Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eetschema 9 maanden

4 plaatsers

Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Eetschema 9 maanden

Bericht  mickey do 20 jan 2011 - 1:30

Ik ben benieuwd wat jullie kids rond deze leeftijd eten/aten en drinken/dronken op een dag. Ken een kindje van die leeftijd die naar mijn mening te weinig krijgt, maar weet het niet zeker, dus wil hier even jullie ervaringen lezen.

Oh ja: het kindje krijgt overdag volgens het volgende schema eten/drinken:
8.30 pap van 150cc
12.30 snee brood met fles van 90cc
15.30 90 cc fles
Tussendoor mag het fruit/liga/soepstengel/cracker

Ik vermoed dat het kindje thuis nog rond 19.30 iets krijgt en dan niks meer tot de volgende dag.

Ik ga zo werken, dus kijk vanavond pas weer.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Re: Eetschema 9 maanden

Bericht  Tania do 20 jan 2011 - 1:45

Mijn zoontje is iets jonger maar krijgt nu dit:

7.30 Fles 180+6
10.30 Fruit
12.00 Een boterham (eerst 2 zonder korstjes, nu 1 met) En een fles van 180+6
15.30 Fles 180+6, maar die zijn we aan het afbouwen tot een tussendoortje met wat drinken
17.30 Groente en soms nog wat yoghurt na
19.00-20.00 Fles 180+6

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Re: Eetschema 9 maanden

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 3:51

Mijn zoon is nu 9 maanden en krijgt dit:

6.00 /7.00 200 cc flesvoeding met pap
9.00 fruit
12.00 1 1/2 boterham en 150cc flesvoeding (drink vaak maar 60 cc )
tussendoor diksap en rijstewafel of nijntje koekje
17.00 warm eten en 150 cc yoghurt
19.00 150 cc flesvoeding met rijstebloem (drinkt hier vaak maar 80 cc van)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Re: Eetschema 9 maanden

Bericht  Mom-Of-3 do 20 jan 2011 - 3:53

Ze is nu bijna 9 maanden en hier krijgt ze,

9.00: pap
10.30: fruit
naar bed
12.30: 1,5 a 2 boterhammen met drinken
14.00:naar bed
16.45: warm eten en daarna een toetje
19.15: fles

maar het gaat binnenkort wel wat veranderen omdat ze naar het kdv gaat dus dan krijgt ze eerder pap,dus dan zal het allemaal een beetje verschuiven

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Re: Eetschema 9 maanden

Bericht  PiP do 20 jan 2011 - 8:35

Ow ik ben slecht in dit soort dingen..

Volgens mij was het zo:
7:30 180+6
9:30 2 stuks fruit of een potje (op het kdv nog een beker sap)
12:00 broodje en 120cc+4
15:00 koekje+sap
17:00 groente
19:00 bordje pap ongeveer 150cc

Het lijkt me dat dat kindje thuis gewoon groente krijgt!?
En na 19:30 niks meer krijgen is toch niet raar?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Re: Eetschema 9 maanden

Bericht  mickey do 20 jan 2011 - 9:07

@Pip, dat vroeg ik mij dus af, of het vreemd is dat het kindje dan niks meer krijgt. Ik heb zelf nog geen kids, werk er wel mee, maar weet dus niet hoe het thuis gaat.

In dit geval heb ik er denk ik meer moeite mee omdat het kindje echt heel klein en licht is voor 9 maanden. Ik weet geen getallen, maar als ik kijk naar andere kindjes van die leeftijd, ligt dit kindje wel heel erg achter. Ik "ken" kindjes van 3/4 maanden die groter en zwaarder zijn dat dit kindje. En dat is dan niet omdat die andere kindjes groot of zwaar voor hun leeftijd zijn...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Re: Eetschema 9 maanden

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 9:10

Mickey: lengte/gewicht zegt op zich niet alles. Laats vertelde een moeder van een kindje dat 2 is en 9 kilo weegt. Mijn dochter is 5 maanden en weeg 8 kilo.

Die ouders zullen hun kind vast niet ondervoeden toch? Geeft het kind zelf aan dat het honger heeft?

** Edit: en een kindje van 9 maanden dat 19.30 uur niks meer krijgt is niet vreemd hoor. Op een gegeven moment laten ze de laatste fles van rond 23u vallen en dan zal de laatste voeding rond 19u zijn en daarna gaan ze naar bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Re: Eetschema 9 maanden

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:06

Het kan tcoh gewoon zo zijn dat dit kindje niet zo snel groeit en misschien wel snel vol zit en aangeeft niet meer te willen eten. Zo'n kindje hebben wij hier namelijk ook, ze eet wel wat, zit snel vol en groeit niet zo snel. Ik zou er eerlijk gezegd best van balen als iemand op een forum een topic zou openen over het eet en groei gedrag van mijn dochter.

Haar schema met nu 9,5 maand :

10.00 180 cc pap met BV.
13.00 ong. een halve boterham met appelstroop met 100 cc melk
15.30 2 stuks fruit
18.00 Warm eten, ong. een potje olvarit voor 6 maanden
20.00 130 cc melk

Tussendoor krijgt ze was thee, soms een soepstengel.

Naar mijn idee eet onze dochter dus niet zoveel (of weinig) dan het kindje waar jij het over hebt alleen krijgt ze nog avondeten, hoe weet je eigenlijk zeker dat dat kindje dat niet krijgt ? En Groeien doet onze dochter dus ook matig, ze is 3 ons aangekomen in 8 weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Re: Eetschema 9 maanden

Bericht  mickey do 20 jan 2011 - 10:19

Mama_van2 schreef:Het kan tcoh gewoon zo zijn dat dit kindje niet zo snel groeit en misschien wel snel vol zit en aangeeft niet meer te willen eten. Zo'n kindje hebben wij hier namelijk ook, ze eet wel wat, zit snel vol en groeit niet zo snel. Ik zou er eerlijk gezegd best van balen als iemand op een forum een topic zou openen over het eet en groei gedrag van mijn dochter.

Haar schema met nu 9,5 maand :

10.00 180 cc pap met BV.
13.00 ong. een halve boterham met appelstroop met 100 cc melk
15.30 2 stuks fruit
18.00 Warm eten, ong. een potje olvarit voor 6 maanden
20.00 130 cc melk

Tussendoor krijgt ze was thee, soms een soepstengel.

Naar mijn idee eet onze dochter dus niet zoveel (of weinig) dan het kindje waar jij het over hebt alleen krijgt ze nog avondeten, hoe weet je eigenlijk zeker dat dat kindje dat niet krijgt ? En Groeien doet onze dochter dus ook matig, ze is 3 ons aangekomen in 8 weken.
Dat weet ik niet zeker, staat ook nergens. Ik maak me een beetje zorgen om dit kindje, daarom heb ik het hier geplaatst. Om te kijken wat jullie kindjes eten/aten op die leeftijd. Ik denk dat ik me inderdaad een beetje te veel zorgen maak en het los moet laten. Wat het echter wel is, als het kindje meer aangeboden krijgt, eet het dat met smaak op. Als de maaltijd op is, huilt het kindje altijd, omdat het meer wilt.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Re: Eetschema 9 maanden

Bericht  PiP do 20 jan 2011 - 10:56

het staat idd nergens dat ze het niet krijgt, maar het kwam ook mij ook wel over dat ze geen avondeten krijgt en dat je alleen denkt rond 19.30 nog iets. Als ik niet zou weten wat een kind buiten een kdv krijgt, zou ik er toch autom. Vanuit gaan dat als hij/zij thuis komt warm eet.
Maar hoe gaat dat dan zo'n schema van een ouder? Bij ons geven ze F gewoon naar behoefte. Ze gaan vanzelf meer brood eten. Ik heb alleen gezegd toen ze brood mocht, verder nooit weer wat over het aantal. Of geeft die ouder aan dat ze echt max maar 1 broodje mag?
Dat van dat huilen, geef je dat ook aan bij de overdracht?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Re: Eetschema 9 maanden

Bericht  mickey vr 21 jan 2011 - 7:57

Ik ga ervan uit dat dit kindje 's avonds nog een maaltijd krijgt, wat dat is, weet ik niet.
Vandaag hoorde ik van een collega dat de arts op het consultatiebureau had aangegeven dat het gewicht van dit kindje wel erg laag was. Geboortegewicht was normaal (ruim 3 kilo). Dit stelt me echter wel gerust, dat er op het CB op wordt gelet.
Ik ben zelf niet de vaste leidster van dit kindje. Ik weet niet of collega's dit al hebben besproken. Kreeg ik geen duidelijk antwoord op vandaag.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetschema 9 maanden Empty Re: Eetschema 9 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum