Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

van lekkere doorslaper...

+10
Novalee
Amber-
Muus
Lejow
Sanne
Darius
Pien
Jezzie
Pandora
Sun88
14 plaatsers

Ga naar beneden

van lekkere doorslaper... Empty van lekkere doorslaper...

Bericht  Sun88 di 20 aug 2013 - 18:47

Laat ik voorop stellen dat we ontzettend verwend zijn geweest met het s nachts goed slapen van M. Wij hadden geen idee wat mensen bedoelde met gebroken nachten (behalve de voedingen s nachts) af en toe een speentje terug geven was het enige wat ons soms kort onderbrak s nachts. Maar de laatste nachten,,pfff. Hij gaat rond kwart voor 8 naar bed, slaapt meteen en rond een uur of 12, 1 wordt hij wakker. In zijn bedje laten liggen en troosten mondt uit in compleet krijsen, als ik m uit zijn bedje haal is hij even rustig, wanneer hij doorkrijgt dat hij ik hem terug ga leggen begint het krijsen weer. Uiteindelijk slaapt hij bij ons op de kamer in het camping bedje, maar ook dat pikt hij niet zomaar. Hij is dan echt ontzettend moe en als we denken, nu is het stil, lijkt hij na 10 minuten wakker te schrikken en begint het hele circus weer opnieuw.
Ik denk niet dat hij het koud heeft, hij heft hem r koorts, geen tekenen van tandjes, overdag is hij prima gestemd, wat kan er zijn? Hij is nu 10 maanden, iemand die dit herkend als fase, zo ja hoelang duurde dat dan. En heeft iemand misschien nog tips om hem s nachts eerder in slaap te krijgen?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

van lekkere doorslaper... Empty Re: van lekkere doorslaper...

Bericht  Pandora di 20 aug 2013 - 19:05

Ik kan je niet helpen want wij zijn gezegend met twee van die doorslapers maar ik weet wel dat rond deze periode de hechtingsfase Is, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? 
Het schijnt dus dat je moet laten merken dat je er wel bent zonder dat hij/zij je ziet,  dus even roepen/praten vanaf de gang e.d en kiekeboe spelletjes spelen. 

Y. Had een paar weken terug een paar van die avonden/nachten en toen heb ik bovenstaande wat meer toegepast en toen sliep ze vervolgens weer als een roosje,.
Ik hoop voor jullie dat het een fase Is,  sterkte!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Jezzie di 20 aug 2013 - 19:08

Honger misschien? Weet niet of hij al kan kruipen, maar sinds L kruipt had ze soms ook honger s nachts. Klein flesje van 120+4 en daarna was ze meteen weer vertrokken. Heb dit maar een paar keer gedaan, toen was het wakker worden ineens weer over.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Pien di 20 aug 2013 - 19:21

Ik herken het als een fase. Verlatingsangst ofzo. Onze dochter had het tijdens onze eerste vakantie met zijn drietjes en was toen 10mnd en 2wkn oud.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Jezzie di 20 aug 2013 - 19:22

Pandora schreef:Ik kan je niet helpen want wij zijn gezegend met twee van die doorslapers maar ik weet wel dat rond deze periode de hechtingsfase Is, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? 
Het schijnt dus dat je moet laten merken dat je er wel bent zonder dat hij/zij je ziet,  dus even roepen/praten vanaf de gang e.d en kiekeboe spelletjes spelen. 

Y. Had een paar weken terug een paar van die avonden/nachten en toen heb ik bovenstaande wat meer toegepast en toen sliep ze vervolgens weer als een roosje,.
Ik hoop voor jullie dat het een fase Is,  sterkte!
Ja, idd die fase hebben we ook gehad! Op vakantie met de caravan. Vooral met inslapen. Als we de deur van de caravan dicht deden was het brullen. Als we hem open lieten zodat ze ons Lon horen, ging ze slapen. Toen we thuis kwamen was het over.

Laatst aangepast door Jezzie op di 20 aug 2013 - 19:27; in totaal 1 keer bewerkt
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sun88 di 20 aug 2013 - 19:23

pandora; kiekeboe spelen we inderdaad veel, maar ook als hij naast me ligt is hij heel moeilijk stil te krijgen.
Jezzie; flesje hebben we inderdaad ook geprobeerd, hij kruipt heel veel, maar ook een.flesje helpt niet. Slokjes water voor eventuele dorst helpt ook niet.
Bedankt voor jullie reacties, hopelijk gaat het snel beter
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Darius di 20 aug 2013 - 19:43

Ik neem ze gewoon bij ons in bed. Pepijn heeft zelfs nu nog af en toe een paar nachten dat hij huilend wakker wordt en een slokje water niet helpt. Ik neem hem dan vrij snel tussen ons in in bed en dan slapen we allemaal snel weer verder.

Elise geef ik gewoon een borstvoeding bij ons in bed, haar leg ik vaak wel weer terug, als ik niet tijdens de borstvoeding in slaap ben gevallen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sanne di 20 aug 2013 - 19:56

Hier geen goede doorslapen gehad, maar er waren wel fases dat het veel slechter ging, hier ook rond de 10 maanden. Sprongetjes of niet, het ging wel vaak gepaard met het leren van veel nieuwe dingen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow di 20 aug 2013 - 19:59

Gaan ze rond die leeftijd niet ook dromen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Muus di 20 aug 2013 - 20:01

Mijn zoon is nu bijna 9 maanden en sliep sinds 7,5 maand pas door. En sinds vorige week komt hij weer krijsend voor 1 of 2 nachtvoedingen wat hij al maanden niet meer kreeg. Ik denk dat het hier komt door het kruipen en staan. Geen flesje geven is hier geen optie, hij is daarna ook gelijk weer vertrokken.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Amber- di 20 aug 2013 - 20:12

Luuk was altijd al wel een moeilijke slapen maar vanaf ongeveer 9,5 maand was het echt een slechte slaper!
Vaak wakker worden, compleet overstuur zijn. Lang duren voordat hij weer verder sliep en rond 05.30 begon de dag weer.
Deze fase heeft bij ons helaas erg lang geduurd en is nog niet volledig voorbij. De afgelopen nachten ging het eigenlijk heel goed hij sliep weer door van ongeveer 19.45-06.00 maar afgelopen nacht heeft hij weer flink zitten spoken. Ruim 1.5 uur wakker geweest en later nog een keer een kwartier.

Wat wij deden was in iedergeval altijd een flesje geven, dan werd hij wat rustiger.
Verder lijkt het hier het beste te helpen om hem weer bijvoorbeeld in de kinderwagen in slaap te sussen en weer over te leggen in bed. Ook nemen we hem geregeld tussen ons in, maar hij is veel aan het draaien en je merkt dat hij dan niet lekker in slaap komt.

Hopelijk is de fase bij jullie wat korter dan bij ons.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Pandora di 20 aug 2013 - 22:19

Lejow schreef:Gaan ze rond die leeftijd niet ook dromen?
Ja, dat ook volgens mij Lejow.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Novalee di 20 aug 2013 - 22:58

Net als bij Darius is bij ons in bed nemen hier ook de oplossing. Op eigen kamer troosten lukte echt niet meer. Dus hup mee naar ons bed, N. draait zich meteen op haar buik en slaapt weer verder en wij ook. Ik ben nooit bang dat ik haar dat aanwen of zo. Het overgrote deel van de nachten slaapt ze keurig in haar eigen bed. Ze heeft nu al meerdere keren gehad dat ze veel nachten achter elkaar bij ons in bed belandde maar die periode is ook altijd van het ene op het andere moment weer over. Ik zie dat als papa/mama-honger en waarom je kindje iets ontzeggen waar het blijkbaar veel behoefte aan heeft?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  tweeling di 20 aug 2013 - 23:29

Hier hebben we dat net achter de rug, duurde ongeveer een week...erg vermoeiend he:|
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Snoes wo 21 aug 2013 - 0:02

Daar zal ik me dan maar vast op voorbereiden haha.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Sun88 wo 21 aug 2013 - 0:26

Ik heb het idee dat het niet echt met papa mama honger te maken heeft, vooral met papa niet, als die komt wordt het krijsen nog erger haha. Maar stel dat het zo is heb ik er niet zo n probleem je als hij bij ons slaapt, als dat voor iedereen een goede nachtrust betekent, maar.. Mijn zoon heeft een redressiehelm en beweegt veel, dus ik denk niet dat het voor ons dan goed slapen wordt, kleine beweging en dat voelt al als een kopstoot haha. Bedankt voor de tips, hopelijk is het hier snel over. En ik leef erg mee met de dames bij wie zulke problemen al langer duren, verschrikkelijk lijkt me dat, het is zo slopend (nu al)
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Pineco wo 21 aug 2013 - 0:47

De oudste had hier rond die leeftijd ook zo'n fase. Wij namen haar inderdaad maar gewoon bij ons in bed, het duurde al met al niet heel lang volgens mij.

De jongste heeft tot voor een paar weken nooit doorgeslapen en begint nu eindelijk pas betere nachten te maken :cheering:
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  loesje wo 21 aug 2013 - 1:13

herkenbaar hier ook een niet doorslaapster.... wel gaat ze weer slapen als ze een fles gehad heeft.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: