Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oogarts

4 plaatsers

Ga naar beneden

Oogarts Empty Oogarts

Bericht  Jelin di 29 maa 2011 - 21:22

Ik ben gisteren met mijn dochter bij de oogarts vanwegen scheel zien. Ze kon geen afwijkingen zien, maar ze wil nu graag haar oogjes op meten. Het kan zijn dat ze zich enorm moet inspannen en daarom uiteindelijk wat scheel kijkt. Kinderen worden geboren met een sterkte van +3 en hoe ouder ze worden, hoe meer dat moet afnemen. Ze verdenkt mijn dochter ervan dat haar sterkte daarin iets is achter gebleven.

Nu moet ik vanaf zondag zelf gaan druppel zodat haar pupillen groot worden. Ze kan dan geen scherp licht verdragen. Dus ik ben op zoek naar een petje of zonnebril. Iemand een idee waar ik een goedkoop petje kan vinden. Zonnebril is geen optie, want die gooit ze toch gelijk af.

En heeft iemand ervaring met het opmeten van de oogjes en de gevolgen van het druppelen?

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogarts Empty Re: Oogarts

Bericht  Mamsie di 29 maa 2011 - 21:29

Ik zou gewoon ff de H&M of zeeman ofzo binnen lopen. Daar ligt vast wel wat.
Mijn zoontje heeft ook een brilletje. Dat druppelen is even vervelend maar doet geen zeer. Ze krijgen grote pupillen en daardoor is fel licht vervelend. Ik zou haar ook niet teveel tv laten kijken dan.
Het opmeten gaat met een apparaat, ze moet dan met der kin op een dingetje leunen en door de gaatjes kijken. Maar ik weet niet hoe oud je dochter is?

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogarts Empty Re: Oogarts

Bericht  Floor di 29 maa 2011 - 21:30

Ik weet niet waar je goekoop een petje kunt halen, maar misschien bij wibra/zeeman ofzoiets.
Ik zou wel ook een zonnebril hebben klaarliggen, als haar puppillen zo groot zijn kan ze geen licht verdragen. Ze kan daar zelfs echt last van hebben of misselijk van worden (omdat het beeld wat ze ziet zo mislukt is).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogarts Empty Re: Oogarts

Bericht  Jelin di 29 maa 2011 - 21:54

Mijn dochtertje is 3 jaar. Heb van de apotheek en het ziekenhuis een foldertje meegekregen en heb deze ook doorgelezen. Er staat o.a. in dat ze wazig zal gaan zien. In moet zondag beginnen en heb dinsdag pas een afspraak. De klachten van wazig zien zullen 1 tot 2 weken aanhouden. Maar ja wat moet dat moet. Vind het wel een lange periode voor zo'n kleintje..

Ben niet bang voor het onderzoek. Denk dat het wel mee zal vallen, heb niet het idee dat ze slecht ziet. Maar ze kunnen er beter nu iets aan doen.

Zal eens bij de zeeman gaan kijken dan. H&M zit hier niet, daar moet ik voor naar Breda.


Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogarts Empty Re: Oogarts

Bericht  meisjesmama di 29 maa 2011 - 23:20

Het verbaasd me dat je zolang van te voren moet druppelen..
Mijn oudste heeft ook een test gehad bij de oogarts en kreeg op die afspraak van die druppels om je pupil te verwijden. Dat moest een half uurtje intrekken en toen konden ze al haar oog opmeten.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogarts Empty Re: Oogarts

Bericht  Mamsie di 29 maa 2011 - 23:24

meisjesmama schreef:Het verbaasd me dat je zolang van te voren moet druppelen..
Mijn oudste heeft ook een test gehad bij de oogarts en kreeg op die afspraak van die druppels om je pupil te verwijden. Dat moest een half uurtje intrekken en toen konden ze al haar oog opmeten.

Als ze zo jong zijn is het beter om geleidelijk te doen. Ik moest ook de 1e x 3 dagen van te voren druppelen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogarts Empty Re: Oogarts

Bericht  meisjesmama di 29 maa 2011 - 23:41

Mamsie schreef:
meisjesmama schreef:Het verbaasd me dat je zolang van te voren moet druppelen..
Mijn oudste heeft ook een test gehad bij de oogarts en kreeg op die afspraak van die druppels om je pupil te verwijden. Dat moest een half uurtje intrekken en toen konden ze al haar oog opmeten.

Als ze zo jong zijn is het beter om geleidelijk te doen. Ik moest ook de 1e x 3 dagen van te voren druppelen.

Maar wat is daar de reden van dan? Want mijn meisje had echt goed last van de druppels die heb ik heel vroeg in bed gelegd en de dag er na was het over. Kan me niet indenken dat ik haar 3 dagen zo zou laten rond lopen.
Dat heeft ze vast van mij want ik kan er ook heel slecht tegen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogarts Empty Re: Oogarts

Bericht  Jelin wo 30 maa 2011 - 2:13

Ik vind het ook vervelend dat ik zo vroeg al moet beginnen en daarbij nog eens de bijwerkingen. Ik moet op zondag beginnen en ze heeft dinsdag om 13.00 uur de afspraak. Denk niet dat mijn dochter dat leuk zal gaan vinden, maar wat moet dat moet. Ik weet bij mijn broertje dat hij op de dag zelf druppels kreeg.

Heb inmiddels een petje en een zonnebril gevonden. Ze stonden in de folder van de Zeeman, dus ben er gelijk naar toe gereden. Nu is ze blij met d'r pet, dus mag ze er al aan wennen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogarts Empty Re: Oogarts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum