Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(Studenten)Vereniging

+7
Tabbert
Rouxxxe
Atelier Madame
Antibes
silly-one
Kamperseboekenwurm
Krullebol
11 plaatsers

Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty (Studenten)Vereniging

Bericht  Krullebol ma 18 feb 2013 - 2:06

Zit jullie bij een (studenten)vereniging en wat voor een dan? Of misschien met zingen,studie,sport?!
Of voor de iets oudere meiden onder ons.. heb jij vroeger bij een studentenvereniging gezeten?! Nog leuke verhalen?!

Ik zit nu bij een studentenvereniging, laatste half jaar.. erg jammer. Maar het is ZO leuk en gezellig smile Donderdag hebben we weer een feestje, dat is altijd leuk! Verder zit ik bij een zangvereniging..
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Kamperseboekenwurm ma 18 feb 2013 - 2:11

---


Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 2:31; in totaal 1 keer bewerkt

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Gast ma 18 feb 2013 - 2:29

Ik ben lid geweest van een studentenroeivereniging. Dat was echt 2 jaar lang heel leuk! Elke donderdag borrel en een leuke groep mensen ontmoet. Na 2 jaar was het leuke er wel van af maar ik heb wel echt een hele leuke tijd gehad. Vooral het eerste jaar. De feestjes en borrels daar waren altijd erg leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  silly-one ma 18 feb 2013 - 2:36

Ik ben lid geworden van een studententennisvereniging in het 2de jaar dat ik in Nijmegen studeerde. Ik ben daar nu nog lid, maar dat is puur training technisch. Voor een niet al te hoge prijs kan ik er een jaar lang trainen.
Verder ben ik na mijn studententijd, lid geworden van een studentenmotorrijvereniging. Maar meer dan de helft van de leden studeert niet meer. Het is voornamelijk een gezellige groep jongere die één passie gezamenlijk hebben en dat is motorrijden.

Bij beide verenigingen heb ik commissie werk gedaan of doe ik commissiewerk.

Voor de tenniscompetitie ben ik nu over gestapt naar een 'burger' vereniging en ik hoop in de toekomst daar ook commissie werk te gaan doen. Voor nu vind ik het even goed zo.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Krullebol ma 18 feb 2013 - 2:40

Leuk he! Die stap naar 'burger' is ook erg raar hoor. T idee dat ik er bijna weg ben. Maar als ik dan die 18 jarige eerstejaars zie voel ik mij echt oud..

Boekenworm, was het een ichthusvereniging?
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Antibes ma 18 feb 2013 - 4:03

Jup, ik zit sinds mijn eerste jaar bij een studentenvereniging in Amsterdam. Het is een internationale, IB gerelateerde vereniging. Niet zo groot, totaal niet corporaal en echt ontzéttend leuk. Ben er heel blij mee geweest, hoop contacten aan over gehouden in een nieuwe stad. Ben nu nog steeds lid, omdat het niet zo duur is en ik dan af en toe nog aan kan schuiven, dat is wel leuk.

Hier in Utrecht zou ik het ook wel willlen, maar ik heb niet zo'n behoefte om allemaal eerstejaars (van toch minstens 5 jaar jonger) te leren kennen. Dus mijn sociale contacten hier zijn voornamelijk vanuit mijn studie. Ben wel lid van de studievereniging van mijn master en zit ook in een commissie, maar we doen niet zo heel veel samen met reguliere geneeskundestudenten.


Laatst aangepast door Antibes op ma 18 feb 2013 - 4:37; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Atelier Madame ma 18 feb 2013 - 4:31

Ik ben net van een echte studentenvereniging lid geworden, wel had ik een hele actieve studievereniging. Vooral in het eerste jaar heb ik daar heel veel activiteiten mee gedaan. Weekendjes weg, excursies, commissiewerk etc. Dat was echt heel leuk om een sociaal leven mee op te bouwen. Daarna ging ik wel redelijk mijn eigen weg qua vrienden. Ook ben ik een tijd betrokken geweest bij de internationale studievereniging van mijn faculteit, zij vingen de uitwisselingsstudenten op en organiseerden daar allerlei activiteiten voor. Dat was ook heel leuk om mee mee te doen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Gast ma 18 feb 2013 - 4:43

Ik ben actief in een internationale studentenorganisatie, niet echt een studentenvereniging. Ik organiseer samen met een stuk of 10 anderen activiteiten in mijn stad voor alle studenten en er zijn nog meer dan 400 lokale organisaties in Europa die hetzelfde doen. Op landelijk en internationaal niveau hebben we ook events en vergaderingen. Heel erg leuk omdat ik nu een erg internationaal netwerk heb en veel ervaring in van alles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Rouxxxe ma 18 feb 2013 - 4:59

Toen ik op kamers woonde ben ik twee jaar lid geweest van een studentenvereniging. Heb daar echt een hele leuke tijd gehad. Iedere week borrelen, feestjes, weekendjes weg en 1 keer per jaar gingen we ook naar het buitenland. En ook veel sociale contacten, heel gezellig. Het is voor mij echt een toevoeging tijdens mijn studentenleven geweest. Na die twee jaar ben ik afgestudeerd en ging ik full time aan het werk, toen was het nog lastig te combineren en ben ik gestopt.

Oh en ik zat gewoon bij een algemene, maar wat kleinere vereniging.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Antibes ma 18 feb 2013 - 5:09

Mijn bizarste verhaal was overigens op ons Berlijn-tripje in november 2009. Het was toen 20 jaar Mauerfall en er waren overal feestjes. We hadden overdag een streetart tour gedaan, die gegeven werd door een behoorlijk alternatief meisje. Ze hoorde dat we geen plannen hadden voor de avond en ze raadde ons een feestje aan "daar en daar, zo en zo laat". Helemaal leuk dus!

Wij erheen, was het een beetje een vreemde buurt, maar hey, studentenfeestjes zitten wel vaker in vreemde buurten. Adres bleek een gekraakt zwembad te zijn, ok, weird, maar wel cool. Bij binnenkomst bleek het links-extremistisch-krakervolk te zijn (echt stereotype krakers) en er waren aardig wat mensen onder invloed van wat dan ook. Beetje rondgekeken, we hadden toch geen andere plannen en de muziek was best vet. Je moest je dromenpaspoort inleveren (dromen opschrijven) voor toegang tot het feest. Het was best cool ergens..

Om middernacht werden we allemaal naar het daadwerkelijke zwembad "gedreven" voor het hoogtepunt van de avond (waar wij natuurlijk niets van meekregen). Staan we daar met zijn allen in een leeg zwembad tussen allemaal hele vreemde vogels, gaan de deuren open en komen er vanaf 6 kansen gasten met bivakmutsen en draaiende kettingzagen!!!!! Waaaaaaar, de fuck ben ik beland?! pale

Ze gingen een soort van muur van het zwembad slopen, dat was hun "Mauerfall"-simulatie zeg maar..

*knip* Dit waren stukjes muur.. clown

*NIET QUOTEN SVP*


Laatst aangepast door Antibes op ma 18 feb 2013 - 8:35; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  silly-one ma 18 feb 2013 - 8:16

Krullebol schreef:Leuk he! Die stap naar 'burger' is ook erg raar hoor. T idee dat ik er bijna weg ben. Maar als ik dan die 18 jarige eerstejaars zie voel ik mij echt oud..

Boekenworm, was het een ichthusvereniging?

Het scheelt dat we met een groep zijn overgestapt. Hierdoor blijf je in dezelfde groep zitten en die gaat, hopelijk, als de competitie begint weer vergroot worden. |

Ichthusvereniging is een vereniging met een christelijke visie.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Tabbert ma 18 feb 2013 - 8:50

Hahaha tof feestje Antibes!
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  SuperGrover ma 18 feb 2013 - 22:12

Wow Antibes, ik zou me kapot schrikken, haha. Maar het is wel een goed verhaal, dat vergeet je nooit meer!

Ik ben geen lid van een studentenvereniging. Ik heb er over getwijfeld, maar de vereniging die me het meest aansprak, leek me te serieus (wellicht dezelfde als Antibes? Internationale betrekkingen gerelateerd?). Ze hadden weinig activiteiten, elke dinsdag een lezing+borrel, en ze hadden geen eigen sociëteit. Dat vond ik toch wel jammer. De andere verenigingen spraken me helemaal niet aan, ik wilde absoluut niet bij het corps of aanverwante vereniging, en voor de alternatieve vereniging voel ik me weer niet alternatief genoeg.

Maar ik ben wel lid van een studievereniging en een faculteitsvereniging. Met het lidmaatschap van die laatste doe ik niet heel veel, ik ga een paar keer per jaar mee met een activiteit. Ik ben wel actiever bij de studievereniging, daar ga ik naar het merendeel van de activiteiten, en vanaf volgend jaar wil ik ook in een commissie.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Green_Pepper di 19 feb 2013 - 2:29

Ik ben niet lid van een studentenvereniging, maar wel heel erg actief bij mijn studievereniging. Voor mij voelt dat dus hetzelfde als lid zijn bij een studentenverenigingen; ook borrels, activiteiten, etc. Ook heb ik een jaar (fulltime) bestuur gedaan van mijn studievereniging en nu nog steeds zit ik in vele commissies, echt super leuk allemaal!

Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Aletta di 19 feb 2013 - 21:58

Kamperseboekenwurm schreef:[size=18]Ik heb 3 jaar op kamers gewoon en vanaf het eerste moment bij een studentenvereniging gezeten.
Het was een kleine christelijke studentenvereniging en ik heb er echt een fantastische tijd gehad.
Ichthus?

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Kamperseboekenwurm wo 20 feb 2013 - 0:27

@ aletta, nee bij alpha, een 'zustervereniging', zat jij bij Ichtus?

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Sneeuwvlok wo 20 feb 2013 - 0:51

Jente schreef:Ik ben actief in een internationale studentenorganisatie, niet echt een studentenvereniging. Ik organiseer samen met een stuk of 10 anderen activiteiten in mijn stad voor alle studenten en er zijn nog meer dan 400 lokale organisaties in Europa die hetzelfde doen. Op landelijk en internationaal niveau hebben we ook events en vergaderingen. Heel erg leuk omdat ik nu een erg internationaal netwerk heb en veel ervaring in van alles.

Zit je bij Aegee?

Ik ben ook lid van een studentenvereniging, de beste keuze van m'n studententijd geweest! Naast m'n studiekeuze dan Wink Ik ben nu vierdejaars daar, eet elke week met mijn jaarclub en dat zijn allemaal echt goede vriendinnen geworden. Ik ga niet meer zo vaak naar de kroeg/societeit, af en toe word ik er mee naartoe gesleept door clubgenoten die wel actief zijn daar. Twee zitten in het bestuur en anderen in commissies, dus bij activiteiten moet ik weer opdraven Wink Mijn vereniging is overigens best groot ( 1000 leden ) maar niet corporaal.
In mijn eerste jaar ben ik actief geweest bij m'n studievereniging, zat daar in de introductiecommissie en daar heb ik echt een super leuke tijd gehad. Duizend weekendjes weg met elke keer een andere reden :P Ik stopte met mijn studie dus ben daarna niet meer actief geweest daar
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Aletta wo 20 feb 2013 - 4:53

Kamperseboekenwurm schreef:@ aletta, nee bij alpha, een 'zustervereniging', zat jij bij Ichtus?
Ik zat idd bij Ichthus. Er wordt nu over gesproken Alpha in Ichthus op te laten gaan smile.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(Studenten)Vereniging  Empty Re: (Studenten)Vereniging

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum