Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of niet weggaan?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wel of niet weggaan? Empty Wel of niet weggaan?

Bericht  Tullow do 10 maa 2011 - 23:48

Ik werk nu een jaar bij mijn huidige baan, alleen is er in een jaar (helaas veel veranderd).
Mijn bazin had, toen ik hier kwam werken, drie filialen. Laten we zeggen filiaal A, B en C. Ik ben aangenomen om eigenlijk in alle drie de filialen aan het werk te kunnen en ik heb hier nooit problemen mee gehad. Ik vond het wel fijn, wat afwisseling.
Ik zat veel in filiaal A en had het hier erg na mijn zin. Een leuke collega en leuke klanten.
In september kregen we te horen dat mijn bazin besloten had om filiaal A te voorkopen, met mijn leuke collega erbij. Dat was natuurlijk al erg jammer.
In oktober hadden twee andere leuke collega's laten weten ook weg te gaan (uit zichzelf). Dit had verschillende redenen (werk en persoonlijk).
Uiteindelijk is de situatie nu zo dat ik alleen in filiaal C zit (alleen) en mijn twee andere (nog overgebleven collega's, full- en parttime) in filiaal B. Mijn bazin werkt zo nu en dan, wanneer het haar uitkomt en voornamelijk in filiaal B.
Ik vind mijn baan erg leuk en alle dingen die erbij komen kijken. Daarbij heb ik wat meer verantwoordelijkheid gekregen, zoals de roosters maken en de omzet bijhouden. Maar aan de andere kant; ik zit altijd alleen in filiaal C, 5 dagen in de week. Ik heb geen collega en heb, op wat klanten na, niemand om mee te kletsen. Daarbij komt ook nog dat dit een erg rustig filiaal is en ik me de hele dag stierlijk verveel.

Nu is de huidige situatie thuis ook nog spannend, want we weten niet zeker of we kunnen blijven wonen waar we nu wonen. Ik hoop dat mijn vriend hier vandaag wat meer duidelijkheid over krijgt.
(In het kort; we wonen op een vakantiepark, mijn vriend is beheerder, dus we wonen er praktisch gratis. Het park wordt overgenomen, per 1 april, door een keten en de functie van beheerder komt te vervallen. Het is nu de vraag of we kunnen blijven wonen (we betalen een symbolisch bedrag per maand als huur) met dezelfde omstandigheden, meer huur moeten gaan betalen of helemaal weg moeten.)

Indien we weg moeten, moeten we iets gaan huren. Ik verdien echt het laagste van het laagste en het zou dus fijn zijn als ik iets meer zou kunnen verdienen, helemaal als we straks veel vaste lasten krijgen.
Ik ben dus erg aan het twijfelen of ik nu op zoek moet naar een andere baan, waar ik meer kan verdienen en waar ik meer kans heb om met collega's te werken.
Aan de andere kant, ik vind mijn huidige baan ook erg leuk. Ik probeer het kantoor zo veel mogelijk mijn eigen te maken, maar altijd alleen zitten is echt niet leuk. Ik begin er bijna tegen op te zien om weer naar het werk te moeten.

Ik weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil bereiken, maar het van me af schrijven is al fijn!
Ik denk dat ik gewoon wat ga solliciteren, kijken wat er is en wat ik eventueel ergens anders zou kunnen verdienen, dan kan ik het wellicht met elkaar vergelijken.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet weggaan? Empty Re: Wel of niet weggaan?

Bericht  Jeanette do 10 maa 2011 - 23:50

Ik zou bekijken wat je vaste lasten dan zullen worden als er iets gaat veranderen. Kun je het dan nog opbrengen?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet weggaan? Empty Re: Wel of niet weggaan?

Bericht  Tullow do 10 maa 2011 - 23:55

Waarschijnlijk net wel, maar dan houd ik echt niets over voor mezelf. Alles gaat dan naar de vast lasten, boodschappen etc.
En dat is dus totaal het tegenovergestelde van hoe we nu leven.

Pff.. dilemma's.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet weggaan? Empty Re: Wel of niet weggaan?

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 0:04

Tullow schreef:Waarschijnlijk net wel, maar dan houd ik echt niets over voor mezelf. Alles gaat dan naar de vast lasten, boodschappen etc.
En dat is dus totaal het tegenovergestelde van hoe we nu leven.

Pff.. dilemma's.

Ja maar dat hou je toch . Zo goedkoop als je nu woont kom je nergens te zitten. Maar als je denkt dat je niet rondkomt zou ik wat anders zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet weggaan? Empty Re: Wel of niet weggaan?

Bericht  Tullow vr 11 maa 2011 - 0:24

Het is allemaal zo snel gegaan. Dat is gewoon jammer. We hebben het nooit zien aankomen en nu wordt het een maand van te voren even medegedeeld. Als we het eerder wisten, hadden we nog tijd gehad om even te sparen.
Ik heb al een aantal vacatures gezien die me aanspreken en daar ga ik gewoon op solliciteren, niet geschoten is altijd mis.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet weggaan? Empty Re: Wel of niet weggaan?

Bericht  Rovine vr 11 maa 2011 - 5:05

Je kunt toch altijd eens wat rondkijken en eventueel solliciteren? Als je eenmaal aangenomen bent kun je alsnog die afweging een keer maken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet weggaan? Empty Re: Wel of niet weggaan?

Bericht  Tullow vr 11 maa 2011 - 5:11

Ja, daar heb je gelijk in. Ik heb vandaag reageerd op 4 vacatures, dus wellicht komt er iets uit. Even afwachten.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet weggaan? Empty Re: Wel of niet weggaan?

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 5:12

Realiseer je wel dat je in een luxepositie zat, geen of amper huur hoeven betalen. Iedere maand die jullie zo hebben geleefd is er één mooi meegenomen maar de realiteit is gewoon dat er huur moet worden betaald en ja...dan verdienen sommigen banen nou eenmaal verdomd weinig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet weggaan? Empty Re: Wel of niet weggaan?

Bericht  Tullow vr 11 maa 2011 - 22:36

Tuurlijk, dat realiseer ik me heel goed. En we zijn er ook heel blij mee dat het zo kan.
Het is natuurlijk ideaal, helemaal met mijn loon.
Alleen, mocht er een einde aan komen, dan is dat gewoon op zeer korte termijn.
Maar mijn vriend is er mee bezig en we hopen zo snel mogelijk meer te weten.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet weggaan? Empty Re: Wel of niet weggaan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum