Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mutsy Exo ervaringen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Mutsy Exo ervaringen? Empty Mutsy Exo ervaringen?

Bericht  Kylie vr 23 aug 2013 - 0:04

We zijn ons aan het oriënteren op een wandelwagen. In de winkel merkte ik dat mijn handen 2 van die losse handvaten veel fijner vinden om mee te rijden dan zo'n band. De meeste wagens hebben geen losse handvaten dus de keuze is erg beperkt. Nu zagen we dat de mutsy exo zoiets heeft, en de chicco wagens.

Ik kan niet overweg met winkelwagentjes en met een gewone kinderwagen. Dus het lijkt onze enige optie om dan een wandelwagen te nemen met losse handvaten. Iemand ervaring? smile
Kylie
Kylie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 102
Punten : 155
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy Exo ervaringen? Empty Re: Mutsy Exo ervaringen?

Bericht  Aimee vr 23 aug 2013 - 0:43

Het lijkt mij heel lastig sturen met één hand. Vind dat met de buggy al een heel gedoe, als je bijvoorbeeld ook een mandje moet dragen. Mijn wagen pak ik dan gewoon in het midden vast, dat gaat prima. Maar misschien dat een wagen sowieso soepeler rijdt dan een buggy, je zou het moeten testen denk ik.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Floor vr 23 aug 2013 - 0:48

Winkelwagentjes kan ik ook niet sturen. 
En met een gewone kinderwagen overweg kunnen is ook een kwestie van wennen en oefenen. 

Ik heb een maxi cosi mura4. Ik vind het prettig om wel zo'n hele stang te hebben, bij de buggy hebben we 2 losse handvatten en daarbij stuurt het toch echt rot als je met 1 hand stuurt. Met die hele stang kan je toch gemakkelijk en snel/soepel sturen vind ik. Maargoed als jij het met 2 handvatten veel prettiger vind duwen moet je dat natuurlijk nemen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kylie vr 23 aug 2013 - 1:05

Ik heb alleen ervaring met de bugaboo ivm mijn neefjes. En daar had ik vaak veel hulp bij nodig, behalve bij rechtdoor rijden.

Maar mijn handen kunnen niet meer meebewegen, ze zijn vast gegroeid aan de polsen, en bij de handvaten heb ik meer grip en dus meer kracht om te sturen, dan bij zo'n band. Met 1 hand de wagen besturen is geen optie dus ik zal altijd mijn 2 handen moeten gebruiken.

We gaan denk ik morgen weer verschillende wagens proberen in de winkel.

Bedankt voor de reacties!
Kylie
Kylie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Floor vr 23 aug 2013 - 1:11

Als je daar problemen mee hebt zou ik gewoon veel wagens uitproberen, goed testen wat jij fijn vind rijden. 
ik heb ook pols/handproblemen (zit regelmatig in het gips/brace) en kan mijn ene pols niet goed bewegen (het is ook erg pijnlijk), ik heb ook diverse wagens uitgeprobeerd, ben in verschillende winkels geweest, oa babypark, daar hadden ze verschillende soorten ondergrond (bruggetje, stenen, opstapje/stoeprand) dat was makkelijk testen. Ik heb er niks gekocht uiteindelijk omdat wij het daar te duur vonden maar handig was het wel.

ik heb even gekeken, weet niet welke chicco je op het oog hebt maar wat ik zag zaten er kleine wielen onder, meer een buggy-wielen dan kinderwagen. bij de mutsy exo zit volgens mij een kinderwagen onderstel eronder. Beide rijdt heel verschillend. 
Ook zou ik kijken naar wat jij gemakkelijk kunt in/uitklappen, de systemen verschillen nogal.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Kylie vr 23 aug 2013 - 1:19

Dank je voor je post! Ik heb ook braces, maar ik weet niet hoevaak ik ze nodig zal hebben na de bevalling. Ligt eraan hoe groot mijn terugval is en of ik die zal krijgen. Ik hoop van niet silent 

We gaan inderdaad proberen bij babypark. Gisteren zag ik daar de mutsy exo in de aanbieding staan voor 500 euro met reistas en wagenbak en dat zitje voor na 9 maanden. De chicco's heb ik toen niet op gelet want jeetje... Ik zag door de bomen het bos niet meer daar. Maar toen ik zo'n soort handvaten vasthield lagen die zoveel beter in de hand dan zo'n band. Daardoor ben ik flink gaan nadenken.

Maar echt ermee rijden heb ik toen niet gedaan want we gingen voornamelijk kamertjes kijken.

Wat vervelend dat je last hebt, ik heb ook vaak pijn bij bepaalde buigingen van mn hand (ook omdat het gewoon niet verder buigt dan dat het moet maar soms heb je dat toch), en soms hier en daar een ontsteking. Dat is wel heel erg anders geweest in het verleden, toen was constant alles ontstoken. Vandaar dat we nu ook pas een kindje krijgen, eerder ging niet.
Kylie
Kylie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Floor vr 23 aug 2013 - 1:23

http://www.vanastenbabysuperstore.nl/kinderwagen-messina-black.html

http://www.baby-walz.nl/ABC-DESIGN-Combi-kinderwagen-3-Tec-white-black-incl-zitting-en-reiswieg-374372.html?group=55321&pgpkl=dfa698069ea3566d3fde9dc58d691f0e

http://www.baby-walz.nl/HAUCK-Combi-kinderwagen-Condor-All-in-One-Set-693761.html?group=55321&pgpkl=dfa698069ea3566d3fde9dc58d691f0e

http://www.baby-walz.nl/Kombi-KinderwagenlotusR7-186762.html?group=55321&pgpkl=dfa698069ea3566d3fde9dc58d691f0e

http://www.baby-walz.nl/PEG-PEREGO-PlikoP3CompComplModJava2R7-644213.html?group=55321&pgpkl=dfa698069ea3566d3fde9dc58d691f0e

op babywalz staan er wel meer met handgrepen maar zo heb je alvast wat merken bij elkaar die dus wagens hebben met handgrepen ipv duwstang

je kunt op de plaatjes ook goed de verschillende onderstellen zien, 'buggy'onderstellen hebben veel kleinere wielen, meestal 4 dezelfde kleine wielen, de kinderwagenonderstellen hebben meestal achter (waar je dus zelf de kracht moet zetten) wat grotere wielen. 

Succes!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Kylie vr 23 aug 2013 - 1:28

Oh wauw dank je! Ik zag dat ze ze ook met stang EN handvaten hebben. Mijn man moet natuurlijk ook ermee overweg kunnen, maar hij zei al dat ik wat moest uitzoeken wat het beste is met mijn handen en hij vindt zijn weg er wel mee. Heel lief, maar hij is ook een stukje langer dan mij dus die stang/handvaten moeten ook in hoogte verstelbaar zijn. Bij de mutsy was dat wel het geval meen ik. Maar we gaan gewoon kijken. Ik heb nu in ieder geval meer merken om rekening mee te houden dankzij jou.

Hij had ook al rondgesurft, maar niet die gevonden wat jij nu vindt.
Kylie
Kylie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Floor vr 23 aug 2013 - 1:32

owja, ik heb het net nog even getest (ben rondjes in de achtertuin gaan lopen met mijn brace om Laughing  ) Ik weet natuurlijk niet hoe jouw polsen vast zitten en welke beweging je wel/niet kunt maken maar toch een tip. 'normaal' duw je bij zo'n stang (of handgrepen) meer vanuit je polsen, de draaibewegingen dan, bochtje om enzo) maar als je die beweging met duwen niet kunt maken kan je die wel inzetten vanaf je schouder/bovenarm. Het zal er wel wat vreemder uit zien maar ik doe het ook als ik een brace om heb. Dan duw ik meer met mijn bovenarm/schouder om de beweging (bijv. boschje om) te maken, mijn arm dus meer omhoog en naar buiten doen. De beweging die je maakt is veel groter dan bij iemand die uit de pols die beweging kan maken met het duwen van de kinderwagen maar ach als het maar lukt toch.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Floor vr 23 aug 2013 - 1:34

Ik weet niet hoe dicht je bij de grens woont maar in duitsland (en belgie) verkopen ze weer andere merken kinderwagens dan hier (zoals je kunt zien bij oa babywalz dat is namelijk duits). Misschien dat je daar gemakkelijker vind wat je nodig hebt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Kylie vr 23 aug 2013 - 2:27

Wat een topic al niet teweeg brengt, in de achtertuin lopen met de wandelwagen en de braces :lol:Wel echt lief hoor! Mijn polsen zitten met de braces opslot. Zodat ik steun heb en ze in de goede positie gedwongen worden. Ik heb ze bijna nooit meer aan sinds ik veel minder pijn heb. Maar vanuit de pols duwen zal never nooit lukken, met of zonder brace. Wel als ze in de goede stand kunnen blijven staan.
Beetje lastig uit te leggen...

Ik denk dat ik dan ook meer met mijn armen/schouders zal doen zo te horen. Bij de bugaboo was t in ieder geval (zonder braces) steeds best een geklooi voor mij persoonlijk. Maar mensen zonder polsproblemen vinden de bugaboo meestal geweldig dus het ligt bij die wagen echt puur aan mij dan haha.

Ik woon heel kort bij belgie en bij duitsland! Ook een goed idee! Even overleggen met mn man, want die mutsy is nog maar ff hier in de aanbieding en ik kan niet op 1 dag teveel doen. Gister ook gespuugd op de parkeerplaats van babydump :pale:Schaamde me dood, mensen waren wel heel lief daar! 

Bedankt voor het rondjes lopen met de brace. Heb jij ook een stuk ijzer in je brace aan de onder en bovenkant?
Kylie
Kylie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: