Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe troosten bij overleden huisdier?

+6
Inge
TGR
Jeanette
Ella
Butterfly78
Pien
10 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe troosten bij overleden huisdier? Empty Hoe troosten bij overleden huisdier?

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:13

Een lieve collega van me heeft gisteren haar hond moeten laten inslapen en dat vind ik zo rot voor haar. Nu wil ik haar een e-kaartje sturen maar ik weet niets toepasselijks voor deze 'gelegenheid'. Iemand een ideetje? Niet té zoetsappig graag.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe troosten bij overleden huisdier? Empty Re: Hoe troosten bij overleden huisdier?

Bericht  Pien ma 4 apr 2011 - 23:16

toen zo'n 7 weken geleden onze kat is doodgereden kregen wij van mijn man's oom en tante een kaartje, veel sterkte met het verlies van jullie Benji stond erop... heel weinig tekst en woorden, ook een heel normaal kaartje maar wat een lief gebaar. voor mij zou zoiets al voldoende zijn!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Hoe troosten bij overleden huisdier? Empty Re: Hoe troosten bij overleden huisdier?

Bericht  Butterfly78 ma 4 apr 2011 - 23:16

Sterkte met het overlijden van je viervoeter. (of de naam van de hond).

Ik denk dat ze het al leuk/lief vind dat je aan haar denkt en haar steunt.
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:17

Ach wat sneu zeg voor haar. Moet er niet aan denken, maar die tijd komt ook ooit voor onze hond helaas.

Zet er op ''sterkte in deze moeilijke tijd, als je me nodig hebt, dan weet je me te vinden, ik zal altijd voor je klaar staan''.

Laatst aangepast door Caribbeanlover op di 5 apr 2011 - 0:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:17

Oh ja dat zijn wel goede teksten! Thanx...nu zoek ik alleen nog een toepasselijk kaartje.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:19

Nou ik zal je niet commanderen door te zeggen 'Zet dit erop' Very Happy Maar misschien moet je gewoon eerlijk zijn? smile Wat zegt je gevoel? Ik zou 't kort houden, een berichtje op zich is volgens mij al genoeg.. Als Fritsie zou overlijden, zou ik echt geen hele boekwerken willen als steunbetuigingen. Een simpele 'Sterkte met 't verlies' zou afdoende zijn.

En misschien dat iemand aangeeft dat ze begrip hebben, dat 't zoveel verdriet doet, omdat een beste vriend niet altijd een mens hoeft te zijn of zo..

Gast
Gast

Bericht  Ella ma 4 apr 2011 - 23:21

Ik zou gewoon een simpel sterkte kaartje kiezen en dan er zelf één van de bovenstaande teksten inzetten. Of aan blanco kaartje kan natuurlijk ook
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jeanette ma 4 apr 2011 - 23:23

Wat ontzettend lief dat je dat wilt doen. Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:31

Teken er een hondenpootje bij Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:40

Marin schreef:Teken er een hondenpootje bij Very Happy

Niet grappig ?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:51

mozzarella schreef:

Niet grappig ?

Zal ik 'm in 't FAIL topic zetten?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:53

Trisha schreef:
mozzarella schreef:

Niet grappig ?

Ik meende het serieus hoor! Ik zou dat echt doen! Dat vind ik lief.

Gast
Gast

Bericht  TGR ma 4 apr 2011 - 23:54

Marin schreef:
Trisha schreef:
mozzarella schreef:

Niet grappig ?

Ik meende het serieus hoor! Ik zou dat echt doen! Dat vind ik lief.

Ik vind het wansmaak. Maar dat vind ik al snel het geval in zulke situaties.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:57

Ik teken ook hulstblaadjes op m'n kerstkaartjes enzo.

ach ik zal wel weer niet sporen, zet me maar in het fail topic. nerd

Gast
Gast

Bericht  TGR di 5 apr 2011 - 0:00

Marin schreef:Ik teken ook hulstblaadjes op m'n kerstkaartjes enzo.

ach ik zal wel weer niet sporen, zet me maar in het fail topic. nerd

Dit is geen kerstkaart, maar het overlijden van een huisdier. De volgende gradatie van wansmaak is een kinderhandje tekenen op de kaart van een overleden baby of een kunstgebit op de kaart over een overleden opa of oma.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:00

Ja maar kerstmis met een hulsblaadje lijkt me anders dan een dier die ingeslapen is en dan een hondenpoot, ik vind dat eerder een slechte grap.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:01

mozzarella schreef:

Niet grappig ?

Inderdaad, ik vind dat echt afgrijselijk. Zeker als haar hond net is overleden, wat is er mis met een 'Heel veel sterkte'?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:02

Zal ik er maar meteen zoiets bijzetten dan?

Hoe troosten bij overleden huisdier? 1193034590-247

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:06

Zo'n vreselijk plaatje als wat Mozz plaatst hoeft van mij ook niet, maar ik zou het zelf echt niet wanstaltelijk vinden als iemand een pootje had getekend. Eerder lief. Maar goed, blijkbaar vallen jullie er nogal over. Ik hou m'n mond al. schrijf dan maar op 'veel sterkte met het verlies van naam hond'. Ben je weinig origineel, maar dekt de lading prima.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:08

Niemand is origineel als het gaat om het verlies van iets of iemand, veel meer dan Sterkte kun je iemand niet wensen. En dat jij dat wel lief vindt, prima toch? We zijn allemaal anders! Ik vind het een beetje gemaakt smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:10

Ik dacht dat je een grapje maakte vanwege de smiley ernaast.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:11

Ik denk inderdaad dat het moeilijk is orgineel te zijn bij een dergelijk kaartje. Wel heel lief van je mozz:).
Ik zou er zelf ook geen hondenpootje bij zetten, maar ik vind het wel wat anders dan een kunstgebit.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:12

Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Ik vind het wel schattig in zo'n geval en zou niet eens aan een slechte grap denken, zo zou ik het iig nooit bedoelen. Vind alleen TGR, Mozz en Trisha's opmerkingen weer vrij overdreven. Maar ja, dat zijn dan ook de grappenmakers van het forum.

Serieus: Ik denk dat je genoeg suggesties hebt gekregen om hier wat mee te kunnen. Ik heb zelf toen mijn hond overleed geen kaartjes gekregen, maar dat had ik zeker heel erg lief gevonden.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:12

Powerbabe schreef:Ik denk inderdaad dat het moeilijk is orgineel te zijn bij een dergelijk kaartje. Wel heel lief van je mozz:).
Ik zou er zelf ook geen hondenpootje bij zetten, maar ik vind het wel wat anders dan een kunstgebit.

Ik ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:13

mozzarella schreef:Ik dacht dat je een grapje maakte vanwege de smiley ernaast.

Nee ik vond het gewoon een leuk idee.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: