Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Langs elkaar heen leven

+9
bolus26
Atelier Madame
Niekske
TukTuk
Sterre
Fearie
Sweety
nina
SoGood
13 plaatsers

Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Langs elkaar heen leven

Bericht  SoGood vr 25 maa 2011 - 22:26

Het is (nog) niet echt een probleem maar ik vraag me af of dit voor jullie ook herkenbaar is. Wij hebben allebei een druk (sociaal) leven en hebben naast ons werk altijd veel dingen gepland met vrienden en vriendinnen. Mijn vriend sport ook heel erg veel. Wanneer we thuis zijn, en dan met name 's avonds door de week zijn we meestal moe. Maar ja, dat zijn wel de momenten waarin we wel tijd hebben voor elkaar. Ik kruip vaak om 21:00 al in bed om lekker warm tv te kijken en dan kijkt hij nog even sport.

In het weekend zien we elkaar ook nooit heel veel maar zorgen ervoor dat we op zondagavond samen koken enzo. Maar nu voelt het voor mij alsof we elkaar gewoon al heel lang niet gezien hebben (ja, op een feestje of op 344 verjaardagen de afgelopen maand) of echt gesproken hebben. Eigenlijk doet het me pijn, ik wilde er net over beginnen maar toen moest hij weer zijn sportkleding inpakken en opschieten. Ik moet ook zo weer weg en vanavond zie ik hem ook weer niet. Morgen hebben we de hele dag afspraken ingepland en zo is er weer een week voorbij. Volgende week is het ook weer zo druk..

Natuurlijk hebben we er allebei aandeel in maar soms is het gewoon moeilijk. Het komt vast weer goed hoor, maar ik vraag me af hoe jullie dit doen?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  nina vr 25 maa 2011 - 22:53

Wij hebben ook wel tijden dat het zo gaat..
..maar toch probeer ik dan wel bewust een avondje met zijn tweeën te plannen..
Klinkt heel stom, dat plannen maar dan weet je dat je dan tijd voor elkaar hebt.

Op dat soort avondjes komen we er samen achter dat het zo leuk is samen, dat we geen feestjes e.d. nodig hebben om gezelligheid te vinden.
Ik word ook steeds selectiever in verjaardagen. Ik ga niet meer naar elke verjaardagsfeestje waarvoor ik word uitgenodigd.
Dan vliegen we idd elk weekend van verjaardag naar verjaardag..

En zondags dan? Kun je dan er niet gezellig samen op uit? Of heerlijk thuis blijven?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Sweety vr 25 maa 2011 - 22:57

Lijkt me vervelend dat jullie langs elkaar beginnen te leven. Misschien een afspraak maken met elkaar en dat in je agenda zetten.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 23:40

Wij merkten op een gegeven moment ook dat we veel afspraken hadden staan, vooral in het weekend.
We houden nu in ons achterhoofd dat we in ieder geval of de vrijdagavond, of de zaterdag, of de zondag leeg laten op de kalender. Lukt de ene week beter dan de andere week, maar het gaat al stukken beter dan daarvoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Fearie vr 25 maa 2011 - 23:57

Wij zijn doordeweeks altijd vaak druk, ik werk overdag en mijn vriend overdag en 's avonds. Wij houden vaak bewust in ieder geval de zondag leeg zodat we samen dingen kunnen ondernemen of lekker thuis hangen, beginnen dan altijd met samen lekker ontbijten en kletsen. Gaan met de honden wandelen enzo.
Bij ons is nu een kleine op komst dus we hechten er allebei wel waarde aan om het er in te houden.

Ik zou dan ook gewoon bespreken hoe je je voelt tegenover je vriend en probeer 1x in een week een avond/middag samen vrij te houden. Misschien 1x in de maand 's avonds uit eten of een filmpje pakken.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  SoGood za 26 maa 2011 - 0:21

Heb hem er net over gesproken.. Hij deed helemaal niet vriendelijk. Hij vond dat ik wel gelijk had maar voor mijn gevoel kwam het er op neer dat ik minder moest zeuren en dat ik meer blij moest zijn met de dingen die ik nu heb ofzo.. Beetje jammer.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  nina za 26 maa 2011 - 0:31

Sogood schreef:Heb hem er net over gesproken.. Hij deed helemaal niet vriendelijk. Hij vond dat ik wel gelijk had maar voor mijn gevoel kwam het er op neer dat ik minder moest zeuren en dat ik meer blij moest zijn met de dingen die ik nu heb ofzo.. Beetje jammer.
hmz.. dat is erg jammer..
Mijn vriend is ook iemand die liever thuis zit, dan weggaat.....

Maar een stukje fietsen (we doen beide aan wielrennen) of lekker wandelen ofzo vind hij wel leuk...
En als je bijv. lekker voor hem gaat koken...?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 3:59

Jammer dat hij er niet echt op reageerde. Lijkt me niet erg prettig.

Hier is het echt 180 graden gedraaid. Wij hebben allebei juist nooit iets te doen (behalve werken overdag..).. Soms verveel ik me s avonds echt helemaal dood en dan vind hij het wel best achter de pc..

Ik hoop dat jullie een fijne weg vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:27

Hier precies hetzelfde Sogood!! Wij hebben vandaag een datum geprikt voor de komende week om samen wat te gaan doen. Ik zei dat we op die date weer een nieuwe datum moesten prikken. Ik denk dat dat de enige mogelijkheid is om soms nog met zn 2-en echt tijd door te brengen (dus niet naast elkaar op de bank tv kijken).
Best lastig want we hebben t allebei zo druk, dat een datum niet zomaar geprikt is. Wij gaan nu ook 1x in de 2 maanden op vakantie/weekend weg zodat we echt even langere tijd samen zijn. Dan gaat de periode daarna ook altijd extra goed.
Verder weet ik er dus eigenlijk ook niet echt iets op.

@Punk'd dat lijkt me ook vervelend!! Waarom plan je dan niet wat meer afspraken met vriendinnen/familie/elkaar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Sterre za 26 maa 2011 - 12:17

Wij hebben ook periodes dat het zo gaat. We proberen sowieso 1 avond door de week voor elkaar vrij te houden, maar dat wordt meestal ook niet echt quality time maar meer tegelijk thuis zijn en relaxen. Ook proberen we een deel van het weekend samen te zijn. Heel af en toe spreken we af een weekend beide niks te plannen, dat is zo lekker! Tijd voor elkaar en doen waar je op dat moment zin in hebt.

Er zijn tijden waarin dit goed lukt, en tijden dat we elkaar ook amper zien. Zeker als we los van elkaar weekendjes weg gaan wordt het weleens krap.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  TukTuk za 26 maa 2011 - 19:21

Onze situatie is niet geheel vergelijkbaar, maar ik ben van zondagmiddag/avond tot donderdag avond/vrijdag middag altijd in België voor mijn studie, dus we zien elkaar alleen in de weekenden.
We plannen altijd bewust sowieso of de vrijdag avond of de zaterdag avond voor ons samen, soms zijn dit alsnog beide avonden, en vaak zijn we dan ook zaterdag overdag samen.

Het zit hem dus vooral in ook tijd voor elkaar in plannen. Als je je sport, vrienden etc allemaal kan inplannen, kan je dat voor je relatie ook doen Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 4:34

Odilia schreef:Hier precies hetzelfde Sogood!! Wij hebben vandaag een datum geprikt voor de komende week om samen wat te gaan doen. Ik zei dat we op die date weer een nieuwe datum moesten prikken. Ik denk dat dat de enige mogelijkheid is om soms nog met zn 2-en echt tijd door te brengen (dus niet naast elkaar op de bank tv kijken).
Best lastig want we hebben t allebei zo druk, dat een datum niet zomaar geprikt is. Wij gaan nu ook 1x in de 2 maanden op vakantie/weekend weg zodat we echt even langere tijd samen zijn. Dan gaat de periode daarna ook altijd extra goed.
Verder weet ik er dus eigenlijk ook niet echt iets op.

@Punk'd dat lijkt me ook vervelend!! Waarom plan je dan niet wat meer afspraken met vriendinnen/familie/elkaar?

Hij heeft meestal geen zin omdat hij moe is van het werken. En ik heb niet zo veel contacten meer eigenlijk. Na de middelbareschool zijn mijn vriendschappen nogal verwaterd. Soms erg jammer omdat ik wel echt een sociaal persoon ben en graag leuke dingen onderneem. Aan de andere kant is het nu eenmaal (op het moment zo).. Ik denk dat het vast ooit wel goed komt haha :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  nina zo 27 maa 2011 - 6:44

[quote="Punk'd"]
Odilia schreef:Hier precies hetzelfde Sogood!! Wij hebben vandaag een datum geprikt voor de komende week om samen wat te gaan doen. Ik zei dat we op die date weer een nieuwe datum moesten prikken. Ik denk dat dat de enige mogelijkheid is om soms nog met zn 2-en echt tijd door te brengen (dus niet naast elkaar op de bank tv kijken).
Best lastig want we hebben t allebei zo druk, dat een datum niet zomaar geprikt is. Wij gaan nu ook 1x in de 2 maanden op vakantie/weekend weg zodat we echt even langere tijd samen zijn. Dan gaat de periode daarna ook altijd extra goed.
Verder weet ik er dus eigenlijk ook niet echt iets op.

@Punk'd dat lijkt me ook vervelend!! Waarom plan je dan niet wat meer afspraken met vriendinnen/familie/elkaar?

Hij heeft meestal geen zin omdat hij moe is van het werken. En ik heb niet zo veel contacten meer eigenlijk. Na de middelbareschool zijn mijn vriendschappen nogal verwaterd. Soms erg jammer omdat ik wel echt een sociaal persoon ben en graag leuke dingen onderneem. Aan de andere kant is het nu eenmaal (op het moment zo).. Ik denk dat het vast ooit wel goed komt haha :P [/quote
Nja ik heb altijd het idee dat je wel zelf wat moet doen als je nieuwe vriendschappen wilt sluiten. Mensen komen vaak niet van zelf naar je toegelopen...
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Niekske zo 27 maa 2011 - 23:04

Zo herkenbaar! Ik heb het gehad met mijn ex een paar jaar gelden. Wij waren ruim 2 jaar samen toen we dat opmerkten. Druk sociaal leven, sporten etc... 'wij' schoten er dan bij in. We gingen bewuster avonden plannen samen, maar dat was meestal maar een korte-termijn oplossing voor ons. Bij ons was ook het gevoel weg aan het gaan, maar daar wilden we niet aan toe geven. Afspreken werd steeds meer een verplichting en op een gegeven moment hadden we elke paar weken zo'n gesprek van 'we moeten meer tijd aan elkaar besteden' maar eigenlijk wilden we dat allebei niet. We zijn uiteindelijk drie jaar samen geweest. Ik heb heel lang getwijfeld of we er toch niet harder voor hadden moeten vechten, maar voor ik mijn huidige vriend leerde kennen, hebben we nog gedate en toen werd toch echt duidelijk dat het gevoel gewoon weg was.

Dus bij ons was dat langs elkaar heen leven gevolg van het feit dat de liefde gewoon over was. Probeer de oorzaak van jullie situatie te zoeken en pak die aan, dat hebben wij pas te laat ingezien. Heel veel succes!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Atelier Madame ma 28 maa 2011 - 20:27

Ik zou proberen om toch wel 1x per maand een hele dag en avond voor elkaar vrij te maken, zodat je dan de tijd hebt om eventjes helemaal lekker de tijd aan elkaar te besteden!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  bolus26 di 29 maa 2011 - 9:52

ik herken het wel een beetje.Wij hebben nu een gezamelijke kalender waar we alles opzetten en regelmatig schrijft 1 van ons beiden er heel demonstratief SAMEN op. als ik dan wat wil plannen of hij en we kijken o pde kalender en is die dag dus geen optie (tenzij het echt nie tanders kan)

is wel leuk want de geen die het opschrijft bedenkt gelijk wat leuks om te gaan doen
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  minoessepoes di 29 maa 2011 - 19:26

Wij hebben inderdaad ook vanaf deze maand de gezamelijke kalender geintroduceerd. Voornamelijk omdat we het overzicht kwijt waren, maar af en toe een dag van te voren voor ons samen plannen vind ik eigenlijk wel een goed idee.

Wij hebben alle twee een full-time baan, op het moment werk ik vroege diensten ivm contacten met India e.d. en dat betekend dat ik voor half 6 al mijn bed uit moet. Dus ' s avonds om 10 uur lig ik meestal wel te slapen. Mijn vriend komt op zijn vroegst pas rond een uur of 7 uit zijn werk. Dus de avonden die we samen hebben zijn ook gewoon kort, eten, afwassen, douchen en dan is er nog een uurtje over. En dan hebben we nog de afspraken dat we helemaal niet thuis zijn, de avonden dat we vrienden over de vloer hebben en soms werkt mijn vriend ook avond diensten dus dan lopen we elkaar thuis net mis, ook moet hij regelmatig in het weekend diensten draaien. Dus onze tijd samen is ook wel vrij kostbaar op dit moment.

Toen we gister de gezamelijke kalender in aan het vullen waren kwamen we er achter dat we de komende maand 1 dag samen weekend hebben. Daar baal ik dan wel een beetje van en ik wil dat inderdaad ook wel echt anders gaan doen. Dus die dag vrij plannen en gewoon samen op de kalender zetten vind ik een hele goede!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 22:23

De zaterdag is sowieso voor ons. 9 van de 10 keer. Eens per maand gaan we ook uit eten met zijn tween.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 22:31

Ik zou initiatief nemen en zeggen 'zullen we binnenkort weer eens lekker samen een dag doorbrengen?'. Pak gelijk je agenda erbij en prik gewoon een dag. Ik herken het wel maar uiteindelijk heb je het beiden zelf in de hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Tullow di 29 maa 2011 - 22:36

Wij hebben dit ook wel een beetje, we werken allebei fulltime. Daarnaast zit mijn vriend bij de brandweer waardoor hij sowieso 2 avonden in de week weg is. Ik ben van plan binnenkort een cursus te gaan volgen in de avonduren. Verder spreken we allebei veel af met eigen vrienden/vriendinnen. Maar dit verschilt ook weer per week/maand.
De zondag is meestal wel van ons samen en net als Jen gaan wij ook 1x in de maand samen uit eten.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Zonnetje di 29 maa 2011 - 22:50

Dit is voor mij ook herkenbaar. Wij werken doordeweeks allebei 4 a 5 dagen. Ik werk regelmatig een doordeweekse avond, mijn vriend werkt regelmatig in het weekend en/of 's avonds voor zijn eigen bedrijf. Verder sporten we allebei minstens 2x in de week. En hebben we allebei verschillende vrienden waar we niet altijd als stel mee afspreken.
Hoe we het oplossen, is door regelmatig samen leuke dingen te doen en die te plannen. We zeiden bijv. afgelopen maandag: zullen we binnenkort naar de bioscoop gaan? Dan plannen we daar een avond voor. Ook plannen we regelmatig om samen ergens een hapje te eten of om thuis iets speciaals te eten. We plannen ook wel eens een avondje dat we thuis een filmpje of cabaret-dvd kijken. Of we gaan een weekendje weg of een dagje schaatsen/skien/zwemmen, samen hardlopen in het bos. We zijn ons er wel bewust van dat het hartstikke leuk is om samen dingen te doen, dus maken daar ook tijd voor.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Le Chat Noir wo 30 maa 2011 - 5:50

Hmm ik herken het niet eigenlijk! Wij hebben een mooi evenwicht gevonden tussen vrienden en tijd samen. Vrijdagavond gaan we sowieso altijd wat met eigen vrienden doen. Zaterdags hebben we of een verjaardag of we doen iets samen, de laatste weken wel vaak weg idd. Overdag doen we ons eigen ding. Zondags altijd samen eigenlijk!
Doordeweeks wisselt het wat. Maar brengen genoeg tijd samen door!
Vind dat ook fijn!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langs elkaar heen leven Empty Re: Langs elkaar heen leven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum