij mijn huidige werkgever zo en ook bij mijn vorige werkgever. Ik was zelf ook zo. Mentaliteit van niet zeuren maar doorgaan. Maar sinds een paar jaar ben ik er steeds meer van doordrongen dat het belangrijk is om goed voor jezelf te zorgen. En werken terwijl je ziek bent valt daar voor mij niet onder. Dus dan maar geen bonus voor mij, als ik ziek ben ben ik ziek.

Eens met jullie beiden. Ik word er echt helemaal kriegel van dat mensen zich ziekmelden als er echt niks aan de hand is. Met de hoofdpijnen die ik recentelijk veel heb (echt niet ernstig, met een pijnstiller gaat het meestal wel beter), zou ik me zo ziek kunnen melden. Pas was er iemand die zich ziek had gemeld omdat hij hoofdpijn had gekregen van de luchtinblaas (plafond is zo'n 5 meter hoog), waar men eindelijk een airco systeem aanlegt. Dan breekt gewoon echt mijn klomp, ik kan dat echt niet begrijpen. Ik begrijp wel dat de één er meer last van heeft dan de ander, maar maak het bespreekbaar, vraag om een alternatief.

Een dergelijk bonussysteem werkt niet op zichzelf, maar zou het wel werken in combinatie met een andere bonussysteem? Bijvoorbeeld een werktarget systeem? Daar kan je aan voldoen, ziek of niet ziek.

mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  TukTuk vr 8 apr 2011 - 20:41

zegmaar_ schreef:
Break Of Day schreef:

Eens met jullie beiden. Ik word er echt helemaal kriegel van dat mensen zich ziekmelden als er echt niks aan de hand is. Met de hoofdpijnen die ik recentelijk veel heb (echt niet ernstig, met een pijnstiller gaat het meestal wel beter), zou ik me zo ziek kunnen melden. Pas was er iemand die zich ziek had gemeld omdat hij hoofdpijn had gekregen van de luchtinblaas (plafond is zo'n 5 meter hoog), waar men eindelijk een airco systeem aanlegt. Dan breekt gewoon echt mijn klomp, ik kan dat echt niet begrijpen. Ik begrijp wel dat de één er meer last van heeft dan de ander, maar maak het bespreekbaar, vraag om een alternatief.

Een dergelijk bonussysteem werkt niet op zichzelf, maar zou het wel werken in combinatie met een andere bonussysteem? Bijvoorbeeld een werktarget systeem? Daar kan je aan voldoen, ziek of niet ziek.

Ja sommige mensen zijn er echt gewoon laks in. Ik had ook dagelijks hoofdpijn op mijn werk en ga me daar toch echt niet voor ziek melden, met een flinke verkoudheid/tegen de griep aan ook niet. Dan maar mijn werktempo op 75%, ze zien wel dat je je inzet. Heb me denk ik sinds mijn 16de, bij al mijn bijbaantjes en mijn laatste baan die ik had, waar ik totaal 2 jaar gewerkt heb, me totaal in al die tijd hooguit 2x ziek gemeld, en dan was ik ook écht ziek/griep dat ik mijn bed niet uit kon komen.
Je kan wel altijd aan jezelf denken, maar je zadelt je collega's met extra werk op, en ik heb altijd zo iets, gaat het echt niet kan ik altijd nog naar huis.
Nu op school is het wel wat anders, heb ik wel een aantal keer een les geskipt, maar dan viel ik letterlijk in slaap omdat ik zo weinig energie had, ja dan heeft het ook een nut om een hoorcollege te volgen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 21:04

Wij hebben iets soortgelijks. Je mag 2x ziek zijn per jaar. Bij de derde ziekmelding (dus niet dag maar de ziekteperiode) gaat er 1 dag van je salaris af, bij de 4e ziekmelding hetzelfde etc.

Dit komt omdat ik in de muziek industrie werk. Veel mensen meldden zich ziek als ze een kater hadden nav een concert of whatever. Om dit tegen te gaan is dit systeem in werking gesteld.
Ik heb er geen problemen mee. Als normaal gezond mens ben je niet vaker dan 2x per jaar ziek. Als je 3x of meer weg blijft op aanraden van je arts dan moet de arts een brief schrijven en hoef je uiteraard geen dag in te leveren.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame za 9 apr 2011 - 22:29

Voor mij zou het een geweldig systeem zijn, ik heb gewoon geluk dat ik écht nooit ziek ben. (afkloppen) heb al in geen jaren meer met griep op bed gelegen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Jeanette zo 10 apr 2011 - 0:42

Bij mij op het werk kun je ook een bonus krijgen voor het niet ziek zijn. Hoeveel zou ik niet weten, heb me er nooit in verdiept eigenlijk.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud