Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leuk en gezellig Grieks eiland?

+8
_Muppit
Zonnetje
Atelier Madame
Schaapke
Inge
Fred
_Femme
Mimi
12 plaatsers

Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Mimi ma 4 apr 2011 - 8:47

Mijn vriend en ik willen dit jaar naar een Grieks eiland. Weten jullie een leuk eiland (en dan vooral welke plaats) met:

- Een gezellige, levendige stad waar je kunt uitgaan, lekker cocktails drinken en soms ook gezellig dansen, maar géén jongerenoord zoals Salou/Chersonissos. Gewoon waar wat ouderen komen ook, maar niet een uitgestorven bedoeling:)

- Een gezellige boulevard/haven, in ieder geval iets waar je 's avonds lekker gezellig kunt wandelen

- Strand is voor ons niet heel erg belangrijk, dus we zoeken geen zandstrand ofzo
Mimi
Mimi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 37
Registratiedatum : 17-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Mimi ma 4 apr 2011 - 8:48

Oh bij de verkeerde gepost! Moet bij reizen natuurlijk.... :shock: sorry!
Mimi
Mimi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 37
Registratiedatum : 17-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 8:54

Ik ben op de eilanden mykonos, ios, syros, paros, en santorini geweest en kan je vooral santorini (thera) erg aanraden. Daar hebben wij de mooiste tijd gehad. Mykonos en Ios zijn erg party hardy, paros en syros waren juist weer wat stiller en vrij saai, Santorini zit er een beetje tussen in, een mooi stadje en mooi strand en ook wel barretjes, maar niet zo extreem ofzo. (In mijn beleving dan)

Leuk en gezellig Grieks eiland? 800px-SantoriniPartialPano

Al was Mykonos ook echt súpermooi en je kan daar zelf erg bepalen of je je in het feestgedruis stort of niet, daar heb je ook veel rustigere barren en restaurants waar iedereen pas om 11 uur gaat eten. Heeeeeeeerlijk

Leuk en gezellig Grieks eiland? Eilandhoppen_cycladen_mykonos11

Je kunt ook net als wij een rondreis doen, of bijvoorbeeld twee of drie eilanden bezoeken>?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  _Femme ma 4 apr 2011 - 9:03

Ik weet niet of je persé naar een eiland wilt? Ik heb namelijk een hele leuke tijd gehad in Parga, dat is aan het vaste land aan de kant van Italië. Leuke boulevard hebben ze er smile Begint ook aardig bekend te worden nu onder de Nederlanders!

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Mimi di 5 apr 2011 - 6:44

Bedankt! Heb even gekeken, Santorini lijkt ons wel leuk alleen het is wel een klein eiland zag ik. Te vergelijken met Kos?

En Parga ziet er ook leuk uit, maar hebben ze wel kleine hotelletjes, meesten zonder zwembad, vind ik wel jammer eigenlijk..

Maar we zijn er toch nog niet over uit, zitten nog een beetje te kijken.

Kan dit topic trouwens door iemand verplaatst worden naar Reizen?
Mimi
Mimi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 37
Registratiedatum : 17-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Fred di 5 apr 2011 - 6:58

Bij een rondreis door het binnenland hebben we 2 badplaatsen aangedaan. Tolo wat dichtbij Nafplion ligt. In Tolo kon je heerlijk rustig lopen over het strand en in Nafplion hebben ze een oude burcht met uitzicht over de stad en de haven.

Verder hebben we ook een hotel aangedaan in Mati. Dat is een plaats aan de kust bij Athene. Mati zelf heeft niet zoveel te bieden, maar je kan er wel makkelijk naar een eiland toe en naar Athene gaan en Athene vond ik wel de moeite waard (oa wisseling van de wacht en natuurlijk de Acropolis).
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Inge di 5 apr 2011 - 10:01

Zakynthos?
Ben er zelf nog nooit geweest, maar ga misschien hier in de zomer met mijn moeder en zusje heen. Althans we zijn ook op zoek naar een grieks eiland, mijn moeder en ik voor het strand :p en mijn zusje voor "cultuur"Very Happy
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Schaapke di 5 apr 2011 - 23:39

Wij zijn in 2008 naar Samos geweest. Een eiland voor de west kust van Turkije, maar nog wel een Grieks eiland. Super groen, rustig (als in: niet erg touristisch) verschillende 'grotere' plaatsen waar ze leuke restaurantjes, barretjes en boulevards hebben.
Wij zijn er 16 dagen geweest, maar dat was méér dan genoeg, tis niet zo'n groot eiland dus je hebt wel snel alles gezien. Een auto (/scooter) huren is zeker aan te raden!

Als je meer wilt weten, lees ik t wel!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Atelier Madame di 5 apr 2011 - 23:55

@Schaapke: ik ben 4 dagen op samos geweest en dat vond ik al meer dan genoeg Very Happy

Ik vind Santorini echt geweldig. Evenals Naxos (over Paros ook goede dingen gehoord).
Misschien kan je een trip doen van meerdere eilanden?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  _Femme wo 6 apr 2011 - 0:25

Inge schreef:Zakynthos?
Ben er zelf nog nooit geweest, maar ga misschien hier in de zomer met mijn moeder en zusje heen. Althans we zijn ook op zoek naar een grieks eiland, mijn moeder en ik voor het strand :p en mijn zusje voor "cultuur"Very Happy

@ Inge

Ik ben vorig jaar naar Zakynthos geweest en het is me aardig tegengevallen.. misschien kun je even in dit topic kijken parga of zakynthos

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 0:37

Mimi schreef:Bedankt! Heb even gekeken, Santorini lijkt ons wel leuk alleen het is wel een klein eiland zag ik. Te vergelijken met Kos?

En Parga ziet er ook leuk uit, maar hebben ze wel kleine hotelletjes, meesten zonder zwembad, vind ik wel jammer eigenlijk..

Maar we zijn er toch nog niet over uit, zitten nog een beetje te kijken.

Kan dit topic trouwens door iemand verplaatst worden naar Reizen?

Kos is wel een stuk groter, ben daar nooit geweest alleen gingen we daar even landen om wat mensen op te halen met het vliegtuig Very Happy Maar ik raad je sterk aan om meerdere eilanden te bezoeken. Dat is echt heel leuk! De boten kun je zo opstappen en gaan meerdere keren per dag. Het is echt niet moeilijk dit te regelen, zelfs mij lukte het, terwijl ik toen geen enkele reiservaring had smile Je zou ook bijvoorbeeld naar Santorini kunnen gaan een weekje (daar kun je op vliegen), dan naar Mykonos en Paros en weer terug naar Santorini? Ios zou ik sowieso ontwijken, want dat is echt een party eiland... en dan echt de ergste in zijn soort...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Zonnetje wo 6 apr 2011 - 1:17

Rhodos is wel vrij toeristisch, maar ik vond het wel een heel leuk eiland waar je wat kon bekijken, bijv. Lindos, wat cultuur had, een mooie natuur, uit kon gaan als je daar zin in had, maar ook lekker rustig wat kon eten. Ik ben ook op Kos geweest en daar vond ik het een stuk meer op uitgaan gericht.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Inge wo 6 apr 2011 - 1:21

_Femme schreef:
Inge schreef:Zakynthos?
Ben er zelf nog nooit geweest, maar ga misschien hier in de zomer met mijn moeder en zusje heen. Althans we zijn ook op zoek naar een grieks eiland, mijn moeder en ik voor het strand :p en mijn zusje voor "cultuur"Very Happy

@ Inge

Ik ben vorig jaar naar Zakynthos geweest en het is me aardig tegengevallen.. misschien kun je even in dit topic kijken parga of zakynthos
gelezen... had dat idd ook gehoord, maar wij gaan dan sowieso niet naar laganas idd om die reden
Parga ga ik zeker in de groep gooien. Het is gewoon een weekje extra even naar de zon, mijn moeder en ik willen voornamelijk voor het strand :p en mijn zusje wil nog wel wat dingen zien en doen

Santorini lijkt mij ook prachtig, maar vrij duur.... veel vluchten vanuit duitsland en de dagen dat ze uit Nederland vliegen kan ik niet (ik ga gelijk achter mijn eigen vakantie aan, naja 2 dagen later en kan dus alleen za 1 of zo 2 juli vertrekken)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  _Muppit wo 6 apr 2011 - 3:48

Kos!

Wij zijn er vorig jaar geweest en het is echt een super eiland! Er is ontzettend veel te doen (2 weken geweest en nog niet alles gedaan), er zijn leuke barretjes en een leuke haven!

Ik vind het een super-leuk eiland!
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Mimi wo 6 apr 2011 - 10:41

Noa schreef:
Mimi schreef:Bedankt! Heb even gekeken, Santorini lijkt ons wel leuk alleen het is wel een klein eiland zag ik. Te vergelijken met Kos?

En Parga ziet er ook leuk uit, maar hebben ze wel kleine hotelletjes, meesten zonder zwembad, vind ik wel jammer eigenlijk..

Maar we zijn er toch nog niet over uit, zitten nog een beetje te kijken.

Kan dit topic trouwens door iemand verplaatst worden naar Reizen?

Kos is wel een stuk groter, ben daar nooit geweest alleen gingen we daar even landen om wat mensen op te halen met het vliegtuig Very Happy Maar ik raad je sterk aan om meerdere eilanden te bezoeken. Dat is echt heel leuk! De boten kun je zo opstappen en gaan meerdere keren per dag. Het is echt niet moeilijk dit te regelen, zelfs mij lukte het, terwijl ik toen geen enkele reiservaring had smile Je zou ook bijvoorbeeld naar Santorini kunnen gaan een weekje (daar kun je op vliegen), dan naar Mykonos en Paros en weer terug naar Santorini? Ios zou ik sowieso ontwijken, want dat is echt een party eiland... en dan echt de ergste in zijn soort...

Okee maar ging je dan een dagje naar een ander eiland? Of had je dan een hotel geboekt

Oja en op Kos ben ik al een keer geweest, maar dat is niet groot hoor;) Klein eiland maar, daar ben je zo van rondgereden met de auto
Mimi
Mimi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 37
Registratiedatum : 17-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  L!ND@ wo 6 apr 2011 - 19:15

Ik vond Rhodos erg leuk. Inderdaad wel toeristisch, we hebben ons geen moment verveeld. Ik zou zo weer terug gaan!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Fayebella vr 8 apr 2011 - 3:33

Ik ben ook in Rhodos geweest. Wij zaten in Rhodosstad, dichtbij de barstreet (al zijn we daar niet geweest). In het stuk tussen de Barstreet en de Oude Stad zit een erg leuk stuk met allerlei restaurantjes en barretjes waar je leuk kunt drinken en eten. Ik vond Rhodos erg leuk omdat het juist cultuur (de Oude Stad en Lindos) en strand met elkaar kunt combineren.
Mijn zus is in Zakynthos geweest en dat vond ze ook een mooi eiland, maar als ik haar vehalen hoor is er op Rhodos meer te beleven. En wat mensen zeggen dat Rhodos erg touristisch is, ja dat klopt. Maar Zakynthos vind ik ook erg touristisch hoor en gaan erg veel bekenden ook heen op vakantie.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  SuperGrover zo 10 apr 2011 - 4:17

Kos vind ik geen aanrader. Het is erg klein, niet echt mooie natuur (iig toen ik er was, veel dorre vlaktes), en weinig bijzonders te doen. Al kun je wel met de boot naar Turkije (Bodrum).
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Susan zo 10 apr 2011 - 4:38

Mijn ouders zijn een paar jaar geleden in Rethymnon op Kreta geweest, dat was toen wel vrij rustig, in elk geval niet overladen door jongeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  _Muppit ma 11 apr 2011 - 5:16

SuperGrover schreef:Kos vind ik geen aanrader. Het is erg klein, niet echt mooie natuur (iig toen ik er was, veel dorre vlaktes), en weinig bijzonders te doen. Al kun je wel met de boot naar Turkije (Bodrum).

Wij vonden juist dat er erg veel te doen was :O! Maar het ligt er ook maar net aan wat je wilt doen!
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Mimi di 12 apr 2011 - 11:54

L!ND@ schreef:Ik vond Rhodos erg leuk. Inderdaad wel toeristisch, we hebben ons geen moment verveeld. Ik zou zo weer terug gaan!

In welk hotel zat je op Rhodos?
Mimi
Mimi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 37
Registratiedatum : 17-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuk en gezellig Grieks eiland? Empty Re: Leuk en gezellig Grieks eiland?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum