Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

+11
Pannetoet
SoezieQ
Roxi3
Mizz_S
Elin
BJA
Lotus
Butterfly78
IndianRose
Chocolate Cookie
TGR
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 10:53

Dat vraag ik me af, omdat ik graag een knaagdier wil maar mijn vriend aangeeft te gruwelen van ratjes...En hij is al tegen het smetvrezerige aan, dus ben bang dat ik ze dan niet los kan laten lopen in ons nieuwe huis zonder dat hij m flipt. Hij heeft liever dat ik hamsters neem, maar die vind ik niet zo leuk als ratjes...Hij opperde ook nog een cavia, maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee. Konijnen vind ik zelf niet zo leuk en fretten vind hij weer niet leuk.

Zucht. Dus als niemand iets leukers weet dan neem ik lekker toch 2 ratjes:P of ik neem het hondje van mams lekker vaak mee, ook leuk haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 10:54

haha oh ik hou sowieso niet zo van knaagdieren. Maar als ik moet kiezen denk ik hamsters. ratjes vind ik ook best wel 'goor' en eng haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 10:59

Ik vind geen enkel dier leuk. Ja, hooguit op foto's, maar niet om in huis te hebben en voor te moeten zorgen.
Hier heb je dus eigenlijk ook niets aan, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 11:05

Ik ga ook voor een hamster!

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Hamster

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 11:08

Ik heb vroeger hamsters gehad, maar ik vind knaagdieren eigenlijk maar saai. Maar dat komt ook omdat ik nu een kat heb, die vind ik zooo veel leuker

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  TGR vr 4 maa 2011 - 11:10

Hamsters en ratjes.

Konijnen vind ik ook leuk, maar die vallen niet echt onder knaagdieren.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 11:22

Ik ben voor Team Kroesje.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Chocolate Cookie vr 4 maa 2011 - 11:26

Konijn en hamsters! Ik vind hamsters de laatste tijd weer helemaal tof. Maar mams is klaar met de dierentuin, dus het blijft bij een hondje en een konijn :P
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  IndianRose vr 4 maa 2011 - 11:29

Ik heb van kleins af aan al cavia's gehad. Nu ik samenwoon heb ik ook een cavia in huis gehaald. Echt een leuk beestje, heel actief een aanhankelijk, dat is wel verschillend per cavia!! Een konijn vind ik ook leuk, die kun je nog net wat meer dingen aanleren dan een cavia.

Maar het liefste zou ik ook een hondje willen, maar is nu gewoon nog niet handig.
IndianRose
IndianRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 213
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Home Sweet Home

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Butterfly78 vr 4 maa 2011 - 19:29

Een fret is absoluut geen knaagdier hoor. Zijn vlees eters.
Maar ze worden, vreemd genoeg, wel altijd in de hoek van knaagdieren gezet. Evil or Very Mad
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 20:04

Konijnen! Very Happy vind ze gewoon enorm schattig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 20:17

FoolishSam schreef:Konijnen! Very Happy vind ze gewoon enorm schattig!

Ik ook smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Lotus vr 4 maa 2011 - 20:18

Gerbils! Die zijn heel lief en overdag vaak actief en ze zien er leuk uit.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 20:48

Lotus schreef:Gerbils! Die zijn heel lief en overdag vaak actief en ze zien er leuk uit.

Maar heel moeilijk tam te krijgen, en misschien vind vriend het teveel op ratjes lijken.

Ik heb alleen ervaring met nijntjes, ratjes en hamsters. Cavia's vind ik ook heel leuk door die geluidjes, maar die moeten weer met minimaal 2 zijn. Konijnen vind ik persoonlijk niks aan, er komt niks uit. Hamsters idem, vind ik ook niet veel aan. Ratjes zijn veel meer op jou gericht, en (sorry Marin) echt de schoonste dieren die er zijn. Je hebt zelfs ratjes gehad dus je weet dat ze niet vies zijn. Ik zou voor ratjes gaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  BJA vr 4 maa 2011 - 21:11

Cavia's!
Ik heb er twee en ze zijn erg leuk samen.
Het zijn ook geen nachtdieren, dus 's nachts weinig actief.
Ze bijten ook zelden. Je moet ze alleen wel met zijn tweëen houden. Very Happy

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Diepvries_cavia

Schattig toch?!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 21:16

Klopt, ratjes zijn veel meer op jou gericht als baasje, daarom vind ik ze zo leuk. Heb zelf met veel plezier veel ratjes gehad vroeger.

Een fret lijkt me ook leuk, ik had m hier ff bijgezet omdat het een klein huisdier is, zeg maar. Iemand meer info over fretten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Elin vr 4 maa 2011 - 21:43

Ik ben echt fan van cavia's! Zijn actief, veel wakker, die van ons beten nooit en waren ook zindelijk (en heel knuffelig smile). Maar je moet er inderdaad wel twee hebben eigenlijk.
Elin
Elin
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Mizz_S vr 4 maa 2011 - 22:35

Cavia's vind ik erg leuk! Ik heb er vroeger ook 1 gehad. Ik zou ze nu niet meer nemen, want dat wil mn vriend niet, en voor mij hoeft het ook niet echt meer. Maar ik vind het wel nog steeds superleuke dieren. Ze zijn overdag actief en niet 's nachts, en je kunt ze leuk oppakken en aaien enzo. En ze maken zo'n grappige geluiden.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Roxi3 vr 4 maa 2011 - 22:36

Ik heb vroeger altijd ratten gehad, het zijn super leuke,lieve en schone beesten maar ze zijn ook super kwestbaar en hebben een kort leven. Ratten krijgen vaak tumoren of andere vervelende ziektes, niet echt gezellig als je erg aan je huisdier gehecht bent. Mijn zusje heeft een fret, ik vind hem leuk maar het tam maken heeft veel tijd gekost en hij heeft ontzettend veel aandacht nodig.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  SoezieQ vr 4 maa 2011 - 22:56

Konijntjes zijn inderdaad geen knaagdieren maar vallen onder de haasachtigen.
Ik vind mijn konijntje wel helemaal geweldig, kan heerlijk met hem knuffelen, slaapt lekker op schoot, rent vrolijk los door het huis en we kunnen dan met hem voetballen, hij heeft namelijk een balletje waar je snoepjes in kan stoppen, hij ramt die hele bal dan door de gang heen om ze er uit te krijgen, erg leuk *D

Ik geloof best dat een buitenkonijn best saai kan zijn, maar als je je konijntje binnen houd, is het erg gezellig!
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
Woonplaats : Nijkerk

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Butterfly78 za 5 maa 2011 - 0:44

_Leaf_ schreef:Klopt, ratjes zijn veel meer op jou gericht als baasje, daarom vind ik ze zo leuk. Heb zelf met veel plezier veel ratjes gehad vroeger.

Een fret lijkt me ook leuk, ik had m hier ff bijgezet omdat het een klein huisdier is, zeg maar. Iemand meer info over fretten?

Wat wil je weten?
Anders www.fret.nl of mag ik geen reclame maken?
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Pannetoet za 5 maa 2011 - 1:04

Tamme ratjes.. Very Happy
Omdat ze heel lief en slim zijn..
Helaas heeft mijn moeder een hekel aan ratjes dus ik mag ze niet..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Rovine za 5 maa 2011 - 1:23

Ratjes!

Ze hebben trouwens hoogtevrees, dus je kunt ze ook los laten lopen op bijvoorbeeld de bank. Dat deed ik altijd, gezien de kabels op de grond, ze sprongen er vrijwel nooit af, een enkele keer dat het voorkwam was dat omdat ik niet op de bank zat en ze mij tegemoet sprongen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 4:03

Mijn antwoord is niet objectief, he Leaf? smile Je weet hoe gezellig het was met Mascara en Jopie!
Bovendien zijn konijnen super slim, dus je kunt ze ook truukjes leren (net zoals ik met de katten doe smile)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Belle29 za 5 maa 2011 - 7:09

Ik ga ook voor konijntjes, die zijn erg leuk! Ik heb er zelf 2, ze staan wel buiten maar ook dan krijg je er veel gezelligheid voor terug.
@Wolletjes: ik ben wel benieuwd hoe jij je konijnen truukjes leert! :-)
Belle29
Belle29
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 05-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete knaagdier? En waarom? Empty Re: Jouw favoriete knaagdier? En waarom?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum