Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ochtend en avondfles!

+2
pantuf
Bloem86
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ochtend en avondfles! Empty Ochtend en avondfles!

Bericht  Bloem86 ma 14 maa 2011 - 2:39

Mijn dochter kreeg tot voor kort nog 3 flessen op een dag!
Maar die van tussen de middag is eraf.. ze wilde deze echt niet meer! En krijgt nu 2 boterhammetjes.

Nu heeft ze 's ochtends nog een fles met ontbijtpap erdoor. Dit vind ze heerlijk... En 's avonds 1 met rijstebloempap. Alleen die laatste gaat er ook steeds slechter in. Vooral nu ze ook een toetje krijgt!
Toch wil ik deze 2 flessen graag nog even zo houden. Vind t daarbij ook van die heerlijke momentjes , als ze bij me ligt voor de fles.

Mijn vraag aan jullie is:
Tot wanneer kreeg je kindje een avond fles?
En tot wanneer kreeg je kindje 's ochtends een fles?
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ochtend en avondfles! Empty Re: Ochtend en avondfles!

Bericht  pantuf ma 14 maa 2011 - 2:42

Tot wanneer kreeg je kindje een avond fles? Met 9 maanden heb ik die eraf gedaan. Ik moest haar ervoor wakker maken, dus heb ik het geprobeerd (weglaten) en dat ging prima.
En tot wanneer kreeg je kindje 's ochtends een fles? Tot 12.5 maand ongeveer. Toen was het laatste pak kunstvoeding op en ben ik over gegaan op pap/boterham (verschilt per dag) met gewone melk.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 2:46

Mijn zoontje krijgt in de ochtend pap en voor het slapen gaan nog een flesje, de ene keer drinkt hij maar een klein beetje en de andere keer gaat hij helemaal leeg. Als straks een jaar word wil ik de pap omruilen voor een boterham met een beker melk. En de avond fles blijf ik geven zolang hij het nodig heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 2:47

Ik zou de rijstebloem pap weglaten uit de laatste voeding. Hier kreeg de oudste tot volgens mij 14 maanden een laatste voeding om 22.00, de jongste drinkt nu bij mij voor het laatst rond 21.00 en slaapt dan tot 10.00 in de ochtend en ze krijgt nu ook gewone pap rond 10.15.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 3:23

En dan nog een vraagje:

Wanneer zijn jullie van 3 flessen naar 2 flessen gegaan en waarom?

J. drinkt nu 3 flessen van 180 en drinkt ze alledrie lekker op, hij krijgt dan rond 10 uur nog zn fruit, rond half 12 boterham met thee, tussendoor een rijstewafel met sapje en savonds groente en een toetje.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 4:03

FoolishSam schreef:En dan nog een vraagje:

Wanneer zijn jullie van 3 flessen naar 2 flessen gegaan en waarom?

Bij ons zegt het CB als ze goed een boterham kunnen eten mag de derde fles eraf.
S. zit nu nog op 3 flessen omdat hij nog niet goed genoeg brood eet.

Zijn schema is :
7.30 fles 180 + 6
9.50 rijstwafeltje
11.30 fruithap met daar doorheen stukjes brood en daarna krijgt hij de fles van 150 + 5
14.30 stuk soepstengel
16.30 groentehap met yoghurt
19.00 laatste fles 180 + 6 met 2 schepjes pap

Tussendoor drinkt hij 150 ml water met een piep klein beetje diksap
Straks moet de fruithap naar 9.30 en om 11.30 alleen brood

Gast
Gast

Bericht  Darius ma 14 maa 2011 - 5:12

Met een jaar ging de ochtendfles van 180 cc eraf. De avondfles met Bambix heeft hij nog wel gehad tot hij 1,5 was. Maar ja, jij wil wel wat, maar tis altijd maar de vraag of je kindje dat ook wil! Ik vind het ook een idee om de pap uit de avondfles te laten, en misschien iets minder. Dan drinkt hij nog wel en heb je toch dat lekkere momentje!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  maiadebij ma 14 maa 2011 - 6:54

N heeft denk ik tot hij 15 maanden was nog een ochtendfles gehad. Toen zijn we 's morgens gewoon meteen gaan ontbijten dus ging die fles eraf. Tenzij hij erg vroeg wakker was dan gaf ik wat slokjes om weer in slaap te vallen. De middagfles is er pas sinds 3 maanden af omdat hij geen slaapje meer doet overdag. En de avond fles krijgt hij nog voor het slapen, maar ik probeer deze wat af te bouwen. Dus ook zonder bambix en steeds minder melk.

N heeft trouwens altijd soja melk gehad in z'n flessen, geen kunstvoeding en geen gewone melk.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annemie ma 14 maa 2011 - 7:04

Wat is je kindje al ver zeg, mijn zoontje wil nog niks eten waar hij op kan kauwen, zoals soepstengel, rijstewafel of brood. Hij krijgt nog 4 flessen en soms zelfs 5 omdat hij honger heeft.
Verse groente en fruit wil hij ook niet hebben... maarja het zal wel goedkomen..

9.00- 210 cc
10.-fruit
13.30- 210 cc
17.00- 210 cc en een half potje groente
21.00- 210 cc
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 7:19

Hier heeft ze beide nog.
Ik heb ook het idee dat ze nog niet echt zonder de avondfles kan.

De ochtendfles zijn we wel aan het afbouwen.
Ze krijgt nu 120cc + 4 schepjes.
Maar soms is ze al om 6u wakker en dat vind ik echt nog te vroeg voor een boterham.
Misshcien dat ze het nu zelf wat gaat opschuiven.

Zodra ze 1 boterham in de middag op kon heeft ze de middagfles zelf laten vallen.
Ze wilde `m gewoon niet meer.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 14 maa 2011 - 7:56

Mijn zoontje krijgt sinds ongeveer 10/11 mnd geen avondfles meer. Hij wilde hem zelf ook niet meer hebben, de ene keer dronk hij hem wel leeg maar 9 vd 10 keer niet. Nu geven we na het tandenpoetsen nog wat water.

Sóchtends krijgt hij soms nog wel een papfles omdat dat eerlijk gezegd soms gewoon wat makkelijker is Embarassed (een boterham wil meneer perse zelf doen en dat duurt en duurt) en hij slecht melk drinkt en zo toch zijn zuivel goed binnenkrijgt
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 8:18

Hazeltje schreef:Hier heeft ze beide nog.

Maar soms is ze al om 6u wakker en dat vind ik echt nog te vroeg voor een boterham.

Zodra ze 1 boterham in de middag op kon heeft ze de middagfles zelf laten vallen.

Dus je hebt met de middagfles weglaten gewacht tot ze 'm zelf niet meer dronk? Volgens mij komt dat moment hier nooit Wink haha

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 9:43

FoolishSam schreef:

Dus je hebt met de middagfles weglaten gewacht tot ze 'm zelf niet meer dronk? Volgens mij komt dat moment hier nooit Wink haha

Jep, ik heb nog wel een tijdje melk gegeven omdat ze halfvolle melk niet dronk maar dat was dus echt voor erbij en niet omdat ze dat nog nodig had zeg maar... Hoeveel brood eet je kindje nu dan `s middags?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 10:41

Hazeltje schreef:
FoolishSam schreef:

Jep, ik heb nog wel een tijdje melk gegeven omdat ze halfvolle melk niet dronk maar dat was dus echt voor erbij en niet omdat ze dat nog nodig had zeg maar... Hoeveel brood eet je kindje nu dan `s middags?

Hij eet nu s'middags 1 boterhammetje smile Misschien de middagfles eerst verlagen naar 120 ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: