Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou jij doen (MP verkopen)?

+12
Xanna
juffie001
Pussycat
Susan
Melis_je
Phileine
Winegum
Atelier Madame
Manonn
Caro
Feline
Try
16 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Feline wo 30 maa 2011 - 23:22

Dat is hetzelfde met concertkaartjes. Als je nu kaartjes voor Adele op MP zet vang je er zo het driedubbele voor.. Heel verleidelijk maar dan doe je wel mee aan die asociale doorverkoop.

Ik heb een keer concertkaartjes voor de officiele prijs via MP gekocht terwijl er biedingen waren van 100 euro per stuk meer. Die man zei dat ik de 1e was en ze dus voor de normale prijs mocht overnemen. Hij liet dus 200 euro aan z'n neus voorbij gaan!

Heb 'm daarna nog een doos bonbons gestuurd om te bedanken!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Try wo 30 maa 2011 - 23:22

Feline schreef:Als je het puur zakelijk bekijkt kun je het keihard spelen. Je hebt hierna niets meer met haar te maken maar ik vind het inderdaad absoluut niet netjes (al begrijp ik de twijfel)..

Ik wacht al 3 maanden op een kledingkast (komt later vrij wegens vertraagde verhuizing), als die ineens verhoogd zou zijn zou ik woest zijn.
Die vrouw heeft al helemaal de moeite gedaan om langs te komen, als ie gister wel had gepast had ze 'm voor 50 gehad. En ze moet wel extreem loyaal zijn wil ze ineens 25 euro bijleggen.
Of 'm heel graag willen hebben? Ik snap 't wel hoor, zou zelf ook niet pleased zijn, maar zou als ik een iphone voor 50 euro koop en er wordt gebeld dat er meer word geboden maar dat ik 'm voor 75 mag hebben omdat ze met mij het eerste contact had, er ook 75 voor geven (ik wil dat ding immers graag en hij is veel meer waard dan die 75 euro)
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Phileine wo 30 maa 2011 - 23:25

Wat ik trouwens ook vaak heb gehad, is dat mensen niet op komen dagen om spullen op te halen. Van deze vrouw weet je wel zeker dat ze langskomt.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:25

Winegum schreef:
_Donnaa schreef:Winegum.. Natuurlijk ga je niet compenseren als koper en haar er gewoon in laten stikken, maar wat boeit haar dat, ze heeft toch een bod van €100 bij een andere koper..

Ik zou gewoon bellen dat je er helaas vanaf moet zien.. Je bent ze toch geen verantwoording schuldig..

Zo krijg je dus een wereld waar ik niet van hou. Altijd maar voor je eigen geluk gaan.
Sorry, ik ben alleen gekomen en ik ga ook weer alleen..

Ik ben al veel te vaak hard op m`n bek gegaan door altijd rekening te houden met anderen.. Een beetje egoïstisch zijn mag best op z`n tijd..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:26

Try schreef:
Feline schreef:Als je het puur zakelijk bekijkt kun je het keihard spelen. Je hebt hierna niets meer met haar te maken maar ik vind het inderdaad absoluut niet netjes (al begrijp ik de twijfel)..

Ik wacht al 3 maanden op een kledingkast (komt later vrij wegens vertraagde verhuizing), als die ineens verhoogd zou zijn zou ik woest zijn.
Die vrouw heeft al helemaal de moeite gedaan om langs te komen, als ie gister wel had gepast had ze 'm voor 50 gehad. En ze moet wel extreem loyaal zijn wil ze ineens 25 euro bijleggen.
Of 'm heel graag willen hebben? Ik snap 't wel hoor, zou zelf ook niet pleased zijn, maar zou als ik een iphone voor 50 euro koop en er wordt gebeld dat er meer word geboden maar dat ik 'm voor 75 mag hebben omdat ze met mij het eerste contact had, er ook 75 voor geven (ik wil dat ding immers graag en hij is veel meer waard dan die 75 euro)

Maar is jouw tafel meer waard dan 50 of 75 euro? Misschien wel hoor, maar dat is minder meetbaar.

Maar weet je nou al wat je gaat doen?

Gast
Gast

Bericht  Try wo 30 maa 2011 - 23:27

Marin schreef:
Maar is jouw tafel meer waard dan 50 of 75 euro? Misschien wel hoor, maar dat is minder meetbaar.

Nieuwprijs is minimaal 300, maar closer to 500 euro, dus ja, dat is de tafel zeker wel waard.

Nee, ik weet nog niet wat ik doe.
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:28

In principe is afspraak afspraak. Maar je kunt het altijd proberen om het aan de koper voor te leggen. Maar als zij niet bereid is meer bij te leggen, vind ik dat je het tafelblad aan haar moet verkopen voor de afgesproken prijs van €50,00. Anders zou ik het wel heel lullig vinden voor haar.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 30 maa 2011 - 23:30

Ik vind dat je het echt niet kan maken om die overeenkomst niet door te laten gaan, ik zou het echt heel erg asociaal vinden als je dat zou doen. Ook als je die vrouw de optie geeft om 75 euro te betalen. De afspraak is 50 euro en die afspraak staat gewoon. Dan had je maar wat minder snel moeten toehappen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Pussycat wo 30 maa 2011 - 23:31

Als ze nou nog niet was langsgekomen dan had je haar wat makkelijker kunnen ''afschepen'', maar dat kan je nu eigenlijk niet meer maken.
Want in feite is het tafelblad al verkocht. Alleen paste het niet in de auto...
En dat je een hoger bod hebt gekregen is lullig.. daarom verwijder ik mijn advertentie ook gelijk als het verkocht is dan word je ook niet lekker gemaakt.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:33

Try schreef:
Marin schreef:

Nieuwprijs is minimaal 300, maar closer to 500 euro, dus ja, dat is de tafel zeker wel waard.

Nee, ik weet nog niet wat ik doe.

Dan had je zelf inderdaad nog even moeten wachten.

Ik denk dat je dit het beste als een wijze les voor de volgende keer kan zien en hier toch mee in moet stemmen om de 50 euro te ontvangen, want ik vind het eigenlijk echt niet kunnen.

Gast
Gast

Bericht  juffie001 wo 30 maa 2011 - 23:40

[quote="Susan"]Ik vind dat je het echt niet kan maken om die overeenkomst niet door te laten gaan, ik zou het echt heel erg asociaal vinden als je dat zou doen. Ook als je die vrouw de optie geeft om 75 euro te betalen. De afspraak is 50 euro en die afspraak staat gewoon. Dan had je maar wat minder snel moeten toehappen.[/quote]

eens!!
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543

Bericht  Xanna wo 30 maa 2011 - 23:47

Vooropgesteld; ik ben het eens met Susan en Marin.

Draai de situatie eens om; stel jij bent met iemand een prijs overeengekomen, je bent zelfs gaan kijken, maar door een te kleine auto moet je helaas een dag later nog een keertje terug komen. Wat zou jij er van vinden als de verkoper dan zegt; Ja sorry mevrouw, maar ik heb een dubbel zo hoog bod gekregen en ik ben ook maar een arme student (waar jij overigens dan niets mee te maken hebt) Dus ik wil er eigenlijk ook meer voor hebben, nu ik weet dat ik het ook kan krijgen...Ben jij dan bereid, ondanks je de koop een dag eerder al hebt gesloten, het dubbele bedrag op tafel te leggen? (terwijl je een dag eerder de tafel met een grotere auto gewoon voor de afgesproken 50 euro mee had kunnen nemen...)

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  girli wo 30 maa 2011 - 23:51

Trouwens, je kunt wel een bod hebben van 100 euro, maar dat is geen zekerheid dat je die deal rondkrijgt en dus ook daadwerkelijk dat geld krijgt. Die 50 euro heb je nu sowieso.

Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, vooral als die mevrouw al is geweest. Als ze het meteen had meegenomen had je ook geen extra geld gehad. Ik vind niet dat je dat nu nog kunt maken om meer te vragen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Kqip wo 30 maa 2011 - 23:57

girli schreef:Trouwens, je kunt wel een bod hebben van 100 euro, maar dat is geen zekerheid dat je die deal rondkrijgt en dus ook daadwerkelijk dat geld krijgt. Die 50 euro heb je nu sowieso.

Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, vooral als die mevrouw al is geweest. Als ze het meteen had meegenomen had je ook geen extra geld gehad. Ik vind niet dat je dat nu nog kunt maken om meer te vragen.

+1
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:59

Xanna schreef:Vooropgesteld; ik ben het eens met Susan en Marin.

Draai de situatie eens om; stel jij bent met iemand een prijs overeengekomen, je bent zelfs gaan kijken, maar door een te kleine auto moet je helaas een dag later nog een keertje terug komen. Wat zou jij er van vinden als de verkoper dan zegt; Ja sorry mevrouw, maar ik heb een dubbel zo hoog bod gekregen en ik ben ook maar een arme student (waar jij overigens dan niets mee te maken hebt) Dus ik wil er eigenlijk ook meer voor hebben, nu ik weet dat ik het ook kan krijgen...Ben jij dan bereid, ondanks je de koop een dag eerder al hebt gesloten, het dubbele bedrag op tafel te leggen? (terwijl je een dag eerder de tafel met een grotere auto gewoon voor de afgesproken 50 euro mee had kunnen nemen...)

hier sluit ik me bij aan, ik zou het echt asociaal vinden als dit zo bij mij zou gebeuren. Ik snap het ook van jou kant en ik baal ook wel eens als ik iets verkocht heb en er dan nog een hoger bod heb gekregen mja helaas.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 0:00

Ze is wel langs geweest, dat maakt de situatie inderdaad wel anders..

Gast
Gast

Bericht  girli do 31 maa 2011 - 0:02

Bovendien, ze weet nu ook waar je woont. Niet dat ik verwacht dat ze spontaan met haar hele familie voor de deur zal staan ofzo.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 4:20

Hmm, als die vrouw nog niet langs was geweest had ik je gelijk gegeven. Maar die vrouw is al langs geweest. De koop is bijna zo goed als gesloten. Ik vind niet dat jij je hier nog van af kan maken, doe je dat wel dan vind ik het asociaal. Pech voor jou dat je nu die 50euro misloopt, maar dan had je nog even moeten wachten.

Gast
Gast

Bericht  Snoes do 31 maa 2011 - 4:21

Wat heb je nu gedaan Try?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Try do 31 maa 2011 - 4:22

Niets, de mevrouw heeft 'm opgehaald voor het afgesproken bedrag smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 4:23

Ah goed zo. Het is wel balen en dat begrijp ik best, maar het is wel zo netjes.

Gast
Gast

Bericht  Try do 31 maa 2011 - 4:31

Marin schreef:Ah goed zo. Het is wel balen en dat begrijp ik best, maar het is wel zo netjes.
Idd, en ik ben vooral blij dat dat ding weg is. Ik kan mijn kamer morgen leeg opruimen en dat was het belangrijkste.
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 4:57

_Donnaa schreef:
Winegum schreef:
_Donnaa schreef:Winegum.. Natuurlijk ga je niet compenseren als koper en haar er gewoon in laten stikken, maar wat boeit haar dat, ze heeft toch een bod van €100 bij een andere koper..

Ik zou gewoon bellen dat je er helaas vanaf moet zien.. Je bent ze toch geen verantwoording schuldig..

Zo krijg je dus een wereld waar ik niet van hou. Altijd maar voor je eigen geluk gaan.

Ik ben al veel te vaak hard op m`n bek gegaan door altijd rekening te houden met anderen.. Een beetje egoïstisch zijn mag best op z`n tijd..

Weet je, klinkt een beetje dramatisch en zo bedoel ik het niet. Maar, ik heb ook genoeg shit meegemaakt. Toch heb ik een andere instelling dan jij. En probeer ik mezelf te blijven en toch te denken 'hoe zou ik het vinden als het andersom was' ik laat mijn 'aardige ik' zeker niet verpesten door die rotte appels.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 5:04

Jen_ schreef:
_Donnaa schreef:
Winegum schreef:

Weet je, klinkt een beetje dramatisch en zo bedoel ik het niet. Maar, ik heb ook genoeg shit meegemaakt. Toch heb ik een andere instelling dan jij. En probeer ik mezelf te blijven en toch te denken 'hoe zou ik het vinden als het andersom was' ik laat mijn 'aardige ik' zeker niet verpesten door die rotte appels.
Oh, dat doe ik ook niet, maar ik ben wel wat meer aan mezelf gaan denken..
En wat ik er van zou vinden als het mij gebeurd? Ja jammer, volgende keer/tafel beter..

Ik had trouwens in eerste instantie niet gelezen dat ze al langs geweest was, dat maakt de situatie heel anders vind ik..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 5:06

_Donnaa schreef:
Jen_ schreef:
_Donnaa schreef:
Winegum schreef:

Oh, dat doe ik ook niet, maar ik ben wel wat meer aan mezelf gaan denken..
En wat ik er van zou vinden als het mij gebeurd? Ja jammer, volgende keer/tafel beter..

Ik had trouwens in eerste instantie niet gelezen dat ze al langs geweest was, dat maakt de situatie heel anders vind ik..

Ah, ok Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: