Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slaap en waakritme

5 plaatsers

Ga naar beneden

Slaap en waakritme Empty Slaap en waakritme

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 9:53

Hoe is dat bij jullie?

Op het moment lijkt het wel alsof mijn lichaam in winterslaap wil haha.. Ik ben echt heel moe en voor mijn gevoel kan ik de hele dag wel slapen. Ik geef er smiddags niet aan toe, maar savonds lig ik er altijd wel op tijd in. Soms wel voor 9 uur Embarassed
Ik probeer toch wel een 'normaal' ritme erin te houden door wel op te blijven tot een uur of half 10, en smorgens ook op tijd er weer uit. Op tijd eruit vind ik half 8. Voor mijn werk sta ik om kwart voor 6 op.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaap en waakritme Empty Re: Slaap en waakritme

Bericht  smooch vr 3 dec 2010 - 9:58

Ik heb ook echt ontzettend veel last met opstaan. Lijkt ook of ik de hele tijd moe ben.
Voorheen ging mn wekker er stond ik meteen op, nu sta ik zeker pas 30 minuten later op. Vindt het zo zwaar in de ochtend opstaan.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 9:59

Misschien ligt het aan het weer. Want normaal was ik smorgens ook altijd wel vrij fit.

Blijf je wel vol houden met op tijd opstaan en een normale bedtijd?

Gast
Gast

Bericht  smooch vr 3 dec 2010 - 10:06

Als ik thuis ben ga ik altijd zelfde tijd naar bed. Mn vriend moet er vroeg uit en gaan altijd tegen 22.30 uur naar bed en soms ook eerder. En op werk is het heel onregelmatig altijd na twaalven.

Ik denk dat het ook met het weer te maken heeft hor.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lotus vr 3 dec 2010 - 21:15

Ik ben altijd al vrij moe s avonds, maar sinds een jaar is dat echt heel erg. En nu het wintertijd is, is het nog erger. Meestal lig ik voor 9 uur in bed, soms al rond 8 uur. Dan ben ik gewoon echt te moe om nog iets te doen. Ik sta meestal rond 8 uur op. Overdag slaap ik nooit. Dat kan ik ook niet.

Ik ben er nog steeds niet uit waar ik nou precies zo moe van ben, maar ik ben het wel heel erg zat.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 21:23

Ik heb het ritme van mijn vriend overgenomen. Ik slaap meestal rond half elf en wordt dan om 7 uur weer wakker. Soms vind ik het heerlijk om overdag even te gaan slapen samen met mijn vriend, maar ik word altijd wakker met bonzende koppijn en heel brak,d us dat doe ik amper meer.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 22:40

Ik heb het ook meer in deze tijd. Het enige wat bij mij werkt op een of andere manier is meer ijzer en zout eten.. Heel raar, maar het lijkt wel of ik daarvan meer nodig heb als het ijskoud is buiten.

Het helpt me niet heel erg om s ochtends op te staan, maar ik ben s middags echt nooit meer moe.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 22:48

ik ga vaak rond half 10/10 uur naar bed en ik word uit mezelf tussen 8 uur en half 9 wakker. Ik merk wel dat ik niet langer moet blijven liggen, want dan is mijn ritme direct verstoord

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty ma 13 dec 2010 - 10:55

Ik heb er ook veel moeite mee om uit te komen in deze donkere dagen.
Vooral als ik er om 6.00 uit moet voelt het als een verschrikking...blegh...
Kan ook rustig tot een uurtje of 10.00-11.00 uitslapen... Heerlijk!

Heb sowieso geen vast ritme eigenlijk...werk dan 's ochtends/ dan 's avonds.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Cherique ma 13 dec 2010 - 11:07

Mijn ritme is er een beetje uit. Ik heb een hogere dosis medicatie gekregen voor mijn migraine en deze zorgen een beetje voor slapeloosheid. Ik kan in de avond heel moeilijk in slaap komen en overdag ben ik heel erg moe. Ik moet mij ertoe zetten om uit bed te komen. Beetje lastig.
Als ik in de middag moet werken dan kan ik rustig tot 13uur slapen. Ik zet nu mijn wekker, eet wat en ga daarna sporten. De dagen wanneer ik niet sport dan vind ik het moeilijker.
Ook ik kan zo een winterslaap houden en de hele dag in bed blijven liggen, maar dit komt door mijn medicatie. Eerst was dit helemaal niet zo en kon ik makkelijk in slaap komen en makkelijk ontwaken.
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 11:10

Ik had het vorige week wel erg moeilijk met op tijd op staan maar goed, ik had ook drie maanden niet meer gewerkt. Toen vanmorgen de wekker om kwart over 6 ging stond ik gelijk naast mijn bed dus blijkbaar (hoop ik) ben ik er toch alweer aan gewend. Ik ga ook wel eerder naar bed maar niet zo veel eerder. Nu rond half 12 ipv 12 uur. Soms wordt ik echter niet wakker van de wekker en dan snooz ik of zet ik hem uit in mijn slaap haha, schiet niet echt op dan Very Happy. Maar meestal wordt ik dan wel rond 7 uur wakker met zo'n gevoel dat er iets niet klopt Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty ma 13 dec 2010 - 11:18

Lagom schreef:Ik had het vorige week wel erg moeilijk met op tijd op staan maar goed, ik had ook drie maanden niet meer gewerkt. Toen vanmorgen de wekker om kwart over 6 ging stond ik gelijk naast mijn bed dus blijkbaar (hoop ik) ben ik er toch alweer aan gewend. Ik ga ook wel eerder naar bed maar niet zo veel eerder. Nu rond half 12 ipv 12 uur. Soms wordt ik echter niet wakker van de wekker en dan snooz ik of zet ik hem uit in mijn slaap haha, schiet niet echt op dan Very Happy. Maar meestal wordt ik dan wel rond 7 uur wakker met zo'n gevoel dat er iets niet klopt Very Happy.

bij mij gaat het vaak ook beter als ik een paar keer achter elkaar er vroeg uit moet, dan kom je ook in zo'n ritme.
Maar dan moet ik echt wel op tijd naar bed gaan, waar ik dus niet zo goed in ben angel
Meestal liggen wij ook rond half 12 en dat vind ik dan eigenlijk te laat. Merk het ook wel, omdat ik gewoon niet uitgeslapen ben.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407

Bericht  Pussycat ma 13 dec 2010 - 20:06

Het is elk jaar weer hetzelfde probleem :P
Zo rond april word het altijd weer beter en krijg ik weer meer energie om dingen te ondernemen.
Ook uit bed komen gaat hierdoor makkelijker.
En midden in de zomer kost het me helemaal geen moeite meer om eruit te gaan.
Tot het inderdaad weer koud begint te worden zo rond oktober/november dan krijg ik spontaan zin om de dekens nog verder over mijn hoofd te trekken als de bel gaat.
Ik ben gewoon geen wintermens.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud