Iemand ervaring met Woonkeus Stedendriehoek?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Iemand ervaring met Woonkeus Stedendriehoek?
Ik heb pas een kamer gevonden, maar ik ben alvast aan het vooruit kijken. Ik zit er over na te denken om me in te schrijven bij een woningbouw vereniging. Ik sta momenteel ingeschreven bij een woningbouw vereniging in de woonplaats waar ik nu woon.
Maar er zijn ook andere dingen die spelen: Is het wel verstandig om mijzelf in te schrijven als ik nog niet zeker weet dat ik over een jaar nog hier woon? Of moet ik gewoon mijzelf inschrijven voor het geval dat ik hier blijf wonen?
Maar buiten dat heb ik wel een woningbouw vereniging gevonden waarvoor ik mijzelf kan inschrijven via de gemeente. Het is Woonkeus Stedendriehoek. Ik heb een artikel gevonden op het internet waaruit blijkt dat het best wel moeilijk is om via die vereniging aan een woning te komen. Daarbij schijnt niet alleen de wachttijd een rol, maar ook het aantal punten die je opbouwt of zoiets. Leuk om te lezen, maar ik wil het van jullie horen en daarbij heb ik een paar vragen:
Wie heeft er ervaring met deze woningbouw vereniging? Hoeveel wachttijd heb je gehad voordat je kon reageren? Hoe werkt dat met die punten? Na hoelang heb je voldoende punten opgebouwd om te kunnen reageren op de aangeboden woningen?
Of hebben jullie misschien een ander advies of tip voor me?
Maar er zijn ook andere dingen die spelen: Is het wel verstandig om mijzelf in te schrijven als ik nog niet zeker weet dat ik over een jaar nog hier woon? Of moet ik gewoon mijzelf inschrijven voor het geval dat ik hier blijf wonen?
Maar buiten dat heb ik wel een woningbouw vereniging gevonden waarvoor ik mijzelf kan inschrijven via de gemeente. Het is Woonkeus Stedendriehoek. Ik heb een artikel gevonden op het internet waaruit blijkt dat het best wel moeilijk is om via die vereniging aan een woning te komen. Daarbij schijnt niet alleen de wachttijd een rol, maar ook het aantal punten die je opbouwt of zoiets. Leuk om te lezen, maar ik wil het van jullie horen en daarbij heb ik een paar vragen:
Wie heeft er ervaring met deze woningbouw vereniging? Hoeveel wachttijd heb je gehad voordat je kon reageren? Hoe werkt dat met die punten? Na hoelang heb je voldoende punten opgebouwd om te kunnen reageren op de aangeboden woningen?
Of hebben jullie misschien een ander advies of tip voor me?
Gast- Gast
Re: Iemand ervaring met Woonkeus Stedendriehoek?
Ik heb ingeschreven gestaan bij deze woningbouwvereniging. Ik weet niet in welke plaats je wilt gaan wonen, maar zou je zeker wel tijdig inschrijven. Vooral de buitengebieden hebben een lange wachtlijst. Ik weet niet hoe dit in de grote plaatsen is. Ikzelf stond vanaf mijn 18de ingeschreven en toen ik ging reageren op huizen was ik 21. Op mijn 22ste of 23ste had ik genoeg punten dat ik voor het eerst een woning toegewezen kreeg. Die heb ikzelf toen afgewezen en inmiddels sta ik ook niet meer ingeschreven, omdat ik in een andere gemeente ben gaan wonen. Toch moet je ook altijd een beetje geluk hebben hoor. Het kan zijn dat er weinig mensen reageren en dat jij net degene bent met het hoogst aantal punten, maar toch nog niet zo heel lang ingeschreven hebt gestaan.
Succes!
Succes!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Jij woont in apeldoorn he? Ik ken daar wel wat mensen die ook via dat puntensysteem aan het opbouwen zijn, je moet wel een paar jaar geduld hebben maar het is niet onmogelijk om iets te vinden (in de kleinere dorpen eromheen wel lastiger)
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Oke, bedankt meiden! Ik heb nu ongeveer wel een beeld van de woningbouw vereniging. Ik ben er nog niet helemaal zeker van of ik wel nog in Apeldoorn wil wonen als ik afgestudeerd ben. Momenteel woon ik nog in Brabant, maar per 1 april ga ik verhuizen naar apeldoorn toe.
Gast- Gast
Ik heb er jaren ingeschreven gestaan en mijn man ook! Die heeft zijn 1e flatje via hun gekregen en zijn oudste broer 2jaar terug weer op nieuw..
Ik heb het niet nodig gehad omdat we gelijk gingen kopen enz. Mn zus heeft zich er wel pas ingeschreven, puur op het feit idd omdat je hier echt veel punten moet hebben idd wil je uberhaupt ergens voor in aanbod komen.
Ik heb het niet nodig gehad omdat we gelijk gingen kopen enz. Mn zus heeft zich er wel pas ingeschreven, puur op het feit idd omdat je hier echt veel punten moet hebben idd wil je uberhaupt ergens voor in aanbod komen.
Gast- Gast
Ik heb mijn flatje via hun! Het voordeel is dat ze leuke en betaalbare woonruimte hebben, het nadeel is dat pas tegen die tijd dat je zo'n 4 jaar ingeschreven staat kans begint te maken op een woning!
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand ervaring met dit bed?
» Iemand ervaring met HG - Kalkweg?
» Iemand ervaring met belsimpel.nl?
» Iemand ervaring met stoomreiniger?
» Thuiswerken , iemand ervaring?
» Iemand ervaring met HG - Kalkweg?
» Iemand ervaring met belsimpel.nl?