Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Recepten als je ziek bent/buikpijn hebt

+6
minoessepoes
Zonnetje
Razz
Destino
Elliot
Marin
10 plaatsers

Ga naar beneden

Recepten als je ziek bent/buikpijn hebt Empty Recepten als je ziek bent/buikpijn hebt

Bericht  Marin wo 21 aug 2013 - 22:54

Ik wil vanavond eigenlijk wel een beetje een normale maaltijd koken, maar ik ben eigenlijk niet echt lekker. Heb een hele rommelige maag, moet steeds naar de wc en voel me niet echt lekker dus. Normaal eet ik dan vaak gewoon heel simpel crackertjes met smeerkaas, maar ik wil eigenlijk gewoon wel een normale maaltijd eten dus. Alleen niet te zwaar, niet te kruidig, gewoon beetje licht. Salade heb ik totaal geen zin in, eigenlijk ook geen soep (ik maak ook wel eens kippensoep in dit geval). 
Heeft iemand anders een lekker idee voor een receptje wat geschikt is hiervoor? Wat maak jij als je niet zo lekker bent?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Recepten als je ziek bent/buikpijn hebt Empty Re: Recepten als je ziek bent/buikpijn hebt

Bericht  Elliot wo 21 aug 2013 - 23:02

Ik vind op zulke dagen rijst met groente, kip en een beetje ketjap altijd lekker. Of heel simpel gekookte aardappeltjes met groente en een gehaktbal of stukje kipfilet.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Recepten als je ziek bent/buikpijn hebt Empty Re: Recepten als je ziek bent/buikpijn hebt

Bericht  Marin wo 21 aug 2013 - 23:09

Elliot schreef:Ik vind op zulke dagen rijst met groente, kip en een beetje ketjap altijd lekker. 
Haha ja zoiets heb ik gisteren helaas al gegeten. 
Bleh..   Nou ja misschien maak ik wel iets van mihoen met kleine stukjes kip er in ofzo. Dat is inderdaad wel lekker licht.
Aardappeltjes of gehaktbal vind ik al te zwaar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Destino wo 21 aug 2013 - 23:09

Ik zou denk ook voor een rijstgerecht gaan..
Rijs met kip, wat groente en kerriesaus bijvoorbeeld?
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Bericht  Elliot wo 21 aug 2013 - 23:12

Ohja, als je gister ook al zoiets op hebt kan ik me voorstellen dat je er nu geen zin in hebt. Ik vind een gehaktbal ook wel zwaar, maar omdat ik dat echt heel lekker vind krijg ik dat altijd het makkelijkste weg op dit soort dagen.

Misschien dan inderdaad iets van mihoen of alleen geroerbakte groenten met wat kipstukjes of cashewnoten?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Razz wo 21 aug 2013 - 23:17

Meestal eet ik iets met zo min mogelijk kruiden op dat moment. Anders raakt m'n buik nog meer van streek. Of ik maak een lekkere volle groente soep.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Zonnetje wo 21 aug 2013 - 23:25

Ik kook dan ook vaak iets lichts met geen/weinig kruiden. Vaak heb ik zin in kippenragout met rijst of in sperziebonen met kip en een klein beetje aardappelpuree.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes do 22 aug 2013 - 0:25

Qua eten geen tips behalve wat al genoemd is. Maar wat voor mij altijd helpt is Cola drinken, het liefst niet light en het liefst laten staan met de dop er af zodat de prik er af gaat dat maakt mijn buik altijd wel wat rustiger, grote kans dat je die tip al kent, maar het valt te proberen.

Beterschap!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin do 22 aug 2013 - 0:54

Ja dat van cola wist ik inderdaad Minoes, maar niet dat je beter niet light kunt nemen (dat heb ik altijd), en de prik er uit kunt laten gaan. Dus weer wat geleerd.

Ik heb maar een beetje mihoen gekocht, met van die kalkoenreepjes (van die soort hamreepjes maar dan kalkoen), prei en champignons, kan ik toch een soort lichte mihoen maken. Met voor m'n vriend nog een woksaus, maar heb daar zelf echt geen zin in bleh.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Poisongirl do 22 aug 2013 - 4:25

Als ik echt ziek ben krijg ik niks binnen, behalve macaroni met smac, kaas, kerrie en maggi. 

Beterschap marin
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  SarahKey do 22 aug 2013 - 4:58

Ik maak dan altijd kippensoep, dat vind ik dan het lekkerst.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan do 22 aug 2013 - 5:11

Een gerecht met rijst en kip, niet te pittig, en wat groente erbij, bijvoorbeeld ajam smoor of zo. Of tomaat, paprika, courgette en aubergine met wat milde kruiden (thijm, oregano, dat soort dingen) en wat kaas erover in de oven en een lekker kipfiletje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Moira do 22 aug 2013 - 11:30

Ik maak dan meestal een groentensoep met veel groenten en vermicelli. En dan af en toe een kommetje pakken.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: