Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat maak je klaar voor jezelf?

+2
poppetje
Susan
6 plaatsers

Ga naar beneden

wat maak je klaar voor jezelf? Empty wat maak je klaar voor jezelf?

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 20:42

Het komende half jaar zal ik heel vaak in mijn eentje eten. Mijn zoontje eet op de opvang en mijn man is laat thuis.

Ik ben zelf absoluut geen keukenprinses en eindig dus vaak met een tosti of een gebakken eitje. Niet echt een gezonde maaltijd.

Hebben jullie ideeen voor een simpele maaltijd die je voor 1 persoon kan maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat maak je klaar voor jezelf? Empty Re: wat maak je klaar voor jezelf?

Bericht  Susan do 2 dec 2010 - 21:25

- Pasta met spinazie a la crème (diepvriesdeelblokjes), gehakt (kleine verpakking), Boursin (kleine verpakking)
- Pasta met gehakt en bolognesesaus (klein pakje gezeefde tomaten van Heinz, klein blikje tomatenpuree)
- Gewoon aardappels, vlees, groente
- Rijst met kipfilet en kerriesaus van garam masala en wat yoghurt, kokosmelk of crème fraiche, komkommersalade erbij
- Een maaltijdsalade
- Verse soep met brood

Toen ik op mezelf woonde en voor mezelf alleen kookte, maakte ik vaak roerei met tomaat, aubergine en courgette.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat maak je klaar voor jezelf? Empty Re: wat maak je klaar voor jezelf?

Bericht  poppetje do 2 dec 2010 - 21:44

Ik kook eigenlijk elke dag voor mezelf, ik woon wel samen maar mijn vriend lust bjina niks. dus kook elke dag dubbel.

Wat ik doe, ik heb een hele grote vriezer er vries alles per portie in.
Dus ik koop een grote zak wortels of sperzie boontjes en dat verdeel ik dan ik kleine zakjes, dan een paar aardappels koken en een stukje vlees.
ik heb ook veel zakken roerbak groente in de vriezer, bv chinesegroente dan kook ik rijst en dan de ene keer doe ik er roerbaksaus bij en de andere keer nassikruiden.
en dat ook met Italiaanse roerbakgroente daar kook ik dan macaroni of spaghetti bij, snij ik een vers uitje of pak een zakje paprika of courgette en zo heb ik iedere keer wat anders. en het is gewoon vers.
poppetje
poppetje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 102
Punten : 114
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat maak je klaar voor jezelf? Empty Re: wat maak je klaar voor jezelf?

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 22:07

Haha Susan ik krijg al helemaal trek als ik jouw antwoord lees.....

Ik gun mezelf ook de tijd niet om te koken, het is dan natuurlijk net het moment dat Jesper heerlijk aan mijn been plakt en niet zelf wil spelen....

Maar dit zijn inderaad wel lekkere gerechten.

En ik ga ook maar diepvriesbakjes gebruiken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat maak je klaar voor jezelf? Empty Re: wat maak je klaar voor jezelf?

Bericht  minoessepoes do 2 dec 2010 - 22:41

Ik eet denk ik gemiddeld 1 keer in de week alleen en dan haal ik gewoon wat uit de vriezer. Soms kook ik bewust wat meer zodat ik een portie in kan vriezen en soms blijft er toevallig wat over.

Dingen die ik lekker vind om in te vriezen zijn, pilaf, nasi, boerenkool, stoofvlees of hachee, maar ook pannenkoeken bijvoorbeeld of een gevulde soep. Misschien dat je nu al wat dingen extra kan koken om een beetje een voorraad aan te leggen voor de komende tijd.

Ook maak ik 1 keer in de zoveel tijd een grote pan pastasaus bijvoorbeeld en dat vries ik in porties in. Soms met groente en vlees en soms ook gewoon een basissaus (ui, knoflook, tomatenpuree, tomatenblokjes, Italiaanse kruiden en peper en zout). Dan rul ik de ene keer wat gehakt de volgende keer gooi ik er wat blokjes salami in en meestal wel Italiaanse diepvries wokgroenten. Dan is het even de saus ontdooien en pasta koken.

Ook vries ik vlees in 1 persoonsporties in, handig als er een keer bezoek komt of als ik alleen eet bijvoorbeeld, kipfilet snijd ik al in blokjes voor het invriezen, dan kan het zo de wok in bijvoorbeeld, handje diepvries wokgroenten erbij en woksaus (kant en klaar of zelf gemaakt), mihoen koken en in minder dan 10 minuten staat er een maaltijd op tafel.

Ook is de gepofte aardappel hier wel een succes, was de aardappel en prik er gaatjes in met een vork, het ligt er aan hoe groot de aardappel is maar in een minuut of 7 in de magnetron is de aardappel wel gaar en dan gooi ik er een restje van iets in wat ik in huis heb, wat roomkaas, geraspte kaas, crème fraîche, kruidenboter enz. Makkelijke salade erbij of een potje groente uit de magnetron en even snel een stukje vlees of vis bakken.

Maar ik maak ook weleens een club sandwich bijvoorbeeld, van restje vleeswaren en met een gekookt eitje en lekker wat sla en tomaat en komkommer. Ook lekker makkelijk!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat maak je klaar voor jezelf? Empty Re: wat maak je klaar voor jezelf?

Bericht  Phileine vr 3 dec 2010 - 0:39

Wat ik zelf heel lekker en makkelijk vind om te maken, is chicken tonight. Je koopt gewoon zo'n potje, ik vind de tandoori mild erg lekker, en daarbij 1 stukje kipfilet, wat pasta (ik gebruik meestal verse pasta) en als je het lekker vindt, nog wat extra groente. Je hoeft maar twee pannen te gebruiken, het vult en is ontzettend lekker.

Wat is ook vaak maak als ik alleen eet: gebakken aardappeltjes, doperwten en een stukje vlees. Doperwten hoef je alleen maar op te warmen, kies een gemakkelijk stuk vlees en de aardappeltjes zijn op hoog vuur ook zo klaar. Je hebt wokjes van Aviko, die zijn al voorgesneden en hoef je dus niet zelf nog kleiner te snijden.

Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

wat maak je klaar voor jezelf? Empty Re: wat maak je klaar voor jezelf?

Bericht  _Summer vr 3 dec 2010 - 2:35

Dingen die je makkelijk in de oven kan klaarmaken;

Vissticks of iets dergelijks

Pom Duchesse Aardappelgratin

Groentesticks
of gewoon gemengde groenten uit een zak in de pan erbij bakken
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat maak je klaar voor jezelf? Empty Re: wat maak je klaar voor jezelf?

Bericht  Sneeuwvlok zo 5 dec 2010 - 3:24

Aardappels uit de oven; genoeg aardappels voor jezelf in stukjes gesneden, rozemarijn, olijfolie en peper en zout erover heen.. 40 minuten in de oven.. Daarbij een salade of gekookte groente en een stukje vlees

Eigenlijk kan je alles wel voor jezelf maken, alleen dan maak je iets minder? Ik zie het probleem niet zo Wink
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat maak je klaar voor jezelf? Empty Re: wat maak je klaar voor jezelf?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum