Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gratis reizen studenten ingekort

2 plaatsers

Ga naar beneden

Gratis reizen studenten ingekort Empty Gratis reizen studenten ingekort

Bericht  girli ma 14 maa 2011 - 4:05

Gratis reizen studenten ingekort DEN HAAG - Studenten mogen vanaf augustus 2012 nog maar één jaar extra gebruik maken van hun OV-studentenkaart, bovenop de normale studieduur. Nu mag dat nog drie jaar extra. Daarnaast wordt de basisbeurs voor masteropleidingen vervangen door een sociaal leenstelsel. Om de studenten toch enigszins tegemoet te komen wordt de terugbetaaltermijn van de studieschuld verhoogd van 15 naar 20 jaar. Dat schrijft staatssecretaris Halbe Zijlstra (Hoger Onderwijs) maandag in een brief aan de Tweede Kamer.

Om de studenten toch enigszins tegemoet te komen wordt de terugbetaaltermijn van de studieschuld verhoogd van 15 naar 20 jaar. Dit najaar presenteert Zijlstra het plan voor de hervorming van de studiefinanciering aan de Tweede Kamer. De nieuwe regeling moet vanaf de zomer van 2012 gaan gelden.

------------------------------------------------------------------------------
Jaja, slechte bron (Telegraaf)

Kunnen die idioten van de Telegraaf niet eens een fatsoenlijk stuk schrijven?

Ten eerste, de OV-kaart is helemaal niet gratis. Daarvoor wordt je gekort op je studiefinanciering. Je mag je kaart alleen langer houden als je studeert. Zodra je stopt/klaar bent, moet je dat ding inleveren. Dus als je zes jaar studeert, heb je geen OV. Dat was wel zo.

Ten tweede, wat een plezier doen ze ons toch met het verlengen van die termijn Evil or Very Mad . Nog vijf jaar langer extra terugbetalen. De enigste die daar profijt van hebben is de overheid zelf. Die Zijlstra ziet ook alleen maar eurotekens, de idioot.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis reizen studenten ingekort Empty Re: Gratis reizen studenten ingekort

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 4:08

Ik heb eerst twee jaar communicatie gestudeerd (stufi + ov)

En nu zit ik in mijn 3e jaar van een andere hbo opleiding. Mijn stufi is afgelopen maar ik kan nog gratis gebruik maken van mijn ov.

Gelukkig ben ik afgestudeerd rond juni 2012 nerd anders was het wel lelijk geweest, want ik reis eigenlijk alles met ov.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis reizen studenten ingekort Empty Re: Gratis reizen studenten ingekort

Bericht  Blond ma 14 maa 2011 - 4:19

Ik heb eerst de Pabo gedaan (afgemaakt), en nu doe ik een tweejarige master aan de UU. Zonder die regeling had ik dit jaar dus niet gratis kunnen reizen en dat was een heel duur grapje geworden...
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis reizen studenten ingekort Empty Re: Gratis reizen studenten ingekort

Bericht  girli ma 14 maa 2011 - 4:30

Ik ben gelijk de pineut. Ik heb nog tot de zomer van 2012 studifi en ik moet na dit jaar nog twee jaar studeren.

Dat wordt de kruidvat plunderen als ze weer treinkaartjes verkopen en mn familie een stuk minder vaak zien.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis reizen studenten ingekort Empty Re: Gratis reizen studenten ingekort

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum