Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dietist

3 plaatsers

Ga naar beneden

Dietist Empty Dietist

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 9:58

Wie heeft er ervaring met een diëtiste, en zou mij die willen vertellen?

Ik ben namelijk een periode er geweest, ivm met melk intolerantie, maar ik vond het een slecht persoon, en ik had het ook allemaal zelf kunnen bedenken & het was letterlijk van internet gehaald. Maar ik wil toch graag wat begeleiding voor een eetpatroon wat mijn lichaam het beste kan hebben, wat meer verdeeld qua maaltijden, want door laag suiker, of iig te lang geen eten, word ik heel duizelig en voel ik me niet lekker.

Maar, ben ik daarvoor goed bij een diëtiste? Kan die echt per persoon een plan opstellen, ja toch? Want ik heb niet echt goede ervaringen dus.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietist Empty Re: Dietist

Bericht  Minx di 22 maa 2011 - 10:00

Ze kunnen je wel vertellen wat wel en niet kan maar een lijstje als sonja bakker zo van eet dan dit en dan dat zul je niet krijgen. Daarvan leer je het voedingspatroon ook niet kennen dus dat ik niet handig.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 10:00

Nee ik wil gewoon tips, en dat we samen en deel bedenken en dan maak ik daar zelf mijn eigen plan van, met hoe ik het doe. Maar tips wat wel goed is, wat niet goed is, wat ik het beste kan doen qua verdeling, met brood, etc.

Gast
Gast

Bericht  Minx di 22 maa 2011 - 10:03

ja dat doen ze wel die van mij ten minste wel. Ik had ook veel moeite met de regelmaat die heb ik nog steeds niet helemaal gevonden maar is volgens mij ook niet helemaal voor elkaar te krijgen met school. Ik krijg in ieder geval weer honger als ik niet eet en dat vind ik al een hele vooruitgang, mijn spijsvertering gaat weer sneller. Het afvallen komt dan vanzelf wel
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 10:06

Voor mij hoeft afvallen ook niet perse, ik moet gewoon een iets beter schema hebben ivm met wisselend suiker.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl di 22 maa 2011 - 10:07

Ik zou het even overleggen met je huisarts. Word je door je huisarts doorverwezen naar een dietist, dan wordt het namelijk vergoed door de verzekering. Anders niet.

Heb alleen ervaring met een dietiste ivm afvallen, niet met een allergie.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 10:08

Die krijg ik sowieso wel die verwijzing; ik hoef dan alleen maar even te bellen.

Gast
Gast

Bericht  Minx di 22 maa 2011 - 10:08

Ik ben inderdaad ook doorverwezen door de huisarts. Heb ook lichtelijk een spastische darm.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Beachgirl di 22 maa 2011 - 10:22

Isabella schreef:Die krijg ik sowieso wel die verwijzing; ik hoef dan alleen maar even te bellen.

Misschien dat je huisarts een dietist weet die je wel echt goed kan adviseren.
Weet niet in welke regio je woont, anders heb ik misschien nog een tip voor je.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  May wo 23 maa 2011 - 9:17

Ik zit er ook over te denken om een verwijzing naar de dieetist te vragen. Ik ben lactose intollerant en heb PDS. Dus mijn darmen kunnen veel dingen niet verdragen, en ik hou nu bij wat ik eet, en ik zie gewoon dat ik echt voedingsstoffen tekort kom. En ik kom er zelf niet uit hoe ik dat kan verbeteren zonder dat mijn darmen op tilt slaan.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud