Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Madrid

2 plaatsers

Ga naar beneden

Madrid Empty Madrid

Bericht  Julia do 24 maa 2011 - 7:19

We (moeder, zusje & ik) gaan naar Madrid! Vrij onverwacht, maar het was een erg goedkope vlucht en het is dan lekker warm :-)
Ik weet alleen erg weinig van madrid af en ik ben wel benieuwd of jullie er misschien iets over kunnen/willen vertellen?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 7:35

Klinkt goed, ga je met ryanair? Ik ben er nog nooit geweest, maar ik geloof dat er een mooie Gothische kathedraal in Milaan staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Julia do 24 maa 2011 - 8:31

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarmee we vliegen. Mijn moeder heeft geboekt.
Maar we gaan niet naar Milaan hoor :P
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Atelier Madame do 24 maa 2011 - 8:32

Oh Madrid is een gave stad Very Happy
Ik ben er 2x geweest en heb nog wel wat tips:
-Koninklijk Paleis met de tuinen
-Prado museum
-Het centrale plein: plaza mayor
-Stierenvechtstadion
-En shoppen kan je ooooveral Very Happy
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Atelier Madame do 24 maa 2011 - 8:33

Julia schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarmee we vliegen. Mijn moeder heeft geboekt.
Maar we gaan niet naar Milaan hoor :P
Groot voordeel van het vliegveld van Madrid, je kunt zo met de metro naar de binnenstad komen! Vergeet niet dan bovenop het reguliere metrokaartje een 'airport suplemento' te kopen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 3:41

Madrid is een fantastische stad!! I LOVE Madrid!
Heb er een half jaar gewoond, en was er nog niet uitgekeken, haha.

Als het mooi weer is zou ik sowieso het Retiropark bezoeken. Het Prado is heel bekend, maar zelf vind ik het Thyssen-Bornemisza museum vele malen mooier. Puerta del Sol moet je natuurlijk ook even geweest zijn als je in Madrid bent (en dé beer op de foto zetten!), rond die plek zitten ook veel winkels, al kun je overal wel shoppen in Madrid. En als je van markten houdt en er op zondag bent kun je naar El Rastro. Hele grote markt met kleding, sieraden, assecoires en ook een gedeelte rommelmarkt. Even denken. Verder zitten er hele fijne tapasrestaurantjes (ik heb een favoriet, maar weet even niet hoe die heet, zal eens zoeken). Oh, en Palacio Real is ook wel mooi om te zien. Oh, en Templo de Debod is ook gaaf!

De metro is natuurlijk een supermakkelijk vervoermiddel, maar ik ging het liefst lopen. De meeste bezienswaardigheden zijn wel op loopafstand van elkaar, en dan zie je nóg meer van de stad (plaza de Colon, Banco d'España, plaza de España, etc).

Ach, ik wou dat ik met je mee kon! haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 19:51

Dit topic onthoudt ik, ik ga eind mei ook een paar dagen! Vlieg met ryanair, want dat was super cheap! wanneer ga jij?

tesita, in welke buurt kun je het best je hotel hebben?
Gaan wij zaterdag namelijk boeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Julia wo 30 maa 2011 - 20:07

Dames bedankt voor de tips! Ik heb ze opgeschreven haha.

Sannie89:Wij gaan in Juni en we gaan naar een hotel, die iets van 25 min van het centrum af ligt. Maar je bent wel binnen 5 a 10 min bij de metro. We hebben gekozen voor dit hotel, omdat we graag een buitenzwembad erbij willen. Het is dan immers ook mooi weer en dan is het wel fijn, na een hele dag winkelen en cultuur opsnuiven, ff lekker het zwembad in te duiken Very Happy En er zijn niet veel (betaalbare) hotels midden in het centrum met buiten zwembad.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:25

Tsja, wat hotels betreft is het maar net wat je wilt. Ik zat toen als au pair midden in het centrum, dus als mijn vriend overkwam verbleef hij in een htoel vlakbij. Het leuke is dat je midden in het centrum zit en alles bij de hand hebt, maar t is natuurlijk wat duurder dan als je in een buitenwijk of zelfs iets buiten Madrid gaat zittten. Oh, en als je in een heel klein hotelletje/hostel zit in Madrid zelf heb je kans dat ze alleen Spaans spreken.
Het hostel waar mijn vriend zat (en wat prima was!) is deze:

http://www.silserranos.com/

Zit je in een winkelstraat en vlakbij Puerta del Sol en Gran Via. Prima uitvalsbasis dus. Alleen doen ze geloof ik geen ontbijt enzo. Maar Madrid zit barstensvol met hotels, dus ik zou gewoon internet even afspeuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 0:05

http://www.booking.com/hotel/es/jc-rooms-santa-ana.nl.html?aid=311093;label=jc-rooms-santa-ana-IZbGzdGjxXnL8F3vQYOZnwS5768513844;ws=&gclid=CK-tndiZgKgCFQGEDgodWm1nrw

we hebben dit hotel geboekt. we hadden t idee dat als we vlakbij puerta del sol zaten, we goed zaten!
Zit geen ontbijt bij, maar dr zijn vast zat lekkere bakkertjes etc smile en deze was ook vrij goedkoop:D

bedankt.. veel plezier julia!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 0:08

ik ga eind mei in totaal 4 dagen naar madrid, dus misschien heb ik voordat jij gaat wel wat actuele tips voor je Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 3:28

Sannie89 schreef:http://www.booking.com/hotel/es/jc-rooms-santa-ana.nl.html?aid=311093;label=jc-rooms-santa-ana-IZbGzdGjxXnL8F3vQYOZnwS5768513844;ws=&gclid=CK-tndiZgKgCFQGEDgodWm1nrw

we hebben dit hotel geboekt. we hadden t idee dat als we vlakbij puerta del sol zaten, we goed zaten!
Zit geen ontbijt bij, maar dr zijn vast zat lekkere bakkertjes etc smile en deze was ook vrij goedkoop:D

bedankt.. veel plezier julia!


Ziet er leuk uit zeg! En qua ligging zit je inderdaad helemaal goed! Veel plezier!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:47

Ava schreef:ik ga eind mei in totaal 4 dagen naar madrid, dus misschien heb ik voordat jij gaat wel wat actuele tips voor je Wink
leuk!
ik ga ook eind mei.. wanneer ga jij? wij vertrekken de 22ste

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:20

Net na jou denk ik Wink Wij gaan van vrijdag 27 t/m maandag 31 mei!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:28

Ik kom de 25ste terug idd smile
27ste ga ik naar de belgische ardennen (A)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:17

Joehoe! Zondag is het voor mij eindelijk dan zo ver om naar Madrid te gaan.

Even een vraag, woensdag moeten we al om 6.25u vliegen! betekend dus dat we rond 4u al weg moeten / op het vliegveld moeten zijn.

Rijden er hier treinen o.i.d. naar toe of moeten we gewoon een taxi nemen en hoe duur is dit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Julia wo 18 mei 2011 - 0:59

Oeh jij gaat al snel, leuk, ben jaloers Very Happy
Ik kan je alleen niet helpen, ik zou het niet weten eigenlijk. Kan je het niet vinden als je een beetje rond googeld?

Heb je al ideeen waar je allemaal naartoe wil?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 1:24

Een taxi vanuit het centrum naar het vliegveld kost maar tussen de 22 en 28 euro, normaal gesproken (voor max. 4 personen)

http://www.gomadrid.com/aerocity/

hier kan je reserveren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 5:49

Afhankelijk van waar je naar het vliegveld moet gaat het vaak ook prima met de metro!
Heel veel plezier! Ben jaloers!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 11:04

Tesita schreef:Afhankelijk van waar je naar het vliegveld moet gaat het vaak ook prima met de metro!
Heel veel plezier! Ben jaloers!

Ook om 4 uur 's nachts?
Wij vliegen met Ryanair, ik zie niet staan welk vliegveld dit is?

Anders al zitten denken om tot 23.00u/0.00u te slapen en dan de laatste metro te pakken en dan op t vliegveld maar een aantal uur te bivakkeren?

@ Julia, had nog niet gegoogled, maar hier eerst gevraagd omdat er sommige waren die er al geweest zijn:).
Wij hebben zo'n stadboekje/stedentrip boekje waar allemaal belangrijke dingen in staan met een aantal mooie routes.
Ik wil iig de tapasroute gaan doen:D

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 11:06

ff op google gezocht:

Metro de Madrid [Leuk om te zien in Madrid]
Het metronetwerk van Madrid is goed uitgebouwd en is ruim 180 kilometer lang. De wachttijden bedraagt meestal enkele minuten. Met de metro kan je gemakkelijk de belangrijkste plaatsen van Madrid bezichtigen, bovendien zijn er metroverbindingen naar treinstations. De metro rijdt van 6 uur 's morgens tot 1 uur 's nachts.

dus of een taxi om 4 uur / half 5 's nachts of de laatste metro om 1.00 pakken:)..
ach komt vast goed:D:D

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Julia do 19 mei 2011 - 2:14

Sannie89 schreef:ff op google gezocht:

Metro de Madrid [Leuk om te zien in Madrid]
Het metronetwerk van Madrid is goed uitgebouwd en is ruim 180 kilometer lang. De wachttijden bedraagt meestal enkele minuten. Met de metro kan je gemakkelijk de belangrijkste plaatsen van Madrid bezichtigen, bovendien zijn er metroverbindingen naar treinstations. De metro rijdt van 6 uur 's morgens tot 1 uur 's nachts.

dus of een taxi om 4 uur / half 5 's nachts of de laatste metro om 1.00 pakken:)..
ach komt vast goed:D:D

Oejj dat klinkt erg leuk/lekker...die tapasroute!
Ik kwam er gister achter dat wij hetzelfde probleem hebben, ook ons vliegtuig vertrekt erg vroeg. Om 06.50 geloof ik. Ik denk dat wij maar een taxi gaan nemen. 6 uur wachten is wel erg lang.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 3:14

Is er iemand op woensdag in Madrid? Volgens mij heb je dan met je europese ID/paspoort gratis entree bij het Palacio Real! Als ik me niet vergis en Google actueel is, is dat nog steeds het geval. Scheelt je weer 8 euro betalen smile

Ik vond/vind het museum Reina Sofía (moderne kunst) een groot succes. Wij gingen toen als studenten (ik woonde 5 maanden in Spanje, zo'n 3 uur met de trein van Madrid) en met onze collegekaarten naar binnen, toen was de entree helemaal goedkoop. Maar, als ik een tip mag geven: neem een audiotour in het Reina Sofia. Dat is erg boeiend om te horen, heb daar echt veel van opgestoken!

Verder zitten er achter Plaza del Sol, niet aan de kant van de winkels, maar aan de andere kant, een paar straatjes waar je super lekker Paella kunt eten. Als je daar van houdt is dat echt een aanrader!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 10:44

@ pompidom... ik ga woensdag net naar huis, balen!
bedankt voor de tips iig. Ons hotel ligt aan de plaza del sol dat weet ik dan weer wel:)

@ Julia, ja wij vliegen ook om 6.50u, vlieg jij ook naar en van eindhoven? Jij ging een week later toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 7:46

http://nos.nl/op3/artikel/241874-spaanse-lente-betogers-willen-niet-wijken-ondanks-verbod-op-protesten.html Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum