Rijlessen
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rijlessen
Die goede oude tijd. Ik heb nu bijna 4 jaar rijbewijs, dol gelukkig en nog geen schade gereden! Maar als ik terug denk aan de tijd dat ik aan het lessen was had ik dat niet gedacht.
Ik was altijd zo zenuwachtig en ben zelfs 1 keer bijna verkeerde rijbaan opgereden.... bocht iets te groot waardoor ik een spookrijder werd.. gelukkig kon mijn instructeur snel ingrijpen...
Hoe was dit bij jou?!
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Rijlessen
Ik heb mijn rijbewijs nu bijna 6 jaar. Maar als ik aan het lessen was ergerde ik mij aan mijn rijinstructeur.
Altijd een verkeerde naam tegen mij zeggen, deed in zijn ogen niet veel goed, terwijl ik dan van een ander hoorde, die ik kende en ook bij hem reed, dat hij wel over mij te spreken was Dacht dan vaak wat lul je nou?
Heb al verschillende keren ergens tegen aan gezeten, toen ik net een dag mijn rijbewijs had reed ik bij mijn pa voor, zijn parkeerhaventjes en daar stijf tegen aan staat een schutting van mijn vader zijn buren, ik reed daarzowat de tuin in haha.
Met het gladde een aantal kren tegen een andere auto aan gezeten. Ongeluk gehad wat niet mijn fout was, ben toen meegenomen naar ziekenhuis.
Altijd een verkeerde naam tegen mij zeggen, deed in zijn ogen niet veel goed, terwijl ik dan van een ander hoorde, die ik kende en ook bij hem reed, dat hij wel over mij te spreken was Dacht dan vaak wat lul je nou?
Heb al verschillende keren ergens tegen aan gezeten, toen ik net een dag mijn rijbewijs had reed ik bij mijn pa voor, zijn parkeerhaventjes en daar stijf tegen aan staat een schutting van mijn vader zijn buren, ik reed daarzowat de tuin in haha.
Met het gladde een aantal kren tegen een andere auto aan gezeten. Ongeluk gehad wat niet mijn fout was, ben toen meegenomen naar ziekenhuis.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik heb 2,5 jaar m`n rijbewijs..
Met lessen heb ik geen rare momenten gehad geloof ik.. Sinds ik m`n rijbewijs heb ook niet.. Behalve dat ik aangereden ben door iemand die onder invloed was..
Met lessen heb ik geen rare momenten gehad geloof ik.. Sinds ik m`n rijbewijs heb ook niet.. Behalve dat ik aangereden ben door iemand die onder invloed was..
Gast- Gast
Ik heb nu ook bijna 2,5 jaar mijn rijbewijs. Ik haatte het lessen, begin vond ik nog wel leuk. maar toen ik steeds zakte terwijl ik het echt wel kon..
raarste moment tijdens lessen is dat ik geflitst was, 5 km te hard! (betaald de rijschool dan) vond dit we grappig.
Nu ik 2,5 jaar mn rijbewijs heb, heb ik 1 keer tegen de vangrail gezeten (gladheid) en 3 x geflitst, 5 km te hard.. wat ik toch heb met die 5 km te hard.
Maar ik ga nergens meer voor lessen heb ik besloten
raarste moment tijdens lessen is dat ik geflitst was, 5 km te hard! (betaald de rijschool dan) vond dit we grappig.
Nu ik 2,5 jaar mn rijbewijs heb, heb ik 1 keer tegen de vangrail gezeten (gladheid) en 3 x geflitst, 5 km te hard.. wat ik toch heb met die 5 km te hard.
Gast- Gast
Nee? Ik heb daarna nog E achter B gehaald en daarna A nog.. Nu ben ik er ook wel klaar mee trouwens.Sannie89 schreef:
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Nee? Ik heb daarna nog E achter B gehaald en daarna A nog.. Nu ben ik er ook wel klaar mee trouwens.Sannie89 schreef:
nops. ik had er echt zon pesthekel aan.. vooral het afrijden.. werd daar 1 x ontzettend gekleineerd.
Ik word nooit zenuwachtig (niet tijdens schooltoetsen etc) maar nu... kon mezelf niet terug.. dusse.. ik pas
Gast- Gast
Rijles had ik ook een pesthekel aan.. Ik wilde allang afrijden, maarja, daar ging ik niet alleen over.. Op een gegeven moment was ik het echt zat..
Maar ik ben nooit gezakt en E & A heb ik ook vrij gemakkelijk gehaald, maar ik wist ook dat ik het kon.. Dus dat scheelt ook wel..
Maar ik ben nooit gezakt en E & A heb ik ook vrij gemakkelijk gehaald, maar ik wist ook dat ik het kon.. Dus dat scheelt ook wel..
Gast- Gast
Heb mn rijbewijs nu 4 jaar..ik had een kreng van een rijinstructrice :p . Gelukkig was ze niet alleen een kreng maar ook goed in haar vak. Ik heb tot nu toe nooit schade gereden en 1x bekeuring omdat ik te hard reed op de A4 (9 te hard, 5 na correctie).
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Ik wist ook dat ik het kon.. ben toen 2 maanden (zomervakantie) gestopt geweest, tijdens de eerste les toen weer zei de instructeur ook dat ik mn rijbewijs al lang had moeten hebben. helaas verpeste ik het tijdens het afrijden.
4 de keer ben ik geslaagd (met behulp van zon pilletje)
4 de keer ben ik geslaagd (met behulp van zon pilletje)
Gast- Gast
Ik heb 14 lessen gehad en ben toen gestopt.
Heb ruzie gekregen met mijn instructeur tijdens een rijles, ik vond lessen heel eng, voelde me niet op mn gemak bij die man, en tijdens 1 van die lessen deed ik blijkbaar een aantal dingen achter elkaar fout.
Gevolg: Instructeur begon tegen me te schreeuwen 'dit doe je niet goed, dat doe je niet goed, je ziet dat bord toch wel, blablabla'
Toen heb ik hem meedegedeeld dat ik nog aan het lessen was, aan het leren dus, en dat ik er niet van gediend was dat hij op zo'n toon tegen mij sprak want dan zat mn motivatie ergens in mn tenen en dat ik in staat was om daar meteen uit te stappen en terug naar huis te lopen.
Die man heeft toen wel zn excuses aangeboden maar ben niet meer bij hem in de auto gestapt.
En nu ben ik moed aan het verzamelen om opnieuw te gaan beginnen met rijlessen.
Heb ruzie gekregen met mijn instructeur tijdens een rijles, ik vond lessen heel eng, voelde me niet op mn gemak bij die man, en tijdens 1 van die lessen deed ik blijkbaar een aantal dingen achter elkaar fout.
Gevolg: Instructeur begon tegen me te schreeuwen 'dit doe je niet goed, dat doe je niet goed, je ziet dat bord toch wel, blablabla'
Toen heb ik hem meedegedeeld dat ik nog aan het lessen was, aan het leren dus, en dat ik er niet van gediend was dat hij op zo'n toon tegen mij sprak want dan zat mn motivatie ergens in mn tenen en dat ik in staat was om daar meteen uit te stappen en terug naar huis te lopen.
Die man heeft toen wel zn excuses aangeboden maar ben niet meer bij hem in de auto gestapt.
En nu ben ik moed aan het verzamelen om opnieuw te gaan beginnen met rijlessen.
Gast- Gast
Als je idd 14 lessen gehad hebt, dan ben je net een beetje zelf aan het kijken etc.. maar dat schreeuwen en leerlingen op hun kop geven deed mijne dus ook, maar vooral bij mensen die het gewoon na 45 lessen nog steeds niet snapte (weg rijden zonder gordel, fietser inhalen op kruispunt waar rechts voorrang heeft etc..). En dat soort dingen dan allemaal binnen 1 km deden. Mja zij hebben voor dat vak gekozen, dus een beetje vriendelijkheid mag wel
Kqip- Prater
Kqip schreef:Als je idd 14 lessen gehad hebt, dan ben je net een beetje zelf aan het kijken etc.. maar dat schreeuwen en leerlingen op hun kop geven deed mijne dus ook, maar vooral bij mensen die het gewoon na 45 lessen nog steeds niet snapte (weg rijden zonder gordel, fietser inhalen op kruispunt waar rechts voorrang heeft etc..). En dat soort dingen dan allemaal binnen 1 km deden. Mja zij hebben voor dat vak gekozen, dus een beetje vriendelijkheid mag wel
+1! verzamel de moed om toch te gaan lessen, niet alle instructeurs zijn zo.. en je krijgt er soms toch wel een hoop vrijheid bij als je je rijbewijs hebt tenminste, dat heb ik ervaren.. aangezien er hier slechte verbindingen zijn met het OV en die maar tot 19.00u rijden (en ik tot 23.00u moest werken:S)
Gast- Gast
Sannie89 schreef:Kqip schreef:Als je idd 14 lessen gehad hebt, dan ben je net een beetje zelf aan het kijken etc.. maar dat schreeuwen en leerlingen op hun kop geven deed mijne dus ook, maar vooral bij mensen die het gewoon na 45 lessen nog steeds niet snapte (weg rijden zonder gordel, fietser inhalen op kruispunt waar rechts voorrang heeft etc..). En dat soort dingen dan allemaal binnen 1 km deden. Mja zij hebben voor dat vak gekozen, dus een beetje vriendelijkheid mag wel
+1! verzamel de moed om toch te gaan lessen, niet alle instructeurs zijn zo.. en je krijgt er soms toch wel een hoop vrijheid bij als je je rijbewijs hebt tenminste, dat heb ik ervaren.. aangezien er hier slechte verbindingen zijn met het OV en die maar tot 19.00u rijden (en ik tot 23.00u moest werken:S)
Ik wil over 2 maanden ook weer gaan beginnen, maar het is gewoon zo'n drempel die ik over moet!
En bij mij werkt een schreeuwende instructeur niet, ik vind het al eng, dus op die manier word ik er alleen maar meer onzeker van.
Hij zei ook vrijwel elke les, vanaf het begin af aan, 'ach, je hebt nu een pakket voor 52 lessen, als het dan nog niet lukt doe je er toch mee lessen bij!'
Vond ik ook niet heel motiverend overkomen
Gast- Gast
Ik heb ook alweer 4 jaar mijn rijbewijs en wat ben ik er blij mee. Ik had een geweldige rij-instructeur, een aparte vent, maar wat heb ik een lol met die man gehad. Ik heb alles in 1x gehaald. Met mijn ouders auto een keer tegen een auto gezeten en met mijn eigen auto nergens.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben nog aan het lessen, ik heb nu 20 gehad. De eerste 2 lessen had ik van een man, maar daarmee klikte het niet echt. Ik was bloednerveus, mijn eerste les heb ik het eerste kwartier alleen op de koppeling gereden, ik durfde niet eens gas te geven. Maar hij praatte honderduit, over zijn familie en hoe zijn weekend was geweest, terwijl ik gewoon alleen wilde weten: wat moet ik nu doen?? Gelukkig hadf hij dat ook snel door, zonder dat ik dat ook hoefde aan te geven, dus vanaf de 3e les rij ik bij zijn vrouw. Dat is een stuk beter, zij houdt haar mond wanneer ik dingen eng vind en geeft goede tips.
Maar goed, ik ben niet bijster getalenteerd. Vorige les heb ik de auto niet een keer laten afslaan, daar was ik erg trots op! Ik ben ook een keer bijna gaan spookrijden, ik stond voor een rood stoplicht te wachten en toen het groen werd, nam ik de één na binnenste bocht (hele grote kruising), en ineens dacht ik: hoe kan daar nou een andere auto staan? Tot ik een ping moment kreeg, en ik gauw het stuur omgooide naar een baan verder
Maar goed, ik ben niet bijster getalenteerd. Vorige les heb ik de auto niet een keer laten afslaan, daar was ik erg trots op! Ik ben ook een keer bijna gaan spookrijden, ik stond voor een rood stoplicht te wachten en toen het groen werd, nam ik de één na binnenste bocht (hele grote kruising), en ineens dacht ik: hoe kan daar nou een andere auto staan? Tot ik een ping moment kreeg, en ik gauw het stuur omgooide naar een baan verder
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Ik ben nog aan het lessen, ik heb nu 20 gehad. De eerste 2 lessen had ik van een man, maar daarmee klikte het niet echt. Ik was bloednerveus, mijn eerste les heb ik het eerste kwartier alleen op de koppeling gereden, ik durfde niet eens gas te geven. Maar hij praatte honderduit, over zijn familie en hoe zijn weekend was geweest, terwijl ik gewoon alleen wilde weten: wat moet ik nu doen?? Gelukkig hadf hij dat ook snel door, zonder dat ik dat ook hoefde aan te geven, dus vanaf de 3e les rij ik bij zijn vrouw. Dat is een stuk beter, zij houdt haar mond wanneer ik dingen eng vind en geeft goede tips.
Neem aan dat je wel eerst kijkt voor je je stuur omgooit..
Kqip- Prater
Of dat je eerst even kijkt waar je heen moet, als je bij het stoplicht staat te wachtenKqip schreef:SuperGrover schreef:Ik ben nog aan het lessen, ik heb nu 20 gehad. De eerste 2 lessen had ik van een man, maar daarmee klikte het niet echt. Ik was bloednerveus, mijn eerste les heb ik het eerste kwartier alleen op de koppeling gereden, ik durfde niet eens gas te geven. Maar hij praatte honderduit, over zijn familie en hoe zijn weekend was geweest, terwijl ik gewoon alleen wilde weten: wat moet ik nu doen?? Gelukkig hadf hij dat ook snel door, zonder dat ik dat ook hoefde aan te geven, dus vanaf de 3e les rij ik bij zijn vrouw. Dat is een stuk beter, zij houdt haar mond wanneer ik dingen eng vind en geeft goede tips.
Neem aan dat je wel eerst kijkt voor je je stuur omgooit..
Gast- Gast
Haha ja dat dan weer wel Ik ben absoluut niet roekeloos, maar ik ben nogal slecht in links en rechts, heb totaal geen ruimtelijk inzicht en ik ben ook heel onzeker. Bij drukke kruispunten, met parallelwegen en fietsers waaraan allemaal voorrang moet worden verleend, raak ik compleet in de stress.
Donnaa: Ja, sindsdien kijk ik ook altijd als ik sta te wachten. Maar dit was nog wel iets van 12 lessen geleden, dus echt nog een beginneling.
Donnaa: Ja, sindsdien kijk ik ook altijd als ik sta te wachten. Maar dit was nog wel iets van 12 lessen geleden, dus echt nog een beginneling.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Gelukkig maar, haha..SuperGrover schreef:
Gast- Gast
Nou ben benieuwd hoe ik dat ga doen
Hoop zo snel mogelijk te beginnen (als ik een baan heb)
Hoop zo snel mogelijk te beginnen (als ik een baan heb)
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: