Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

+20
Sanne
chipa
LMCurious
MissD
teletascha
Floor
pindaatje
Cupcake
Teddyaapje
yes1984
Bruintje Beer
Wennes
Smaragdje
Dolphinne
Luna
Fearie
snoezel
schuddebuikje
Mamsie
Fiwen
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Floor ma 28 mei 2012 - 1:28

Eigenlijk heb ik een fiets met trapondersteuning nodig, nu zijn electrische moederfietsen erg duur.
Nu zat ik de kijken om een gewone electrische fiets te nemen (met lage instap) en dan een moederstuur (van bv Halfords) en een dubbele standaard eronder.
Dan heb ik geen stuurslot, is dat echt nodig?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 1:30

Floor schreef:Eigenlijk heb ik een fiets met trapondersteuning nodig, nu zijn electrische moederfietsen erg duur.
Nu zat ik de kijken om een gewone electrische fiets te nemen (met lage instap) en dan een moederstuur (van bv Halfords) en een dubbele standaard eronder.
Dan heb ik geen stuurslot, is dat echt nodig?



ik heb ook geen stuurslot op mijn moederfiets. Het lijkt me wel heel handig, maar je kunt ook wel zonder. Je moet je fiets niet loslaten, maar dat zou ik mét stuurslot ook niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Wennes ma 28 mei 2012 - 1:34

Floor, kun je er geen stuurslot op laten zetten?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Floor ma 28 mei 2012 - 1:35

het lijkt mij inderdaad ook handig maar ach ik heb het nog nooit gehad dus echt missen kan ik het niet.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 3:05

Ik heb een donker grijze Cortina Roots. Ik heb 'm tweedehands gekocht via Maktplaats en hij was bijna niet gebruikt. Ik en mijn vriend vinden het een prima fiets!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 3:15

Ik heb een Montego Liberty en vind het een hele fijne fiets!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Floor ma 28 mei 2012 - 4:17

Wennes schreef:Floor, kun je er geen stuurslot op laten zetten?

weet ik eigenlijk niet of dat kan.

kortom ik weet gewoon niet meer wat ik moet kiezen.
Fietsen vind ik lastig/moeilijk, het kost me veel moeite dus ik wil een fiets met 7 versnellingen. Maar ik ben bang dat de fiets met zitje en kind te zwaar is voor me, dus dat ik eigenlijk beter voor een electrische fiets moet gaan dan heb ik trapondersteuning en kan ik wat gemakkelijker fietsen. Maar die fietsen zijn zo duur.
voor de duidelijkheid ik heb de afgelopen 2 jaar al niet gefietst en daarvoor fietste ik 3x per jaar ofzo (toen ik nog met de trein naar mijn werk moest fietste ik wel meer omdat ik naar het station moest). Ik wil wel wat vaker gaan fietsen omdat ik denk dat onze zoon het wel leuk vind om rond te kijken, maar ik ben ook bang dat hij het niks vind, net als in de kinderwagen, dat vind hij ook vreselijk om in te zitten, dat red hij een half uurtje en dan is het klaar.
Dus ik weet het gewoon niet meer. Misschien moet ik ook wachten tot volgend jaar, tot hij ook echt mee kan op de fiets en dan pas beslissen welke fiets.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 4:30

Als je nu nog niet hoeft te beslissen zou ik het niet doen.
Misschien kun je eens in de omgeving (bekende) vragen of je hun fiets mag lenen met zitje?
Dat je man een stukje gaat fietsen en kijkt hoe hij het vind.

Ik wilde opperen om een moederstuur te nemen maar dat kan natuurlijk niet met de fiets die je dan zou willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Floor ma 28 mei 2012 - 8:19

lekker lastig ben ik he Laughing
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Wennes ma 28 mei 2012 - 8:59

Floor schreef:Eigenlijk heb ik een fiets met trapondersteuning nodig, nu zijn electrische moederfietsen erg duur.
Nu zat ik de kijken om een gewone electrische fiets te nemen (met lage instap) en dan een moederstuur (van bv Halfords) en een dubbele standaard eronder.
Dan heb ik geen stuurslot, is dat echt nodig?

Even een quote van jezelf. Je geeft zelf aan dat je eigenlijk wel een elektrische fiets nodig hebt. Ik zou dan echt niet voor een gewone moederfiets gaan. Het zou zonde zijn als je daar geld aan uitgeeft en je bijna niet kan fietsen omdat het te zwaar is.
Tegenwoordig heb je steeds meer elektrische fietsen dus ik zou daar dan voor gaan. Natuurlijk is het heel veel geld, maar je kunt er ook gebruik van maken zonder je kindje erbij.
Als ik jou was zou ik nog even wachten met een zitje en dan gelijk een zitje achterop nemen, dat fietst een stuk makkelijker. (al is het wel iets minder gezellig)

En misschien is de tip van tbib ook handig om langs iemand te gaan met een moederfiets en het even uit te proberen. Ik moet zeggen dat onze zoon het geweldig vindt om te fietsen terwijl hij eigenlijk geen langdurige zitter was.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Floor ma 28 mei 2012 - 9:20

Ik weet het, ik ben gewoon moeilijk (en besluiteloos) als het op dit punt aan komt. Maar stel ik koop een dure electrische fiets en dan gebruik ik hem straks maar 5x per jaar, dat is zonde van m'n geld dat hadden we beter kunnen gebruiken (het is niet dat we het nu zo even hebben liggen voor een fiets).
Vanaf wanneer kan een kindje in een zitje achterop? Ik weet dat een kindje mee op de fiets mag als hij zelfstandig kan gaan zitten. Maar hoe lang moet hij dan kunnen zitten, hoeveel tijd?
Fijn dat jouw zoontje het leuk vind op de fiets terwijl hij eigenlijk ook niet echt van zitten hield.
Ik ga maar eens in mijn omgeving kijken of iemand een moederfiets heeft dan kan ik een keer proeffietsen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Sanne za 28 jul 2012 - 7:02

Even dit topic weer omhoog gehaald.

Ik heb al een tijdje de Gazelle Bloom op het oog. Dit is volgens mij een van de weinige moederfietsen die beschikbaar is in framemaat 61. Nu ben ik al meerdere winkels bij langs geweest, waaronder de Gazelledealer, maar geen winkel heeft de Bloom staan zodat ik er even op kan fietsen. Vandaag zei een fietsenhandelaar tegen mij dat de Gazelle enorm zwaar fietst, in tegenstelling tot de door hem te verkopen Montegro. Niet echt objectief dus. Volgens hem kon ik met mijn lange benen prima op de Montegro framemaat 57, want ik moet goed met mijn benen bij de grond kunnen en het is nou eenmaal een feit dat je daarom minder lekker zit op een moederfiets, dat hoort erbij.

Ik ben nu flink gaan twijfelen. De Montegro fietste niet zwaar, maar ik kwam wel met mijn benen tegen het zitje aan. Dat was overigens framemaat 53. Als ik de fiets koop, dan kan hij wel geleverd worden in framemaat 57, maar een proefrit op zo'n fiets heb ik dan niet gemaakt.

Heel verhaal, maar waar het op neer komt, fietst de Bloom echt zo vreselijk zwaar? en past het goed met hele lange benen? ik ben 1 meter 80 lang en heb van spijkerbroeken het liefst lengtemaat 36, lange benen dus.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 7:05

Ik heb een Montego 57 en mijn man (1.96) kan daar zelfs op fietsen. Hij heeft ook flink lange benen maar fietst er prima op.
Nog geen vraag dus op je Bloom vraag maar misschein dat dit je ook wat helpt, mocht je toch niet voor de Bloom willen gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Bruintje Beer za 28 jul 2012 - 7:06

Ik heb de Gazelle Bloom en vindt hem totaal niet zwaar fietsen ja in versnelling 7 fiets hij zwaar maar dat is begrijpelijk!!
Hij heeft 7 versnellingen dus je kan het zelf regelen hoe zwaar je wilt fietsen.
Ik zelf ben 174 cm en heb framemaatr 57 en vindt ik goed. Ze adviseren wel dat je met je voeten bij de grond kan.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 7:07

Ik heb de gazelle bloom. Ik vind hem helemaal niet zwaar fietsen, juist eerder licht. Hij heeft 7 versnellingen, ik fiets meesal in de 6, de een na zwaarste dus... soms fiets ik in de 7, en wil ik eigenlijk nog naar de 8 maar die is er dan niet.

Ik fiets eigenlijk meestal in 6 en bij wind in 5 of 4. Ik heb dus nog 1 zwaardere versnelling, maar nog 3 lichtere over. Helemaal niet zwaar dus!

Ik vind het een hele fijne fiets. Ik heb hem met mn verjaardag van mn man gekregen, dus ik heb geen testritjes op verschillende fietsen gemaakt, maar ik ben er enorm blij mee!

Ik heb juist een lagere fiets omdat ik klein ben (1.63), dus met die vragen over je lengte kan ik je helaas niet helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 7:08

Ik ben 1.85 m, en mijn lengte zit ook in mijn benen. Ik heb de sparta amazone, en dan framehoogte 60. Dit fietst voor mij het fijnst, ik wilde eerst ook een montego 57, maar toen ik die probeerde, vond ik het niet fijn fietsen omdat de fiets net te laag was. De sparta was wel wat duurder, maar ik ben nog steeds blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Ezzer za 28 jul 2012 - 8:33

Ik heb niet die fiets maar wil wel een kleine tip geven: ik heb een 'normale' fiets met een mamastuur. Kan een hoop geld schelen want mamafietsen geven ze niet weg.. Stuur is heel fijn, heb veel ruimte tussen het zitje en mn zadel.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  teletascha za 28 jul 2012 - 23:46

Ik heb de giant mio met 7 versnellingen. Prima fiets!
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Funk zo 29 jul 2012 - 0:21

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Img_fill_crop_1638_616x339

Deze heb ik! Erg blij mee!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  chipa zo 29 jul 2012 - 2:15

Ik heb de Montego liberty 7. Kleur was van vorig jaar dus flinke korting. gekocht voor 399,- heerlijke fiets.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  M@niek zo 29 jul 2012 - 3:08

Ik heb sinds kort de Gazelle Bloom Innergy en ben er echt super blij mee!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  PapillonRose zo 29 jul 2012 - 7:54

Ik heb er een van halfords. Ben er erg blij mee. Maar het is niet de beste fiets, hij trapt relatief zwaar en heeft maar 3 versnellingen. Hij was echter wel betaalbaar (was iets van 400 kwijt inclusief sloten, zitje en windscherm) en ik gebruik hem vooral voor stukjes fietsen met mooi weer. Als ik de fiets vaker zou moeten gebruiken omdat ik bijvoorbeeld geen auto zou hebben, dan zou ik denk ik wel een betere nemen. Met meer versnellingen en een lichter frame.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen - Pagina 2 Empty Re: NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum