Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Knut

+14
Minx
Lejow
Qiara
Ella
Roze Roos
Laquisia
Mizz_S
Jeanette
Janelie
Zininzon
SnowWhite
silly-one
Tyrael
Dikkie Dik
18 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Knut - Pagina 3 Empty Re: Knut

Bericht  silly-one di 22 maa 2011 - 0:33

Een moeder verstoot haar jong op het moment dat het geen overlevingskans heeft. Ik heb het ook gezien bij mijn zus toen ze een nest had. Het eerste nest daarin is er eentje door moeder verstoten. Mijn zus en zwager hebben nog geprobeerd het kleintje te redden, maar na 5 dagen zorg is het toch overleden. Moeder poes had het gewoon goed gevoeld en verstoot het dan. Want dan steekt de natuur liever de energie in de jongen die wel zullen overleven.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 0:39

silly-one schreef:Een moeder verstoot haar jong op het moment dat het geen overlevingskans heeft. Ik heb het ook gezien bij mijn zus toen ze een nest had. Het eerste nest daarin is er eentje door moeder verstoten. Mijn zus en zwager hebben nog geprobeerd het kleintje te redden, maar na 5 dagen zorg is het toch overleden. Moeder poes had het gewoon goed gevoeld en verstoot het dan. Want dan steekt de natuur liever de energie in de jongen die wel zullen overleven.

Dat heb ik ook gezien bij mijn kat, ze kreeg 1 katje en die liet ze links liggen (bij mij op bed :shock: ) en daarna bleek ze nog een kitten eruit te moeten krijgen en dat was eindelijk gelukt en op het moment dat we dachten dat de placenta eruit kwam, kwam er nog een ieniemieniepoesje uit. Dat laatste katje was de dag erna overleden, mama poes keek er ook niet naar om. Het eerstgeboren katje is daarna ook nog overleden. Alleen de middelste heeft het dus overleefd.

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 22 maa 2011 - 1:27

Alex schreef:CBL, heb je wel eens een ijsbeer uit het water getild? Knut - Pagina 3 827601

Muhahahahahaha

@ CBL: een beetje dubbel. Aan de ene kant vind je het zielig dat ze 'm niet helpen, aan de andere kant hou je niet van dierentuinen/het ingrijpen van mensen... In 't wild was dit nooit gebeurd, daar was ie al lang en breed dood geweest, doordat ie door z'n moeder werd verstoten.

(maar of we nou de conclusie moeten trekken 'het is beter zo'..?)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 6:18

Caribbeanlover schreef:
Birgit schreef:Honderden bezoekers van de Berlijnse dierentuin zijn afgelopen zaterdag getuige geweest van de dood van Knut, ’s werelds beroemdste ijsbeer. Even tevoren had het beest nog monter het water uit z’n vacht geschud en op een rots om zich heen gekeken. Het volgende moment dreef hij als een doffe baal wol in het water. Hij was erin gestort na een epileptische aanval. Hij probeerde nog naar lucht te happen, voordat z’n kop voorgoed wegzonk onder water en alleen nog de reusachtige rug bewegingloos aan het oppervlak was te zien. Kinderen huilden. Een vrouw riep in paniek om hulp, zo tekende de Duitse tabloid Bild op. “Help! Help ‘m dan toch! Waarom komt er nou niemand.”

Waarom hebben ze niks eraan gedaan om te helpen?
Toekijken en niks doen. Voor de bezoeker al helemaal erg om te zien en kids vergeten het nooit natuurlijk.

Wisten ze dat hij epelesie had?

Uhm ... geen idee. Ik werk er niet Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:15

Caribbeanlover schreef:
Alex schreef:CBL, heb je wel eens een ijsbeer uit het water getild? Knut - Pagina 3 827601

Vanochtend nog.

Nee, maar zonder dollen ze konden hem verdoven en dan helpen.

Maar tegen de tijd dat ze dat beest verdoofd hebben, issie toch allang verdronken?

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 23 maa 2011 - 19:58

Caribbeanlover schreef:
Birgit schreef:Honderden bezoekers van de Berlijnse dierentuin zijn afgelopen zaterdag getuige geweest van de dood van Knut, ’s werelds beroemdste ijsbeer. Even tevoren had het beest nog monter het water uit z’n vacht geschud en op een rots om zich heen gekeken. Het volgende moment dreef hij als een doffe baal wol in het water. Hij was erin gestort na een epileptische aanval. Hij probeerde nog naar lucht te happen, voordat z’n kop voorgoed wegzonk onder water en alleen nog de reusachtige rug bewegingloos aan het oppervlak was te zien. Kinderen huilden. Een vrouw riep in paniek om hulp, zo tekende de Duitse tabloid Bild op. “Help! Help ‘m dan toch! Waarom komt er nou niemand.”

Waarom hebben ze niks eraan gedaan om te helpen?
Toekijken en niks doen. Voor de bezoeker al helemaal erg om te zien en kids vergeten het nooit natuurlijk.

Wisten ze dat hij epelesie had?

Daarom ben ik zo tegen dierentuinen he. Tuurlijk gebeurd het in het wild ook, maar in gevangenschap komt het vaker voor gewoon omdat ze geen vrijheid hebben. Dat tast hun natuurlijke gedrag natuurlijk aan.
Zo erg he!

Dit is echt onzin. Van wel of niet in een dierentuin zitten ontwikkel je echt geen epilepsie CBL.
En daarbij, en dan quote ik van ijsbeer.info:
'Er zijn ijsberen bekend van 20 jaar of ouder, maar dat zijn er niet veel. De meeste beren worden zo’n 15 à 18 jaar oud. De oudste ijsbeer was 32 jaar, de oudste ijsbeer in een dierentuin werd zelfs 41 jaar'.
Die beestjes worden in een dierentuin over het algemeen dus gewoon ouder.
Knut was van zijn geboorte af al niet gezond, zoals iedereen al zegt, moeder heeft hem niet voor niets verstoten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Lejow wo 23 maa 2011 - 19:59

Dijn82 schreef:
Caribbeanlover schreef:

Vanochtend nog.

Nee, maar zonder dollen ze konden hem verdoven en dan helpen.

Maar tegen de tijd dat ze dat beest verdoofd hebben, issie toch allang verdronken?

En hoe had jij dat helpen voor je gezien dan?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Moezie wo 23 maa 2011 - 23:10

Ow gossie.. Ik kan dit echt niet aanzien.. en toch druk ik op play Sad
Moezie