Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eetschema 4 maanden

Ga naar beneden

Eetschema 4 maanden Empty Eetschema 4 maanden

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 1:56

Hoi allemaal,

Hier (weer) een schema vraagje ;-). Onze T. is vandaag 4 maanden! Wat vliegt de tijd toch snel aan ons voorbij. Hij krijgt sinds een weekje groente en fruit omdat hij reuze honger heeft/had. Sinds we zijn begonnen met groente en fruit heeft hij eindelijk zijn 6e fles laten vallen. Dus hij overschreid de liter voeding niet meer :-). De groente en fruit gingen meteen goed. Hij heeft geen last gehad van krampjes, en vind het heerlijk. Elke dag geef ik hem een paar hapjes meer. Qua fruit zitten we nu al snel op 3/4 van een potje en groente een 1/2 potje. Na zijn groente en fruit, geef ik hem nog wat melk. Ik weet helemaal niet hoe hierin een schema in op te bouwen (wanneer melk, wanneer fruit, mag er na fruit en groente wel melk of is het dan beter water/thee te geven?). Het CB heeft mij hierover niets verteld, hoe ik dit het beste aan kan pakken. Daarnaast krijgt T. momenteel nog een laatste voeding (papfles) tussen 23.00 en 24.00 uur (net hoe het die avond uit komt). Hij komt 's nachts nog wel, maar heeft dan alleen zijn speentje nodig. Om 7 uur, gaat standaard het speentje uit en wil hij eruit. Maar als wij dan 's morgens de fles willen geven, drinkt hij hier maar 40/80cc van op? Het lijkt erop dat hij dan nog geen honger heeft. Is het een idee om hem 's morgens pap te geven met een lepeltje, i.p.v. een fles? Hoe zag jullie eetschema eruit met 4 maanden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 4 maanden Empty Re: Eetschema 4 maanden

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 2:48

Yenthe zit op 4 flessen, 6uur, 10uur tussen 12 en 1 fruithapje, 14 fles, en 18uur laatste fles. Laatste fles verdikken we, als ze over week of 2 a3 groente krijgt zal dit rond 16.30 17uur zijn denk ik.. Yenthe krijgt 4flessen van 200, T. Dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 4 maanden Empty Re: Eetschema 4 maanden

Bericht  Printje zo 27 maa 2011 - 7:55

Fruit is geen vervanger voor een fles dus die zou ik tussendoor proberen te geven. Wij zijn rond 6 mnd met groente begonnen en gaven dat voor de fles van ik geloof 16 uur. Dus eerst groente en daarna een fles.

Ik zou misschien s'ochtends een papfles geven ipv de avond, en de avondfles misschien al langzaam wat eerder gaan geven?

verder weet ik echt niet meer hoe wij rond de vier mnd met ons mannetje zaten. Ik geloof idd 5? flessen van 180cc en dan zo om de 4 uur een fles. Wat erg ik heb echt geeeen ideemeer Embarassed
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 4 maanden Empty Re: Eetschema 4 maanden

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:59

@ Printje: hahaha dat hoor je vaak, dat het snel weer wordt vergeten. Als ik de pap 's morgens geef, mag ik dit toch wel dikker maken en met een lepel voeren i.p.v. een papfles?

@ Anniej: T. zit nu op 5 flessen van 200cc. Maar doordat ik nu groente en fruit geef, laat hij steeds meer van zijn flessen staan. Vanavond heeft hij zelfs een heel potje (zelfgemaakte) bloemkool op! En lekker dat hij het vond. Daarna heeft hij nog ongeveer 70 cc melk op. Dus volgens mij moet dat wel goed zitten. Nu maak ik hem daarna nog om 23u wakker voor zijn laatste fles. Slaapt Y. al vanaf zo vroeg door dan? Geen laatste voeding meer! (jaloers, hahaha ;-)). ***offtopic*** ben trouwens vandaag naar een kinderbeurs geweest, en heb weer allemaal leuke merkkleding kunnen scoren! Moest gelijk aan je denken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 4 maanden Empty Re: Eetschema 4 maanden

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 17:52

Y. Zit nu ruim 2,s week op 4flessen. De laaste fles hebben we dr afgehaald o€dat ze meer liet staan n kreeg dr niet wakker. Ze was ook al heel vlot met de andere flessen en sliep al heel snel door enz. Dus dat gaat allemaal helemaal super!!
Ik zou by T ook de laatste fles dr afhalen, voor zijn gewicht etc zou hij dit makkelijk zonder kunnen.
Wat leuk een kledingbeurs!! Veel gekocht???? Ik heb weer t nodige bij VD klaarliggen aan leuke dingen!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 4 maanden Empty Re: Eetschema 4 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum