Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou jij doen (MP verkopen)?

+12
Xanna
juffie001
Pussycat
Susan
Melis_je
Phileine
Winegum
Atelier Madame
Manonn
Caro
Feline
Try
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Try wo 30 maa 2011 - 22:48

Ik heb een heel mooi groot tafelblad op MP gezet en daar is heel goed voor geboden, ik heb zelfs mailtjes dat ze 'm voor 100 euro willen hebben gekregen. Maar wat MP ook zegt: Bellen is sneller. Ik werd 's middags gebeld of ik akkoord ging met 50 euro (was op dat moment het hoogste bod, maar had geen computer bij de hand). Ik heb gezegd dat dat oke is, en dat ze 'm maar moesten ophalen.
De tafel paste niet in de auto, dus ze komen 'm vandaag alsnog ophalen (gister wel wezen kijken), maarja, nu heb ik dus die mailtjes gekregen en snijd ik mezelf onzettend in de vingers door 'm aan die vrouw te verkopen (ik ben ook maar een arme student).
Is het aso om haar te smsen dat ik mezelf nogal in de vingers snijdt als ik 'm voor 50 aan haar verkoop omdat ik biedingen van 100 heb gekregen, en of ze me iets tegemoet wil komen omdat ik een arme student ben? Ik hoef dan geen 100 euro te krijgen, maar wel 'iets' om dat grote verschil op te vangen, want van 50 euro kan ik meer dan 2 weken eten..
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Feline wo 30 maa 2011 - 22:50

Je zou kunnen sturen: ik heb inmiddels een bod van 100 euro. (zie MP) Voor 75 euro kun je 'm ophalen en anders kies ik voor mezelf en ga ik voor het bod van 100.

Zoiets?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Caro wo 30 maa 2011 - 22:51

Ik snap je gevoel. Maar je bent mondeling accoord gegaan met het bod, dus je kunt niet meer terugkrabbelen. Als je die sms stuurt, kan zij puur uit compassie je meer geven. Maar het moet niet.

Ikzelf zou het niet doen.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 22:51

Het is natuurlijk niet echt netjes maar je kan het altijd proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Manonn wo 30 maa 2011 - 22:52

Bekijk het andersom..
Zouden mensen die jou niet kennen het wel voor jou doen?
De wereld zit op het moment zo niet in elkaar, dus ik zou het sowieso voorleggen.
Gaat ze niet akkoord, dan heb je nog de keuze om het alnog voor 50euro te doen!

Manonn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 61
Registratiedatum : 10-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 22:52

Ik vind dat een mondelinge overeenkomst ook een overeenkomst is en je in dit geval gewoon pech hebt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 22:53

Caro schreef:Ik snap je gevoel. Maar je bent mondeling accoord gegaan met het bod, dus je kunt niet meer terugkrabbelen. Als je die sms stuurt, kan zij puur uit compassie je meer geven. Maar het moet niet.

Ikzelf zou het niet doen.
Eens. Ik zou het ook niet doen, en daarnaast zou ik het als koper erg asociaal vinden, we hadden immers een deal gesloten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Atelier Madame wo 30 maa 2011 - 22:54

In principe ben je mondeling tot een akkoord gekomen met die eerste vrouw.. dus zij heeft in feite het recht om het tafelblad te krijgen voor het bedrag wat jullie hebben afgesproken.

Maar goed je zou het kunnen proberen, kijken hoe ze reageert. Ik zou het iig niet netjes vinden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Try wo 30 maa 2011 - 22:54

Het bod is per mail, de biedingen op MP zijn tot 80 euro maar zoiets zou ik idd wel kunnen sturen.

"Hallo, ik heb inmiddels een bod van 100 euro per mail gekregen. Ik snijd mezelf in de vingers door de tafel aan u te verkopen dus hoop ik dat u mij tegemoet wilt komen (75 euro). Ik hoor graag van u. Groeten Try"

Ik vind het moeilijk, want dit is tegen mijn gevoel in (afspraak is afspraak), maar anderzijds snijdt ik mezelf in de vingers (geld is toch geld en ik heb 't al niet breed).
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Winegum wo 30 maa 2011 - 23:00

Als die persoon hem op dat moment was komen halen had je ook maar € 50 gekregen. Ik ben ook maar een student, elke euro die ik ontvang word ik ook blij van, maar van dit soort dingen hou ik niet. Dan had jij moeten zeggen bij het bod, ik wacht even af totdat ik meer reacties heb ontvangen, want misschien wilt iemand er wel meer voor betalen.

Deze persoon heeft er rekening mee gehouden dat die € 50 moest betalen, komt hem vandaag ophalen en dan verhoog jij opeens het bod? Ik zou heel gauw klaar zijn met jou, en je zou je mooie tafelblad mogen houden. Daar wil ik niet eens meer zaken mee doen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:01

Dat zou ik niet doen. Het is eigenlijk je eigen 'fout' dat je zo snel hebt toegezegd op dat bod van 50 euro. En je bent al een mondelinge overeenkomst met haar aangegaan. Ik vind het niet netjes als je het doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:02

Zo`n groot verschil laat ik me niet door de neus boren.. Dan maar niet netjes..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Caro wo 30 maa 2011 - 23:03

Als het bod per mail is, en jij hebt per mail accoord gegeven dan ben je in principe gewoon van weerskanten een contract met elkaar aangegaan.

Daarnaast vind ik het gewoon niet netjes. Als koper zou ik dan zoiets hebben van : je bekijkt het je maar!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:05

De vrouw is gisteren al langs geweest om het blad te bekijken lees ik nu. Tja, in dat geval lijkt me de overeenkomst vrij duidelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Phileine wo 30 maa 2011 - 23:05

Ik zou het gewoon voor 50 euro verkopen, omdat de afspraak al gemaakt is. Ik heb het laatst ook gehad, een bod van 30 euro en daarna kreeg ik steeds mailtjes met hogere biedingen. Ik baalde daar toen wel van en ik snap dat jij dat nu ook hebt, zeker omdat je het geld goed kan gebruiken (en het een groot verschil is).
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Try wo 30 maa 2011 - 23:07

Toen er voor 75 euro werd geboden maakte me dat niet uit (tja, shit happens, dat hoort erbij wanneer je dingen via MP verkoopt) maar toen heb ik 'm op gereserveerd gezet op MP en toen kreeg ik een mailtje dat als het niet doorging, die persoon 'm graag voor 100 euro wilde kopen. Tja, dan is het verschil ineens wel heel groot en vandaar dat ik met dat dilemma zit. Want het is idd niet netjes, maar wat Donnaa ook zegt: het is een groot bedrag.
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:09

Try schreef:Toen er voor 75 euro werd geboden maakte me dat niet uit (tja, shit happens, dat hoort erbij wanneer je dingen via MP verkoopt) maar toen heb ik 'm op gereserveerd gezet op MP en toen kreeg ik een mailtje dat als het niet doorging, die persoon 'm graag voor 100 euro wilde kopen. Tja, dan is het verschil ineens wel heel groot en vandaar dat ik met dat dilemma zit. Want het is idd niet netjes, maar wat Donnaa ook zegt: het is een groot bedrag.

Ja maar de deal met 50 euro gaat in principe wel door. Tenzij jij daar zelf een stokje voor steekt. En dat vind ik inderdaad niet erg netjes. Hoe balen 't ook is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Winegum wo 30 maa 2011 - 23:11

Ik draai zulk soort dingen altijd om. Een betere wereld begint bij jezelf.
Jij hebt via marktplaats iets gereserveerd, jullie hebben het op een bedrag gegooid en je zou hem vandaag op komen halen. Een paar uur van te voren laat de verkoper weten dat ze een bod heeft ontvangen dat 2x zo hoog is als wat jullie hebben afgesproken. Dat ze o zo zielig is, want ja, ze is maar een arme student. Wat zou jij doen? Zou jij er begrip voor hebben en zeggen, ag meisje wat vervelend voor je, maar natuurlijk zal ik de helft (of wat dan ook) bijleggen als compensatie? Of zou je reactie zijn, hallo, dat had je eerder moeten bedenken je stelt een x bedrag voor en als puntje bij paaltje komt wil je opeens meer?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Try wo 30 maa 2011 - 23:11

Dat is waar Marin, en het is ook niet zo dat ik 'm niet meer door wil laten gaan, maar het is gewoon kut dat ik er 50 euro (!!) meer voor kan krijgen. Toen er 75 werd geboden maakte dat me niet uit, maar 100 is zo'n groot verschil! Maarja idd, afspraak is afspraak maar geld is geld..
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:15

Winegum.. Natuurlijk ga je niet compenseren als koper en haar er gewoon in laten stikken, maar wat boeit haar dat, ze heeft toch een bod van €100 bij een andere koper..

Ik zou gewoon bellen dat je er helaas vanaf moet zien.. Je bent ze toch geen verantwoording schuldig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Feline wo 30 maa 2011 - 23:16

Als je het puur zakelijk bekijkt kun je het keihard spelen. Je hebt hierna niets meer met haar te maken maar ik vind het inderdaad absoluut niet netjes (al begrijp ik de twijfel)..

Ik wacht al 3 maanden op een kledingkast (komt later vrij wegens vertraagde verhuizing), als die ineens verhoogd zou zijn zou ik woest zijn.
Die vrouw heeft al helemaal de moeite gedaan om langs te komen, als ie gister wel had gepast had ze 'm voor 50 gehad. En ze moet wel extreem loyaal zijn wil ze ineens 25 euro bijleggen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Winegum wo 30 maa 2011 - 23:19

_Donnaa schreef:Winegum.. Natuurlijk ga je niet compenseren als koper en haar er gewoon in laten stikken, maar wat boeit haar dat, ze heeft toch een bod van €100 bij een andere koper..

Ik zou gewoon bellen dat je er helaas vanaf moet zien.. Je bent ze toch geen verantwoording schuldig..

Zo krijg je dus een wereld waar ik niet van hou. Altijd maar voor je eigen geluk gaan.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:20

Feline schreef:
Die vrouw heeft al helemaal de moeite gedaan om langs te komen, als ie gister wel had gepast had ze 'm voor 50 gehad. En ze moet wel extreem loyaal zijn wil ze ineens 25 euro bijleggen.

Ik zou dat zelf dan misschien niet eens uit loyaliteit doen, maar gewoon denken van Uh ja shit oh nou ja dat moet dan maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:20

ProudMama schreef:Ik vind dat een mondelinge overeenkomst ook een overeenkomst is en je in dit geval gewoon pech hebt...

+1, daarbij is degene voor € 50,- ook al een keer naar je toe gereden om het te bekijken, maar het paste niet. Hadden ze het wel direct meegenomen, was dat ook voor € 50,-
Zou het behoorlijk asociaal vinden om het nu te annuleren of verhogen.

Bellen is dus wellicht sneller, maar bij biedingen kun je nog keuzes maken en even afwachten tot het hoogste bod.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Melis_je wo 30 maa 2011 - 23:21

Ik vind het niet netjes als je dat zou doen. Je was tevreden met 50 euro. Ze is al helemaal komen kijken, het is niet zo dat je nog een afspraak moet maken ofzo.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen (MP verkopen)? Empty Re: Wat zou jij doen (MP verkopen)?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum