Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Webshop

+5
Dikkie_Dik
-Ieniemienie-
roosje89
ekjir@M
Poisongirl
9 plaatsers

Ga naar beneden

Webshop Empty Webshop

Bericht  Poisongirl ma 19 aug 2013 - 23:34

Zijn hier meiden die een eigen webshop hebben? Wat heb je allemaal moeten doen om hiermee te beginnen? Heb je de webshop aan huis? Moest je hiervoor het bestemmingsplan laten wijzigen? 

Ik ben me aan het oriënteren om een webshop te starten. Heb al op de kvksite gekeken en een stappenplan op de site van antwoord voor bedrijven gevonden. Ook heb ik de gemeente gemaild met vragen over wat de regels hier in de gemeente zijn.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Webshop Empty Re: Webshop

Bericht  ekjir@M wo 21 aug 2013 - 8:32

Ja ik ben vorig jaar een webshop begonnen. Ik wist al dat ik ontslagen zou worden en ben een webshop begonnen in de hoop deze goed draaiend te hebben als ik zou worden ontslagen...

Mijn advies... Denk er heel goed over na. Je webshop is niet meteen vindbaar. Beter vindbaar maken kost geld en je moet behoorlijk investeren in je voorraad en drukwerk. Daarnaast kost het een hoop tijd, je webwinkel inrichten, inkopen, orders verwerken, naar het postkantoor, vragen van klanten beantwoorden. Ik weet niet wat je wilt verkopen maar een zolder of slaapkamer is snel vol met voorraad. Ik heb niet alles op voorraad omdat dat gewoon niet te betalen is dus bestel ik bepaalde artikelen zodra er een klant voor is, dat heeft weer als gevolg dat de levertijd langer is en de klant weer vragen heeft.

Verder ben ik heel blij dat ik m'n webwinkel heb naast mijn nieuwe baan maar het kan lang niet toe. Nu na een jaar merk ik dat de webwinkel beter vindbaar is en er dus ook meer orders komen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Webshop Empty Re: Webshop

Bericht  roosje89 wo 21 aug 2013 - 8:51

Ik heb ook een eigen website. In het begin moet je veel investeren en veel keuzes maken. Er gaat veel tijd inzitten.

Als je in een flat woont mag je vaak niet zomaar een webwinkel beginnen, hoe het in een woonhuis is geregeld weet ik niet precies.

Naarmate de webshop langer online is, merk ik dat er meer order komen. Vooral ook in de plaatsen waar al bestaande klanten zijn. (mond op mond reclame waarschijnlijk). Ik heb gelukkig een product wat niet veel ruimte inneemt. Ik kan het allemaal bij houden in mijn kantoortje.

Laat je goed informeren over alle kosten en regels. Misschien dat je naar bijeenkomsten kunt gaan van de KVK of belastingsdienst, dat scheelt al veel.

als je nog vragen hebt, dan roep maar smile
roosje89
roosje89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 76
Registratiedatum : 09-05-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Webshop Empty Re: Webshop

Bericht  Poisongirl wo 21 aug 2013 - 20:21

Bedankt voor de reacties. Ik heb al bij de gemeente geinformeerd. Ik mag 25% van de vloeroppervlakte van de woning voor het bedrijf gebruien. Dat zou bij ons de garage worden. Die bedraagt minder dan dat oppervlak.

Ik zoy dit naast mijn baan van 20 uur per week gasn doen.

Hoeveel tijd en investering zijn jullie hiermee kwijt geweest ongeveer voor het opstarten/inkoop/bekend maken van het bedrijf?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Webshop Empty Re: Webshop

Bericht  -Ieniemienie- do 22 aug 2013 - 6:47

Gene ervaring mee, maar wel erg benieuwd wat voor n webshop je wil beginnen of jullie al hebben?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Webshop Empty Re: Webshop

Bericht  Dikkie_Dik do 22 aug 2013 - 6:57

Poisongirl schreef:Zijn hier meiden die een eigen webshop hebben? Wat heb je allemaal moeten doen om hiermee te beginnen? Heb je de webshop aan huis? Moest je hiervoor het bestemmingsplan laten wijzigen? 

Ik ben me aan het oriënteren om een webshop te starten. Heb al op de kvksite gekeken en een stappenplan op de site van antwoord voor bedrijven gevonden. Ook heb ik de gemeente gemaild met vragen over wat de regels hier in de gemeente zijn.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier!
Leuk dat je een webshop wilt beginnen! Zoals hierboven al vermeld denk goed na voordat je eraan begint. Ik heb zelf sinds 1,5 jaar een webshop en ik heb het flink onderschat. Er gaat heel veel tijd inzitten en je bent echt 7 dagen in de week ermee bezig. Met 2 kleine kindjes is dat niet altijd ideaal. Het voordeel is wel dat ik altijd thuis ben.

Zelf heb ik alles op voorraad liggen en gaan bestellingen voor 15.30 uur besteld dezelfde (werk)dag nog de deur uit. Hierdoor ben ik dus elke dag verplicht om aan het eind van de middag thuis te zijn om alles te verwerken.

Je zult veel geduld moeten hebben en veel moeten investeren om een hoge positie te behalen op bijvoorbeeld google. Je moet zeker niet bang zijn om geld uit te geven aan marketing. Zonder marketing ben je nergens. Het ligt natuurlijk maar net aan het product hoeveel geld je hier kwijt aan bent, maar bij mijn webshop gaat het al gauw om honderden euro's markering per maand.

Wil je de webshop naast een baan gaan doen of moet het echt je hoofdinkomen worden? Heb je al een naam en domeinnaam geregistreerd?

Succes met alles smile
Dikkie_Dik
Dikkie_Dik
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 65
Punten : 65
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Webshop Empty Re: Webshop

Bericht  Dikkie Dik do 22 aug 2013 - 8:42

Nog een Dikkie Dik? Leuk :nopompom:
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Webshop Empty Re: Webshop

Bericht  Lejow do 22 aug 2013 - 8:55

Ik dacht al.. sinds wanneer heeft dikkie dik ineens 2 kleintjes?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Webshop Empty Re: Webshop

Bericht  xxjojootjexx do 22 aug 2013 - 8:59

de "nieuwe" dikkie dik was er maar 2 dagen na de "oude"... Dus zo nieuw is ze niet.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Webshop Empty Re: Webshop

Bericht  *Lookie* do 22 aug 2013 - 9:04

Ik heb een tijdje hobbymatig een webwinkel gehad, met zelfgemaakte spulletjes. Ik heb toen ook de gemeente gebeld, die vonden het geen enkel probleem en ze stelden ook geen eisen aan ruimte etc.
Uiteindelijk ben ik er wel weer mee gestopt omdat het me bijna niets opleverde terwijl het wel heel veel tijd kostte om alles te maken. Logisch, ik deed het hobbymatig, maar ik vond het toch leuker om als hobby dingen te maken die ik zelf echt leuk vind.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Webshop Empty Re: Webshop

Bericht  Dikkie_Dik za 24 aug 2013 - 2:31

Dikkie Dik schreef:Nog een Dikkie Dik? Leuk :nopompom:
Hoi naamgenoot,

Inderdaad nog een Dikkie Dik maar zoals Jojootje al zei maar 2 dagen later ingeschreven.
Geen idee dat er een nog een dikkie dik was maar no worries... Zoals je ziet heb ik in 3 jaar slechts 65 berichten geplaatst.
Ik lees veel mee maar de combinatie kinderen en de webwinkel maakt dat ik gewoonweg geen tijd heb om te reageren.

Je zult dus weinig last van mij hebben thumbup
Dikkie_Dik
Dikkie_Dik
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 65
Punten : 65
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Webshop Empty Re: Webshop

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum