Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Raar maar waar

+5
girli
Shisha
Jerry
Pussycat
Catwoman79
9 plaatsers

Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Raar maar waar

Bericht  Catwoman79 zo 6 maa 2011 - 21:34

Jongen allergisch voor bijna alle voedsel
Een Britse jongen is voor zoveel stoffen allergisch, dat hij slechts vijf voedingssoorten tot zich mag nemen. Steeds als de twaalfjarige Tyler Savage iets anders dan kip, wortelen, druiven aardappelen of appels tot zich neemt, wordt hij zwaar ziek. Om te overleven worden elke nacht via een buisje mineralen en vitaminen rechtstreeks in zijn maag gepompt. Tyler begon vanaf zijn zesde levensjaar problemen te ondervinden met eten. Zelfs een klein hapje was toen al voldoende om diarree of nog veel ergere kwalen te veroorzaken. "We kregen altijd maar te horen dat hij aan een maaginfectie leed. Zijn gewicht stuikte in elkaar, hij verloor veel energie en kon niet de dingen doen die andere kinderen wel deden. Het werd alleen maar erger en erger." Toen een appendixoperatie geen soelaas bracht, brachten verdere testen de waarheid wel aan het licht. Savage lijdt aan een zeldzame aandoening waarbij de darmen te veel witte bloedcellen produceren. Als gevolg daarvan wordt haast elk voedsel op weg naar de maag 'aangevallen'. De moeder van Tyler noemt deze medische doorbraak een godsgeschenk. "We krijgen nu tenminste wat antwoorden. Vorig jaar was hij amper tien dagen aanwezig op school, nu moest hij in de eerste twee weken slechts één dag verstek geven. Het gaat dus de goede kant op."


Pizzageur is dodelijk voor peuter
Niemand mag pizza eten in de buurt van de 2-jarige Christopher Merrett. Alleen al de geur ervan kan voor het jochie, dat een ernstige zuivelallergie heeft, dodelijk zijn. Afhaalmaaltijden en eten buiten de deur is taboe voor het gezin, omdat zelfs een heel klein flintertje kaas hem een flinke anafylactische shock bezorgt. Christopher is zo allergisch dat hij een keer drie weken in het ziekenhuis heeft moeten blijven, nadat hij een piepklein beetje melk op een boodschappenkarretje had aangeraakt. Zijn ouders realiseerden zich hoe ernstig de situatie was toen hun zoontje ernstig ziek werd na het eten van kaas op de crèche. "We hebben precies moeten leren wat hij wel en niet kan eten", zegt zijn moeder, Michelle (35). "We kunnen thuis geen pizza eten, want zodra hij dat ruikt reageert hij. "Vroeger gingen we graag naar Pizza Hut, maar nu eten we nooit meer buiten de deur." Mevrouw Merrett en haar echtgenoot Michael (47) die nog twee kinderen hebben, geven Christopher speciaal allergenenvrij eten. Maar alle gezinsleden moeten opletten wat ze eten, want de kans op kruisbesmetting blijft aanwezig.


Britse vrouw allergisch voor GSM
In Engeland zijn twee gevallen bekend van mensen die letterlijk allergisch zijn voor gsm-straling. Deze mensen zijn allergisch voor elektromagnetische straling, die onder andere vrijkomt bij mobiele telefoons. Deze allergie uit zich in hoofdpijn, een gevoelige en pijnlijke huid, huiduitslag en ernstig opgezwollen oogleden. Door hun allergieën zijn de slachtoffers gedwongen vergaande maatregelen te treffen. Zo hebben zij hun huizen voorzien van special stralingswerende verf, ramen met een beschermende film en moeten ze slapen onder een gemetaliseerde klamboe. De patienten kunnen vanwege hun allergie ook niet in de buurt van magnetrons en auto's van het merk BMW komen.



Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  Pussycat zo 6 maa 2011 - 21:57

Bizar zeg! Het zal je maar overkomen. Als ik dit soort dingen lees dan besef ik mezelf maar weer al te goed wat een wonder het is als je gezond en gelukkig mag zijn.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  Jerry zo 6 maa 2011 - 22:01

heftig...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  Shisha zo 6 maa 2011 - 22:53

Bizar zeg! Je zult het maar hebben...
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  girli ma 7 maa 2011 - 1:04

Vooral die laatste vind ik bizar. Die mensen kunnen volgens mij niet eens naar buiten.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 1:47

Jeetje heftig hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 1:50

Heftig inderdaad. Lijkt me heel moeilijk om te leven met zo'n zware allergie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 1:57

Nou, inderdaad raar. Ik kan me echt niet voorstellen dat je zo'n allergie kunt hebben. Blijkbaar kan het dus, maar ik vind het heel bijzonder (en dat is het ook natuurlijk).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  Silver ma 7 maa 2011 - 2:30

Heavy, dan heb ik niets te klagen met mijn allergieën :o
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 5:13

Ik ken 2 mensen die ook een hele heftige allergie hebben voor veel voedsel, lijkt me moeilijk om zo te leven. Alles moet speciaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  Ugly Betty ma 7 maa 2011 - 6:54

Heftig zeg! Ik vraag me wel af waarom die laatste persoon alleen reageert op auto's van het merk BMW (zie laatste zin)...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  Lejow ma 7 maa 2011 - 7:36

Ik had een meisje op het kdv die flink allergisch was voor eieren. Ook zij werd van de lucht al ziek. Ze had een keer een schuimpje aangeraakt en vervolgens in haar ogen gewreven, waren haar ogen helemaal opgezet...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  SuperGrover ma 7 maa 2011 - 7:46

Dat lijkt me echt heftig. Beïnvloedt volgens mij ook je hele leven.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar maar waar Empty Re: Raar maar waar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum