Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

+2
MamaCa
duckie
6 plaatsers

Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  duckie wo 6 apr 2011 - 22:51

heb weer even 2 vraagjes hoor Embarassed

heb een la vol voeding in de vriezer zitten, nu wou ik laats wat ontdooien dus heb ik het savonds (volgens mij) er uit gehaald en toen in de koelkast gezet te ontdooien maar er bleef de hele tijd nog een klomp(je) ijs in zitten zeg maar, en dat terwijl onze koelkast niet koud staat ofzo...
hoe zit het met de houdbaarheid? is het 24 uur vanaf het moment dat je het uit de vriezer haalt?
of langer? heb het zakje uiteindelijk niet gebruikt want door die klomp ijs durfde ik het niet aan. dit was als een soort blok gevroren terwijl ik nu de zakjes plat leg waardoor ze dunner zijn en gauwer ontdooien.

en als ik melk in de koelkast zet dan komt er op gegeven moment een vetlaag op, de ene keer dikker als de andere keer. maar als ik het dan wil gebruiken dan schud ik wat tot het vet loslaat en dan giet ik het in de fles. hoe "hard" mag je schudden? kreeg net het vetlaagje niet helemaal los wat ik ook probeerde....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty Re: borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  MamaCa wo 6 apr 2011 - 23:12

Ik ontdooi het gewoon in de flesverwarmer, of er wel of geen ijs in zit. Daar is dat ding voor.
Maar maak je het nooit n beetje warm dan? en dan op je pols voelen?
ik schud het ook altijd voor het geven even goed door elkaar.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty Re: borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  duckie wo 6 apr 2011 - 23:15

ik heb het in zakjes in de vriezer liggen en haal dan zon zakje eruit om in de koelkast te ontdooien en dan giet ik het van daar uit over in de fles, die verwarm ik en dan geef ik het
heb jij het in flesjes ingevroren? zet je zon flesje dan bevroren in de flessenwarmer?
ik dacht dat lles altijd eerst ontdooit moest zijn en dan pas kon opwarmen

krachtig schudden kan dus geen kwaad?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty Re: borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  ekjir@M wo 6 apr 2011 - 23:38

Ik warmde het vaak zo op vanuit de vriezer. Als ik het in de koelkast liet ontdooien dan deed ik voor het slapen gaan 1 flesje in de koelkast voor de volgende ochtend en 1 buiten de koelkast voor de nachtvoeding.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty Re: borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  Pussycat wo 6 apr 2011 - 23:49

ooh ik had ergens gelezen dat je borstvoeding het beste 12 uur van tevoren eruit kan halen zodat het volledig ontdooit is.
Dat werkt hier goed dus zo doe ik het.
Ik heb het in van die bakjes zitten en dan 120 ml per bakje.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty Re: borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  Liadan do 7 apr 2011 - 0:55

Je kan borstvoeding beter niet schudden, dan gaan er voedingsstoffen verloren. Je kan het wel rustig heen en weer zwenken.
Je kan het nog 24 uur nadat het ontdooid is geven.
Als er nog een klomp ijs in een flesje zat dan deed ik het gewoon wat langer in de flessenwarmer, je hoeft het niet weg te gooien als er nog ijs in zit!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty Re: borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  Teddyaapje do 7 apr 2011 - 1:13

Ik laat de melk meestal ontdooien in de koelkast maar als er nog wat ijs inzit gaat dat gewoon mee in de fles en in de flessenwarmer. Het moet dan wel wat langer staan voordat het warm is maar het ontdooit gewoon goed.
Ik zorg dat de melk binnen 12u na ontdooien op is (ik weet ong. wat T drinkt en dat haal ik eruit).

@ Liaden: Ik schud gewoon heel hard met de flesjes uit de koelkast om alles weer goed te mengen en de vetlaag van het flesje te krijgen...ik wist niet dat dat niet mocht...kan het veel kwaad?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty Re: borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  Liadan do 7 apr 2011 - 1:23

Teddyaapje schreef:Ik laat de melk meestal ontdooien in de koelkast maar als er nog wat ijs inzit gaat dat gewoon mee in de fles en in de flessenwarmer. Het moet dan wel wat langer staan voordat het warm is maar het ontdooit gewoon goed.
Ik zorg dat de melk binnen 12u na ontdooien op is (ik weet ong. wat T drinkt en dat haal ik eruit).

@ Liaden: Ik schud gewoon heel hard met de flesjes uit de koelkast om alles weer goed te mengen en de vetlaag van het flesje te krijgen...ik wist niet dat dat niet mocht...kan het veel kwaad?
Nee, het kan geen kwaad, je voeding wordt er niet opeens slecht door. Maar je kan het beter niet doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty Re: borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  duckie do 7 apr 2011 - 1:37

Liadan schreef:
Teddyaapje schreef:Ik laat de melk meestal ontdooien in de koelkast maar als er nog wat ijs inzit gaat dat gewoon mee in de fles en in de flessenwarmer. Het moet dan wel wat langer staan voordat het warm is maar het ontdooit gewoon goed.
Ik zorg dat de melk binnen 12u na ontdooien op is (ik weet ong. wat T drinkt en dat haal ik eruit).

@ Liaden: Ik schud gewoon heel hard met de flesjes uit de koelkast om alles weer goed te mengen en de vetlaag van het flesje te krijgen...ik wist niet dat dat niet mocht...kan het veel kwaad?
Nee, het kan geen kwaad, je voeding wordt er niet opeens slecht door. Maar je kan het beter niet doen.

maar anders krijg ik dus niet alle vet los zeg maar
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty Re: borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  Pussycat do 7 apr 2011 - 1:43

duckie schreef:
Liadan schreef:
Teddyaapje schreef:Ik laat de melk meestal ontdooien in de koelkast maar als er nog wat ijs inzit gaat dat gewoon mee in de fles en in de flessenwarmer. Het moet dan wel wat langer staan voordat het warm is maar het ontdooit gewoon goed.
Ik zorg dat de melk binnen 12u na ontdooien op is (ik weet ong. wat T drinkt en dat haal ik eruit).

@ Liaden: Ik schud gewoon heel hard met de flesjes uit de koelkast om alles weer goed te mengen en de vetlaag van het flesje te krijgen...ik wist niet dat dat niet mocht...kan het veel kwaad?
Nee, het kan geen kwaad, je voeding wordt er niet opeens slecht door. Maar je kan het beter niet doen.

maar anders krijg ik dus niet alle vet los zeg maar

Precies ik schud ook altijd flink hard Embarassed Ik zei laatst nog tegen me man je moet harder schudden joh, want alles blijft nog langs de randjes zitten hahaha beter niet kunnen zeggen dus....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty Re: borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  Liadan do 7 apr 2011 - 2:37

Ik schepte het randje wat bleef zitten er met een lepeltje uit, maar ik heb dat probleem niet vaak gehad want ik vroor het meeste in flesjes in en dat werd in hetzelfde flesje opgewarmd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding uit de koelkast en ontdooien Empty Re: borstvoeding uit de koelkast en ontdooien

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum