Ervaringen met kapperscursussen?
+3
Tiara
Ella
Mama_1987
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ervaringen met kapperscursussen?
Af en toe knip ik de haren van mijn zoontje en man. Nu lijkt het mij handig en leuk om een cursus te gaan doen zodat ik het goed kan leren. Als het goed lukt wil ik proberen zo iets bij te verdienen.
Zijn er hier meiden die ervaring hebben met kapperscursussen en mij er wat meer over kunnen vertellen?
Alvast bedankt!
Zijn er hier meiden die ervaring hebben met kapperscursussen en mij er wat meer over kunnen vertellen?
Alvast bedankt!
Mama_1987- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11
Re: Ervaringen met kapperscursussen?
Ja ik heb zo'n cursus gedaan. Wat wil je precies weten? Ik reageer vanavond even uitgebreid.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ik lees mee!ben benieuwd naar prijzen, aanschafmaterialen.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Dat heb ik ook altijd willen doen! Ben ook wel benieuwd naar ervaringen!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ben inderdaa benieuwd naar prijzen etc. Zag op de site van studieplan een cursus van 279 euro inclusief materialen. Maar hoe gaat dat dan in zijn werk? Gaat dat allemaal via internet? En leer je veel met zo'n cursus?
Mama_1987- Fluisteraar
Ik lees ook even mee, ben ook wel benieuwd en zat er ook al een tijdje over na te denken om dit te gaan doen.
Uiltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 63
Registratiedatum : 04-07-13
Qua prijzen kan ik je echt niet meer vertellen, ik heb het zo'n 8 jaar leden gedaan als het niet langer is. Ik het het niet via internet gedaan. Wij hadden een paar avonden en we begonnen dan met een stukje theorie. Daarna praktijk en nam je zelf een model mee.
Ella- Ratel
En dan leer de alleen de basistechnieken? Kun je daarmee ook echt mensen aan huis knippen op heb je dan meer cursussen nodig? Bedankt voor je reactie!
Mama_1987- Fluisteraar
Ik heb alleen deel 1 gedaan en daar leerde ik de basistechnieken. Zodat ik zeg maar binnen huis aan de slag kon.
Ella- Ratel
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je goed kunt knippen na zo'n korte basiscursus.
Ik heb zelf de kappersopleiding gedaan en heel wat jaren in een kapsalon gewerkt, maar dat knippen is niet zo 123 geleerd. En iedereen heeft weer ander haar.
Ik heb zelf de kappersopleiding gedaan en heel wat jaren in een kapsalon gewerkt, maar dat knippen is niet zo 123 geleerd. En iedereen heeft weer ander haar.
Lith- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12
Dat zal best wel maar ik ken toch heel wat mensen in mijn omgeving die hun kinderen en man na zo'n cursus jaren naar tevredenheid hebben geknipt. Natuurlijk zal er voor een ervaren kapster wel wat op aan te merken zijn maar die mensen zien er normaal en prima geknipt uit. Het hangt er natuurlijk wel van af wat voor kapsel je hebt maar voor veel kapsels werkt het prima.Lith schreef:Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je goed kunt knippen na zo'n korte basiscursus.
Ik ken hier wel iemand die na zo'n cursus en wat jaren thuisknipervaring zelf een kapsalon heeft opgezet en daar hoor ik wel wat negatieve ervaringen over, dat vind ik dan ook te ver gaan vooral omdat mensen het volle pond moeten betalen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Ervaringen LOI?
» Ervaringen LLL en VBN
» Ervaringen Zero Bra?
» Bio oil, ervaringen?
» GHB ervaringen
» Ervaringen LLL en VBN
» Ervaringen Zero Bra?