Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waar stagneert bij jou de was?

+20
Spring
Jerry
Winegum
*Lookie*
Lotus
Susan
VeryCherry
Lejow
Mizz_S
Shisha
Flip Fluitketel
blondje1313
PapillonRose
Serena
Caresses
Snoes
Mamsie
Parisienne
Caramba
Fiwen
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

waar stagneert bij jou de was? Empty waar stagneert bij jou de was?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:02

stagneert de was bij jou al nadat je je kleding uit hebt getrokken, of vind je nog wel de moeite om het in de wasmachine te gooien, maar vervolgens niet aan de waslijn te hangen? Of blijft het juist dagen aan de waslijn hangen of leg je het netjes bij de strijkplank neer, om het daar vervolgens 3 weken te laten liggen? En vindt de was dan ook nog de weg naar de kast na het strijken, of blijft het dagen wachten tot de boel opgeborgen wordt?

Bij mij gaat het hele wasproces zonder te haperen, maar om de kleren na het strijken in de kast te leggen.. Op een of andere reden gebeurt dat vrij weinig, waardoor ik momenteel weer 3 wasmanden vol met gestreken kleding onder aan de trap heb staan om opgeborgen te worden..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

waar stagneert bij jou de was? Empty Re: waar stagneert bij jou de was?

Bericht  Fiwen vr 1 apr 2011 - 4:07

Ehm... op alle punten soms :P

Maar vooral het strijken, ik strijk alleen de echt gekreukte dingen (en dat is heel weinig) en ik vind het altijd sonde om voor 3 dingen het strijkijzer aan te zetten met als gevolg dat ik na een maand toch dat ene jurkje aan wil en ineens toch heel veel strijk blijk te hebben :S
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caramba vr 1 apr 2011 - 4:09

Was spaar ik op, niet alle was kan bijelkaar in de machine. Soms moet het een week wachten voordat ik een was draai. Draait de was dan draait er die dag meer was. Daarna gaat het de droger in, wat gestreken moet worden, word gestreken en het beland dezelfde dag dan in de kast, of ik leg het op de trap neer zodat het mee naar boven kan worden wanneer 1 van ons naar boven gaat. Was die niet in de droger kan hang ik op een rekje en dat ligt dan met 2 dagen later gevouwen en wel in de kast.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:19

Ik was bijna elke dag, want anders heb ik alleen mezelf er maar mee smile. Dus ik ruim het ook best vlot weer op. Strijken doe ik nooit.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne vr 1 apr 2011 - 4:23

Het opbergen vind ik het minst erg.. fijn idee om juist weer een kast vol vers gestreken/opgevouwen was te hebben! Bij mij blijft het een beetje hangen in de mand met strijk, deze stapelt zich elke keer weer op! Als ik alles weggestreken heb is hij binnen een aantal dagen weer vol. Ik strijk overigens best veel, dus ook een beetje mijn eigen schuld! Wink

Ik gebruik bijna alleen maar de droger, heb te weinig plek in huis om het ergens aan een wasrek kwijt te kunnen. Gebruik alleen een wasrek voor een aantal kleertjes van N., deze staat dan een hele nacht in de woonkamer en de volgende dag vouw ik alles en berg ik alles gelijk op. Wil dat wasrek er niet te lang hebben staan.. is een rotgezicht en het staat in de weg! Wink Als een droger klaar is vouw ik het meestal wel gelijk op.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mamsie vr 1 apr 2011 - 4:24

Bij het opvouwen! Absoluut, ik vis 9 van de 10 x iets tussen de stapel uit.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:28

Bij mij stagneert het eigenlijk nergens, ik vind de was een van de leukere dingen van het huishouden.

Gast
Gast

Bericht  Snoes vr 1 apr 2011 - 4:32

Ik spaar wel was op, omdat ik anders geen machine volheb. Maar eenmaal ik gewassen heb, hang ik het op, als het droog is, haal ik het er gelijk weer af. En meestal strijk ik dan alles in het weekend en dan gaat het ook gelijk de kast terug in. Eigenlijk stagneert het dus nergens, behalve dan dat we de was opsparen tot er een machine vol is.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Mamsie vr 1 apr 2011 - 4:38

Snoes schreef:Ik spaar wel was op, omdat ik anders geen machine volheb. Maar eenmaal ik gewassen heb, hang ik het op, als het droog is, haal ik het er gelijk weer af. En meestal strijk ik dan alles in het weekend en dan gaat het ook gelijk de kast terug in. Eigenlijk stagneert het dus nergens, behalve dan dat we de was opsparen tot er een machine vol is.

Moet je 3 kinderen krijgen dan is de wasmand altijd vol hahaah.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Snoes vr 1 apr 2011 - 4:42

Haha, ja, dat geloof ik gelijk dat dat een enorm verschil maakt, Mamsie. Dat zullen wij ooit ook wel ervaren, maar volledig ben ik blij met 2 wasjes per week Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Caresses vr 1 apr 2011 - 5:10

Ons wasrek staat een halve meter naast de kast, dus vaak hangt het net zo lang aan het wasrek tot ik hem weer nodig heb en dan vouw ik het op en gaat het meteen de kast in.
Het is een hele bewuste keuze om het wasrek zo dicht mogelijk bij de kast te zetten.. haha uit eerdere ervaringen weet ik dat een kast voor mij anders nogal overbodig is.. Very Happy

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 5:26

Het moment van wasmand naar strijkplank duurt bij mij lang. Soms staan er 3 wasmanden om te strijken Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Serena vr 1 apr 2011 - 7:19

Bij mij duurt het vaak lang voordat het opgevouwen wordt. Meestal een week, Ik pak dan wel kleren uit de mand, mijn vriend doet dat alleen niet, dus voor hem moet ik het ook wel opvouwen :P Is wel een goede motivator om het te doen Wink Strijken doe ik eigenlijk nooit, maar als het gebeurt liggen de spullen er zeker ook wel al heeel lang..
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  PapillonRose vr 1 apr 2011 - 7:29

Bij mij gaat het meeste allemaal wel goed en werk ik alle was vlot weg. Het enige waar het nog weleens misgaat, is bij de strijk. Ik strijk zo min mogelijk, en omdat ik dan vaak vrij weinig strijk heb wacht ik tot het wat meer is om alles dan in 1x te doen. Soms wacht ik echter iets te lang en kom ik tot de ontdekking dat er toch meer ligt dan ik had gedacht :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 8:38

bij ons gaat het mis bij de strijk en soms bij het wassen zelf. Als de wasmand vort uitpuilt moeten we wel wassen en drogen doen we op een droogrek. Maar daarna blijft het maar liggen, meestal als we dan iets nodig hebbens strijken we het op dat moment.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 vr 1 apr 2011 - 8:39

Het stagneert hier op alle punten, maar dan nog wel het meest bij het strijken. Toch we de was ook wel eens ruim een week aan de waslijn hangen voordat het in een wasmand terechtkomt, om juist een week in de wasmand blijven zitten voordat het opgevouwen wordt.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 8:56

Ik was sochtends, de volgende ochtend is het droog en haal ik het er af, strijk wat nodig is, en ruim het op smile Hier gaat de was dus vrij vlot!

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel vr 1 apr 2011 - 8:59

Hier stagneert het meestal als ik het hebt opgehangen, moet opvouwen en moet strijken. Het gaat steeds iets beter, maar dan is er weer dat dipje. En staan er weer 2 of meer wasmanden....
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Shisha vr 1 apr 2011 - 9:32

Ik gooi mijn was bijna altijd gelijk in de wasmand. Mijn vriend gooit het meestal aan zijn kant van het bed neer en daar blijft het rustig een week liggen.
Was draaien doe ik als ik een volle trommel heb. Meestal 2x per week. Ik hang het gelijk op als het klaar is.
Soms blijft het wel een paar dagen hangen terwijl het al droog is maar wanneer ik weer een was draai moet ik het wel eraf halen. Ik vouw het dan gelijk op (ik strijk zelden) en berg het ook meteen op.
Het gaat hier redelijk vloeiend dus!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 22:47

bij het opvouwen. strijken doe ik trouwens ook nooit.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 23:26

Opvouwen en in de kast leggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 1:10

ABE schreef:Opvouwen en in de kast leggen.

+1

Gast
Gast

Bericht  Mizz_S za 2 apr 2011 - 1:25

Nergens. Niet dat ik meteen alles doe, soms laat ik de was gerust een paar dagen aan het rek hangen voor ik het ga opruimen, en ik strijk meestal maar 1x in de twee weken en dan dus heel veel in 1 keer. Maar ik vind dat niet stagneren want ik vind het wel prima zo. Wij hebben dan ook op de bovenverdieping een hok en daar staan de wasrekken en staat de mand met strijkwerk dus ik heb er ook geen last van, het staat daar prima.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 6:40

Ik strijk niet dus daar stagneert het niet, het stagneert al vaak als ik de pieper hoor gaan dat de wasmachine klaar is! Dan ben ik met iets anders bezig en vergeet ik de hele was :P, verder ophangen en afhalen en opvouwen geen probleem, wel het opruimen, dus ik maak stapeltjes wat ik kan opruimen en wat manlief kan opruimen zodat we het samen doen!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 7:56

wassen is geen probleem, vind het heerlijk om (zoals vandaag) 4 wasjes te draaien, waardoor de wasmanden weer leeg zijn. Heerlijk.

Gezien het vandaag heerlijk weer was, is meer dan de helf al droog, en dat ligt nu op de bank om opgevouwen te worden. Doe dit meestal voor de TV.

Mn moeder strijkt 1x in de week als zij op X past. Handig! Cool

Bij mij blijft het vooral liggen nadat ik het opgevouwen heb. Dan liggen de kleren van mij, vriend en X, en keukenspul, badkamerspul door elkaar.....en geen zin om alles langs te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: