Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fototopic over nieuwe dingen!

+8
Jeanette
Dennenappel
Suus
Snoes
Angela_1986
Sweety
Zwoesj
Roze Roos
12 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Fototopic over nieuwe dingen! - Pagina 2 Empty Re: Fototopic over nieuwe dingen!

Bericht  Dennenappel do 17 maa 2011 - 22:55

Leuke foto's RR, het lijkt mij een 'mooie' ervaring om mee te maken. Om te kijken hoe het is om te ervaren dat je in een rolstoel zit en hoe anderen daarop reageren.
Enne je bent echt geen worst, als jij een worst bent zijn er wel heel veel rollades op de wereld.

Smikkel; jouw ervaring lijkt mij ook erg apart, lijkt mij naar dat de mensen zo op je reageren. Vooral ook al zonder hoofddoek zo reageren op je collega's, bah. Ik zou die mensen de volgende keer niet meer willen helpen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fototopic over nieuwe dingen! - Pagina 2 Empty Re: Fototopic over nieuwe dingen!

Bericht  Snoes do 17 maa 2011 - 23:09

Dennenappel schreef:Enne je bent echt geen worst, als jij een worst bent zijn er wel heel veel rollades op de wereld.
Laughing Laughing

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Suus do 17 maa 2011 - 23:16

Worsten zijn vaak wel redelijk slank toch?
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jeanette vr 18 maa 2011 - 1:08

Ik heb dit ook tijdens mijn studie gedaan. Mijn broer heeft ook een rolstoel en wij merken met uit eten gaan vooral dat de bediening zich geen houdingen weet te geven. Niet overal natuurlijk, maar bijvoorbeeld waren we laatst ergens, kreeg hij een rietje in zijn drinken i.p.v een glas. En dat terwijl aan mijn broer alleen lichamelijk te zien is dat hij spastisch aan zijn benen is en er voor de rest normaal uit ziet.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Snoes vr 18 maa 2011 - 1:34

Jeannette, dat is wel heel erg raar zeg. Hem een rietje geven ipv een glas? :shock:

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Roze Roos vr 18 maa 2011 - 1:56

Jullie maken mijn dag weer goed! Very Happy

Smikkel: Wat leuk dat je dat gedaan hebt! Bizarre reacties zeg!
Jeanette: Vreemd he, dat er zoveel gedacht wordt dat je meteen verstandelijk ook behoorlijk beperkt bent als je in een rolstoel zit! Hoe was jou ervaring?

Maar rolstoelvriendelijk is het nergens echt, heb in Deventer rondgereden en er waren vaak kleine stoepjes waardoor je veel moeite moest doen om erop te komen. Veel hoge stoepen, veel fietsen op de stoep enzo! Het maakte mij ook wel weer bewust van dat soort dingen, als ik achter de rolstoel loop dan kan ik nog even wat dingen aan de kant zetten, maar als je in een rolstoel zit dan kan dat niet!
Het zijn de kleine dingen, zoals niet de trein in kunnen rijden en dus altijd op een tussenstukje moeten zitten en daar wordt je pale van!
Winkels niet in kunnen of wel in kunnen en dan zulke smalle gangpaden tegen komen en er dus niet doorheen kunnen. Bij de V&D kon ik goed naar de wc, maar bij de Hema was de wc zo krap dat ik vast zat en dan had ik nog niet eens een grote rolstoel.
Los van dat soort ongemakken is pinnen zonder dat iemand je pincode ziet vrijwel onmogelijk, erg slecht! Kun je bij de Hema niet eens onder de tafel zitten en je eigen broodje pakken. Veel is gewoonweg te hoog, zelfs knopjes van de lift! Was bij de Hema en wilde met de lift en kwam zeker 15 centimeter te kort om bij het knopje te kunnen!
Het was een geweldige ervaring en ook gewoon door te zien hoe mensen kijken en vooral "niet kijken".
Ik had wel een prachtige ontmoeting met een jongen met het Syndroom van Down. Die staarde mij gewoon aan en dus kon ik ff terug staren smile
Èn er was een kerel die mij probeerde te versieren :shock: daar was ik wel erg verbaasd over!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Jeanette vr 18 maa 2011 - 4:48

Roze Roos en Snoes, ja heel raar idd. Maar zo zijn er wel meer dingetjes. Gelukkig niet overal hoor! Ik was vorig jaar met mijn broer naar de Efteling geweest. Nou, daar is dus alles wel tiptop geregeld voor mensen met een beperking.

Qua pinnen enzo is het inderdaad een ramp. Laatst was ik bij de New Yorker en daar zag ik dat ze een speciale paskamer hadden voor mensen met een beperking en een lift, vond ik wel mooi om te zien.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Roze Roos vr 18 maa 2011 - 12:04

Dat is wel super Jeanette! Jaaa pinnen is een ramp, al die mensen bij de Hema en de NS weten inmiddels mijn pincode silent
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Bericht  Sjaantje vr 18 maa 2011 - 12:18

RR wat leuk om te lezen over je ervaring en om je foto's te zien! Grappig ook dat jij dingen opnoemt die je opgevallen zijn waar ik me ook vaak aan erger (ja ik zit parttime in een rolstoel) zoals dat men denkt dat je verstandelijk ook wel beperkt zal zijn. Je verhaal is heel herkenbaar, leuk om te lezen!
Denk je dat je nu zelf voortaan ook meer rekening houdt met waar je je fiets neerplant op een trottoir en dat soort dingetjes? Of deed je dat misschien al automatisch, in dat geval heb ik mijn vraag niet gesteld Very Happy

Jeannette: de New Yorker in Antwerpen heeft óók een lift! Moet je alleen wél eerst twee traptreden op om daarbij te komen Evil or Very Mad
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Roze Roos vr 18 maa 2011 - 12:20

Zou het zo zijn dat alle rolstoelgebruikers tegen hetzelfde aan lopen? Weet je hoeveel spreekwoorden/uitspraken er zijn met lopen trouwens? Dat viel mij op toen ik bezig was met mijn verslag!
Dat deed ik al niet Very Happy , maar het is mij nooit zo erg opgevallen dat het zo erg was!
Ik ben nog in dubio of we mensen moeten bevragen die normaal gesproken in een rolstoel zitten, om een beter beeld te krijgen, wat denken jullie?
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Bericht  Sjaantje vr 18 maa 2011 - 12:22

Even heel flauw:
Wisten jullie dat er een gehandicapten-versie is van het liedje: 'Hoofd, schouders, knie en teen'?

Ik weet niet wat je verslag precies inhoudt, maar het lijkt me altijd goed om een onderwerp van twee kanten te bekijken. Mocht je vragen hebben dan mag je ze altijd aan me stellen!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  JD vr 18 maa 2011 - 12:31

Wow wat goed dat je dat gedaan hebt, zo'n dag in een rolstoel. Geloof best dat je echt heel veel dingen bent tegengekomen waar je anders nooit bij na zou denken...
Toen mijn neefje zijn been verloor en in een rolstoel verloor en een beenprothese kreeg, reageerden mensen ook heel raar, en dan juist de volwassenen....
Als ik met hem in de rolstoel liep, gingen mensen aan mij vragen wat er met hem was.
En er was een keer in de zomer, toen zaten we op een terrasje. Hij had een korte broek aan waardoor je zijn beenprothese duidelijk zag. Kwam er een medewerker naar hem toe om te vragen of hij het wilde bedekken omdat het schokkend was voor andere mensen...belachelijk vond ik dat, gewoon schaamteloos.

o en ik vind het trouwens juist heel erg goed als je voor je onderzoek mensen die in het dagelijks leven in een rolstoel zitten, vragen stelt. zij kunnen je natuurlijk nog veel meer dingen vertellen dan dat jij zelf in 1 dag hebt meegemaakt.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Roze Roos vr 18 maa 2011 - 21:43

Hahaha Sjaan, vertel! Ff zingen Very Happy

Marietje: Zo bizar zeg! Ik heb mij ook al vaak afgevraagd waar mensen überhaupt het lef vandaan halen om dat te vragen. Ik ben dus eigenlijk altijd diegene achter de rolstoel dus die ervaring heb ik ook wel! Of mensen die zeggen dat het zoooo zielig is voor het kindje in de rolstoel.
Kinderen kijken wel en oude mensen zeggen gedag, maar de volwassenen Rolling Eyes
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 21:50

Zo gaan hier trouwens ook scholieren het dorp door: in een rolstoel en als blinden geloof ik. Ik vind dat heel goed. Zo kunnen ze zich inleven in deze mensen. En je merkt ook waar er obstakels zijn waar je normaal niet eens over nadenkt.

Gast
Gast

Bericht  Roze Roos vr 18 maa 2011 - 21:52

Wat goed zeg! Ik ben op school ook wel eens blind en doof geweest, maar dat was binnen de school dus niet echt, maar wel een mooie ervaring!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 za 19 maa 2011 - 4:51

Ik denk dat het afhankelijk is van het doel van je verslag/experiment of het een toegevoegde waarde heeft om mensen die dagelijks in een rolstoel zitten te bevragen. En 't doel ben ik heel even kwijt... Embarassed

Overigens vind ik het heel positief als je je als medewerker inleeft in de doelgroep waarmee je werkt. Bij ons krijgt iedereen, medewerkers van ieder niveau, vrijwilligers en stagiaires (die min. 'n half jaar blijven), een cursus waarbij je leert hoe je om moet gaan met onze clienten en waarbij je gedurende de cursus dezelfde beperking 'krijgt' als de clienten.
Natuurlijk is dit niet te vergelijken met het leven van de clienten want zij hebben die beperking voor de rest van hun leven en wij maar een paar uurtjes maar toch kun je je naderhand beter inleven.

Sjaantje, ik ben nu ook wel benieuwd naar de andere versie van 'hoofd, schouders, knie en teen'... bounce
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 6:12

Roze Roos schreef:Hahaha Sjaan, vertel! Ff zingen Very Happy

HOOFD, SCHOUDERS, WIEL & FRAME bounce

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 6:14

Isabella schreef:

Dat zingt mijn vriend vaak...geef hem altijd een mep als ie dat zingt Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Roze Roos za 19 maa 2011 - 10:59

Storm schreef:
Isabella schreef:

Dat zingt mijn vriend vaak...geef hem altijd een mep als ie dat zingt Very Happy

Laughing
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 za 19 maa 2011 - 12:34

Roze Roos schreef:
Storm schreef:
Isabella schreef:

Laughing

lol!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 12:46

Storm schreef:
Isabella schreef:

Hahahahahahaha Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 1:29

Ik heb gister iets gedaan wat ik nog nooit gedaan heb..

Taart maken! Op het vrijgezellenfeest van een vriendin Very Happy

Oké, het resultaat is niet echt hoogstaand, want ik ben veel te onhandig voor die kleine priegeldingetjes... Maar goed, desondanks vind ik em toch lief.

Fototopic over nieuwe dingen! - Pagina 2 1263040133_5_j6qv

Fototopic over nieuwe dingen! - Pagina 2 1263040498_5_C3-a

En dan álle taarten:

Fototopic over nieuwe dingen! - Pagina 2 1263041337_5_KwNl

Gast
Gast

Bericht  Snoes zo 20 maa 2011 - 1:32

Wat leuk Youandi!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  klavertje zo 20 maa 2011 - 1:39

Snoes schreef:Oh leuk, nog meer foto's! Ik blijf jou een leuke meid vinden en absoluut geen worst!

mee eens..
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 2:10

Mijn lieve hondje:

Fototopic over nieuwe dingen! - Pagina 2 1263097660_5_-kDp

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: