Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(Kunstmatig) coma

+22
Plien84
Auxo
Ella
Marin
Laurientje
Pineco
Maudy
Kalishi
Milou
Lejow
ShallY
Angela_1986
Caramba
Sun88
Pompoen
Viva
Nyx
Thunder
Happinaz
Susan
Marie
Elliot
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty (Kunstmatig) coma

Bericht  Elliot do 15 aug 2013 - 1:23

Heeft iemand hier wel eens meegemaakt dat een bekende in coma ligt?
Was dit een 'natuurlijk' coma of een kunstmatig coma? Hoe lang heeft dit geduurd?
Heb je deze persoon tijdens het coma gezien?
Is deze persoon er weer goed uitgekomen of is er sprake van blijvende schade? Wat voor schade is dat?


Laatst aangepast door Elliot op vr 16 aug 2013 - 0:44; in totaal 1 keer bewerkt
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Marie do 15 aug 2013 - 1:31

Heb geen ervaringen met coma, maar wilde wel eventjes laten weten dat het me verschrikkelijk lijkt als je zo'n onzeker vooruitzicht hebt. 
Ik hoop oprecht dat hij snel wakker wordt en dat de schade meevalt. Sterkte ermee!
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Susan do 15 aug 2013 - 1:39

Ik heb zelf in een kunstmatig coma gelegen toen ik elf was. Het heeft bij mij geduurd van maandagavond tot vrijdag in de middag. Toen ik er net uit was, was ik heel erg verward, dat heeft wel een tijdje geduurd. Ik ben toen van de intensive care naar de kinderafdeling gegaan en daar heb ik nog twee weken gelegen. Toen ik naar huis mocht was de ergste verwardheid wel weg maar ik ben nog wel een tijd ontzettend moe geweest. Een paar maanden later ben ik getest door een psycholoog in het ziekenhuis, ik was 100% in orde, maar volgens de psycholoog was dat wel echt een wonder.

Sterkte Elliot!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Happinaz do 15 aug 2013 - 1:40

*Elliot heeft het gelezen en ik heb mijn verhaal weer verwijderd*


Veel sterkte Elliot, probeer kracht en hoop te houden tot jullie weten waar je aan toe bent. Ik geloof er sterk in dat iemand in coma dit voelt en dat het helpt.


Laatst aangepast door Happinaz op do 15 aug 2013 - 2:23; in totaal 1 keer bewerkt
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Susan do 15 aug 2013 - 1:42

Ik was trouwens van viereneenhalve meter hoogte op mijn hoofd gevallen, daarna met spoed geopereerd, de reden van het coma was dat de hersendruk te hoog werd. Om die reden hebben ze ook een stukje schedel weggehaald, dat is later teruggezet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Happinaz do 15 aug 2013 - 1:44

Susan schreef:Ik was trouwens van viereneenhalve meter hoogte op mijn hoofd gevallen, daarna met spoed geopereerd, de reden van het coma was dat de hersendruk te hoog werd. Om die reden hebben ze ook een stukje schedel weggehaald, dat is later teruggezet.
 Wat een heftig verhaal Susan, wat zullen je ouders bang zijn geweest toen jij in coma lag :O .
Wat fijn dat je helemaal hersteld bent. Lang leve, het leven!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Elliot do 15 aug 2013 - 2:02

Jeetje Susan, wat een heftig verhaal! Bij mijn vriend is er ook een stukje schedel verwijderd. Dit moet nog teruggeplaatst worden. Ik weet niet wanneer ze dat gaan doen.
Wat ontzettend fijn dat jij er helemaal goed uit bent gekomen!

Happinaz, jouw verhaal grijpt me enorm aan. Wat verdrietig dat ze het alsnog niet gered heeft. Mijn vriend is heel even 'wakker' geweest, maar niet lang genoeg om uitspraken te kunnen doen over zijn hersenen. Hij reageerde wel op pijnprikkels en dat schijnt een goed teken te zijn.


Laatst aangepast door Elliot op vr 16 aug 2013 - 9:21; in totaal 1 keer bewerkt
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Thunder do 15 aug 2013 - 2:41

Mijn zus heeft 3 weken in (kunstmatige) coma gelegen ten gevolge van een auto ongeluk. Ze is aangereden met haar fiets. Ze had een hersenkneuzing. Toen ze langzaam bij werd gebracht was ze ook enorm verward. Ze heeft een blijvende hersenbeschadiging, is volledig afgekeurd, maar woont intussen al jaren samen met haar (inmiddels) man. Ze ondervind nog veel problemen in het dagelijks leven.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Nyx do 15 aug 2013 - 2:43

Een vriend van me heeft werd in een kunstmatige coma gehouden na een auto-ongeluk. Hij heeft maanden 'geslapen'. Hij is er helemaal weer goed uitgekomen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Viva do 15 aug 2013 - 4:42

Nyx, echt maanden?
Wauw...

Mijn vader heeft op zijn 16e 3 weken in coma gelegen. Geen idee of het kunstmatig was, ik denk van niet.
Hij was aangereden toen hij op zijn bromfiets zat. Hij heeft er alleen aan "overgehouden" dat hij nooit hoofdpijn heeft zegt ie.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Pompoen do 15 aug 2013 - 4:53

.


Laatst aangepast door Pompoen op do 19 sep 2013 - 21:10; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Happinaz do 15 aug 2013 - 4:54

Nyx, helemaal hersteld? Zonder enige complicatie of hersenbeschadiging?
Dat is bijna onmogelijk!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Sun88 do 15 aug 2013 - 5:32

Mijn schoonvader, kunstmatig. Maar die is helaas overleden. Hij was wel heel erg ziek, hele slechte longen en hart.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Caramba do 15 aug 2013 - 5:36

Mijn nicht is na haar bevalling in coma geraakt.
Ze dachten dat ze zwangerschapsvergiftiging had en later dachten ze dat het wel eens kraamvrouwenkoorts kon zijn.
Dat laatste komt zeer zelden meer voor.
Later bleek dat ze een hersenbloeding had gehad.
Ze heeft 8 weken in coma gelegen.
Ik ben bij haar wezen kijken toen ze in coma lag. Een verschrikkelijk beeld.
Dit alles is alweer 11 jaar geleden.
Door die hersenbloeding ziet ze weinig meer door links.
Maar verder is ze goed uit de coma gekomen.

Haar zoontje kwam gezond ter wereld, maar ze heeft er niets van meegekregen. Wanneer haar zoon jarig is, is zij altijd erg emotioneel.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Nyx do 15 aug 2013 - 5:41

Happinaz schreef:Nyx, helemaal hersteld? Zonder enige complicatie of hersenbeschadiging?
Dat is bijna onmogelijk!
 Ze hadden van alles verwacht, maar niets daarvan is uitgekomen. Hij functioneert weer zoals hij daarvoor functioneerde.

En maanden is een ruim begrip. Hij heeft ruim twee maanden 'geslapen'.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Angela_1986 do 15 aug 2013 - 6:29

*weg*


Laatst aangepast door Angela_1986 op di 20 aug 2013 - 6:09; in totaal 1 keer bewerkt
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  ShallY do 15 aug 2013 - 6:51

Wow wat een heftige verhalen..

Mijn moeder is eind vorig jaar 2 dagen kunstmatig in coma gehouden. De eerste dag werd ze volledig beademend. We mochten wel bij ons mam maar we mochten absoluut niks zeggen want ze was heel erg onrustig. Daarom lag ze zowel met haar handen als benen vast gebonden. De 2e dag kon ze steeds meer zelfstandig ademen en toen zag alles er beter uit en hebben ze haar bij laten komen maar wel met de tube in haar mond. Als ze heel onrustig zou zijn zou ze weer in slaap worden gebracht maar dat was gelukkig niet nodig.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Lejow do 15 aug 2013 - 7:28

Mijn moeder heeft begin vorig jaar in coma gelegen.
Ze was zo ondervoed (op werkelijk ALLE mogelijke manieren), ze zakte steeds verder en verder weg. Uiteindelijk hebben ze haar zelfs aan de beademing moeten leggen, ze hebben haar daar wel een roesje voor gegeven waar ze wel weer 'wakker' van moest worden, maar dat gebeurde dus niet.

Hoelang het geduurd heeft weet ik allemaal niet meer, het was allemaal vlak na de geboorte van B (we raceten dus tussen 2 ziekenhuizen heen en weer). Uiteindelijk zijn we om 5u 's morgens ook gebeld om afscheid te komen nemen.
De artsen wisten het ook niet meer.
Vanaf dat moment zat ik ook echt te wachten op het belletje dat het klaar zou zijn.
Dat belletje kwam alleen niet, en op wonderbaarlijke wijze deed ze zelf ook weer haar ogen open (eerst nog aan de beademing), maar deze mocht er later ook uit.

Ze heeft er wel veel aan over gehouden. Haar pijn is nog veel erger dan dat het was. Ze is ontzettend vergeetachtig en weet heeeeel veel dingen niet meer. Vanaf augustus 2011 tot maart 2012 is ze kwijt. Ze weet nog net dat ik kwam vertellen dat ik zwanger was, maar de zwangerschap zelf en de geboorte van B kan ze zich niet herinneren.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Milou do 15 aug 2013 - 7:30

Lejow, vind je dat niet ontzettend moeilijk? Zoiets moois, haar (eerste) kleinkind, en ze weet het niet meer. Praat je daar wel eens over met haar, wat dat met jouw gevoel doet?
Milou
Milou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 67
Registratiedatum : 15-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Lejow do 15 aug 2013 - 8:01

Ja en nee.. Op dat moment dacht ik dat we haar kwijt zouden raken en dat ze B dus nooit zou mogen meemaken. Nu zijn we alweer 1,5 jaar verder en hebben ze dat in ieder geval met elkaar gehad!
Ben ook meer het type van: nou ja, het is nou eenmaal zo..

Mijn moeder heeft er meer moeite mee. Die vindt dat ze een 'slechte moeder' is, want in zulke moeilijke tijden moet je je dochter toch steunen en er voor haar zijn?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Kalishi do 15 aug 2013 - 8:05

Mijn opa ligt nu al bijna 1,5 week in kunstmatige coma. Afentoe wordt hij een beetje bijgehaald om te kijken hoe hij "eruit" komt. Voor zijn leeftijd is de kans groot dat er iets misgaat. Ook heeft hij een gat in zijn keel dus hij kan niet praten. Hij is een paar keer bijgebracht is ook heel erg verward, hij praat echt wartaal.
Morgen gaan ze kijken of de zwelling in zijn keel genoeg weg is om hem uit coma te halen.

oorzaak: mijn opa at een lekker visje, slikte een graat door en die bleef steken in zijn keel, die ging ontsteken en s'avonds werd zijn keel dik en kreeg hij ademnood. Alarmdienst gebeld en hebben gelijk zo'n gat in zijn keel gemaakt om daar door te ademen. ontsteking was een abces geworden.

Veel sterkte gewenst voor je vriend!
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Lejow do 15 aug 2013 - 8:07

He Kalishi, wat naar!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Gast do 15 aug 2013 - 8:26

Mijn vader heeft een paar weken in een kunstmatige coma gelegen.
Hij is er helemaal goed uitgekomen, maar hij had dan ook geen hersenletsel.

Sterkte Elliot, dit lijkt me heel moeilijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Maudy do 15 aug 2013 - 20:47

Mijn moeder heeft een aantal dagen in coma gelegen. Om een lang verhaal kort te maken; na een operatie aan longkanker is de holte waar de long zat gaan ontsteken, dit kon niet met ab opgelost worden en de plek moest gespoeld worden door een drain. Tijdens het spoelen hebben ze het hart geraakt en kreeg ze een hartstilstand. 

Zij is toen ook in kunstmatige coma gebracht, en gekoeld naar 33 graden meen ik. Wij zijn met spoed naar het ziekenhuis gegaan, en na de onderzoeken konden ze niet zeggen hoe ze eruit zou komen. Ze reageerde nergens op en we werden op het ergste voorbereid.

Uiteindelijk is ze na een aantal dagen bijgekomen. We werden gebeld door het ziekenhuis dat ze wakker aan het worden was en dat we er bij mochten zijn. Toen we binnenkwamen was net de neuroloog er. Hij vroeg aan mijn moeder; en mevrouw, weet u wie dat zijn. Dát moment vergeet ik nooit meer, grote ogen, een kleine lach en mijn moeder die zei "mijn man, dochter en schoonzoon".

Nu is ze nog heel vergeetachtig maar voor de rest heeft ze er niks aan overgehouden. 

Elliot, heel veel sterkte. Hopelijk komt hij er goed uit.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Pineco do 15 aug 2013 - 21:25

Ik had hier laatst toevallig ook een topic over: http://www.zegmaaryes.nl/t46973-kunstmatig-coma?highlight=coma


Mijn oom is na 9 dagen uit zijn coma gehaald en kwam er lichamelijk goed uit, maar is geestelijk heel lang in de war geweest. Hij zei echt hele vreemde dingen, maar zo'n 2 weken nadat hij uit de coma was, ging het heel snel beter. Na 3 weken was hij pas echt weer helemaal 'bij de tijd'. Hoewel het heel goed ging, heeft hij eind vorige week een enorme terugval gehad. Hij werd steeds weer heel kortademig en bleek een behoorlijke longinfectie te hebben opgelopen, binnen 2 dagen lag hij weer op de IC en ging het bergafwaarts. De artsen weten niet waar het door komt, antibiotica slaan niet aan en dinsdag is als laatste redmiddel besloten om hem opnieuw in coma te brengen. Hij heeft dit keer helemaal geen weerstand meer natuurlijk, dus het risico dat het misgaat is heel groot. Ze proberen nu uit te zoeken waar de infectie vandaan komt, ze hebben gisteren een biopt genomen om op kweek te zetten. Nu blijft het afwachten en is iedere dag dat hij stabiel blijft, meegenomen. Een heel spannende en onzekere tijd dus...

Sterkte voor je vriend en voor jullie natuurlijk hug
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

(Kunstmatig) coma Empty Re: (Kunstmatig) coma

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum