Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Madrid

3 plaatsers

Ga naar beneden

Madrid Empty Madrid

Bericht  Cato di 2 apr 2013 - 0:14

Over 3 weken ga ik samen met een vriendin naar Madrid. Iemand nog tips wat we zeker moeten zien ? We hebben ruim 3 en halve dag de tijd.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Kaat di 2 apr 2013 - 4:06

Ooh Madrid I love you ik heb mij daar echt dagen prima vermaakt! Eerst alle toeristische hotspots (plaza mayor, Puerta del sol ed) en vervolgens gewoon lekker rondlopen en kijken waar je uitkomt. Ik vond het echt een prima stad om lopend te verkennen, al nam ik ook wel eens de metro. Elke keer als ik dan weer het station uitliep en boven de grond kwam, was het weer een verrassing wat er te zien is. Ik vond Arco de la Victoria ook mooi, al was er daar verder in de omgeving volgens mij niet veel bijzonders. En verder het oude postkantoor, dat zit bij een grote rotonde/verkeersplein. Postkantoor heet palacio de Comunicaciones.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ragazza di 2 apr 2013 - 6:54

Madrid, jaaa dat is echt leuk, ik ben er vorig jaar geweest met mijn vriend. Wat ik een aanrader vind is het stadspark El Buen Retiro, het treinstation Atocha, in de oude stationshal is een botanische tuin en bij het station is het herdenkingsmonument van de aanslagen in de metro destijds.
Verder zijn de oude stadswijken leuk om in rond te lopen. Lopend is inderdaad wel prettig, kijken waar je uit komt. Hier en daar zijn overdekte markthallen, dat is ook wel leuk. Vlakbij Plaza Mayor is een delicatessenmarkthal, leuk om te zien (en lekker!). Ik weet niet of je in het weekend in madrid bent, maar als je er op zondag bent moet je even een kijkje nemen bij de vlooienmarkt el rastro. Maar toen wij er waren, was het wel ontzettend druk daar!\
Reizen met de metro is erg makkelijk, wij hebben er veel gebruik van gemaakt, als we bijvoorbeeld een hele dag gelopen hadden en ontdekten dat we best wel ver van ons hotel waren.
Ik zou er zelf zo weer naartoe willen!
En verder is het vanuit Madrid makkelijk reizen met de trein naar de oude steden Toledo en Segovia. Beide stadjes zijn zeer de moeite waard om een kijkje te nemen (als je die tijd natuurlijk wilt missen in Madrid).

Laatst aangepast door Ragazza op di 2 apr 2013 - 6:56; in totaal 1 keer bewerkt
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Cato di 2 apr 2013 - 6:56

Bedankt voor de tips , ik heb er helemaal zin in.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud